Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yedi. Katso viesti
Tuskin kukaan kuolee tai muutakaan ihmeellistä tapahtuu, jos vaikka joka toinen vuosi 10.10:ttä on lunta takapihalla ja joka toinen vuosi 10.10:ttä on hellettä takapihalla.
En mä mistään kuolemisesta ole ihan vielä huolissani, mutta toi lumimyrsky kaatoi kaksi puuta takapihalta, joista toinen kaatui aidan päälle, niin siinä paloi pitkä viikonloppu ja useampi satanen rahaa kun sitä sotkua siivoili. Lämpimien kelien ansiosta punkit ovat aktiivisia pidempään ja sen takia pitää koiralle syottää punkkilääkettä 1-2kk pidempään ja sekin on aika kallista. Toisaalta, kuten aiemmin sanoin, niin kämpän lämmityksessä sitten mahdollisesti säästää, lämmitykseen kuitenkin kuluu enemmän energiaa kuin ilmastointiin. Pikkujuttuja tietty niin kauan kun resurssit riittää vastaamaan noihin muutoksiin.

Ehkä olen haihatteleva hihhuli tms. vihervassari, mutta minulla on myos lapsia, ehkä joskus lapsenlapsia tai jopa lapsenlapsenlapsia, niin toisinaan tulee mietittyä jälkipolvien elinoloja. Säästänko tarpeeksi lapsien säästotileille, jotta heillä on resursseja vastata oman elämänsä muutoksiin? Olisi ehkä helpompi painaa vuosineljänneksestä toiseen, ehkä korkeintaan tilikausi kerrallaan ja elää hetkessä.