No, katsoin netistä että Pirkkalan työttömyyspalvelutoimisto on tuossa. Sinne.
Ei onnistu, pitää hakea vastapäisestä rakennuksesta ( joku Tiima) lomake ja täyttää se. Sinne sitten tallustelin.
Mukana oli vain halpisajolasit, niin en oikein saanu selvää pientä printtiä, totesin että täytän tämän kotona.
Tässä on 10 sivua täytettävää....mutta siis tällä mun koulutuksellani en tajua miten mä vastaan? yritysmuoto, Y-tunnus...minula on tai on ollut YEL-vakuutus.
Vai vastaanko vaan että ei ole mitään? mitä mä laitan ammatikseni? no joo laitan se mikä on, jos tarjotaan oman alan töitä niin eihän ne mua sinne ota.
4 sivua joissa kysellään yritystoimintaa, on tai onko ollut YEL-tunnus, yritystoiminnan tyyppi, alkamisajankohta ( siis jotain 21 vuotta sitten...) kuvaus yritystoiminnasta ja työtehtävät ja työssä kertyneet taidot ( naurua)...koulutus: alkamis ja loppumispäivämäärä ( en todellakaan muista sitä päivämäärää...joskus 40 vuotta sitten aloitin opinnot. Pyydetään myös kertoa koulutuksessa oppimistasi asioista ( tää menee kyllä nyt pikimustan huumorin puolelle...) ja näitä koulutus-sivuja on kolme.
Sitten on osio "kokemus" josta siitäkin pitäisi laittaa alkamis- ja päättymisajankohdat pp.kk.vvvv. Joo olen jakanu Aamulehteä ( en edes muista vuotta) ja ollu baarissa tarjoilijana mutta en mä siitäkään muista milloin, joskus 1990-luvulla varmaan...
Kerro osaamisesta, jota vastaavaa työtä haet. Kerro toiveammattisi ja millaisia työtehtäviä haluaisit tehdä.
En laita että on auto käytössä.
Viimenen sivu onkin sitten helppo - osaamiseni on kunnossa ( ei ole) minulla on riittävä ajantasainen koulutus ( ei ole ) elämässä on tällä hetkellä asioita jotka vaikeuttavat työllistymistäni ( on) ja sitten pieni rivi johon voit tarkentaa elämäntilanteesi.
En kyllä tiedä itkeäkö vai nauraa tämmöiselle. Miksei voi olla henkilökohtaista palvelua että saisi kertoa nämä asiat, kun lomakkeet on aika yksioikoisia, eikä ne asiat mene siten kun rasti ruutuun.
On kyllä tehty vaikeeksi. Mä sanoisin että todennäköisin vaihtoehto on että mennään nyt näillä rahoilla ( joita ei oikeesti edes ole olemassa ne on vaan numeroita nettisivulla) ja kyllä Luonto sitten omansa ottaa.

Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit