Titaani FBG punnittu, 8.05kg ykköskiekoilla täydellisenä. Tuo .05kg jäi uupumaan tavoitteesta mutta ilman telineitä oltaisiin menty jo alle joten saa olla ihan tyytyväinen.
Titaani FBG punnittu, 8.05kg ykköskiekoilla täydellisenä. Tuo .05kg jäi uupumaan tavoitteesta mutta ilman telineitä oltaisiin menty jo alle joten saa olla ihan tyytyväinen.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Pyörää, tai runkoa, ostaessa ostan suunnittelijan ajatuksen ja näkemyksen, että millainen on hyvä ajateltuun käyttöön. Ei siihen enää toista kokkia tarvita. Siksi esimerkiksi jos suunnittelija on lähtenyt siitä, että runko on pitkä, keula loiva ja stemmi lyhyt, niin en minä mielelläni osta pientä kokoa ja laita siihen pitkää stemmiä.
^ Jos ajaa gravelia, siis perinteistä soratietä mistä alkujaan kyse niin ei kovinkaan tarpeellinen korkea BB drop, tulee hyvin toimeen vastaavilla kuin maantiepyörissäkin. Toisaaltaan jos pitää gravelia maastopyörän korvikkeena niin silloin aivan eri juttu...
Vaikka rungon koko on kuinka "oikea" niin se ei sulje pois pitemmän stemmin käyttöä, johtunee että kuskit ja kuskien tottumukset ja ajotyylit poikkeaa toisista.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Jack, jep!
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Selität kuitenkin sekavia asiasta. Siksi ihmettelen.
Lähinnä mitä tuo teknisesti vaikuttaa ajoon? Suuri droppi ja esim. 175millin kammet? Tai satula asettuu alemmas? Saa sitä ihmetellä ilman insinöörikoulutustakin.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Toisaaltaan eikös pyörä ole sopivan kokoinen kun se sopii kuskille ja kuski pitää siitä olkoot stack/reach/bb tai muu muiden mielestä vääriä?
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Jos ajaa paljon vaikeammassa maastossa niin 55-56 cm tanko ei varmaan ole paras vaihtoehto.
Käytössä tänä kesänä ollut 50 ja 56 cm tangot ja nousukahvat päissä. C-c mitaksi kahvoista tulee 47/53 cm. 50 cm tuntuu paremmalta. 56 cm kädet tuntuu haroittavan liikaa. Kun ajot lähes 100 % kovapohjaista tietä niin tuohon käyttöön ei ole tarvetta leveämmälle tangolle. Pahemmissa paikoissa kädet siirtyy tietysti jarruille ja ote kapenee mutta silloin voi ajaa hiljempaa tai vaikka tunkata. Jos 56 cm pystyisi vaihtamaan 50 cm niin epäröisi vaihtoa hetkeäkään.
^Juuri noin, kun puhutaan gravel pyöristä ja hiekkateistä niin ei tosiaan kaivata maastopyörä levyisiä tankoja. Selkeästi kapeammalla varsinaisilla graveltangoillakin ajetaan kahvoilta/yläotteella jolloin tuo nykyinen tankoni tuntuu tosi leveältä.
Tuossa tangossa olisi ollut vielä mahis kaventaa lähelle 50senttiä mutta jätetään se vielä ajatuksen tasolle ja tuollaisen leveyksistä tangosta kokemusta ja on ainakin toiminut itsellä hyvin.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Onhan Keskiö nimensä mukaisesti hyvin keskeinen -kuin sen sijaintikin, kun aletaan kasaamaan runkoa tietyn tyyppiseen ajoon
^^ Tuonkin myös allekirjoita ja siihen osittain perustui rungon hankinta ja toteaminen itselle sopivaksi. Suunnittelijan kanssa keskustelut sopivista geometrioista ja hänen esimerkki saman mallin teräsversiolle rakennetusta suoratankoiselle poisti viimeiset epäilykset.
On paljon vakuuttavampaa kuulla mielipiteitä henkilöltä joka tietää pyörien suunnittelusta eikä vain luule tietävänsä siitä...
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
^ Nuo ovat olleet yksi vaihtoehto, itsellä kyllä tuollaiset lyhyet barendzit varastossa ja niihin sopivat gripitkin, voi testata vaihtoehtoja.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
TERU, tuo keskiö kylläkin ihan suomalaisten näkemys "bottombracketista"...
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Suomalainen näkemys on hyvin osuva
^ Jep, tavallaan, kaikelle nimensä luotava. Välillä huvittaa kun joku kysyjä täälläkin puhuu vielä navoista keskiöinä.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
^ Jos miettii että tarvii jonkin 50millisen pätkä stemmin niin sen perusteluja voi miettiä... Se on vaan kummaa että joku viisas määrittää toisen kuskin mieltymykset niin oletkos sitä mietä että tiedät jotain ?
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Joku viisas ne on määritellyt sinullekin
Kevääällähän tämä tulee liian pienenenä ja epäsopivana myyntin joten loppuunkaluttu projekti odottaa vaan hakijaansa
Stenu, loppupeleissä et ymmärrä yhtään mitään kuskien henkilökohtaisista geometrioista ja tottumuksista. Perustelet näkemyksesi vain johonkin muiden tietoihin.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Ei tsiisus mikä meno. Antakaa pojat olla. Ei se kannata. Meneehän tämä viihteenä.
Kuten se Pedrokin.
Kirjanmerkit