ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 381 / 382 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 281 331 371 379 380 381 382 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 11.401 - 11.430 / 11455

Aihe: Virallinen™ Fatbike -fiilistely ketju

  1. #11401
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.968
    Minulla oli tuollainen 29x3" Surlyn setti fatbikessa. Ei se siltikään riittänyt siihen että jäi sellainen tuntuma että esim. kepun kivikkoiseilla reiteillä olisin ennemmin ajanut Jumbo Jimeillä. Ne Jumbot rullaa kuitenkin suurin piirtein samalla tavalla kuin 29x3" Surly Knard, eikä tarvitse eri kiekkoja.

    Sitten kun ostin 29 täpärin niin meni kyllä nuo 29 fatbike kiekot myyntiin aika äkkiä.

  2. #11402
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Minulla oli tuollainen 29x3" Surlyn setti fatbikessa. Ei se siltikään riittänyt siihen että jäi sellainen tuntuma että esim. kepun kivikkoiseilla reiteillä olisin ennemmin ajanut Jumbo Jimeillä. Ne Jumbot rullaa kuitenkin suurin piirtein samalla tavalla kuin 29x3" Surly Knard, eikä tarvitse eri kiekkoja.

    Sitten kun ostin 29 täpärin niin meni kyllä nuo 29 fatbike kiekot myyntiin aika äkkiä.
    Niin sepä se, ei noissa 29x3 ole mitään tolkkua, jos uusia nopeita renkaita ei saa.
    Just brr testeistä bongasin yhden bike24 myytävän 3" kumin vierintävastukseksi jämäkät 50w per rengas

  3. #11403
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.421
    Onneksi on vielä hyvin rullaavat 29x3" Chroniclet jonkinlaisessa kunnossa plussapyörään.

    Cake Eaterit nastoilla toimi hyvin tänäänkin kyllä tuossa 27.5x4.5" formaatissa:

  4. #11404
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Cake Eater taitaa nippanappa mennä dudeen 4.5" koossa?

  5. #11405
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Menee kuulemma ihan ongelmitta. Ei se mikään kamalan iso rengas ole.

  6. #11406
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Nonii Misopa, nyt niitä Duden kuvia. Mulla meni hihat, kun ei päässyt näillä pskaloskajää keleillä ajamaan lainkaan ja liipaisin duden tilaukseen.
    Dude siirtyi pojan käyttöön. Itselle tuli Farley, johon siirtelin Dudesta herkut. Paino tippui runkosetin vaihdolla n. 300g. Farley ao. kunnossa 10,2kg. Mutta onnittelut Duden hankinnasta! Hyvä pyörä ja talvipoluilla tulee olemaan törkeän hauskaa. Ja kevyellä, hyvin rullaavilla kumeilla varustetulla läskillä ajaa kesälläkin todella lujaa, jos yläkroppa antaa myöden.


  7. #11407
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    Eilen oli orgastisen hienoa fiilistelyä.

    Tänään jtkn ihan muuta, .. ttu eikä kuvaa
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  8. #11408
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Kyllä eilen näytti makealta fattari keliltä. Vähän harmitti ajella kelvejä normi maasturilla.

    Mitäs mieltä raati on? Laitetaanko 4" vai 4.5" nastat? Ajot tulee olemaan kepun ja sipoonkorven polkuja. Uskoisin, että suurin osa keskuspuistoa lumisateiden jälkeen.
    Niin ja tietysti niitä kelvejä kun kelit ovat niin huonot, ettei muilla pääse.
    45nrth dillingerien kanssa ei varmastikkaan paljon vikaan mene.

    Vähän päheän näköinen setti alla Misopalla. 26" kuitukiekkoa tulee varmasti kesälle alle, jos vaan alkaa metsässä retkeily enemmän kiinostamaan.

  9. #11409
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Vähän päheän näköinen setti alla Misopalla.
    Kiitos. Vähän ankkurihan tuo on verrattuna 5 vuoden takaiseen Farleyhin, joka painoi 9,65kg tuossa kuvan kunnossa. Kuroshiron kehät ja 4,4” lite jumbot auttoi mukavasti painoa pois pyörivistä. Pöljyyksissään tuli myytyä täpärin alta pois. Ainut pyörä jonka myyminen on hiukan jälkeenpäin kaduttanut.


  10. #11410
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mitäs mieltä raati on? Laitetaanko 4" vai 4.5" nastat?
    Ison kanssa pärjää aina.

    Olen oppinut arvostamaan täysjäykässä läskissä isoa ilmatilavuutta renkaissa. Tuo kuitenkin sitä ”joustoa” ajoon ja juuret ylittyy jouheammin isomman halkaisijan myötä. Eli nuo seikat summattuna tarkoittaa lisää vauhtia.

  11. #11411
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.705
    Isommat laittaisin minäkin. Tietysti jos jaksaa vaihdella renkaita kelin mukaan, niin voi pärjätä kapeammillakin kun jäätikkökeleillähän ei renkaalta vaadita samoja ominaisuuksia kuin pehmeän lumen aikaan. Mä nastoitin ite Gnarwhalit ja voi hyvä luoja mitkä traktorinrenkaat ne on. Metsässä ihan hyvät mut kelvillä kauheat.

  12. #11412
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Isommat laittaisin minäkin. Tietysti jos jaksaa vaihdella renkaita kelin mukaan, niin voi pärjätä kapeammillakin kun jäätikkökeleillähän ei renkaalta vaadita samoja ominaisuuksia kuin pehmeän lumen aikaan. Mä nastoitin ite Gnarwhalit ja voi hyvä luoja mitkä traktorinrenkaat ne on. Metsässä ihan hyvät mut kelvillä kauheat.
    Joo siis juuri tuo fiilis pelottaa. Pitää sinne metsään kuitenkin ajamalla mennäkkin. Viikistä sipoonkorpeenkin on jo hieman siirtymää ja ei ole kiva jos koko matkan ottaa päähän.

    Tuossa juuri lueskelin brr arvostelun jostain kevyistä fatbiken renkaista, joissa oli vierintävastus niin raju, ettei testikone ollut jaksanut pyörittää. Tsiisus.

  13. #11413
    Reisiinhän se kaikki kuitenkin kertyy, ei kai aina pidä liian helppoa ollakaan.
    Olen myös kuullut että jotkut ostelee koteihinsa jotain vastuksia isolla rahalla ettei tarvitsisi ulos vaivautua.
    Punnerrat vaan sillä läskillä talven niin kyllä keväällä on kivaa.
    Moottori olet sinä.
    Think for yourself, question authority!
    Meidän jälkeemme hiljaisuus

  14. #11414
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Siirtymäosuuksille isommat paineet renkaisiin joita sitten polulle siirtyessä laskee matalammiksi.

  15. #11415
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Ainut rengas joka läskissä rullaa kilpailukykyisesti hyviin kapeisiin verrattuna on jo tuotannosta poistunut Pacestar-seoksinen Jumbo Jim. Ja tuosta varsinkin se Liteskin-versio. Ajoin tuollaisilla 4.8" Liteskineillä 52km puhtaan kelvilenkin 30,1km/h keskarilla 203W avg. tehoilla. Paineita oli n. 0,8bar. Ottaen huomioon ei niin aeron ajoasennon jne., niin ihan kohtuullinen rullaus.

    Ikävä kyllä, nuo alkaa olemaan loppuun ajetut, nappulat ovat melko pyöreät ja pito ei ole ääritilanteissa paras mahdollinen. Mutta kaikki muut kumit tuntuu surkeille noiden jälkeen (mukavuus ja rullaus), niin poiskaan en noita raaski ottaa. Saavat olla niin kauan kuin vain ilmat pitävät sisällään. Painoakin noilla aika tasan 1200g/kpl, eli eivät edes ankkurit läskin kumeiksi.

    Voi schwalbe, kun sinun piti mennä korjaamaan toimivaa!

  16. #11416
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Katsoinkin kuvista, että kyljetkin halkeilleet kivasti.

    Jenkki foorumeilta lueskelin, ettei tuo barbegazi pitäisi pahasti olla jumbojimiä hitaampi? Varmaan verrattu siihen uudempaan jumboon. 27.5" kumi kanssa luulisi olevan vähän nopeampi maastossa.
    Eli ehkä tuolla kiekkokoolla pystyy kuitenkin kesälläkin ajamaan...

  17. #11417
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kepsu Katso viesti
    Reisiinhän se kaikki kuitenkin kertyy, ei kai aina pidä liian helppoa ollakaan.
    Olen myös kuullut että jotkut ostelee koteihinsa jotain vastuksia isolla rahalla ettei tarvitsisi ulos vaivautua.
    Punnerrat vaan sillä läskillä talven niin kyllä keväällä on kivaa.
    Ei se oikein noin mulla mene. Nakkaan sen läskipaskan vantaanjokeen, jos ei polkemalla eteenpäin pääse. On tuolla varasto jo täynnä (kuraisia) hyvin rullaavia fillareita.

  18. #11418
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Tuolla misopan kiekoissa lukee kuroshiro. Kuulostaa kalliilta. Mitkä kiekot nuo ovat?

  19. #11419
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    27.5" kumi kanssa luulisi olevan vähän nopeampi maastossa.
    Eli ehkä tuolla kiekkokoolla pystyy kuitenkin kesälläkin ajamaan...
    Pystyy varmasti. Nopeampi se ei taida olla. Painaa enemmän ja vaikka rengas vanteineen voi olla isompi jolloinka kohtaamiskulma esteillä on pienempi niin ilmatila on myös pienempi.
    Kyl mä sitä mieltä olisin että 26" kiekkokoko on aika optimi ja siihen se 4.8" gummi. Ja itseään tietysti ajan 4.4" mikä taas varmaan vastaisi ilmatilaltaan sitä 4.5" ja isompaa kiekkoa
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  20. #11420
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kepsu Katso viesti
    Reisiinhän se kaikki kuitenkin kertyy, ei kai aina pidä liian helppoa ollakaan.
    Olen myös kuullut että jotkut ostelee koteihinsa jotain vastuksia isolla rahalla ettei tarvitsisi ulos vaivautua.
    Punnerrat vaan sillä läskillä talven niin kyllä keväällä on kivaa.
    Tarkoitus on nauttia läskipyöräilystä eikä käyttää sitä työkaluna johonki kesähommaan. Vois kääntää sen niin, että ajelis kesällä umpikumirenkailla hiekassa ankkuria vetäen ja kyykkäis salilla jotta voi talvella ajella tampatuilla läskibaanoilla.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  21. #11421
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tuolla misopan kiekoissa lukee kuroshiro. Kuulostaa kalliilta. Mitkä kiekot nuo ovat?
    Kaippa nuo Kuroshiro Enso 685:t on. Hienot, kevyet ja kalliit. Kerran tuollaista etukiekkoa pitänyt kädessä ja tuntui ettei se paina mitään.

    Eipä sillä, että noita ainakaan uutena enää mistään saisi.

  22. #11422
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tuolla misopan kiekoissa lukee kuroshiro. Kuulostaa kalliilta. Mitkä kiekot nuo ovat?
    Joo, niin kuin tuossa jo edellä mainittiin, niin Kuroshiro Enso 685 oli mallimerkintä. Kehät oli muistaakseni keskimäärin 470g/kpl ja leveys 85mm. Erikoisuutena vielä, että ei tarvinnut mitään teippiä tubelessia varten. Ei muuta kuin litkut sisään ja kovaa ajoa. Kiekkosetti painoi DT Swiss Big Ride napojen, Sapim Laser pinnojen ja alunippojen kanssa aika tarkalleen 1700g. Noita kehiä ei tosiaan uutena enää taida saada. Olivat Made in Italy.

    Noille kehille oli asennettu 4.4" lite jumbot jotka painoi 1087g ja 1124g kpl. Eli oli aika kevyet pyörivät massat läskipyöräksi. Ihan kulkeva vehje oli tuokin.

  23. #11423
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jenkki foorumeilta lueskelin, ettei tuo barbegazi pitäisi pahasti olla jumbojimiä hitaampi? Varmaan verrattu siihen uudempaan jumboon. 27.5" kumi kanssa luulisi olevan vähän nopeampi maastossa.
    Eli ehkä tuolla kiekkokoolla pystyy kuitenkin kesälläkin ajamaan...
    Barbit samalla teholla noin 3km/h hitaammat assulla, mitä Jumbon lite 4.8". Poluillakin n. 2km/h tulee takkiin. Kesällä testailin, kun Trekin mukana tuli tuollaiset. 4" nyky Addix Jumbotkin vielä rahtusen nopeammat mitä Barbit. 26" 4.8" huomattavasti mukavammat poluilla suuremman ilmatilavuutensa johdosta, mitä tuo 27,5" Barbi. 4" Jumbo toki ankein. Paineet koitin suhteuttaa mahdollisimman samoiksi.

    Mutta Barbi kyllä toiseksi paras vaihtoehto Jumbon jälkeen. Osa toki saattaa arvostaa muitakin ominaisuuksia renkaissa, kuin rullaavuutta ja keveyttä. Minä en. Pito on aina riittänyt Jumbossa itselle, vaikka muka omaa kovaa olenkin ajanut. Tosimiehet tietenkin sitten erikseen.

  24. #11424
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Barbit samalla teholla noin 3km/h hitaammat assulla, mitä Jumbon lite 4.8". Poluillakin n. 2km/h tulee takkiin. Kesällä testailin, kun Trekin mukana tuli tuollaiset. 4" nyky Addix Jumbotkin vielä rahtusen nopeammat mitä Barbit. 26" 4.8" huomattavasti mukavammat poluilla suuremman ilmatilavuutensa johdosta, mitä tuo 27,5" Barbi. 4" Jumbo toki ankein. Paineet koitin suhteuttaa mahdollisimman samoiksi.

    Mutta Barbi kyllä toiseksi paras vaihtoehto Jumbon jälkeen. Osa toki saattaa arvostaa muitakin ominaisuuksia renkaissa, kuin rullaavuutta ja keveyttä. Minä en. Pito on aina riittänyt Jumbossa itselle, vaikka muka omaa kovaa olenkin ajanut. Tosimiehet tietenkin sitten erikseen.
    Tuo on oikeaa puhetta. Mikään ei ole niin veemäistä, kun ajaa pyörällä joka ei liiku mihinkään.
    Pyörittämisen tulee olla hauskaa ja tehon käytöstä tulee saada vastetta.

    Hirveitä eroja vauhdeissa. Onneksi noita nopeita jumboja ei enää saa rahallakaan, muuten menisi heti kiekkojen ostamiseksi.

    Nyt kun läskiboomi taitaa olla jo ohi ja sähkösaatanat valtaavat polkuja, niin mitään nopeampaa rengastakaan ei varmasti ole tulossa.

  25. #11425
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Tarkoitus on nauttia läskipyöräilystä eikä käyttää sitä työkaluna johonki kesähommaan. Vois kääntää sen niin, että ajelis kesällä umpikumirenkailla hiekassa ankkuria vetäen ja kyykkäis salilla jotta voi talvella ajella tampatuilla läskibaanoilla.
    Nimenomaan juurikin näin, mutta se nautiskelu johtaa siihen että kesällä yllättäen pyörät kulkevat ihan kivasti. Se on vain hyväksyttävä ettei läskipyörä parhaimmillaankaan kulje siirtymillä yhtä kevyesti kuin erinomaisesti rullaava xc- tai sorapyörä.
    Läskillä ajaminen on hiihdon kanssa parasta mitä ihminen voi talvella tehdä, paitsi että läskillä voi ajaa milloin vain.
    Moottori olet sinä.
    Think for yourself, question authority!
    Meidän jälkeemme hiljaisuus

  26. #11426
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Kyllä se läskillä ajaminen on enemmän tai vähemmän grillaamista kapearenkaiseen verrattuna etenkin jos kumeissa on sellaiset paineet ettei pompota juurakossa ihan helvetisti.

  27. #11427
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Kyllä se läskillä ajaminen on enemmän tai vähemmän grillaamista kapearenkaiseen verrattuna etenkin jos kumeissa on sellaiset paineet ettei pompota juurakossa ihan helvetisti.
    Joo siis ilman muuta. Ei mulla ole sillä tarkoitus ajaa kuin talvella. Kesälle joutuisi laittamaan rahaa varmaan aika paljon, jotta ajamisesta tulisi hauskaa vs kevyt täpäri.

    Mutta kaikkea ihmeellistähän voi käydä.

  28. #11428
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kepsu Katso viesti
    Nimenomaan juurikin näin, mutta se nautiskelu johtaa siihen että kesällä yllättäen pyörät kulkevat ihan kivasti. Se on vain hyväksyttävä ettei läskipyörä parhaimmillaankaan kulje siirtymillä yhtä kevyesti kuin erinomaisesti rullaava xc- tai sorapyörä.
    Läskillä ajaminen on hiihdon kanssa parasta mitä ihminen voi talvella tehdä, paitsi että läskillä voi ajaa milloin vain.
    Minä taas olen huomannut, että pyörä kulkee kesällä parhaiten, jos maltaa pysyä trainerin päällä ja treenaa läpi talven. Se loskassa nautiskelu on kyllä kivaa ja määrää tulee, muttei se varsinaisesti kuntoa kasvata.

  29. #11429
    ^ Nyt heräsi ihmetys että miten se trainerin päällä pysyttely eroaa ulkona oikeasti ajamisesta? Mitä sellaista traineri antaa mitä ei ulkona saa?
    Ihan vilpittömästi kysyn koska en tiedä.
    Moottori olet sinä.
    Think for yourself, question authority!
    Meidän jälkeemme hiljaisuus

  30. #11430
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    No ainakin vedot jossain -15 kelissä alkaa olla raakoja keuhkoille. Varmaan jo aiemmin riippuen keuhkoista. Eli systemaattisen urheilutyyppisen harrastamisen ollessa kyseessä.
    Itsehän vain ajan
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •