Sekin vielä, että mahdollisessa jumitilanteessa RST-ruuvi ei todennäköisesti katkea vaan sen saa kierrettyä irti titaanirungosta, mutta kierre rungosta voi kärsiä. Kierrettä voi yrttää puhdistaa saman kokoisella kierretapilla tai tehdä reikään isomman kierteen (toki ainesta niissä inserteissä on monesti aika niukasti...)
Jumitilanteessa alumiiniruuvi todennäköisesti katkeaa ja katkennut ruuvi pitää porata pois kierrereiästä. Siinä on omat haasteensa, varsinkin jos runkoa ei saa kiinni esim. pylväsporakoneen penkkiin tai muuten, jotta pystyy poraamaan tarkasti pelkkää ruuvia ilman että poraa samalla runkoa. Ruuvin poistamisen jälkeen voi kokeilla ennallistaa kierrettä saman kokoisella kierretapilla tai tehdä reikään isomman kierteen.
Nimimerkillä 'yedi' vuosia sitten. Wanha salasana on unohtunut, niin jatketaan uudistetulla nimimerkillä...
Kirjanmerkit