BikeshopGiantElectrobikeLostInLapland
Sivu 444 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 344 394 434 442 443 444 445 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 13.291 - 13.320 / 13336

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HeZaH Katso viesti
    Vilkkuvien pyöränvalojen kohdalla tuleekin aina mieleen, että missäs vaiheessa pyöristä on hälytysajoneuvoja tullut?
    Siinä vaiheessa, kun autolijat eivät enään huomanneet liikenteessä vaikka oli 1000 000 lumenin lamppu keulilla. Jos on katuvaloja ja pimeää, niin tuollainen vilkkuva valo vain erottuu paremmin. Omassa pilipali etuvalossa on jatkuva valo, mitä korostetaan vilkulla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Siinä vaiheessa, kun autolijat eivät enään huomanneet liikenteessä vaikka oli 1000 000 lumenin lamppu keulilla. Jos on katuvaloja ja pimeää, niin tuollainen vilkkuva valo vain erottuu paremmin. Omassa pilipali etuvalossa on jatkuva valo, mitä korostetaan vilkulla.
    Pimeässä jos vilkkuva valo liikkuu varsinkin sivusuunnassa, niin sen liikkeen havainnointi on haasteellisempaa. Verrattuna tasaisesti palavaan.

Pimeässä jos vilkkuva valo liikkuu varsinkin sivusuunnassa, niin sen liikkeen havainnointi on haasteellisempaa. Verrattuna tasaisesti palavaan.
    Joo, näin se varmaan on. Mutta ei tasaista valoakaan tunnuta havaittavan vaikka tultaisiin kohtisuoraan vastaan. Tuo jatkuva valo vilkkukorostuksella poimii näppärästi molemmista hyvät puolet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Joo, näin se varmaan on. Mutta ei tasaista valoakaan tunnuta havaittavan vaikka tultaisiin kohtisuoraan vastaan. Tuo jatkuva valo vilkkukorostuksella poimii näppärästi molemmista hyvät puolet
    Agree to disagree, mitä tässä vuosia ajellut Seinäjoella ja Tampereella pimeässä pyörällä. Ehkä pääasia on, että on edes valot.

Agree to disagree, mitä tässä vuosia ajellut Seinäjoella ja Tampereella pimeässä pyörällä. Ehkä pääasia on, että on edes valot.
    Joo, valot päälle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Sähköpyörissä ja napadynamoa käyttävissä on usein valot käytössä päivälläkin. Taitavat olla StVZO mukaisia, koska eivät pahemmin häiritse. Eikä kyllä päivänvalolla näkemäni maantiepyörien huomiovilkutkaan ole häirinneet.
    Pimeällä valojen tarkoitus on nähdä ja näkyä. Vilkulla toteutuu vain jälkimmäinen. Etuvalon tulee olla sellainen että jalankulkijoiden heijastimet erottuvat.
    Silmissä vikaa, jos ei huomaa valoa. Itse en ainakaan edes pysty olemaan huomaamatta, jos pimeässä näkyy valo. Sitten se vilkkuvalo ottaa vain tosi ärsyttävästi silmiin.
    Voi vain kuvitella kuinka upeaa olisi, jos ihan kaikkien laitteiden, myös autojen, valot vilkkuisivat. Sen jälkeen olisikin hyvä huomata vaikka vilkkuja, joiden kuuluukin vilkkua.

Entä jos niitä valoja näkyy vaikka sata sikinsokin? Näätkö silloin sen himmeän fillarinvalon varmasti seasta?

Nää kommentit on niin yksipuolisia aina. Mun mielestä vilkkuvaloille on paikkansa, niin edessä kuin takanakin.

Tämmösten kanssa on turvassa jo on satoja valoja sikinsokin ympärillä. Saa villkkumaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mun mielestä vilkkuvaloille on paikkansa, niin edessä kuin takanakin.
    Ehkä, kun käyttäjiä on riittävän vähän. Massatapahtumissa etenkin pimeän/hämärän aikana ei pysty päättelemään yksittäisen pyöräilijän nopeutta liikesuunta tai muutakaan, mutta silloinkin ninjat yllättävät tehokkaasti.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Pienitehoinen vähintään sekunnin välein vilkuva vilkkuvalo on ok. Isotehoinen ja kovalla rytmillä vilkkuva laukaisee vähintään päänsäryn. Joillekin epileptisen kohtauksen. Ei fiksu valinta.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Fenixin kypärävalo tarttui ostoksilta mukaan.

https://www.fenixvalaisimet.fi/otsal...-superraptor3?

Tuohon taitaa saada usb3 virtalähteen kiinni ja se toimii myös yksinään ilman sisäistä akkua. Repun kanssa varmaan jees pidemmillä lenkeillä.

Ja jos ei käytä ulkoista akkua, niin 18650 akku latautuu suoraan lampussa kiinni. Helppoa laittaa vaan kypärä naulaan ja usb johto lamppuun kiinni.

Syksy tulee, valoa!

Mulla on käytössä tuo Fenixin oma lisävirta samassa lampussa. Oon pitänyt lisävirtaa nyt takin sisässä, joten akku kestää hetken enemmän.
    Kyseisen lampun ongelma on, ettei akku kestä edes lisäviralla jatkettuna paria h pidempään, jos haluaa käyttää 3/4 tehoa. Himmeämmillä asetuksilla kyllä sitten.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pojomtb Katso viesti
    Mulla on käytössä tuo Fenixin oma lisävirta samassa lampussa. Oon pitänyt lisävirtaa nyt takin sisässä, joten akku kestää hetken enemmän.
    Kyseisen lampun ongelma on, ettei akku kestä edes lisäviralla jatkettuna paria h pidempään, jos haluaa käyttää 3/4 tehoa. Himmeämmillä asetuksilla kyllä sitten.
    Eli molemmat valot päällä? Tuota hajavaloa ei varmaan tarvise jos tangossa on toinen valo?

No, ostaa tuonne reppuun sitten 10000mah akun.

Yksi valo päällä.

Kyllähän valo päällä pysyy useita tunteja, mutta melko nopeasti siitä valitusta huipputehosta aletaan himmailla. Manuaalista löytyy hyvät graafit tästä, joten ihan ominaisuus on.

Hyvä valo tuo muuten on ja koska tosiaan ulkoinen syöttö on mahdollista, niin saahan tuosta valon pidemmillekin lenkeille isommilla lisäakuilla.

Oikeastaan näin lumien aikaan tuo kakkostehokin (kohdevalo asetuksella) lähes riittää kypärävalona. Jos siis tangossa on toinen valo lisäksi. 2/4-teholla kestoa onkin jo sitten tunteja.

Niin himmaako se tehoa lämpemisen vuoksi, vai akunkeston? Eli tippuuko teho vaikka lisäakussa olisikin virtaa?

Syksy tulee, valoa!

Kyllä se akunkestoon liittyy. Edit: Se pitää valita, kumpaa akkua käyttää. Mun mielestä valo ei osaa automaattisesti siirtyä akusta toiseen.

Ei tuo lisäakku ainakaan lämpene lainkaan. Metallikuorisena sen ongelma on lähinnä toiseen suuntaan.
    Tuolta manuaalista näkee käyriä:

https://urly.fi/3HrZ

Syksy tulee, valoa!

^^Meni vähän ohi oma tulkinta. Tarkoitit ehkä enemmänkin, että lämpeneekö ledit liikaa ja himmaa siksi. Tähän vastaus on, että himmaus ei mielestäni johdu siitä. Aika loogisesti menee noiden akkuaikojen mukaan.

^^Meni vähän ohi oma tulkinta. Tarkoitit ehkä enemmänkin, että lämpeneekö ledit liikaa ja himmaa siksi. Tähän vastaus on, että himmaus ei mielestäni johdu siitä. Aika loogisesti menee noiden akkuaikojen mukaan.
    Hyvä juttu. Eli lisävirralla selviää.

Olight H37S tarttui matkaan pari kk sitten, olikohan noin 120€. Olisin varmaan ostanut ennemmin tuosta sen pienemmän mallin, jota nyt on väliin ollut jossain 70€ hinnoissa vaan silloin sattui maksaan enemmän.
    Noh, kokemuksia tästä: On iso akku, liiankin, mutta ei se nyt haittaa kun talvitakissa on rintatasku johon tuon johto on juuri sopiva lampun ollessa kypärän keulilla.
    Leveä keila, makuasia onko hyvä vai huono asia, itseä alkuun ärsytti ja sai tuntumaan lampun tehottomammalta. On siinä spottilamppukin mutta vähän sekavasti toimii valinnat ja sitä ei saa pelkästään päälle.
    Kädellä huitomalla ohjattavissa, saa pudotettua huitaisemalla pienimmälle teholle. Käytännössäkin kätevää, joskin lumipyryssä vaihtelee tiloja itsekseen toisinaan.
    Naksut kallistussäädölle vähän harvat, kumipannalla oli portaaton. Ostos ei kaduta, mutta en nyt hypetäkkään.

Tasan tunnin kesti yksi patteri molemmat valot päällä. Olisiko ollut kolmas teho kiinni asennosta laskettuna. Näkyi tosi hyvin valkeassa metsässä ja kuvio oli laaja. Tuossa pöydällä on jo odottamassa 10.000mah/150gr lisäakku. Eiköhän tuolla ja parilla lisäpatterilla pärjää jo pitkälle.

Vähän alkoi kyllä jo miettimään lupinea, mutta näitä heräteostoksia on vähän turhan helppo tehdä varustenetistä. Lähinnä epäilyttää tuon usb johdon toimivuus jatkuvassa käytössä. Niin ja se kulman säätö pitäisi kyllä saada jollain tapaa lukkoon. Kääntyilee moodia vaihdettaessa ja oksiin osuessa. Langaton kaukosäädinkin olisi kyllä kiva.

Mulla on itellä tuo kypärän aurinkolipan alla. Siellä on pysynyt paikallaan kun on suojassa.

Mulla on itellä tuo kypärän aurinkolipan alla. Siellä on pysynyt paikallaan kun on suojassa.
    Miksi maastokypärissä on muuten lippa? Olen aina ajanut road kypärillä, mutta alkanut kyllä miettimään alemmas takaraivolle tulevaa kypärää, kun tuo pystyssä pysyminen on vähän heikkoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Miksi maastokypärissä on muuten lippa? .
    Voi huoletta ajaa oksia ja risuja päin, kun vähän nyökkää niskasta. Suojaa siis silmiä ja kasvoja ainakin.

Siperia, eli kokemus, on tämänkin minulle ihan vasta metsässä opettanut. Minäkin ajan kaiken maantiekypärässä

Mikä näistä olisi paras pyörän valo

Nitocore br35
    https://www.valostore.fi/fi/tuote/py...AuMTY0MzEyNzg5

Olight rn 2000
    https://www.valostore.fi/fi/tuote/py...fgmXmJ7zT4bN0J

Fenix superraptor 3
    https://www.fenixvalaisimet.fi/otsal...3?gad_source=1

Fenix BC 30
    https://varuste.net/p105250/fenix-bc...R&gad_source=1

Tuon Olight rn 2000 tilasin, oli hyvät specsit Valostoren sivuilla, mutta kun manuaalia tutkin, niin aika tavalliset akunkestot on.
    Esim. Valostroren specseissä 1000 lumenella n. 4-5h akunkesto, mutta manuaalissa ei ole lähellekään kesto tuota luokkaa, mutta
    toki olen voinut jotain ymmärtää väärinkin näissä.

Palstan konsensusta kaivataan pyöränvalon ostossa
    Oisko kokemuksia näistä tai vain mielipiteitä ajatuksia. Voisin vielä vaihtaa toiseen, jos tuo Olight onkin täysi romu palstan mielipiteissä ja arvioissa

Maanteiden ja pikkuteiden laitoja enimmäkseen ajelen.
    tobby muokkasi tätä : 23.12.2024 at 06.26

Mulla on jotain pari vuotta ollut Nitecore. Ei se aivan hirveän kovassa käytössä ole ollut, enemmän työmatkoilla ja talvella maastossa. Oikeastaan paras ominaisuus on erilliset lähi- ja kaukovalot, jotka saa ajaessa vaihdettua johdollisesta etäkäytöstä. Eihän tuo lähivalo ole StVZO-kelpoinen, mutta on ehkä tyhjää parempi, ainakin sopivasti suunnattuna.

Road-tilassa palaa joko lähi- tai kaukovalo, Trail- ja city-tiloissa joko molemmat tai vain lähivalo.

Työmatkoilla pimeään aikaan mulla on road-tila käytössä yleensä pelkällä lähivalolla alimmalla teholla.

Akun kestosta mulla ei ole käsitystä, kun käyttö ei ole ole ollut pitkäkestoista.

Tobbyn linkkaamista on Fenix BC30 ollut käytössä joka jatkaa kuopuksen käytössä eloaan. Jos noista pitäisi valita niin ilman muuta BC30 tankoon ois mun valinta. Ja kypärään Superraptor eli kaksi valoa joille kelpaa sama akku. Lumonite Compass kypärään ois myös vahva ehdokas.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tobby Katso viesti
    ...
    Maanteiden ja pikkuteiden laitoja enimmäkseen ajelen.
    Tällä perusteella katselisin juuri Nitecorea: pitkät (ja lyhyet) päällä yksin ajaessa ja muuta liiikennettä kohdatessa napista lyhyet.

Onko kukaan viritellyt superraptoria tankoon? En ainakaan pikaguugeloinnilla onnistunut löytämään valmista ratkaisua. Yksi raptori taloudesta jo löytyy, otsalamppu- ja kypäräräkäytössä ja omissa harrastuksissa erittäin bueno laite. Nyt pitäisi ostaa antautuneen tankovalon tilalle jotain ja toinen superraptori olisi vahvasti listalla, jos sen vaan saisi tankoon kiinni.

valmistajan sivulta ;

Gopro-teline, no totta kai.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •