GarminElectrobikeGiant
Sivu 54 / 56 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 44 52 53 54 55 56 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.591 - 1.620 / 1670

Aihe: Flatbar Gravel...

  1. #1591
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^ Nippusiteistä, en löytänyt tuohon hätään kirkkaita klipsejä ja olen huomannut että niitä käyttäen kuoret kuistaa eikä pysy " ryhdissään".
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  2. #1592
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.101
    Hyvältä näyttää, stonga menisi kyllä suorilta vaihtoon.

  3. #1593
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Tuo tanko juuri se olennainen itselle, sopii kyllä ja tuntuu hyvältä.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  4. #1594
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    Nippusiteen haluaisin kyllä nähdä muunlaisessa konseptissa kuin tämän. Tyylikäs fillarihan tämä muuten on.

  5. #1595
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^ Kun ei löytynyt mieleisiä klipsejä. Kirkkaat oli hakusessa jaTemulla olisi alumiinisia mutta en oikein viitsisi sieltä tilata... Kevääseen kuitenkin on aikaa...
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  6. #1596
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.472
    Mustat klipsit olis varmaan sopineet nippusiteiden sijaan ihan hyvin, mun silmään.

    Tuon kohdan vetäisin itse ylempää, kuori näyttää koskevan kuituiseen haarukkaan:


  7. #1597
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.037
    Ibiksessä satula suht samalla korkeudella tangon kanssa ja projektissa vajaa 10cm korkeammalla jolloin ajoasennosta tulee selkeästi sporttisempi, juuri niin kuin mielestäni pyörän täytyy olla.


    Onko tässä nyt näin, kun molemmat on slämmättyjä ja jyrkästi miinuskulmaisilla stemmeillä ? Vai onko satulan paikka eri tai jotain muuta erikoista, ibiksen kiinteä etuhaarukka tms.
    Voin kyllä muistaa/olettaa geometriatkin väärin, mutta muistaakseni molemmat on korkeita edestä

  8. #1598
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Sivusta, Jarrujen kuoert lyhensin kapeammalle tangolle sopiviksi ja tuon takavaihtajan lyhentäminen vieä vaiheessa joten kyllä lyhenee. Toisaaltaan mitä merkitystä vaikka haarukkaan koskeekin? Omasta mielestä nuo klipsit pitäisi olla mahdollisimman huomaamattomat joten kirkas olisi paras.

    ^^JKO, mitä tarkoitat "Slämmätyllä" tässä yhteydessä?
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  9. #1599
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.445
    ^^^Käytän yleensä mustia nippusiteitä, valkoiset pistäisi silmään lähes joka pyörässä jos ei ole valkoista runkoväriä.
    C- klipsit irtoilevat käytössä mielestäni turhan helposti, kun ulkonäkö on vasta toimintavarmuuden jälkeen omissa kriteereissäni.

    ^Haarukkaan jos koskee, tarvitsee suojateippauksen.

  10. #1600
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Omassa tapauksessa nuo lähinnä kirkkaat nippusiteet sopii paremmin kuin mustat mutta sehän puhtaasti makuasia. Samaa mieltä noista klipseistä, niissä laatueroja ja lisäksi en pidä siitä että kuoret pääsevät liikkumaan niissä, näyttää kuin roikkuisivat.

    Tosiaan, tuio vaihdevaijeri työn alla, on hieman liian pitkä makuuni joten kevääseen mennessä paranee.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  11. #1601
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.037
    Tarkoitan, että kummatkin pyörät on ilman spacereita ja vahvasti miinuskulmaisella stemmillä. Tällöin ne suurimmat säätövarat on tavallaan käytetty (suoratankoisessa ehkä tangon nousu lisäksi) jos pyörän etupään tosiasiallista korkeutta ajattelee. (kun pyörän stack+pakolliset spacerit on annettu tekijä ja sitä ei voi säätää)

  12. #1602
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Itse en pidä mitään spacer pinkkaa olennaisena jos pyörä muuten tuntuu hyvältä ja kyllähän tarvittaessa stemmin pituudella ja kulmalla voidaan kikkailla.
    Ja onhan noissa spacerit, Ibiksessä 5mm alla ja 10mm yläpuolella sekä Nordestissa 10mm yläpuolella...
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  13. #1603
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.037
    Tässä yhteydessä tarkoitin sitä, että kun pyörien asetukset on aika samanlaiset niin 10 cm ero korkeudessa kuulostaa kovin isolta. Toki kun Ibis on mtb ja siinä on mm. ilmeisen korkea etuhaarukka niin se voi sotkea asiaa .

  14. #1604
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Ibiksessä on a-c mitalta 490millinen keula. Tarkoitus noita kasatessa oli tehdä kaksi erilaista pyörää, Ibis selkeästi ikämiehelle sopivan rento ja Nordest nopeampaan sekalaiseen lenkkeilyyn.

    Ibis noilla säädöillä ja osilla on hauska ja ainakin itselle sopiva paketti vaikkakaan suoranaista maastoajelua en ole harrastanut, enemmän juuri tuollaista FBG touhua.
    Toisesta ajokokemukset pieniä mutta tuntuu niiden perusteella sopivalta. Kummatkin keveitä ja teknisesti täydellisesti toimivia ja ainakin omasta mielestä laadukkaita ja loppupeleissä ei rahaakaan ole paljoa mennyt. Tietenkin kaupasta saa halvemmallakin mutta silloin puuttuu "oman käden" ote.
    nure muokkasi tätä : 30.10.2024 at 23.17
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  15. #1605
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.167
    Nätti pyörä!

    Ulkoset vaijerit on tietysti makuasia mutta tällaisessa metallirunkoisessa jotenkin sopivat kuvaan. Yksinkertaista ja käytännöllistä.

    Ite oon saksinut nippusiteiden päät näillä, jolloin saa aivan tasaisen leikkauksen lukkoa vasten. Klipsit lentelee aina mihin sattuu, nippuside on toimiva ja kestävä.

  16. #1606
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Kiitos, yksinkertaisuus oli itselle yksi pääpointteja ja siihen kuului ulkoiset vedot, laadukkaat mekaaniset jarrut, 1x11 voimansiirto ja muutenkin laadukkaat osat.

    Itse leikkaan ihan vaan sivuleikkureilla ja pyrin kääntämään niin että siteen pää menee mahdollisimman näkymättömiin sisäänpäin. Klipseistä tosiaan samaa mieltä, huonolla omatunnolla mietin noita TEMUn alumiinisia että toimiskohan ja pysyisivätkö nekään paikalla.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  17. #1607
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Saiskohan tuosta jotain aikaiseksi https://nordestcycles.com/en/product/britango-3-frame ?
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  18. #1608
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.841
    ^saa, muttei mitään järkevää. Gravelissa 65 keulakulma, hei haloo.

  19. #1609
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Eipä suoranaista gravelia haeta, sellaista miksi tuo on määritelty, täysjäykkää hauskanpito välinettä yleisajoon... Ei vaan viitsi joka projektille uutta ketjua aloittaa...

    Tuossa toinen vaihtoehto samalta valmistajalta https://nordestcycles.com/en/product/sardinha-2-frame
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  20. #1610
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.841
    ^sullahan on se Ibis, sehän on juuri sellainen.

  21. #1611
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^ Niin on mutta vaihtelu virkistää ja täytyyhän olla jotain näpertelemistä. Nuo Nordestin rungot ovat hieman pitempiä ja sopivat itselle vieläkin paremmin kuin nykyinen.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  22. #1612
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.221
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    ^saa, muttei mitään järkevää. Gravelissa 65 keulakulma, hei haloo.
    Keulakulma kyllä jyrkkenee jäykällä keulalla, kun niitä harvemmin on 140mm vastaavan joustokeulan pitusena.

  23. #1613
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.472
    ^ja satulaputken kulma jyrkkenee ja keskiö siirtyy taakse ja alas.

  24. #1614
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.472
    Mä olen gravelissa mielenkiinnosta kokeillut edessä 650b-kiekkoa ja takana 28-tuumaista, vastaa haarukan lyhentämistä. Niinkin pieni pudotus, sillä 650b-kiekolla oli 47-millinen ja 28-tuumaisella 42-millinen rengas, vei tuntuman oudoksi ja levottomaksi. Toiseen suuntaan, siis etupään korotus ei tunnu ollenkaan oudolta, päinvastoin.

  25. #1615
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    556
    Juu, en lähtisi Britangoa jäykällä keulalla rakentelemaan.
    Haaveilin jossain vaiheessa titaaniversiosta, mutta jäi tuntuma, että 120mm keulallakin satulakulma tulisi omaan makuun liian jyrkäksi ja mitään 140:sta en nokalle halua.

    Mulla oli taannoin Stantonin Sherpa (gen3) 100mm korjatulla jäykällä keulalla ja sekin tuntui kyllä hiukan omituiselta, juurikin satulakulman suhteen. Oli ihan ajettava, jopa maastossa, mutta ei mitenkään optimaalinen. Runko oli 120mm keulalle optimoitu.

  26. #1616
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Tuo Britango oli vain heitto ja kuitenkin tuo Sardinha menee lähemmäs nykyistä ja toiminee tuollaisella 490millisellä keulalla suht hyvin. Nyt vain täytyy kysellä Pedrolta sopivaa tarjousta Kingin ja kuitukeulan kanssa paketista.

    Ellei sitten jollakin ole ehdotusta muusta vastavasta samassa hintaluokassa olevasta teräsrungosta...?
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  27. #1617
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Omaksi iloksi aihio hankittu. Jossain vaiheessa Ibis palasiksi ja kaupaksi...
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  28. #1618
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    444
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Omaksi iloksi aihio hankittu. Jossain vaiheessa Ibis palasiksi ja kaupaksi...
    Kasaat yhden pyörän per vuosi ja sitten purat ja myyt osat? Paljonko kustantaa tällainen harrastus?

  29. #1619
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Paljon vähemmän kuin purjehdus tai golf. Seuraavan projektin hinta määrittyy millä hinnalla vanha runko menee kaupaksi, suurin osa osista vaihtuu toiseen ja uusiin osiin taitaa mennä satanen. Siis todella halpa harrastus, sopii hyvin eläkeläiselle.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  30. #1620
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    Ei siinä paljoa pyörä laatuaikaa saa.

Samanlaisia aiheita

  1. Gravel Grinding ja Gravel Racing
    By stenu in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 1353
    Viimeinen viesti: 22.10.2025, 22.02
  2. Gravel vs Cyclocross
    By narg142 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 28.03.2020, 11.03
  3. White gravel gx lite 18 vs white gravel gx pro 18
    By Jmh in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 21
    Viimeinen viesti: 11.12.2019, 22.01
  4. Cyclocross vai Gravel
    By Kristo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 38
    Viimeinen viesti: 19.06.2019, 10.42
  5. SUP X-Mud Gravel Disc
    By teejhoo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 07.05.2019, 17.43

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •