^hieno. Mistä ihmeestä löysit 2.8 vigilantet? Oli kyllä mylly rengas.
^hieno. Mistä ihmeestä löysit 2.8 vigilantet? Oli kyllä mylly rengas.
Itselläni kun ei ole mitään projektia työn alla, niin osaako kukaan vinkata onko netissä missään sivustoa joka olisi keskittynyt "kierrätys-henkisiin" projekteihin. Sellaisiin missä elvytetään vanhoja, parhaat päivänsä nähneitä pyöriä uudelleen aktiivikäyttöön?
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
^Facessa on Vintagemaasturit ketju, suht asiallista meininkiä, muutamia todella asiaan perehtyneitä henkilöitä. Siellä jotkut juuri jotain roskalava löytöjäkin elvyttäneet. Fillaritorin Vintage osiosta löytyy joskus kiintoisia aihioitakin.
^^ Yksivaihteen hakuun ”hobocross” tai ig:hen #hobocross, niin löytyy kaikennäköistä. Googlellakin luultavasti myös.
E: luin ”arkikäyttöön”, mutta kaipa sekin on aktiivikäyttöä![]()
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Joku tommi2 tapainen jatkaja tarvis tulla palstalle.
Noista Aivan Täydellisen kasauksista tahtoo puhti loppua, kun sen saa valmiiksi.
TERU, perustuu siihen että on homman yksi hienoimmista vaiheista. Kun pyörän saa ajoon niin jo uusi mielessä.
Kertoo jotain mun mielenlaadusta kun välillä olen katselemassa keveitä kuiturunkoja, sitten kohta (painavia) teräsrunkoja.
Parempi olisi päästä itsensä kanssa yhteisymmärrykseen, että kumpi tässä olisi parempi kasailla.![]()
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
^Valitettavaa faktaa että kevyet laadukkaat teräsrungot ovat kalliita, käytettyhän voi olla ratkaisu mutta tarjonta heikkoa mutta kuituista saa taas edullisemmin.
Taas yksi tyhmä kysymys.
Onko niin että MTB teräsrungot on pääosin suoralla emäputkella? Tai ei tapered -putkisia ainakaan joka sivulla tule vastaan…
Aika usein taitaa olla TR44 emäputki. Kyllähän se tapered haarukan nielee.
Okei, tätä en tiennytkään. Vaatiiko se jonkun erikoisen muunnoslaakerin vai miten se hoituu?
Ps. Eli näin vissiin.
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
^Itsellä on tuossa projektissa juuri tuo Kingin laakeri mutta lienee löytyy keveämpiäkin ja edullisempia moiseen tarkoitukseen...
^^joo, tuolleen. Noita laakereita löytyy vaikka CaneCreekiltä selvästi edullisemmin.
^Mutta on SE King hieno painosta riippumatta...
Ja jos katselee yli 2.5 kg painavaa Stantonin runkoa, niin eipä sillä laakerin painolla väliä ole.![]()
^ No ei tosiaan ja ei muutenkaan todellisuudessa. Itsekin vaan päädyin kun setti myytiin tuolla ja en milloinkaan ole moista omistanut.
Sain viimein kasaan muutaman kesän odottelun jälkeen, ei puuttuneet kuin vaijerit. Toki alumiinin kovuuden huomaa, mutta enemmän merkitsee että tämä sopii käteen ja jalkoihin hyvin. 28mm Gravelking ja Veloflex pehmentävät kyllä ja Brooksin satula, mieluummin tämän on melkein ottanut ajoon kuin kuitu-Colnagon. Runkosetti oli myynnissäkin vaan ei ole enää.
Colnago Dream
Upea pyörä ja kyllä teräs vaan on terästä.
Stemmin voisi ihan esteettisistä syistä vaihtaa siroon mustaan ja tangon asennosta voi olla erimieltä, mutta jos toimii noin, niin mikäs siinä.
Brooksin C-sarjan satulat ovat kyllä äärimmäisen miellyttäviä, vaikka painavatkin kuin synti. Työmatkapyörässä käytän itsekin C15:a, kun sitä ajetaan ilman vaippoja.
Hieno ajokki, ei tuota pidä päästää käsistään.
Valkea stemmi ei pahoin sodi, kun rungossakin valkoista, mutta musta sopisi vielä paremmin.
Kovuus vähenis kuitutolpalla jos haluaa.
^ & ^^Samoilla linjoilla myös, hieno pyörä mutta stemmi vaihtoon ja heti!
Itsekin olen tykästynyt Brooksin C17 carved malliin. Vähän mietin, jos hommaisi toiseen pyörään B17 carvedin. Onko kellään kokemusta, millä tavalla nahkaisen tuntuma eroaa kumisesta?
Brooksin satulat sellaisia jotka jakaa mielipiteitä, yhden nahkaisen omistanut ja ei itselle istunut mutta kaveri joka sen osti kiitti kovasti jälkeen...
Ainakin minulla tuon C17 kanssa tuntuu olevan ajohousulla merkitystä. Assoksen paksu sämpylä hanurin alla satula on aivan mainio, mutta ohuemmalla pehmusteella varustetulla Pearl Izumilla tuli hiertymiä ennen kokemattomiin paikkoihin.
^Toisaaltaan, oikeastaan mitään satulaa paha suosittaa toiselle, joka persus on sen verran yksilöllinen että kokeilemalla yleensä löytyy SE oikea.
Lueskelin ketjua ja alkoi kiinnostaa ajatus itse kasatusta seikkailupyörästä.
Vanha graveli löytyy jo grx400 osilla, mutta runko ei miellytä. Siirtäisin osat uuteen runkoon tai halvemman osasarjan pyörään. Mitähän kaikkea tässä voisi mennä pieleen?
Mietin esimerkiksi pelago stavangerin runkosettiä 1095€ + 500€ edestä erikoistyökaluja ja osia. Työkalut varmaan maksaa itsensä aikanaan takaisin.
Oma järki sanoo, että kannattais vaan odottaa, että grizlejä tulee taas myyntiin ja jättää vanha pyörä hautumaan.
Kirjanmerkit