no sehän se on juurikin ero mitä me ( Sinikka, Elli, Tuija...) hölkkäiltiin, stipendi jäi käyttämäti kun ensin se piti ite maksaa ja sitten kuitteja vastaan - mutta kaikki ei kelvannu, esimerkiksi fysikaalinen hoito. Ei ollu varaa ostaa sitä ensin ite.
Ehkä Sinikka ja Tuija kävi jossain leirillä, mutta me muut omalla kustannuksella kotosuomessa, talvella hölkättiin umpihangessa eikä ollu edes katuvaloja.
Eikä tämä ole valitusta, vaan naurattaa miten se oli 40v sitten

me oltiin aika sinnikkäitä omakustanteisia.
Että sillee raha-asiat ( vanhempani ponsoroi) ja harjoitusolosuhteet, no kun lähdin lenkille jotain aamukuudelta ... olin kerran yhdellä "leirillä" Vierumäellä, ja kun aamulenkki oli kasilta ja aamupala vasta sen jälkeen niin mä kärsin ja olin nälissäni. Oli unelma päästä Los Angelesin o-kisoihin, kun maratonin raja oli 2.45 ja se olisi heittämällä menny. Mutta tuli istuinkyhmyn murtuma. ( ja sen takia ei yo-kirjoitukset jännittäny enää yhtään, olisin saanu tehdä kotona mutta ei siittä mitään olisi tullu että valvoja istuu vieressä....) ja kun jälkeenpäin sain tietää että sinne USA:han olisi pitäny matkustaa 3 vko ennen omaa suoritusta, niin en olisi lähteny.
Kirjanmerkit