GarminGiantHephaElectrobike
Sivu 144 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 44 94 134 142 143 144 145 146 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.291 - 4.320 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

Tänään ei tekis mieli ajaa millään pyörällä töihin (vettä tulee kuin saavista kaatamalla).
    Mutta olispahan tietty otsikon mukainen keli mennä kokeilemaan pitoa juurakkoon ja kivikkoon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Tänään ei tekis mieli ajaa millään pyörällä töihin (vettä tulee kuin saavista kaatamalla).
    Mutta olispahan tietty otsikon mukainen keli mennä kokeilemaan pitoa juurakkoon ja kivikkoon.
    Se just.

Sade ei pahasti nyt kyllä haittaa. Lämmintä sadetta. Tuo jarrufiilin Nobby/Wicked kombolla kyllä vähän yllätti. Mutta katsotaan nyt miltä ne tuolla poluilla tuntuvat.

Odotukset ei kyllä kamalan korkealla ole. Märässä hiekassa nuo ei saletisti kulje kuin työntämällä eteenpäin.

^

Ei maastopyörän kuulukkaan rullata

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    ^Ei maastopyörän kuulukkaan rullata
    Tuo on muuten ihan varmasti totta. Äsken kepussa ajellessa tajusinkin miksi joku tuossa aiemmin kertoi, että kepussa ajetaan vaan ne lyhyet tekniset pätkät. Ihmettelin tuota suuresti. Mutta noinhan se prkle menee, jos renkaina on tuollaiset jarrut, tai fillarina renkailla liikkuva tankki. Ray/Ralph kombolla teki mieli nousta putkelle ja tempaista vauhti ylös, aina kun tulee vähänkin iisimpi paikka. Kelvi siirtymillä tietysti se tasainen 250w ja reipas kyyti. Mut sit nää Nobby Nic/Wiced will. Parempi pitää se perse penkissä ja rullata nätillä sykkeillä kaikki helpot pätkät. Ei vaan kiinnosta polkea, kun mitään vastetta siitä ei vauhtiin saa. Ei oo mun renkaat.Nobby Nic edessä oli softi ja piti kyllä ihan asiallisesti, tosin niin piti aina racing raykin speed grippinä. Ei tuo nobby taikoihin pysty, eli jos ajaa ihan aivottomasti vinoon juureen ilman painoa etusella, niin luistaahan se.Takana wicked will speed grip luisteli jo enemmän. Se siinä oli kyllä ero ralphiin, ettei pelottanut kaltevilla kivillä. Kepu ei kyllä taida muutenkaan tarvita noin järeää nappulaa. Tarttee katsella jokin hyvin rullaava speedgripp taakse rayn kaveriksi taakse. Sopivasti tulikin tänään Mantelilta viestä, että Rick XC Pro olisi saatavilla.Ehkä livautetaan se tilaukseen.

Sä nyt et tiedä mitään renkaista jotka ei oikeasti rullaa

Tuonkin tajusin lenkillä ja tajusin kanssa etten halua edes tietää noista renkaista yhtään mitään Mäkeen mäkirenkaat ja xc pyörään xc renkaat.

Joku vois korjata tän foorumin taas välillä. Ärsyttävää, kun kaikki teksti tulee väkisin putkeen.

Spessun Purgatory Grid Trail T9 & T7 on kyllä toiminut hyvin. Onneksi tilasin ajoissa, kun tarjous on nyt päättynyt ja hinta tuplaantunut. Paljon ajanut märkää kivikkoa ja juurakkoa ja edelleen tyytyväinen. Käytös on rauhallista ja eivät lähde nanosekunnissa alta. Vetopito T7 takana on yllättävän hyvä aina märiltä kallioilta upottavaan mutaan. Kuiville kesäkeleille nuo on ehkä vähän raskaat omille lenkeille. Kyllä ne silti rullaavat kohtuullisesti ja jopa sorateitä painellut reipasta vauhtia niillä.

Kesärenkaille toivoisin max 800 gramman painoa, hyvää pitoa tekniseen maastoon kuivalla ja kohtuullisen hyvää rullaavuutta. Syyskelin renkaat taas eivät saisi painaa hirveästi kiloa enempää ja mielellään rullaavuutta sen verran, ettei pyörä tunnu menevän ihan tervassa. Kuitenkin XC/Down Country -pyörä kyseessä. Voi olla, että ensi kesänä on kokeiltava jotain Spessun kevyempiä ja nopeampia renkaita.

Itellä oli trail-pyörässä Nobby Nicit edessä ja takana viime kauden. Nyt ollut NN + WW -kombo kunnes jälkimmäiseen tuli reikä vaihdoin tilalle taas Nobbyn. Tällä kokemuksella pakko sanoa, että noi liikkuu mielestäni ihan ilmaiseksi eteenpäin polulla. Ja mitä helpompi polku, niin sen kovempaa pystyy tykitellä. Eli mielestäni rullaavat kyllä oikein hienosti. Ralph & Ray -komboa kiinnostais testata ja niillä menis sitten varmaan vielä kovempaa. Tosin huonommat pito-ominaisuudet hieman hirvittää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Itellä oli trail-pyörässä Nobby Nicit edessä ja takana viime kauden. Nyt ollut NN + WW -kombo kunnes jälkimmäiseen tuli reikä vaihdoin tilalle taas Nobbyn. Tällä kokemuksella pakko sanoa, että noi liikkuu mielestäni ihan ilmaiseksi eteenpäin polulla. Ja mitä helpompi polku, niin sen kovempaa pystyy tykitellä. Eli mielestäni rullaavat kyllä oikein hienosti. Ralph & Ray -komboa kiinnostais testata ja niillä menis sitten varmaan vielä kovempaa. Tosin huonommat pito-ominaisuudet hieman hirvittää.
    No, ehkä vielä joskus wicked williä kokeilen edessä. Mutta tuo nobby/soft, wiced/speedgrib kombo oli kyllä xc pyörään ihan totaalinen jarru.

Nojoo, toki enää ei kannata verrata polkujenkaan rullaavuutta kesään, kun sateet alkaneet. Tai mistä minä tiedän millaista keliä siellä etelämpänä on ollut. Aika äkkiä nuo muuttuu tahmeammiksi ja pehmeämmiksi.

Eilen eka kosteampi lenkki uuden mallin Forekasteri edessä. Pienen paineiden hieronnan jälkeen vaikutti ihan hyvältä. Varsin ennakoitavissa oleva kumi ajaa. Ihan tykkäsin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Nojoo, toki enää ei kannata verrata polkujenkaan rullaavuutta kesään, kun sateet alkaneet. Tai mistä minä tiedän millaista keliä siellä etelämpänä on ollut. Aika äkkiä nuo muuttuu tahmeammiksi ja pehmeämmiksi.

Eilen eka kosteampi lenkki uuden mallin Forekasteri edessä. Pienen paineiden hieronnan jälkeen vaikutti ihan hyvältä. Varsin ennakoitavissa oleva kumi ajaa. Ihan tykkäsin.
    No eilisen lenkin ajelin taas ray/ralph kombolla. Ralph on edelleen lipsakka takarenkaana, eikä kallioilla kärsi juurikaan polkea. Mutta ray pitää ihan hyvin.
    Kepuhan on nyt ihan kaameaa vesihautaa. Ei siellä mutavellikohdissa tietystikkään eroa tule, mutta jokaisella kovemmalla pätkällä ero on älytön.

Mutta siis muutenkin vähän tuolla kepussa on sellainen fiilis, ettei sillä järeällä nappulalla oikein ole käyttöä. Hidas vauhtista juurakkojumppaahan se on. Katsotaan miten tuo vieläkin sileämpi rick xs toimii takana.
    Jos ei, niin sitten laitetaan rocket ronia tai vittorian uutta barzoa/mezcalia. Uudet vittoriat ovat kai tosi hyvin pitävää ja nopeaa kumiseosta.

Joo, mä en tiedä kepusta muuta kuin että olen pari kertaa käynyt siellä juoksemassa. Toki siellä on käyttöaste niin korkea, että ne polut on pohjiltaan kovempia siellä helpoilla pätkillä niin ei ne pehmenekään samalla tavalla kuin vähemmän käytetyt täällä maalla.

Joo, mä en tiedä kepusta muuta kuin että olen pari kertaa käynyt siellä juoksemassa. Toki siellä on käyttöaste niin korkea, että ne polut on pohjiltaan kovempia siellä helpoilla pätkillä niin ei ne pehmenekään samalla tavalla kuin vähemmän käytetyt täällä maalla.
    Niin se just. Maahan on lähtenyt alta pois kokonaan ja ne on pelkkää juurakkoa ja kovaa pohjaa. Tuntuu, että noilla juurakkopätkilläkin notkeakylkinen ja nopea rengas kulkee paremmin.
    Pidossahan ero tulee sen jälkeen, kun rengas lipsahtaa juuren päältä alta pois. Nobby Nic nappasi pidon maasta nopsaan, kun taas sileämmän renkaan kanssa tulee aina noissa kohdissa tilanteita.

Noin just. Sitä mä oon sanonu aiemminkin, että tavallisessa polkuajossa ratkaisu juurakoihin ei välttämättä ole se jäykkäkylkinen isolla nappulalla varustettu DH-kumi, jos kuski on kevyt ja/tai vauhti maltillinen. Sellaista pitää uskaltaa ja osata murjoa voimalla, että pitoa löytyy. Nuo löysemmät kumit toimii tavallisessa polkuajelussa keskimääräisellä kuskilla monesti paremmin.

Noin just. Sitä mä oon sanonu aiemminkin, että tavallisessa polkuajossa ratkaisu juurakoihin ei välttämättä ole se jäykkäkylkinen isolla nappulalla varustettu DH-kumi, jos kuski on kevyt ja/tai vauhti maltillinen. Sellaista pitää uskaltaa ja osata murjoa voimalla, että pitoa löytyy. Nuo löysemmät kumit toimii tavallisessa polkuajelussa keskimääräisellä kuskilla monesti paremmin.
    Nimenomaan. Kävin just tänään runnomassa noilla DH gummeilla kunnon liukkailla Sipoonkorvessa. Ekat ajot niillä eivät olleet ihan rakkautta, mutta kyllä nyt tykkään. Se on just niinkuin sanoit, pitää murjoa voimalla ja pitoa löytyy.

On se tosiaan ollut silmiä avaavaa kun on kesän ajellut race kingeillä jäykkäperällä ja täpärissä on butcher t9 / hans dampf gravity kyljellä. Otsikon keleille ei noilla conteilla oo mitään asiaa, mutta jotain rullaavampaa oon ajatellut täpärinkin alle laittaa. Ground control t7 on ollut kiikarissa mutta sitä ei ole 2.3" ollut tarjolla.

Nyt ei ole oikein lipeviä kelejä vielä ollut joten Albertien toimivuus siinä parin asteen lämpötilassa viikon vesisateen jälkeen on vielä testaamatta. Muutaman ajon olen tehnyt heit sateen jälkeen ja hyvät renkaat ne on edelleenkin. Toki mikä tahansa ultra softia vastaava seos varmaan pitää ihan yhtä hyvin. Radiaalikyljet on kyllä hyvät ja ainoa huono puoli tuntuu olevan jonkin verran huonompi rullaavuus esim Contin Argotal/krypotaal yhdistelmään verrattuna. Profiili noissa on aika pyöreä eikä mikään kulmikas dh-renkaan tyylinen.

Nyt on muutama lenkki Spessun GC t7:lla takana. Löytyi foorumilaiselta setti sopuhintaan niin laitoinkin molempiin päihin. Noi rullaa siedettävästi siirtymillä ja helpolla polulla menee ihan ilmasiks. Pidon rajoja en oo uskaltanu etsiä, mutta ainakin märillä kallioilla pitää hyvin. Paineiden kanssa on vähän tekemistä vielä. Pehmeämmistä ja jäykemmistä renkaista kun siirtyi noihin niin tuntui kuin olis jousituksesta pari kolme napsua laittanu reboundia nopeammalle. Aika matalia paineita pitäs siis pitää ja sit pitäs muistaa varoa ettei lyö läpi. Pitää heittää tubolight insertti taakse vanteen turvaksi ja sit on toi butcher t9 valmiina toisella kiekolla niin saa lisää pitoa ja treenivastusta helposti.

Jos oon joskus ollu sitä mieltä että eturenkaan rullaavuudella ei oo niin väliä, niin nyt oon kyllä kääntäny takkini. Spessun Butcher t9 on heittämällä pitävin rengas millä oon ajanut ja mulle otsikon kelien ykkönen, mutta kun toisessa pyörässä on nopeaa xc-kumia niin butcher tuntuu siirtymillä kuin kottikärryjä työntäis pyörän eessä

Nyt tullut enemmän ajeltua noilla Kryptotalin DH supersofteilla märällä ja lauantai aamuna oli jo vähän viileämpää +4, niin on kyllä erittäin hyvät otsikon mukaisille keleille. Tiedä sitten kun tulee oikeasti viileämpää että mitä tapahtuu pehmeälle kumille...Parkkiin en ole nyt päässyt, mutta jos toi etunen on Super Softi Magic Maryn ja Maxxgrip Assegain veronen bermeissä, niin tässä voi olla todellinen joka paikan rengas, siis ainakin täysjousto sähkäriin. Ja rullaa yllättävän hyvin.

Ei tullut ainakaan viime syksynä mitään 3C kaltaista järkytystä Xynotal/Kryptotal Enduro kombolla. Isoin haaste oli se, että edessä oli ajajan painolle aivan liian jäykkä ja hidas insertti, kun kyljet ja runko antaa todella hyvin armoa. Kevätjäillä yllätti pidollaan, porukkalenkillä rullasi ja piti yhtenä parhaimmista, sekalaista sakkia nastoilla ja ilman. Eli en ole tänä syksynä hetkeäkään hötkyilemässä nastojen vaihdon suuntaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miumau Katso viesti
    Nyt ei ole oikein lipeviä kelejä vielä ollut joten Albertien toimivuus siinä parin asteen lämpötilassa viikon vesisateen jälkeen on vielä testaamatta. Muutaman ajon olen tehnyt heit sateen jälkeen ja hyvät renkaat ne on edelleenkin. Toki mikä tahansa ultra softia vastaava seos varmaan pitää ihan yhtä hyvin. Radiaalikyljet on kyllä hyvät ja ainoa huono puoli tuntuu olevan jonkin verran huonompi rullaavuus esim Contin Argotal/krypotaal yhdistelmään verrattuna. Profiili noissa on aika pyöreä eikä mikään kulmikas dh-renkaan tyylinen.
    Oletko muuten kokeillut näppituntumalla softin ja ultra softin nappuloita? Mulla siis 27,5 x 2,5 trail ultra soft ja gravity soft. Sanoisin, että soft on PEHMEÄMPI kuin ultra soft!

Noin yleisesti ottaen, ei nuo mitään ihmeellistä otsikon mukaiselle alustalle tarjoile, kumiseoksien puolesta ainakaan. Muuten kyllä olen tykännyt, vaimennusta ja complianssia on ja jos pinnalla on hiukankin mihin pureutua, niin kyllä on pitoakin. Kapeat ne kyllä on 2,5 tuumaisiksi.

Kynnellä koitin niitä nappuloita painella ja ei niissä kyllä eroa tuntunut olevan softin ja ultra softin välillä. Ajaessa tosin huomaa tuon ultra softin olevan tahmeampi. Ja tosiaan ne radiaalikyljet on kyllä hyvät eivätkä juuri turhia kimpoile juurista ja kivistä.

Ei nyt ihan osu aiheeseen, mutta tarpeeksi lähelle

Ajatus hommata täpäriin toinen kiekkosetti jolloin mäkihommiin olisi oma setti ja polkuajoon omansa.

Nykysellään on spessun Eliminator T7 takana ja Butcher T9 edessä. Toiminut poluilla hyvin ja mäessä kohtalaisesti.

Nyt ajatus olisi saada poluille kuitenkin kevyemmät kiekot sekä kevyemmät/rullaavammat kumit ja mäkeen sitten järeämpää kumia nykyisille kiekoille.

Katse on käänytyny Swalben puoleen. Wicked will taakse ja Nobby nic eteen. Nyt arvon super trailin ja super groundin välillä, sekä tuolla seoksella. Soft vai speedgrip.

Wicked will tulee speedgrippinä, koska softina en löytänyt kuin super race kyljillä. Nobby nicciä löytyy molempina vaihtoehtoina.

Onko tuo speedgrip liukkaampi jos vertaa softiin, vai onko siinä käytännön eroa? Ja kestääkö tuo super ground vähän kovempaa ajoa, vai suihkuaako litkut ulos pienessäkin kivikossa?

Insertit tulee eteen ja taakse, niin kiekkojen puolesta en ole hirveän huolissani.

Eilen oli juuret liukkaita, ei ollut hyvä pito takana ollevassa super trail speed grip Nobby Nicissä. En voi suositella otsikon olosuhteisiin. Edessä on super trail Magic Mary soft seoksella, se tuntui vielä kohtuullisesti pitävältä. Muuten tuo speed grip NN on yllättävän hyvin rullaava rengas ja ihan hyvä poluille kesäkeleillä. Kovasta ajosta en osaa kommentoida mitään, mutta ainakin tuo super trail kylki on pitänyt.

Itse olen pohtinut rengashankintaa syksyn liukkaille. Continental Argotal/Kryptotal 2.4 downhill supersofteina kiinnostaisi. Toisena vaihtoehtona Maxxis Assegai/Minion DHR II downhill kyljillä ja MaxxGrip seoksella. Tuollaiset Maxxikset oli muuutama viikko sitten koeajopyörässä alla ja oli hyvät. Onko kokemuksia näistä? Joidenkin nettijuttujen mukaan Contit ei toimisi kovin hyvin liukkaalla, mutta voisivat olla paremmin rullaavat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Ei nyt ihan osu aiheeseen, mutta tarpeeksi lähelle

Ajatus hommata täpäriin toinen kiekkosetti jolloin mäkihommiin olisi oma setti ja polkuajoon omansa.

Nykysellään on spessun Eliminator T7 takana ja Butcher T9 edessä. Toiminut poluilla hyvin ja mäessä kohtalaisesti.

Nyt ajatus olisi saada poluille kuitenkin kevyemmät kiekot sekä kevyemmät/rullaavammat kumit ja mäkeen sitten järeämpää kumia nykyisille kiekoille.

Katse on käänytyny Swalben puoleen. Wicked will taakse ja Nobby nic eteen. Nyt arvon super trailin ja super groundin välillä, sekä tuolla seoksella. Soft vai speedgrip.

Wicked will tulee speedgrippinä, koska softina en löytänyt kuin super race kyljillä. Nobby nicciä löytyy molempina vaihtoehtoina.

Onko tuo speedgrip liukkaampi jos vertaa softiin, vai onko siinä käytännön eroa? Ja kestääkö tuo super ground vähän kovempaa ajoa, vai suihkuaako litkut ulos pienessäkin kivikossa?

Insertit tulee eteen ja taakse, niin kiekkojen puolesta en ole hirveän huolissani.
    Mulla olisi tuollainen setti halvalla, ajettu 30km. Tuutko hakee?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pushead Katso viesti
    Eilen oli juuret liukkaita, ei ollut hyvä pito takana ollevassa super trail speed grip Nobby Nicissä. En voi suositella otsikon olosuhteisiin. Edessä on super trail Magic Mary soft seoksella, se tuntui vielä kohtuullisesti pitävältä. Muuten tuo speed grip NN on yllättävän hyvin rullaava rengas ja ihan hyvä poluille kesäkeleillä. Kovasta ajosta en osaa kommentoida mitään, mutta ainakin tuo super trail kylki on pitänyt.

Itse olen pohtinut rengashankintaa syksyn liukkaille. Continental Argotal/Kryptotal 2.4 downhill supersofteina kiinnostaisi. Toisena vaihtoehtona Maxxis Assegai/Minion DHR II downhill kyljillä ja MaxxGrip seoksella. Tuollaiset Maxxikset oli muuutama viikko sitten koeajopyörässä alla ja oli hyvät. Onko kokemuksia näistä? Joidenkin nettijuttujen mukaan Contit ei toimisi kovin hyvin liukkaalla, mutta voisivat olla paremmin rullaavat.
    Mulla oli täysjousto sähkärissä DHR maxxterra ja Assegai maxxgrip DD:eet. Kesällä erittäin hyvät kaikissa olosuhteissa, en tosin ajanut missään todella mudassa/savessa. Nyt Contin Kyrpto DHot Supersoftit molemmissa päissä. Kylmimmillään ollut jo vajaan asteen miinuksella ja kyllä nämä mun mielestä pitää erittäin hyvin, mitä kovempaa ajaa sen parempi pito. KePu:ssa pääasiassa pelkkää juurta ja kiveä. Pitäs kyllä mennä Tornariin testaileen miten toimii parkissa. Mutta kyllä noita uskaltaa suositella jos ei ihan mutarengasta tarvitse, rullaa paremmin kun noi Maxxikset.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pushead Katso viesti

29" DD Assegai maxxGrippejä ja DD DHRII maxxgrippejä löytyy myyntipalstoilta suhkot edukkaasti, kun polen konkurssimyynnistä niitä lähti laatikoittain maailmalle.

Joo, syksyn keleille tuo WW ja NN kombo ei varmasti ole parhaasta päästä. Arvon tässä vaan, että pärjäisikö niillä suomen kesässä...syksyllä niillä varmasti luistellaan.

Haluaisin tuon softin eteen, mutta niitä ei ollut ruskeilla kyljillä saatavilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mulla olisi tuollainen setti halvalla, ajettu 30km. Tuutko hakee?
    Mulla on jo bikediscountin ostoskorissa repullinen romua, niin nuo tulee siinä mukana samalla rahalla

Joo, katsoinkin just että onpa halpaa wicked williä tuolla. Onkohan nuo joitain pyörien mukana tulleita renkaita, vai mistähän haalivat? Lukee että ilman pakkausta.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •