Lainaus Alkujaan tämän lähetti haaraldi Katso viesti
Millainen pinna pitää ostaa perinteiseen mummopyörään, jossa on 3-vaihteinen Shimano Nexus -kiekko? Eli mitkä ovat sen speksit joilla googlettaa?
Silloin kun minä olin nuori, Halpahallista löytyi pinnoja eikä tarvinnut tietää muuta kuin kiekon koko.

Toinen juttu, onko pyöräasiantuntijaa joka tietäisi ovatko nämä Shimano Nexus 3 -vaihteiset sydeemit kaikki yhteensopivia iästä riippumatta? Eli jos ostankin koko kiekon (esim. tämän), sopineeko 15 vuotta vanhaan Tähtipyörä City Classiciin?
Just tilasin Nexus 7 pyörään uuden takapinnan kun huomasin yhden katkenneen. Tai tilasin itse asiassa varmuudeksi 3 eri pituutta, kun juuri oikean pituuden määrittäminen on hankalaa. Pinna mielestäni j:n mutkaan saakka n. 285 mm niin tilasin 284, 286 ja 288 pinnoja. Ja lisäksi 12 mm, 14 mm ja 16 mm nippeleitä. Pituuden Lisäksi ymmärtääkseni ratkaisevia asioita on pinnan paksuus (mulla 2 mm) ja onko j-päinen vai suoraveroinen. J-muotoisiahan noi kaikkk peruspyörien pinnat varmaan on. Itse tilasin siis näitä täältä:
https://www.bike24.com/p215724.html?...hampion+spokes