Onko Yt:n Postman hissitolpan kanssa ollut ongelmia? Mulla lakkas toiminta. Ensin liikkui nihkästi ja lopulta ei ollenkaan. Vaikutti että vaijeri vain löystyi mutta tynnyrisäädöllä kiristyksen jälkeen apua ei tullut. Seuraavaksi epäilin vaijerin katkenneen tai luistaneen löysälle mutta siitäkään ei ollut kyse. Tolpan pohjassa mekanismissa joka avaa "venttiilin" vaijerin vetämänä oli jotain vikaa. Avasin ihan käsipelillä muovisen kierteen tolpan päästä ja "ilmaruodon" päässä olevan alemman muovimötikän irti ilmaruodosta. Sitten pyörittelin ne takaisin kiinni ja vaijeri kuntoon ja pyörä kasaan. Ja kaikki toimi jälleen! En edes tiedä mitä tein mutta yllätyin positiivisesti. Mutta nyt parin ajotunnin jälkeen sama ongelma ilmeni jälleen. Ilmeisesti se ilmaruodon päässä oleva kappale pääsee löystymään ja silloin se järjestelmän avaava nuppi ei ole enää tarpeeksi ulkona jonka seurauksena vaijerinveto ja siihen liittyvä "linkusto" ei pysty enää työntämään nuppia kylliksi. Yhden espanjankielisen tai jotain videon löysin jossa kaveri kiristeli samat osat ja sai myös tolpan toimimaan. Ratkaisu ei vain omassa tapauksessa ollut kestävä. Tolppa on aika työläs ottaa esiin ja purkaa jatkuvasti. Mietin jos se on se pieni kierre ilmaruodon päässä joka löystyy nyt jostain syystä toistuvasti,niin laittaisko tipan ruuvilukitetta ja koittais myös kiristää tiukempaan.
Ks. 4 min alkaen. https://youtu.be/XCtzEd2hFNc






Lainaa viestiä vastauksessa
spekseissä takarenkaan max leveys 2.4, mutta osaako kukaan sanoa menisikä tuonne 2.6?

14 päivän hintatakuu pyörän vastaanotosta heillä ja gobybike puljasi hyvityksen heille päin ja mulla on nyt hyvityksen verran huoltobudjettia käytössä ja jos ei tule käytettyä niin soppari päätetään aikaisemmin.
. Eihän nämä mitään puhallusfirmoja ole että viedään asiakkaan rahat ja häivytään. Eikä Fazuan moottoriongelmat ja Canyonin akkuongelmat ole fillari firmojen vika, mutta ne joutuu kaikki hoitaan ja iso lasku niillekin tulee kun on laitettu rahat jonkun pyörän suunnitteluun ja tekemiseen ja sitten niitä ei menekään enää kohta kaupaksi kun moottorit on ihan paskoja. Canyonin tqpauksessa akut, mutta kukaanhan ei varmaan ostaisi Shimanon moottorilla varustettua pyörää anyway. Toivotaan että homma selkeytyy nopeasti ja operaatiot palaavat normaaliin päiväjärjestykseen, Simplonikin selvisi ja kilpailutoimintakin pyöri ainakin enduron osalta niillä normaalisti.

Kirjanmerkit