ElectrobikeGarminGiant
Sivu 24 / 57 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 22 23 24 25 26 34 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 691 - 720 / 1700

Aihe: Pyöräilyuutiset mediassa

  1. #691
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.734
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Itsekkyydestä nyt en tiedä tässä tapauksessa, ehkä enemmänkin tähän sopisi "ei se ole tyhmä joka pyytää":

    Pyöräilijä vaatii kaupunkia korvaamaan noin 900 euroa rikkoutuneesta sähköfatbike-maastopyörän joustokeulasta, 165 euroa pyöräilytakista, 80 euroa kypärästä sekä 55 euroa paidasta.

    Kohtuullinen kaatuminen jos samalla kertaa on saatu kaikki nuo rikki, mutta vastaavasti kivusta ja särystä tai sairaanhoidosta ei mainita mitään. Olettaisin että tuollaisen kuperkeikan jälkeen on kuljettajasta muutakin rikki kuin takki, paita ja kypärä.

    juttu maksumuurin takana. Onko mahdollista saada jutusta kopio/tiivistelmä miksi katsoo maastoreitillä tapahtuneen kaatumisen olevan kaupungin korvattava.

  2. #692
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.741
    Pyörästä voi vetää johtopäätöksen että tässä on kysymyksessä ajotaidoton kuski

  3. #693
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.676
    Voisin vannoa että ei ollu maksumuurin takana aiemmin

  4. #694
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.879
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    juttu maksumuurin takana. Onko mahdollista saada jutusta kopio/tiivistelmä miksi katsoo maastoreitillä tapahtuneen kaatumisen olevan kaupungin korvattava.
    Pitkä miinus on tosiaan paikallaan tällekin maksumuurin takana olevaan juttuun linkkaajalle.

    Ingressistä on sentään sen verran luettavana että sähköfatpyöräilijä katsoo kaatumisen aiheutuneen "leikatun puun latvaan" osumisesta paikassa, jossa hän ei ollu voinut sitä havaita. Semmoiseen esteeseen kaupungin ylläpitämällä maastopyöräreitillä ei mitä ilmeisimmin hänen mielestään voida edellyttää pyöräilijän osaavan yleisen elämänkokemuksen perusteella varautua.

    Tai ehkä tuulen kaataman puun latvaan, mutta koska tässä tapauksessa puu oli ilmeisesti kaupungin työntekijän kaatama, kaupunki on vastuussa siksi että se oli jätetty polulle.

  5. #695
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.676
    "Maas*to*rei*tillä kaatunut pyöräilijä hakee Jyväs*ky*lältä mojovia korvauksia – kaupunki ei aio maksaa, vaan syyttää varo*mat*to*muu*desta

    Kuvan maastopyörä ei liity tapaukseen. Jussi Lopperi
    Satu Kakkori


    Eilen 18:37
    Satu Kakkori
    Maastopyöräilijä hakee yhteensä 1 200 euron korvauksia vahingoista, joita hänen pyörälleen ja varusteilleen aiheutui kaatumistapauksessa. Vahinko sattui Jyväskylässä Ladun Majan lähistöllä maastopyöräreitillä viime lokakuun puolivälissä. Pyöräilijä oli puolen päivän jälkeen kaatunut leikatun puun latvaan, jota hän ei havainnut.


    Pyöräilijä vaatii kaupunkia korvaamaan noin 900 euroa rikkoutuneesta sähköfatbike-maastopyörän joustokeulasta, 165 euroa pyöräilytakista, 80 euroa kypärästä sekä 55 euroa paidasta. Liikuntajohtaja hylkäsi vahingonkorvaushakemuksen marraskuun alussau, mutta pyöräilijä hakee nyt oikaisua päätökseen kulttuuri- ja liikuntalautakunnalta. Hän perustelee vaatimustaan sillä, että kaupunki on vastuussa maastopyöräreittien turvallisuudesta kaikissa olosuhteissa.


    Lautakunnan esityslistalla pohjaesityksenä on, että oikaisuvaatimuskin hylätään. Kaupunki perustelee vastineessaan muun muassa, että maastopyöräreiteille ei voida taata tasalaatuisia olosuhteita päivittäin. Liikuntapalvelut suoritti vahinkopaikalla tuoreeltaan katselmuksen, jossa todettiin, ettei puu ulotu aivan ajoreitin päälle. Vahingon ei katsota aiheutuneen kaupungin tuottamuksesta tai tahallisuudesta vaan pyöräilijän varomattomuudesta."

  6. #696
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.734
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Pyörästä voi vetää johtopäätöksen että tässä on kysymyksessä ajotaidoton kuski
    Tosiaan täysin oman oikeustajuni vastainen vaatimus (ja läpi mennessään voi jopa vaarantaa virallisten maastoreityien yleistymistä / olemassaoloa).
    Mutta miten vedät yhtäläisyysmerkkiä pyörän ja ajotaidottomuuden välillä näillä tiedoilla?

  7. #697
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.879
    ^ Veikkaan että kyseessä oli lähinnä humoristiseksi tarkoitettu pikkupiikki kaikille niille jotka ovat esittäneet käsityksensä siitä millaisia ovat olleet taidoiltaan (ja tavoiltaan) ne maastopyöräilijät, joita nimenomaan sähköfatpyörät ovat tuoneet mukaan lajin pariin.


    Muuten: meillä voi olla mielenkiintoinen kysymys siitä milloin puu on ajoreitillä. Voidaanko sanoa ettei puu ulotu ajoreitlle, jos ohjaustanko voi osua puuhun silloinkin kun pyörät pysyvät polulla?

  8. #698
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    669
    Pahoitteluni, olin väärässä; Kyllähän tuo Teemun oletus voi pitää paikkansa.

    Toki varmaa myös on, että työmatkapyöräilijän terveydelle on hyötyä tuosta polkemisesta.

  9. #699
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.250
    Mallorcalla 89 vuotias mies ajoi muun muassa mm ratapyöräilijöiden päälle.

    https://www.is.fi/urheilu/art-2000010993734.html

  10. #700
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.879
    ^ Nimenomaan leireilevien maajoukkueratapyöräilijöiden päälle, kertoo Saksan pyöräilyliiton (Bund Deutscher Radfahrer) uutissivu. Hotellilta Palmassa ei ehditty ajaa kuin 2,7 km, kun vastaantullut auto jyräsi päälle.


    No, ei tästä ole kuin neljä päivää, kun Italiassa toista autoa ohittamaan lähtenyt 70-vuotias kuljettaja ajoi vastaantulevien pyöräilijöiden päälle:

    https://www.hs.fi/urheilu/art-2000010988789.html
    https://www.ladige.it/cronaca/2025/0...iana-1.3979925

  11. #701
    Liittynyt
    01/2005
    Viestit
    275
    Nyt sit koeponnistetaan noita kahden sentin teräviä tasoeroja väylien välillä. Itse joulukuussa selvisin vain siksi kun olin maastopyörällä, nää terävät kantit on ihan killereitä viimeistään lumen alla.

    "Pyöräilijä oli ajamassa Paciuksenkadulla, kun hän yllättäen kaatui pyöräily- ja jalankulkuväylän välissä olevan tasoeron takia. Pyörän eturenkaan sivu osui pyöräkaistan ja jalkakäytävän välissä olevaan kiveykseen. Kaatuja vaati kaupunkia maksamaan jopa 40 000 euron edestä korvauksia."
    https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/8242128

  12. #702
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.741
    Kerrankin olen tämmöisen korvauksenhakijan kanssa samaa mieltä. Noi kanttarit on täysin perseestä.

  13. #703
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.879
    Kyllä nuo spandeksi ohjukset jaksaa yllättää,ei jaksa polkea ylämäkeä,ei kiertää 100m ja vielä kun ei hallitse pyöräänsä eikä osaa ajaa vaaditaan korvauksia kaupungilta. Mitähän tulevaisuudessa vielä??
    Ei liene mitenkään yllättävää, että tämä oli ensimmäinen kommentti.

    (Voisi tietysti kysyä kommentoijalta, miten hän päätteli kyseisen pyöräilijän olleen "spandeksi ohjus" tai ylipäätään ajaneen kovaa tai edes jollain tavalla urheilullisesti. Mutta en viitsisi, vaikka olisin kirjautunut.)


    Aiemmissa keskusteluissa noiden minikanttarien järkevyydestä ollaan oltu vahvasti myös sitä mieltä, ettei kaatumisia sattuisi, jos pyöräilijät vain muistaisivat pysyä heille osoitetulla väylällä...

  14. #704
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    ^ei noiden päässä ole muunlaisia pyöräilijöitä.

  15. #705
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.075
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    Aiemmissa keskusteluissa noiden minikanttarien järkevyydestä ollaan oltu vahvasti myös sitä mieltä, ettei kaatumisia sattuisi, jos pyöräilijät vain muistaisivat pysyä heille osoitetulla väylällä...
    Autoilija pysyy ajoneuvollaan kanttareiden välissä, pyöräilijä ei omalla ajoneuvollaan vastaavaan kykene. Miksiköhän? Yksi syy varmastikin on että pyöräilijän ei tähän asti ole tarvinnut, kun noita kanttareita ei perinteisillä klv:llä ole juurikaan ollut. Autoilijat ovat opetelleet omalla ajoradalla pysymistä jo satakunta vuotta.

  16. #706
    Voin olla väärässäkin, mutta muistelen, että Paciuksenkadun jyrkkien kanttareiden kulmaa olisi loivennettu? Kun näissä vetää kerran lipat, niin osaa varoa. Hiukan sama kun fillarin eturengas putoaa ratikkakiskon uraan.

  17. #707
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    669
    Tuo onnettomuus taisi tapahtua lumettomaan aikaan?

    Talvellahan nuo vaativat monesti kristallipalloa, jos ei ole aurattu tai aurattu viistoon. On ollut kauhun hetkiä itselläkin tuolla tiellä, kun talvella, kauniin lumipeitteen peittämällä kaistalla (lumipeite jatkui jotakuinkin samanlaisella jalkakäytävän puolelle) muistin(kin), että tässä saattaa piillä kynnys.

    Minun on vaikea uskoa, että kaupunki pystyy järjestämään talvikunnossapidon niin, että noilla porrastetuilla olisi auraus kunnossa. Mielenkiintoisimpia aurausratkaisuja olen nähnyt Mäkitorpan tiellä.

    Siitä kai olemme yhtä mieltä, ettei pyöräilijän tarvitse ulkoa muistaa, missä tällaisia ratkaisuja on?

  18. #708
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.412
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti

    (Voisi tietysti kysyä kommentoijalta, miten hän päätteli kyseisen pyöräilijän olleen "spandeksi ohjus" tai ylipäätään ajaneen kovaa tai edes jollain tavalla urheilullisesti. Mutta en viitsisi, vaikka olisin kirjautunut.)
    Näkeehän sen jutun kuvassa olevasta pyörästä että kovaa on menty tuollaisella kilpapyörällä. HAH!

  19. #709
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Näkeehän sen jutun kuvassa olevasta pyörästä että kovaa on menty tuollaisella kilpapyörällä. HAH!
    Tuossa kyllä sanottiin, että arkistokuva. Se tarkoittaa, että kuva ei ole kyseisestä tapahtumasta.

  20. #710
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.412
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Tuossa kyllä sanottiin, että arkistokuva. Se tarkoittaa, että kuva ei ole kyseisestä tapahtumasta.
    Kyllä minä sen näin ja luin. HAH.

  21. #711
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.565
    Onkohan jossain kätevästi kuvaa noista minikanttareista? Pelkän tekstin avulla on vaikea saada käsitystä minkälaisesta ratkaisusta on kyse. Toisaalta itsestä tuntuisi, että erottelu selkeän korkealla kanttarilla olisi parempi vaihtoehto, kun se ei jäisi vahingossakaan huomaamatta. Joskus Pariisissa ajellessa piti varoa, ettei kampi nappaa kanttariin, kun olivat niin korkeita. Ei sellaiseen ajautunut huomaamattaan.

  22. #712
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.741
    Google mapsista voi tsiigaa street view:llä vaikka kunnalliskodintieltä. Toi on erityisen rapea kun tieltä aurataan paskat tohon pyöräkaistalle, siinä ei kanttaria pysty erottamaan...eikä oikein mitään muitakaan kelvin rajoja...

  23. #713
    Ajoin tänään Helsingin Arabian suunnasta Hermannin rantatie – Sörnäisten rantatie – Hakaniemen uusi silta - Krunikka. Hermannin rantatielle ja Hakaniemen uudelle sillalle on vedetty ihan kelvolliset uudet pyörätiet, mutta kanttareilla. En ole enää tämän jälkeen niin varma, että Paciuksenkadun kanttareitakaan olisi loivennettu. Trendi taitaa nyt olla, että niillä erotetaan pyöräilijät muista kulkijoista ja toisinpäin. Nyt kun ei ole lunta ja ne näkee, niin ei mitään ongelmaa.

  24. #714
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.250
    Siinä Hakaniemen sillalla on pyöräilijöiden puolelle laitettu vesiaukot hulevesille. Tietenkin siinä on syvnneykset jotta vesi menisi sinne. Eli se kaventaa väylää kun kukaan ei tietenkään halua monttujen yli ajaa. Olisi voinut tämänkin suunnitella paremmin.

  25. #715
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    720
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Veivaaja Katso viesti
    Tuo onnettomuus taisi tapahtua lumettomaan aikaan?

    Talvellahan nuo vaativat monesti kristallipalloa, jos ei ole aurattu tai aurattu viistoon. On ollut kauhun hetkiä itselläkin tuolla tiellä, kun talvella, kauniin lumipeitteen peittämällä kaistalla (lumipeite jatkui jotakuinkin samanlaisella jalkakäytävän puolelle) muistin(kin), että tässä saattaa piillä kynnys.

    Minun on vaikea uskoa, että kaupunki pystyy järjestämään talvikunnossapidon niin, että noilla porrastetuilla olisi auraus kunnossa. Mielenkiintoisimpia aurausratkaisuja olen nähnyt Mäkitorpan tiellä.

    Siitä kai olemme yhtä mieltä, ettei pyöräilijän tarvitse ulkoa muistaa, missä tällaisia ratkaisuja on?
    onhan nämä uudet kanttariratkaisut mielettömiä ja Mäkitorpantie siitä hyvä tai siis huono esimerkki. Ajan tästä aika usein ja pari kertaa pannut talvella lähellä, kun aurausta ei saa toteutettua mielekkäästi
    https://maps.app.goo.gl/CBu1cMx7ZZ5cHAC78
    tulee mieleen, että työryhmä on käynyt damissa ja köpiksessä tutustumassa kelviratkaisuihin ja siirtäneet ideat stadiin. Mä en ymmärrä mikä siinä alkuperäisessä ratkaisussa oli huonoa, mulla ei ainakaan ollut tossa ennen haasteita. Kelvikin oli superleveä, nykyään osa porukkaa ajaa joka tapauksessa väärään suuntaan ja on tiukkaa pujotella.
    Voisivat mun puolesta tehdä niin, että harjasuolaisivat mäkirotantien ja baana jätettäisiin jotenkin vähemmän kuraiseksi. Nyt on usein pakko ajaa mäkitorppaa, kun paana on loskahlvtti

  26. #716
    Liittynyt
    01/2005
    Viestit
    275
    Tuossa mun lempparini tähän mennessä. Risteyksessä ei tosiaan voi senttiäkään leikata oikealle kääntyessä, siinä on pakko laittaa fillari seis, kääntää jalkojen välissä 90 astetta ja jatkaa sitten. Olisi pitänyt lumen alta nähdä tuo kahden sentin kantti.
    https://www.google.com/maps/@60.2004...oASAFQAw%3D%3D

  27. #717
    https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/74-20143010

    Polkupyöränrenkaita valmistava DMACK Nordic investoi lähes kaksi miljoonaa euroa Lieksan tehtaaseensa.

  28. #718
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.250
    ^ Mikä on tehtaan historia kun Sirpa Särkiranta on ollut Lieksan rengastehtaassa töissä vuodesta 1973 lähtien.

  29. #719
    jalava Guest
    ^Wiki kertoo että alunperin Nokian Renkaat, sitten Suomen Rengastehdas, edelleen Lieksa Tyres ja nyt DMACK Nordic.

  30. #720
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.250
    Kiitokset.

Samanlaisia aiheita

  1. Sisärenkaista asiaa mediassa
    By tikola in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 12.10.2017, 22.54

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •