ElectrobikeGiantGarminMPMessut
Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 76

Aihe: Renkaat retkipyörään

  1. #31
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    74
    Tilasin nuo Contin Gatorskinit.

  2. #32
    Pitempikestoiseen retkipyöräilyyn on kehitetty omia renkaitakin, vuodelta 2013 on Pyörämatkailu.comin juttu Continental Travel Contact -renkaista (http://www.pyoramatkailu.com/pyorama...ntact-renkaat/). Kyseisiä renkaita valmistetaan edelleen, mutta ei ole omia kokemuksia.

    Maailmanmatkaaja.Rengasta maailmanmatkaajille ei voi suunnitella piirustuspöydällä.
    Tilmann Waldthalerin kokemus ja tietämys on käytetty Travel CONTACTin luomiseen.
    Hänen vaatimuksensa olivat selvät: huippu runkorakenne, jossa on suuri rasituksen kestokyky sekä murenemis-
    ja viiltosuojaus, tehokas pistosuojaus ja tietenkin pintakuvionti, jolla on mahdollista tutkia reittejä ympäri
    maailmaa nopeasti ja turvallisesti.
    Renkaasta on saatavilla myös taitettava versio, joka on helppo ottaa vararenkaaksi.
    Travel CONTACT on ihanteellinen rengas kaikenlaisille reiteille, niin lähilenkkipoluillle kuin maailman eri kolkkiin. -- https://www.suomenurheilupyora.fi/co...orengas-42-622

  3. #33
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.935
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sinse Katso viesti
    Tilasin nuo Contin Gatorskinit.
    Jaa, siis nuo jäykkälankaiset? Toivottavasti tyydyttävät kun on näitä suosituksia tullut jaelluksi. Toivon mukaan sopivat myös tyydyttävästi pyörän tyylivaatimuksiin.🤗

  4. #34
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    74
    Joo, jäykkälankaiset 32 mm leveät. Tyylillisesti muuttuu kun vanha sekapari on valkosivuilla.

  5. #35
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Forssa
    Viestit
    79
    Itse käytän retkipyörässä Schwalben Marathon Almotion 40 mm renkaita tubeleksena.

    Ajoin niillä viime vuonna reilun viikon mittaisen 1100 km reissun ja on kyllä mukavat. Rullaa hienosti ja kestää vaikka ydinräjähdyksen jos sellainen kohdalle sattuu 😀 Tuo tubeless versio voitti rullaavuustestissä mm. Vittorian Voyager Hyperin. Tubeless asennus oli helpoin ikinä.

    Joten jos vaan haarukoissa riittää tilaa niin vahva suositus näille. Kapein vaihtoehto oli 40 mm tuolloin kun niitä hankin, mutta nyt näyttää siltä, että tuota 40 mm ei ainakaan tällä hetkellä tubeleksena löydy. Toivottavasti tuovat sen vielä markkinoille..

    Tuossa vielä linkkiä:
    https://rsicycles.co.uk/index.php/cy...-11600834.html

  6. #36
    Nostetaan tämä vanha ketju. Perheessä on kaksi työ/asiointi (retki) sähköpyörää. Molempiin ostin viime syksynä uudet Schwalbe Marathon Winter Plus 50-622 nastarenkaat. Jo silloin arvelin, että Schwalbe on näihin korkeutta lisännyt. Ei ollut enää vanhoja mihin verrata, joten mutua. Reilu viikko sitten tilasin bikable:sta kesäkiekkoihin uudet Schwalbe Marathon E-Plus 50-622 renkaat. Tänään tulivat. Nyt oli 2,5mm enemmän korkeutta kuin Winter Plussissa. Nyt alkoi jo epäilyttämään mahtuuko enää lokarien alle edes pyörimään. Piti saman tien laittaa renkaat kesäkiekoille ja testata. Juuri ja juuri mahtuivat. Säätövaraa ei lokareissa enää suurempaan suuntaan ole. Noin 3-5mm jäi renkaan ja lokarien väliin.

  7. #37
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.805
    Koitetaan nyt vaikka tätä osiota...
    Itselläni tullut ajeltua erilaisia hieman pidempiä 1-2 yön reissuja sähköavusteisesta (saariston rengastietä, ahvenanmaata yms.) maastopyörästä aavistuksen modifioidulla pyörällä jossa rengastuksena myös soralle/helppoon maastoon kelpaava Racing Ray / Thunderburt kombo jossa ideana että alustan laatu ei olisi esteenä reittivalinnoille.



    Nyt tulevaksi kesäksi taasen muutamaa ajoreissua suunnitteilla mutta ovat käytännössä puhdasta asfalttipohjaa kokonaisuudessaan, niin mielessä olisi niille reissulle hieman muokata tuota rengastusta "maantiemaisempaan" suuntaan.
    Mitä hyviä ehdokkaita olisi 29" vannekoossa 2.00-2.40 leveydellä kyseiseen käyttöön.

  8. #38
    ^Trollaatko kun pitää näitä moottoripolkupyöriin liittyviä kysellä täällä kun on niille ihan omistettu osasto? Vai eikö siellä tiedetä mistään mitään.
    Mutta vastauksena kysymykseen, lienee se sama kun on tuo moottori tuossa.
    Moottori olet sinä.
    Think for yourself, question authority!
    Meidän jälkeemme hiljaisuus

  9. #39
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.805
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kepsu Katso viesti
    ^Trollaatko kun pitää näitä moottoripolkupyöriin liittyviä kysellä täällä kun on niille ihan omistettu osasto? Vai eikö siellä tiedetä mistään mitään.
    Mutta vastauksena kysymykseen, lienee se sama kun on tuo moottori tuossa.
    Miten tämä nyt sinulle niin sielun päälle ottaa?
    Täysin luonnollista keskusktella yksittäisistä pyörien osakomponenteistä niiden otsikoiden alla jotka ovat kyseisille osakomponenteille tehtyjä.
    ihan samasta valikoimasta nuo renkaat valitaan ja ainakin osittain samojen asioiden perusteella.
    Samoin vaikka keskustelu vaihteistoista, vanteista, jarruista yms. osakomponenteista jotka ovat yhteneväisiä, samoissa keskusteluissa mennään.
    Sitten speciaalit keskustelut kuten pyörämallit,sähkötekniikka yms. Omissa keskusteluissaan.

    Tämä oma kantani ja sillä tulen jatkossakin menemään ellei ylläpito selvästi linjaa toista.

  10. #40
    ^Kuten #36 kirjoitin, ostin perheen kahteen sähköiseen työ/asiointi (retki) sähköpyörään Schwalbe Marathon E-Plus 50-622 renkaat. Mahdollisimman hyvä pistosuojaus oli prioriteeteissa korkealla. Sen verran monta kertaa on mennyt pyörien talutteluksi. Nykyään valitsen Schwalbeissa korkeimman 7 suojaustason renkaita. Noita Marathon E-Plussia löytyy vielä 55-622 koossa. Kuvissa renkaan pintakuvio näyttää karkeammalta kuin todellisuudessa. Muutaman sadan kilometrin kokemuksella rullaa mielestäni aika hyvin (eikä rengasrikkoja)
    Marathon E-Plus | 50-622 | Smart DualGuard | ADDIX E | Black+Reflex | Wired | 2021 | Tube | 11159055.01

  11. #41
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Miten tämä nyt sinulle niin sielun päälle ottaa?
    Täysin luonnollista keskusktella yksittäisistä pyörien osakomponenteistä niiden otsikoiden alla jotka ovat kyseisille osakomponenteille tehtyjä.
    ihan samasta valikoimasta nuo renkaat valitaan ja ainakin osittain samojen asioiden perusteella.
    Samoin vaikka keskustelu vaihteistoista, vanteista, jarruista yms. osakomponenteista jotka ovat yhteneväisiä, samoissa keskusteluissa mennään.
    Sitten speciaalit keskustelut kuten pyörämallit,sähkötekniikka yms. Omissa keskusteluissaan.

    Tämä oma kantani ja sillä tulen jatkossakin menemään ellei ylläpito selvästi linjaa toista.
    Minulla ei mitään sielua ole. Eihän niitä voi mitenkään samaan kategoriaan laittaa. Niin paljon eroa painoissa, väännössä ja lähes kaikessa muussakin. Mutta sitä vain ihmettelen että eikö niihin sähköpyöriin liittyvistä asioista kannattaisi kysellä sieltä missä niistä keskustellaan.
    Moottori olet sinä.
    Think for yourself, question authority!
    Meidän jälkeemme hiljaisuus

  12. #42
    ^Missä keskustellaan sähköpyörien renkaista?

  13. #43
    En minä tiedä. Mutta edelleen oletan että sähköpyörillä ajavat niistä enemmän tietävät. Ja toinen oletukseni on että enemmän heitä tuolta sähköpyöräosastolta löytyy.
    Moottori olet sinä.
    Think for yourself, question authority!
    Meidän jälkeemme hiljaisuus

  14. #44
    ^Fillarifoorumin ”Renkaat” keskustelussa ei saa renkaista kysyä jos kyseessä on sähköpyörä. Meinaatko ettei tämän foorumin käyttäjillä ole sähköpyöriä ja ettei heillä ole asiasta tietoa.

  15. #45
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.239
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kepsu Katso viesti
    Minulla ei mitään sielua ole. Eihän niitä voi mitenkään samaan kategoriaan laittaa. Niin paljon eroa painoissa, väännössä ja lähes kaikessa muussakin. Mutta sitä vain ihmettelen että eikö niihin sähköpyöriin liittyvistä asioista kannattaisi kysellä sieltä missä niistä keskustellaan.
    Mitä väliä sillä pyörän painolla on rengasvalinnassa? Paineilla ne säädetään kantamaan yhdistelmän painoa. Jos kuski painaa 80 kg luomupöyrällä ja toinen painaa 70kg sähköpyörällä niin täysin sama yhdistelmäpaino on renkaille kannettavaksi. Retkipyörissäkin erilaiset lastaustyylit ja tarpeet saattaa heitellä painoa 10kg.

    Anna nyt ihmisten keskustella aiheesta joka koskee heidän käyttötarpeita.

  16. #46
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.849
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Koitetaan nyt vaikka tätä osiota...
    Itselläni tullut ajeltua erilaisia hieman pidempiä 1-2 yön reissuja sähköavusteisesta (saariston rengastietä, ahvenanmaata yms.) maastopyörästä aavistuksen modifioidulla pyörällä jossa rengastuksena myös soralle/helppoon maastoon kelpaava Racing Ray / Thunderburt kombo jossa ideana että alustan laatu ei olisi esteenä reittivalinnoille.



    Nyt tulevaksi kesäksi taasen muutamaa ajoreissua suunnitteilla mutta ovat käytännössä puhdasta asfalttipohjaa kokonaisuudessaan, niin mielessä olisi niille reissulle hieman muokata tuota rengastusta "maantiemaisempaan" suuntaan.
    Mitä hyviä ehdokkaita olisi 29" vannekoossa 2.00-2.40 leveydellä kyseiseen käyttöön.
    Mä käytän Smart Sameja työmatkasähköhybridissä. Niissä ei ole mitään pistosuojauksia eikä tubelleksia, maksaa joku 25€/kpl. Tuli pyörässä vakiona ja on osoittautuneet niin hyviksi että toinen setti menossa. Tuollaisten XC renkaiden etu asfaltilla on että pieni nappula on mukava ja rengas ei mene puhki helposti eli ei tarvitse mitään painavia pistosuojauksia. Samissa on yhtenäinen nappulalinja keskellä niin se rullaa kevyesti. Mulla on suurin osa työmatkasta hiekkaista pyörätietä niin noi on luonnollisesti sielläkin hyvät, mutta stadissa on ainakin niin paljon noita tietöitä että asfalttikelvikin voi muuttua koska vaan murskesora tietyöpätkäksi niin tuollaiset renkaat on mukavat siinäkin. Kehtaan vielä väittää että noi rullaakin paremmin kun puolikiloa painavammat sileämmät pistosuojatut sileämmät renkaat . No en siitä nyt tiedä oikeasti ja ei sillä absoluuttisella rullauksella nyt sähköpyörässä niin väliä, pääasia että renkaat on mukavat eikä mene puhki

  17. #47
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.920
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Miten tämä nyt sinulle niin sielun päälle ottaa?.
    Joku varmaan ohitti sähköpyörällä.

  18. #48
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.633
    Tuolla on tuoreempi retkirengas-topsu:
    https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...aat-asfaltille

    Mainitut Marat Almotion ja Efficiency. Contin Contact Urban ja sitten on joku uus Pure Contact.

    Onko se sitten sähköpyörällä ihan sama vetää mara plussalla vai tuntuuko se epämukavammalta, ni en tiiä. Kai noi paremmin rullaavat kulkee vähän pidemmälle. Nappularenkaista (esim. Smart Sam) koen, että niistä tulee ärsyttävää resonointia sileisiin verrattuna, enkä viitti sepelikauden ulkopuolella semmosilla ajaa.

  19. #49
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.184
    Voisiko rengastopicissa keskustella vaan renkaista

    Jos ihan maantierengasta haluaa niin eikös schwalbella oo noita marathoneja aika leveinä ja gravelrenkaista jotain G-onea sai muistaakseni 60mm asti.

    Vittorian Peyote ollut hyvä, pärjää maastossakin siinä missä thunder burtilla tai race kingillä. Mutta toimii myös assulla. En tiedä onko mitään eroa Thunder burtteihin. Nyt yleisjäykkäperässä Mezcal Peyote combo ja toimii hyvin kelvillä, gravelilla ja poluillakin. Plussana hyvä märkäpito, miinuksena vähän korkea paino (700-750 g / 2.4") mut se ei varmaan haittaa retkikäytössä. Pistosuojauksenkin pitäisi noissa uusissa olla hyvä. Tubelessiksi asentuivat sovinnolla pelkän jalkapumpun voimin.

    Molempien kuviossa sellainen etu, että ei rallata asfaltilla.

  20. #50
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Satakunta
    Viestit
    536
    Omassa retkisetupissa on kokonaispaino lähemmäs 120kg niin en edes ajatellut mitään keventelyrengasta tai slicksia alle. 2.25" Barzot eikä tarvitse murehtia kestävyydestä tai pinnoitteen tyypistä/laadusta.

    Eivät ne kyllä mitkään nopeat tai hiljaiset ole tai mahdu joka fillariin mutta omassa käytössä OK, ehkä Mezcalit rullaisivat vähän paremmin mutta noissa on vielä pintaa.

  21. #51
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.805
    Johan tästä saatiin taas pienimuotoinen väittely aikaiseksi aiheesta retkipyörän rengas... (ei tarvitse mainita kuin sähkö, niin...)

    Miten tämä Continentalin uusi Pure Contact, siitä vielä mitään kokemusta kenelläkään? (ei taida olla, kun hyvin uusi tuote on), tuolla voisi ehkä olla suhteellisen lähellä mietä haen, ainakin pistosuojaus pitäisi olla erittäin hyvällä tasolla, kuitenkin olematta aivan mahdottoman painava.
    Ja eikä se niin ole että tuo 55-622 / 28x2.20 koko on 29" maasturin vanteelle sopiva... 8ellen ole taas täysin hakoteillä noista...)

    https://www.continental-tires.com/pr.../pure-contact/

    https://www.bicyclerollingresistance...l-pure-contact

  22. #52
    Se on juurikin niin.
    Moottori olet sinä.
    Think for yourself, question authority!
    Meidän jälkeemme hiljaisuus

  23. #53
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.504
    Kyllä mielestäni tuo 55millinen aikakin painava, 800grammaa... Toisaaltaan jos retkiajossa muutenkin kuormaa ja vielä sähkölläkin niin miksei...

    Itse kyllä pitänyt noita Contact kuten Schwalben Motion/Marathonin renkaita yliarvostettuina.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  24. #54
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.805
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Kyllä mielestäni tuo 55millinen aikakin painava, 800grammaa... Toisaaltaan jos retkiajossa muutenkin kuormaa ja vielä sähkölläkin niin miksei...

    Itse kyllä pitänyt noita Contact kuten Schwalben Motion/Marathonin renkaita yliarvostettuina.
    Hyviä muita ehdokkaita tietysti otetaan vastaan...

  25. #55
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.633
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Itse kyllä pitänyt noita Contact kuten Schwalben Motion/Marathonin renkaita yliarvostettuina.
    Et oo varmaan ees ajanut noilla millään. Ja Marathon winter, marathon plus, contact plus tai contact spike ei lasketa.

  26. #56
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    757
    https://sahkopyorakeskus.fi/tuote/sc...29-260-65-622/
    Ite ajelen tämmösillä. Ei nuo normaali renkaat ole kestänyt kone pyörässä. Keskinopeus raskaassa lastissa kun on sorateillä 20-25km/h niin renkaat on lujilla.
    Asvalttia välit olen myös noilla ajanut.

  27. #57
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.239
    Rene Herse Antilope Hill?

    EDIT: Rat Trap Pass vain 26 kokoisena.

  28. #58
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.836
    ^ saako edes rat trap passia 29 koossa?

  29. #59
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.239
    Hups, meni 26 ja 29 sekasin, my bad. Korjasin viestiä.

  30. #60
    Liittynyt
    12/2010
    Viestit
    233
    Vittoria Terrano Dry'ta löytyy näköjään 29x2.1" kokoon asti, itellä on nuo cyclocrossissa 40mm leveinä. Varmasti paremmin rullaaviakin löytyy mutta sekalaisessa hiekkatie/asfalttiajossa olleet varsin mukavat.

Samanlaisia aiheita

  1. Vanhaan retkipyörään pienempää keskiöratasta
    By sinse in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 14.05.2019, 17.34
  2. Millainen laukkusetti retkipyörään
    By Noviisipyöräilijä in forum Varusteet
    Vastaukset: 34
    Viimeinen viesti: 25.11.2016, 09.48
  3. Vaihderemontti retkipyörään
    By MLLKS in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 12.04.2016, 19.39
  4. Vastaukset: 41
    Viimeinen viesti: 15.06.2014, 10.11

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •