ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 145 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45 95 135 143 144 145 146 147 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.321 - 4.350 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

Torilta löytyi uuden veroiset 120tpi 29x2.8 cake eaterit. Nyt on kyllä lerput kyljet renkaissa. Kellään kokemusta noista renkaista? Pysyykö hyllyllä pienillä paineilla ja pitääkö kyljet oikeasti litkua?

Vanhat evolution ispit olleet kyllä ylikylän renkaita. Eivät tipu hyllyltä, eikä litkua ala vuotaa lainkaan, vaikka ajelee alle barin paineilla niin että rengas jo pohjailee. Tuohon pojan orbeaan vaan mahtuu vähän leveämpääkin rengasta.

Pysyy ja pitää.

En tiiä mutta ispit pienillä paineilla oli nii hirveet ajaa etten toivo sellaista kellekkään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    En tiiä mutta ispit pienillä paineilla oli nii hirveet ajaa etten toivo sellaista kellekkään.
    Hah. Mä voin antaa läskin 4.5" nastoilla koeajoon 0.2bar paineilla.

Cake Eaterin jääpito ei sitten oo ISPin tasolla mutta rullaa kivasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Cake Eaterin jääpito ei sitten oo ISPin tasolla mutta rullaa kivasti.
    Joo, ei siltä näytäkkään. Lähinnä haussa kantavuutta renkaille, niin voi ajella vähän pehmeämmälläkin. Jos tuota lunta nyt vaan tulisi.

Ja saan itselleni ajoon ne uuden veroiset evolutionit kevään poluille. Oli kyllä taas typerys, kun ei ostanut noita muutamaa sarjaa varastoon.

Onko täällä kokemuksia että kuinka leveä tämä 29" x 2.6" rengas oikeasti on? Ilmoitettu nimellismitta on 65 mm.

https://www.hi5bikes.fi/en/tuotteet/...55IcOgqZ4qdn_8
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    27 mm vanteilla 2.25” ISP oli kyljistä 55 mm ja nappuloista 58 mm.
    Onpas jännä miten vähän tuo vanne vaikuttaa noin jäykkään renkaaseen. Mulla 2.25" ISP:t 22.5 mm vanteella on 55 / 57 mm leveät.

Isp ei todellakaan ole jäykkä rengas. Sehän on selvästi notkeampi rungoltaan, mitä monet xc kumit. Siis vanha isp.

Mun vanhoja 2.25" ISP kumekseja ei voi kyllä notkeaksi haukkua. Onko sitten aika tehnyt tehtävänsä...

Kannattaa ajella vaan piikkisioilla, helpompi asentaa ja paremmat ajaa

Joko ne toimii tubelessina? Ja miten kaupassa varmistaa, että saa uutta sukupolvea?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Joko ne toimii tubelessina? Ja miten kaupassa varmistaa, että saa uutta sukupolvea?
    Mulla on aina toiminut nämä vanhat non-tubelekset, jotka tuossa videossa on.

Uudet mallit tunnistaa DD-merkinnästä ja nuo ovat viralliset tubeless versiot.

Edit: aa joo tarkoititkin noita piikkisikoja.

DD = DOUBLE DEFENCE. Hrrr....
    Noita en ole kyllä koskaan testannut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Yhdessä kivijalassa kertoivat että taittuvat 2.6" piikkisiat saattavat olla kieroja vieläkin, mutta teräskaapeliset ovat olleet suoria.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Yhdessä kivijalassa kertoivat että taittuvat 2.6" piikkisiat saattavat olla kieroja vieläkin, mutta teräskaapeliset ovat olleet suoria.
    Mulla oli ainakin ihan suorat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Mulla oli ainakin ihan suorat.
    Niin lause saattavat olla kieroja tarkottaa sitä, että saattavat olla myös suorat, mutta saattavat olla myös olematta.

Niin lause saattavat olla kieroja tarkottaa sitä, että saattavat olla myös suorat, mutta saattavat olla myös olematta.
    Niinhän se on, ainoa fakta on että piikkisiat on paremmat renkaat kun ISP:it. Kierot ja suorat.

Eikö tuo ole mielipide?

Mun piikkisiat olivat ensimmäisenä talvena aika kierot, mutta mä vain ajoin. Nyt kun laitoin ne uudestaan päälle, niin ei ne niin pahat ookkaan.

Niin joo, JackOja tarkoittu tuossa piikkisikoja, eikä ispejä. Minullakin piikkisiat ovat jääneet kauppaan, koska ei ole varmuutta tubeleksen toimivuudesta. Vuotava tubeles tai sisuri ei vaan ole vaihtoehto.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Niinhän se on, ainoa fakta on että piikkisiat on paremmat renkaat kun ISP:it. Kierot ja suorat.
    Mä olen tullut siihen tulokseen, että jos sähkäri tai am kuski suosittelee jotain rengasta, niin on fiksuinta ostaa justiinsa se toinen vaihtoehto.

En siis nyt välttämättä tarkoita näitä piikkisikoja, mutta käyttötarkoitus on niin erillainen jos se kaasu tulee napista, tai hauskuus kovaa ajettavasta alamäestä.

Toimiiko ISP:t siis nykyään ilman sisuria? Ei ole vuotavampaa ja surkeampaa tubeless-kumia koskaan ollut ajossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niin joo, JackOja tarkoittu tuossa piikkisikoja, eikä ispejä. Minullakin piikkisiat ovat jääneet kauppaan, koska ei ole varmuutta tubeleksen toimivuudesta. Vuotava tubeles tai sisuri ei vaan ole vaihtoehto.

Mä olen tullut siihen tulokseen, että jos sähkäri tai am kuski suosittelee jotain rengasta, niin on fiksuinta ostaa justiinsa se toinen vaihtoehto.

En siis nyt välttämättä tarkoita näitä piikkisikoja, mutta käyttötarkoitus on niin erillainen jos se kaasu tulee napista, tai hauskuus kovaa ajettavasta alamäestä.
    Kyllä tuolla näkee paljon luomukuskeja Piikkisioilla. Itsellä on luomupyörässä Wratchildit ja Piikkisiat on halvemmat ja paremmat. En vain halunnut ostaa toisia paskalaatuisia Piikkisikoja silloin aikoinaan ja halusin kokeilla minkälaisia muita nastarenkaita löytyy. Tiesin jo silloin että ISP:ssä ei ole muuta hyvää kun hinta joten ne ei kiinnostaneet.

Toimiiko ISP:t siis nykyään ilman sisuria? Ei ole vuotavampaa ja surkeampaa tubeless-kumia koskaan ollut ajossa.
    Kyllä noi mun DD TLE isp:t on toiminut ainakin hyvin tubeleksena.

Niin joo se kylki on vaihtunut johonkin betoniversioon. Itsellä viimeksi olleet halkeili kyljestä ja sieltä sitten ilmat pihalle. Mukava lähteä töistä, kun pakkasella kumi tyhjä.

Betoni heiveröiset ne on ainakin supergravity/dh verrattuna, mut iha hyvät, ei tuntunu muljuvan.

Eihän se vanha ollut lainkaan tubeless kumi. Mulla tosin nuo pitävät nytkin paineet niin ettei tarvitse viikkoon edes tarkistella. Ja pysyy hyllyllä barinkin paineilla, mitä eivät kaikki tubeless kumit tee.

Mutta siis on noita ollut huonojakin. Tai ainakin huonoja litkuja ispien kanssa. Mulla nyt orangea ja silcaa. Toimii.

vaijeri Piikkisiat asentanut vanteelle fairyn avulla, sen verran tiukat vanteelle että jää helposti kieroon jos ei nouse järkevillä paineilla vanteelle ja kovilla paineilla voi saada renkaaseen runkovian ja sitten vipottaa.
    Kylätason pyöräilijä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Koheltaja Katso viesti
    vaijeri Piikkisiat asentanut vanteelle fairyn avulla, sen verran tiukat vanteelle että jää helposti kieroon jos ei nouse järkevillä paineilla vanteelle ja kovilla paineilla voi saada renkaaseen runkovian ja sitten vipottaa.
    Tämä!! Meille on tullut vanteita takaisin, kun on kuulemma kiero ja rengas vipottaa, vaikka ilman rengasta on aivan suora. Kysytäessä onko käytetty liukastetta, on vastuksenta tullut, että kyllä ne napsahtaa paikalleen kun on tarpeeksi painetta . Meillä käytetään Wurthin rengasliukastetta, jota saa kaupasta alle 14€/puteli, ja sitä riittää normikäyttäjälle vuosiksi. Ei sotke ja yleensä hankalakin rengas asettuu paikalleen laakista alle kahden barin tiivistyen hyvin hyllylle.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •