HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 139 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 89 129 137 138 139 140 141 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.141 - 4.170 / 4422

Aihe: viimeisin harkintasi?

Mitä tekisin kakkosmaantiepyöräni kanssa. Shimano Ultegra 2x10 toisessa kahvassa ei vaihteenvaihto onnistu, ja huollon mukaan jokin mekaaninen pikkuvipu ei palaudu. Kun etuvaihtajakin on väsynyt, niin mietin pitäisikö koittaa löytää saman tien kahvat ja vaihtajat. Hyväkuntoista settiä ei kuitenkaan meinaa löytyä. Ostaisiko vain kahvan ebaystä? Vaihtaisiko koko setin? Vaihtaisiko pyörän?
    10k-kerhon jäsen

Ultegra on mielettömän kestävä käytössä, vain jos kunnon rymäys, vaijeri säikeen pätkä kahvan sisuskaluissa? Etuvaihtaja samoin, ei nuo liioin väsy ennen kuskia.
    Mutta jos oikeasti rikki, niin Shimano-huolto hommaa uutta. Lienee 6700 sarjaa, tarkat numerot stanssattu osiin.
    Tietäen nimimerkin vaatimustason pyörä lienee Bianchi eikä mikään alkaen-hintainen, joten vaihtamalla ei parane...

Nyt sitten räpelsin itseni kumoon ja oikean kahvan pas2 myös ykkös-Bianchissa (Di2). Ei auta crash mode reset, joten pitää viedä molemmat pajalle.

Harkitsen josko jatkaisin avun pyytämistä tähän ihmettelyyn jossain toisessa ketjussa.
    10k-kerhon jäsen

Vieläköhän näitä wanhoja kunnon nastarenkaita kannattaa säästää pahan päivän varalle? Varmaan ikää 25 vuotta? No, taidan viedä roskiin. 26-maasturikin on ollut paloina jo vuosikymmenen odottamassa inspiraatiota. Ja näistäkin kumeista olen kannibalisoinut nastoja muihin projekteihin. Pitää opetella luopumaan

Pyöräily on kivaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Vieläköhän näitä wanhoja kunnon nastarenkaita kannattaa säästää pahan päivän varalle? Varmaan ikää 25 vuotta? No, taidan viedä roskiin. 26-maasturikin on ollut paloina jo vuosikymmenen odottamassa inspiraatiota. Ja näistäkin kumeista olen kannibalisoinut nastoja muihin projekteihin. Pitää opetella luopumaan

Yllättävän kestäviä nämä. 2006 vuodelta taitaa olla viimeisin WXC ja oli vielä ihan toimiva koulumatkapyörässä viime talvena vielä vanhemman WXC:n kanssa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Jos ne on ehjiä, niin älä vie roskiin. Esim. yksivaihteelta voisi hyvinkin löytyä joku, joka ajaa noi loppuun, jos lahjoitat ne. Siellä on useita, joilla on vanhoja 26-tuumaisia talvipyörinä.

Jos sulla ei ole YV-tunnareita, niin voin tehdä ilmoituksen, kunhan laitat yhteystietosi vaikka pm:nä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

^^mä muistelen lämmöllä extreme 296:a.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Jos ne on ehjiä, niin älä vie roskiin. Esim. yksivaihteelta voisi hyvinkin löytyä joku, joka ajaa noi loppuun, jos lahjoitat ne. Siellä on useita, joilla on vanhoja 26-tuumaisia talvipyörinä.

Jos sulla ei ole YV-tunnareita, niin voin tehdä ilmoituksen, kunhan laitat yhteystietosi vaikka pm:nä.
    Kiitos, mutta kyllä nämä ovat entisiä. Roskiin en silti raskinut viedä, on näissä sen verran historiaa. Perikunta voi vaikka laskea seppeleenä haudalleni
    Pyöräily on kivaa!

Mun harkintoja on selkeyttänyt Tampereelle avattu Pyöräpaja. Olen nyt useamman kassillisen vienyt sinne tavaraa mitä en ole raaskinut hävittää, vaikka olen tiennyt etten tule niitä tarvitsemaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Mun harkintoja on selkeyttänyt Tampereelle avattu Pyöräpaja. Olen nyt useamman kassillisen vienyt sinne tavaraa mitä en ole raaskinut hävittää, vaikka olen tiennyt etten tule niitä tarvitsemaan.
    Hyvä vinkki: paja löytyy myös Turusta, jos saisi itsestään irti ja veisi ylimääräistä tavaraa pois.

Schmolke TLO low riser 720 mm leveä kevyt hiilikuituinen ohjaustanko (31.8 mm) ja Schmolke TLO hiilikuituinen satulatolppa 34.9 mm x 350 mm ”harkinnassa”. Ihanan kevyttä ja kallista... Noin 115 grammaa kappale ja hintaa ohjaustangolla reilut 320 euroa ja satulatolpalla 480 euroa... 800 euroa yhteensä jolla kevennystä nykyisiin osiin verrattuna noin 80 grammaa. Kalliita grammoja 10 euroa kpl.

Halvempaa olisi vaan ostaa se hiilikuituinen takaiskari joka olisi nykyistä noin 92 grammaa kevyempi. Muutamia grammoja (-6 gr) saan kevennettyä vielä edullisesti vähän kevyemmällä mutta silti luotettavalla satulatolpan kiristyspannalla (14 gr => 8 gr).

Täytyy varmaan alkaa keventämään nykyisiä osia esim. eturattaasta lähtee varmaan joitain kymmeniä grammoja jos oikein yrittää ja kestänee vielä omaa käyttöäkin... Kyllä tästä vielä nykyisillä renkailla tehdään alle 8 kiloinen täysjousto. 230 grammaa tällä hetkellä vielä kevennettävää...

Harkitsen Nissanin termospullosta luopumista. Kesti sentään n 40 vuotta. Mutta nyt ei eristä enää, ulkopinta kuumenee niin ettei kädessä siedä pitää.

Jos sen mukin kuitenkin jättäisi vielä käyttöön.

Lopettelisiko työt näin ekan työviikon kunniaksi ajoissa ja suorittaisi elokuun pakkosatasen? Vaikka Tuusiksen ympäri ja jonkun täppärin kautta kotiin.

Tjaahas, jos lopettais työ, jois kahvit ja lähtis lenkille. EI JAKSA ENÄÄ.

Ja mihin terdelle palkkarille lenkin päätteeksi?

Josko Levantet Bike24:stä alle €900. Houkuttaa.

Vaihtajan korvake vaikuttaa ottaneen kipiää ja ketjutkin alkavat olla sopivasti finaalissa. Jaksaisikohan tänään vaihtaa ketjut ja korvakkeen tuossa illemmalla.

Olisko lauantaina ohjelmassa junapyöräilyä? Rantaratakin taas auki. Vasta tajusin, että myös HML asti pääsisi paikallisjunalla, olen luullut että Riksu olisi R-junan päätepysäkki.

^ Juu tai siis R:llä pääsee Tampereelle/Tampereelta asti. Ihan sikatäysiä ne on vaan olleet tänä kesänä joka kerta, kun olen mennyt ja fillarin kanssa väliasemilta, esimerkiksi Hämeenlinnasta, kyytiin mahtuminen voi joskus olla hankalaa, kun pyöräeteisessä on pahimmillaan ollut noin 10 fillaria yhtäaikaa.

Pitäisi käydä K:nummella moikkaamassa mutsia, niin just harkitsen, että otanko junasiirtymän Karjaalle vai lähdenkö vaan sorailemaan kotoa eestaas.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ ... sikatäysiä ne on vaan olleet tänä kesänä joka kerta, kun olen mennyt ja fillarin kanssa väliasemilta, esimerkiksi Hämeenlinnasta, kyytiin mahtuminen voi joskus olla hankalaa, kun pyöräeteisessä on pahimmillaan ollut noin 10 fillaria yhtäaikaa...
    Joo kyllä pitää lähteä ekalta asemalta ja siltikin "aamun ensimmäisellä" junalla. Pyöräpaikkoja on liian vähän.

EDIT: jaaha, sinne meni Karjaan fillaripaikat, v*tun IC-junat fillaripaikkoineen
    JackOja muokkasi tätä : 21.08.2024 at 08.18

Laittaisiko tekeillä olevaan projektiin vähän ajetun pyöreän 38T vai paljon ajetun ovaalin 40T rattaan? Kolmekasi tarttee spiderin (joita on kyllä) ja ovaali olisi dm. Hylkiiköhän uusi ketju tuota ovaalia liikaa? Vai saisiko jostain kivijalkakaupasta hakea ihan uuden 40T dm-ovaalirattaan?

Kohta ALV nousee, ostaisiko jotain ennakolta varalle.
    .

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Kohta ALV nousee, ostaisiko jotain ennakolta varalle.
    .
    Ai saakeli. Pyörä, tai kaksi.

Ottaisiko joku lauantaiaamu junan Vaalaan ja ajelis Manamansalon ympäri ja sitten kotiin. Olisikohan wörtti.

Se paukkasi työnantaja lomautuksen syyskuulle, pistäiskö pyörän kyytiin ja pohjoista kohti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Se paukkasi työnantaja lomautuksen syyskuulle...
    Kateeksi käy, olen odotellut jotain tuollaista, mut ei vaan

Itsellä aina lomautukset aikoinaan keskellä talvea, harmitti ettei miksi toukokuusta syksyyn...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kateeksi käy, olen odotellut jotain tuollaista, mut ei vaan
    Viime vuonna olin kesälomilla heinäkuun ja sitten lomautuksella elokuun puolivälistä lokakuun alkuun. Kyllä maistui.

Fillaritorilla myynnissä lähes samanlainen fillari kuin itselläni 12-15 vuotiaana. Uhka vai mahdollisuus?
    https://www.fillaritori.com/topic/33...6quot-tampere/

Omassani tosin ei ollut etujarruja ja takanapa oli Torpedo Dreigang..

Lähtiskö Mäntän suuntaan usean pysähdyksen taktiikalla ja mökin kautta pois? kajakki tai fillari mukaan? Mikä fillari .. vai rinkka selkään? Valintoja valintoja

Yocce, joskus nuorena vastaavasta haaveilin mutta ei köyhän perheen kakaroilla pienintäkään mahista saada. Tuskin tänä päivänä enää nostalgia mielessä silti enää hankkisi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •