GarminGiantElectrobike
Sivu 38 / 39 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 36 37 38 39 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.111 - 1.140 / 1159

Aihe: Lupine: Se alkuperäinen THE VALO.

Hyvä ja tasanen valokuvio joo, mutta oisin odottanu/toivonu et kaukovalot ois valassu noi puut ihan latvoihin asti kuten esim. Betty tekee.

Kävin eilen testailemassa Minimaxia, ja kyllähän siinä on valovoimaa. Kooltaan mukavan pieni ja keveyden ansiostapysyi yksipuoleisella tankokiinnikkeellä tukevasti ja värisemättä paikallaan myös nopeammassa rytyytyksessä. Valokuvio oli keskeltä selkeästi kirkkaampi ja lähialueen valo toimi kivikkoisessa maastossa yllättävän hyvin. Mutta sellainen huomio kirkkaasta valosta taas tuli, että maastossa kaipaa sitten vielä kirkkaampaa otsavaloa, Pentapro ei riittänyt mun mielestä alkuunkaan, vaan piti laittaa Piko kaveriksi.
    Laitoin sitten AF:n verrokiksi, ja ainakin mun silmille täysin tasainen valomatto toimii paremmin, mutta saattaa olla ihan ikäkysymys.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Hyvä ja tasanen valokuvio joo, mutta oisin odottanu/toivonu et kaukovalot ois valassu noi puut ihan latvoihin asti kuten esim. Betty tekee.
    Mitä kiinnostavaa siellä puiden latvoissa on, että ne pitää valaista?

^Teeri, huuhkaja, jeesus, Pikku Myy? Onhan se paljon jännempää ajaa kun katselee yläviistoon kuin maastoa edessä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Mitä kiinnostavaa siellä puiden latvoissa on, että ne pitää valaista?
    Maastoajossa optimi on, että lamppu valaisee koko näkökentän. Jos valo leikkaantuu pois puolimatkassa niin et välttämättä esim. huomaa silmien korkeudella roikkuvaa oksaa. Bettyssä hienointa onkin valotehon lisäksi juuri se, että se valaisee lähes koko näkökentän ja fiilis on melkeen kuin ajais päivällä. Mutta tietysti jos ajaa vaan tiellä niin sitten tuo SL MiniMaxin kaukovalo on ihan riittävä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    et välttämättä esim. huomaa silmien korkeudella roikkuvaa oksaa.
    Siksi itse käytän maastossa kahta valoa. Kypärässä toinen joka näyttää nuo.

Toi pitää paikkansa silloin, kun ajaa vain yhdellä valolla, eikä tarvitse välittää vastaantulijoista. Mulla on käytännössä joka lenkillä siirtymää sen verran, että stvzo on ainoa järkevä vaihtoehto stongaan. Kypärälamppuna piko on toistaiseksi riittänyt.
    Tässä yks vähän vanhempi video, jossa vertailtiin valoja niin, että kameran asetus oli kaikille sama, ja onhan toi Betty ihan ylivoimainen.

SL X:n ja SL F:n valotehoissa on merkittävä ero, kuitenkin mun mielestä AF:n kuvio on mun silmälle sopivampi, siinä kun ei ole mitään kirkkaampaa spottia, vaan kaikkialla on suunnilleen sama määrä valoa. Yritän saada aikaiseksi vertailua eri lampuille samoilla asetuksilla.

Toi rajattu kuvio myös "pitkät päällä" taitaa olla sen svtzo:n kautta tuleva rajoite?

Typerä sinänsä jos lyhyet valot on jo rajattu niin miksi se 2000lumenia ei paistaisi enemmän taivaalle. Ei täysillä valoilla muutenkaan mennä vastaantulijoita päin.

Sent from my Takapalk

Toisaalta se kaikki valo kohdistuu sinne minne ollaan menossa, eikä puiden latvoihin. Metsässä mulla kun on kuitenkin aina kaks valoa, niin sillon ei oo niin väliä. Mutta jos pitäisi valita vain yksi, niin kyllä se olis betty tai wilma stongassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Toi rajattu kuvio myös "pitkät päällä" taitaa olla sen svtzo:n kautta tuleva rajoite?

Typerä sinänsä jos lyhyet valot on jo rajattu niin miksi se 2000lumenia ei paistaisi enemmän taivaalle. Ei täysillä valoilla muutenkaan mennä vastaantulijoita päin.

Sent from my Takapalk
    Kuva hämää jonkin verran pitkien leikkautumista yläosasta sillä tie nousee tuossa kohdin mihin kirkas valokeila päättyy eli valo näyttää ”rinteeseen” ja fillari on myös loivassa alamäessä. Täytyy napata vielä kuva tasamaalla.

SL AF pitkät päällä, oikealla olevat koivut rajautuvat noin 4m korkeuteen. Todella vaikea ottaa kuvaa, joka kertoo koko totuuden. https://www.dropbox.com/scl/fi/haaad...=uptmp8rd&dl=0

Jahas, drop box ei taas suostu jakamaan kuvaa tähän

Lupine: Se alkuperäinen THE VALO.

Kameran ja silmän välille jäänee vähän eroa aistimuksissa.

Yleisesti noissa uudemmissa-”tievaloissa” näyttäisi olevan erittäin tasainen ja leveä valokeila kun vertaa vaikka vanhaan Wilmaan.

Mua ei kyllä toi terävä leikkaus haittaa metsässä ollenkaan kun kypärävalon kanssa pitää kumminkin ajaa. Mutta kelvillä siirtymillä svtzo on ihan ehdoton.

Kyllä toi SL X ainakin nostaa sitä valokuviota pitkillä valoilla. Ei se latvoja valaise, mutta nousee selvästi.

^ Hajavaloa on pitkillä myös mielestäni kohtalaisen runsaasti. Hyvin erottaa mielestäni puita aika korkeallekin ja etuviistossa aika leveästi pitkillä valoilla ajaessa. Lyhyillä sitä hajavaloa on huomattavasti vähemmän ja valokuvion ulkopuolelta asioiden erottaminnen huomattavasti haastavampaa kuin pitkillä ajaessa.

Itsellä tosin AX, mutta ero X:ään lienee se, että tuli akku mukana eikä ole sähköpyörän liitäntää? Päälle päin ainakin kovin saman näköinen.

Siinä on hiukan enemmän valotehoa, mutta kuvio on samanlainen

Muutamasta asiakkaan lupinesta on menny jengat, ja olen korjannut niitä helicoililla. Paha vaan ettei samalla nousulla olevaa saa, kuin alkuperäinen ruuvi. Tiedustelin Lupinelta mitä voitaisiin tehdä, niin sanoivat että 50€ maksaa heillä uusi kuori kierreinserteillä asennettuna.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Situm Katso viesti
    Muutamasta asiakkaan lupinesta on menny jengat, ja olen korjannut niitä helicoililla. Paha vaan ettei samalla nousulla olevaa saa, kuin alkuperäinen ruuvi. Tiedustelin Lupinelta mitä voitaisiin tehdä, niin sanoivat että 50€ maksaa heillä uusi kuori kierreinserteillä asennettuna.
    Tämähän olisi mielenkiintoinen vaihtoehto, jos saisi tuohon minun vanhaan Wilmaan vaihdettua uuden kuoren niin sen saisi paremmin FrontClick -kiinnikkeeseen.
    Vanhan mallin tankokiinnike tulee lampun pohjaan kiinni ja se on nyt minulla vaihdettu kumisen nostolätkän palaseen joka on sitten ruuvattu FrontClick -adapteriin. Toimii joten kuten mutta kovassa rymistelyssä meinaa kääntyä alaspäin.

^mulle kans wanhaan (2007) Wilmaan FrontClick-palikat, kiitos.

EDIT: joku 3D-printti vaikka.

Lupine: Se alkuperäinen THE VALO.

Handmade in hima. Ei tarvi kuin tuon kumilätkän palasen ja nuo 2 FrontClickin osaa (tankokiinnike ja tuo lamppuun tuleva osa). Ja pidempi ruuvi.

Jos osais niin kiinnikkeen sais varmaan kiinni lampun runkoon poraamalla ja tekemällä kierteet?

Ai sulla on noin uusi Wilma, että katkaisija on lampussa? Mulla on johdonpätkän päässä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1
    ...Jos osais niin kiinnikkeen sais varmaan kiinni lampun runkoon poraamalla ja tekemällä kierteet?
    Tai jos joku panta lampun ympäri?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ai sulla on noin uusi Wilma, että katkaisija on lampussa? Mulla on johdonpätkän päässä.
    Se kiinnitys tankoon (Unifit O-ring Halter) on käsittääkseni sama noissa kaikissa vanhoissa malleissa. Tuo mun lamppu on jäsen PaHin vanha ja ikää lienee n. 8-10v.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Situm Katso viesti
    SL AF pitkät päällä, oikealla olevat koivut rajautuvat noin 4m korkeuteen. Todella vaikea ottaa kuvaa, joka kertoo koko totuuden. https://www.dropbox.com/scl/fi/haaad...=uptmp8rd&dl=0

Jahas, drop box ei taas suostu jakamaan kuvaa tähän
    On kyllä oiva valo pimeille sorateille pitkät päällä ja lyhyet päällä ei sokaise vastaantulijaa kelveillä. Maastoon laittaisin kypärävalon lisäksi.
    A Gentleman will walk but never run

Blikan käyttäjille kysymys:

Miten toimiva tuo Blikan lukuvalo (diffuse) on? Itselläni on tarve sekä sekä pyörä- että jalkasuunnistuksessa lukea karttaa ja olen käyttänyt lampun kanssa erikseen lukuvaloa jonka saa käännettyä varmasti karttaan varsinaisen valon ollessa maaston suuntaan.
    Siis onko Blikan lukuvalon suunta tarpeeksi alas vaikka päävalon keila on etenemissuuntaan?

Hommasin SL MiniMax AF:n viime viikolla. MiniMaxin StVZO-kompliantti lähivalo kuvioltaan selvästi huonompi kuin SL A(F):ssa - mutta kaukovalo mukavan tehokas.

Muistaakseni Blikan lähivalo ei pala samaan aikaan, mutta tsekataan

Blikasta saa lähivalon palamaan päävalojen kanssa. Eli ns päävalo+jonkun muun saa kerralla. Mutta päävalo+kauko+lähi ei toimi.

Lähetetty minun 2201123G laitteesta Tapatalkilla

Jos blika suunnattu otsassa maastoon ja päällä päävalo ja diffuse niin karttaa kyllä pystyy lukemaan ilman pään laskemista eli se diffuse valaisee melkein nenänpään. Päävalon lisäksi se spotti nyt ei enää mahdottomasti auta. Ja hyvä tuossa, että sovelluksella voi säätää tehot helposti mieleiseksi.

Onkohan niin että akkuun välittyy Liian paljon tärinää tällä tavalla runkoon kiinitettynä ? Toinen akku jo missä elekroniika hajosi kuuden vuoden aikana, siis tämä akku kesti taas sen kolme vuotta ! Niinkun se alkuperäinenkin kesti.

Skickat från min iPad med Tapatalk

Ohjeissahan on että laitetaan näin, mutta minun mielestä se pääsee heilumaan niin paljon että kolahtaa runkoon joltain nurkalta , mikä sekään ei ole hyvä akulle

Skickat från min iPad med Tapatalk

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •