joo kyllä tuossa on nyt testaajalla menny millit ja sentit sekaisin. Jos tuota runkoa on oikeasti suunniteltu niin olisi mukava tietää kuka se on se suunnittelija.
joo kyllä tuossa on nyt testaajalla menny millit ja sentit sekaisin. Jos tuota runkoa on oikeasti suunniteltu niin olisi mukava tietää kuka se on se suunnittelija.
Onko tuo kuitenkaan se uusin malli? Nuo tekniset tiedot tuossa artikkelissa ainakin ovat vanhasta mallista.
Tässä uuden tiedot https://www.helkamavelox.fi/tuoteosa...e12-12v-720wh/
Itse en osaa kuvista päätellä onko uusi. Varmaan uudemman omistaja voi kommentoida.
Itsellä Fe 11.
Tuo ei oo se uusin mikä on tulossa tänä keväänä
Tuo taidettiin esitellä aika tasan vuosi sittenhttps://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/...i-applikaatio/
Novus Ordo Mundi
Joo kyllä se näin on tuo on se vm-23 esittely ei uuden jossa on simano 801 moottori ja isompi akku.
Tuossa on se uusi:https://www.helkamavelox.fi/tuoteosa...e12-12v-720wh/
Onhan tämä kyllä aika sekavaa, ei ole kyllä Moottorilehden tapaista esitellä vanhaa mallia kun uusikin
on jo julkaistu. Ja tuon esittelyjutunkin päivämäärä on 23.2.2024.
Jossakin on tullut virhe, joko Helkamalla tai Moottorilehdessä.
Mites tuon FE12 päiväetuvalon tulisi toimia? Juuri hommasin pyörän ja tarjosi heti päivityksiä jotka tietenkin asensin. Nyt kuitenkaan Shimanon näytöstä ei pääse ollenkaan "lights" valikkoon ja päivävalo on aina päällä. Muistanko aivan väärin että tuon olisi saanut pois päältä ennen päivitystä?
edit. ilmeisesti palaa aina mikä toisaalta on ihan hyvä
MikkoK muokkasi tätä : 06.03.2024 at 07.55
Kyllä päivävalon on saanut sammutettua lights valikosta ja saa edelleenkin päivityksen jälkeenkin, päivitin myös oman pyöräni jossa päivittyi näyttö ja nuo nappulat.
Kävin oikein tarkistamassa ja kyllä valon sai sammumaan aivan samoin kuin ennen , eli ligts valikkoon kun selasi ja ja siinä kohtaa painaa näytön nappulaa ja ohjaustangon nappulalla valitsee off niin valo sammuu.
Oliko tuo päivitys mikä sinulle tuli, oliko moottorille vai noille nappuloille ja näytölle??
Nonni, sitä muistelin mutta en ollut varma... Päivitys tuli kaikille sähkökomponenteille, moottori, nappulat ja näyttö ja nyt tuonne lights valikkoon ei enää pääse. Jännä etteivät liikkeessä olleet päivttäneet näitä. Piippaa vain kun yrittää valita. Tulisiko valon näkyä muuten tuossa E-tube softan komponentti listassa?
edit. tälläiset versiot nyt pyörässä:
Moottori 4.1.11
Näyttö 4.5.0
Ohjain 3.1.2
Virtkytkin 3.1.1
Joo kyllä valot näkyy e-tubessa ja jos haluaa että ne on aktivoituna niin se on valittava aktiiviseksi myös tuolta e-tubesta, muuten valot ei toimi pyörän näytöltäkään.
Siis lights valikkoko näkyy pyörän näytössä jos niin paina näytön nappia tuossa kohtaa uudelleen ja sitten valitset ohjaustangon nappulasta 0n tai off.
Korjaan tuota edellistä ohjettani, eli näin se menee pyörän näytöllä mennään Lights kohtaan jossa OFF ja ON valitaan jompi kumpi ohjaustangon nappulalla esim: OFF ja tämän jälkeen kuitataan valinta painamalla näytön nappulaa jolloin valo sammuu.
Piti oikein käydä kokeilemassa tuota e-tube ja ei näköjään enää löydy valoista valikkoa siellä. Tarkistin samalla nuo päivitys tiedot ja sinulla on viimeisin päivitys pyörässäsi joka komponentissa. Siis kun laitat pyörään virrat päälle ja painat tuota näytön nappia pitkään niin kauan että se menee valikko tilaan ja sen jälkeen selaat valikkoa sillä ohjaustankon nappulalla jolla pääset mm. tuohon valojen kohtaan niin tuoko ei sinulla toimi ollenkaan josta valitset kuten edellää kerroin valot päälle tai pois.
Kun teet tuon valinnan lights kohdalla ja se piippaa niin oletko kokeillut ohjaustanko nupista vaihtaako se tuossa kohtaa ON tai OFF.
Joo jokin homma siinä nyt näyttäis olevan koska minun pyörässä tuo toimii ja valot saa päälle ja pois ja päivitykset on samat kuin sinulla. Onko sitten niin että valojen ohjaus on sinun pyörässä otettu eri lailla ja ajatuksena on ollut se että ne saa palaa koko ajan niin kuin päivävalot autoissakin on aina päällä ajaessa.
Sain vastauksen myyjältä ja heidän mukaan päivävalo on asetettu niin että sen kuulukin palaa koko ajan. Eli sitä ei tosiaan pidäkään saada pois. Tullut vain kokeiltua monia pyöriä viime päivinä niin en ollut tästä varma... Näyttää että toimintaa on muutettu jos sinulla valinta kuitenkin löytyy.. Eli homma kunnossa, lisäähän tuo turvallisuutta myös päivällä. Tuskin tuo akkuakaan juuri syö.
edit. ja päivävalohan tuo on nimeltäänkin![]()
Niin onhan tuo yksi tuon pyörän huomiota herättävä yksityiskohta, hieno sellainen ja kyllä se palaa omassa pyörässäkin aina eikä se akkua kuluta onhan se led valo joka ei vie virtaa juuri mitään eli sen puolesta saa huolen unohtaa, toiminta matkan suhteen tulet yllättymää miten pikälle pyörällä täydellä akulla pääsee.
Kyllä tässä jo täpinöissä on että pääsee työpäivän jälkeen auringonpaisteeseen ajelemaan ja testaamaan. Pitkään mietin uuden Bosch Tunturin ja tämän välillä, muutaman pikkujutun takia kallistuin kuitenkin tähän Helkamaan. Tunturissa on mm. jännä että ei ole ruuvipaikkoja rungossa juomapullolle / lukolle / hälylle. Pikku juttuja mutta vaikeuttaa hieman käytännön elämää.
Itsellä kanssa tämä Helkama. Vähän yli 1000km takana ja vapaarattaan takia takuuhuollossa on, eikä ole huollosta kuulunut mitään vaikka piti olla jo valmista. Veljellä tuo Tunturin EB-F600 ja ekan kerran takuuhuoltoon 100km kohdalla, toisen kerran 106km kohdalla ja sen jälkeen piti jo itse korjata kun ei sekään mennyt putkeen. Alkaa aika nopeasti mennä luotto näihin uusiin "suomalaisiin" sähköpyöriin ja huoltofirmoihin. Tunturissa saa kyllä juomapullotelineet ja muut rakenneltua mutta vähän hölmöä ettei ole vakiona kierteitä niille. Siinä ei eturattaan spider kestänyt paikallaan, ilmeisesti jenkeissä on jo päivitetty vähän asennusohjeita mutta suomessa mennään vielä alkuperäisillä ohjeilla....
Onkos kellään kuvaa tai tietoa montako kynttä on FE12 vakiossa vapaarattaassa? Huollosta kun tuli niin täytyi käyttää irti kun tiiviste oli onnistuttu huollossa vääntämään kaksinkerroin ja muutenkin että näki millanen siihen tuli. 5 kynttä on tässä takuukorjauksessa vaihdetussa vapaarattaassa. Navan hampaat näytti olevan kaikki tallella vielä joten pitäis olla kuin uusi siltä osin.
Onko kellään kokemuksia tästä uudesta 17.5 kokosesta mallista? Onko tuo geometrialtaan kuin pitkän tuntunen ja miten yleensäkkin pelannut? Akku näyttää olevan jo vähän isompi ja uusin ep801
Ei tuota kyllä taida ilman koe ajoa tohtia ostaa tuon geometrian osalta, muuten tuo on ihan laatu peli.
onkohan tulosa uusia malleja ens vuodelle?
Eipä nuo ole ainakaan ilmoitellut että olisi tulossa mitään uutta.
On viivästynyt tämänkin vuoden malli mutta näyttää sitä olevan jo kaupoissa. EP801 moottorilla. Piti olla miusta 720wh mutta näyttääkin olevan 708wh darfon akulla. olisko Komponenttipulaa ollu. Vissiin toi 17,5 tuuman koko on sama ku vanha 17 eli on vaan nimetty isommaksi. Toi vapaaratas tosiaan on takuukorjauksessa vaihtunut 3 kyntisestä 5 kyntiseksi.
aijemmin näky vielä helkaman sivuilla tuon 17.5 geometria vaan ei ennää, ja halvempi mitä edellinen malli, ihime säätämistä
Kirjanmerkit