ElectrobikeGarminGiant
Sivu 48 / 56 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 46 47 48 49 50 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.411 - 1.440 / 1670

Aihe: Flatbar Gravel...

  1. #1411
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    TERU, kiitos! On juuri omaan makuuni tehty ilman että mitään miljoonia sijoitettu.

    Laskettu paino 8.154kg. ja punnittu 8.126kg. Erotus syntyi luultavasti kaapelien painosta jotka meni arvioimalla.

    Tavotteista jäätiin mutta onhan ensi talveksi jotain tekemistä...!

  2. #1412
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.472
    Nuren pyörä kaipaisi mielestäni jotakin mikä liittäisi sen auringon laskuun kiitävään pölyiseen sorateiden sankariin, jotakin mikä saisi katsojan maistamaan hiekkateiden pölyn suussa.

  3. #1413
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Odota ensiviikkoon, kylläkin aurinko laskee vasta 23.00 ja se on meikäläisen nukkumaanmeno aika.

  4. #1414
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Lieto
    Viestit
    160
    Kelpaa ulkoiluttaa!

  5. #1415
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Jep, säädötkin kohdillaan.

  6. #1416
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.101
    Erittäin asiallinen peli.

  7. #1417
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Kiitos, itsekin suht tyytyväinen kaiken vääntämisen ja odottelun jälkeen!

  8. #1418
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.037
    Lidl Trekin henkilökunnan Flat-bar Trek Checkpoint

  9. #1419
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Ei paha! Jotenkin tuo Lidl värityskin toimii.

  10. #1420
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    On hieno eikä näytä hybridiltä.

  11. #1421
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Ei vaan Fittness pyörältä ;-))

  12. #1422
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.692
    Ne on ne renkaat.

  13. #1423
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.472
    Se on graveli jos se herää eloon sorateillä, se on graveli jos sen keula kääntyy pois asfaltilta ja suuntaa sorateille pyytämättä.

    Maantiepyörä on parhaimmillaan maantiellä.

  14. #1424
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Runollista! Renkaat on renkaat ja kuski on kuskin. Ne ovat yhdistelmä mitkä toimii soralla ja asvaltilla. Kaikki on pelkkää kompromissia kun päättänyt ettei enää kolmatta pyörää tule taloon ja tuolla täysjäykällä hoituu rouheammat reitit.

  15. #1425
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Tuosson hyvä yhdistelmä, joko uudella pidempää, muutaman kympin lenkkiä?

  16. #1426
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Ensi viikkoon jää. Ollut muita projekteja ja kesäisiä rientoja...

  17. #1427
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    35
    Hieno pyörä! Bongasin torista vastaavan keveäksi rakennetun fillarin, mutta olisiko tämä rengastuksen myötä enempi "fitness pyörä" kuin gravel pyörä ? https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/8042613?

  18. #1428
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Tuo Roadlite "fitness", kuka insinööri senkin nimikkeen on keksinyt, omani runko on puhdas gravel mutta kaikki muu sitten käyttäjän mieleisesti rakennettu ja jokainen voi määrittää vapaasti mikä sen tyyppi on.

  19. #1429
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    Tuo tuli instassa vastaan. Kyllä mulle kelpaisi Checkpoint. Sentäs flatbar gravelin näköinenkin. Ohjaamoa joutuisi vähän kikkailemaan.

  20. #1430
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    Kivan näköinen hybridihän sieltä nurelta tuli ulos.tähän peukalo.
    Tuon rungon upea viimeistely saa kyllä näyttämään nuo mustat osat ruuvineen vähän motonetiltä. Kiekot vielä puoltaa tuota hybridi olemusta.
    Jos itse lähtisin tollasen superraskaan titaanirungon kanssa vehkeilemään niin menisin kyllä päätyyn asti paljaan titaaniteeman kanssa riippumatta siitä paljonko loppupaino on. Mutta eihän sitä muille rakenneta vaan itselle. Joten propsit nurelle projektin onnistumisesta.

  21. #1431
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.037
    Minun ainoa suoratankopyörä on vm. 2014 maasturi, tällä hetkellä sen käyttö on maksimissaan rankempaa gravelia.
    Rungon reach on siinä 436 ja stemmi taitaa olla 110, ja noilla mitoilla se tuntuu oikein passelilta myös po. käyttöön (vertailuna maantie jossa noin 390 +130).
    Tuollainen pitkän reachin , jotain n. 410 +, gravel saattaisi nippanappa mennä suoratankoisena, mutta sellaista kippurasarville suunniteltua lyhyttä ja korkeaa runkoa en itselle lähtisi edes kokeileen.


    Mulla on kohtuullisen pitkät kädet ja tätä kautta runko + stemmi on vähän normaalia/suosituksia pitempi. Kuitenkin väittäisin että aika monelle moni kippurasarvinen runko ei suoraan käänny suoratankoiseksi, vaan jää liian lyhyeksi

    Esim, spessun suoratangoksi suunnitellun divergen reach koossa L on 440 ja stemmi 80.

  22. #1432
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Föhn, olihan tuosta myös ajatusta mutta esim. kammet rattaineen olisi kustantanut saman kuin koko runko. Alkujaan sanoin jo ettei haeta mitään erityisen kevyttä vaan lähtökohta oli titaani ja siihen mieleiset osat.

    Niin, kiitos kuitenkin myötätunnosta, ei ole näyttelykapistus vaan juuri itselle kasattu ja voi olla että jotain kauden jälkeen muuttuu mutta runko säilyy.

    Ps. Nuo kaikki rungon ruuvit vaihdettu alumiinisiin.

  23. #1433
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    35
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Tuo Roadlite "fitness", kuka insinööri senkin nimikkeen on keksinyt, omani runko on puhdas gravel mutta kaikki muu sitten käyttäjän mieleisesti rakennettu ja jokainen voi määrittää vapaasti mikä sen tyyppi on.
    meinasin vilpittömästi lajiin vihkiytymättömänä kysyä että onko gravelrungossa ajoasento tai jokin muu joka erottaa sen muista rungoista. Sitten luin tätä ketjua noin puolesta välistä sen mitä jaksoin lukea ja tajusin että miten vaikeaa ja monimutkaista keväällä aloittamani pyöräilyharrastus onkaan ja ehkä viisainta jättää kysymättä. Vilpitön hatun nosto kaikille, siitä että lajissa on enemmän syvyyttä kuin arvata saattaakaan. En enään tiedä että mikä keväällä ostamani pyörä itseasiassa onkaan. Ehkä unohdan ajatuksen aamulla, kun pitää polkea taas töihin. Edellinen pyörä(80 luvulla) oli Terässiipi Titan. Kun ei muuta ollut, sillä ajelin juurakko poluista aina maantiet ja gravelit. Mikä nyt hämmästyttää että silloin jaksoi ajaa metsäpolutkin taluttelematta, eikä juuria pahemmin väistelty poluilla.

    Hats off! Hienoja pyöriä!

  24. #1434
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Markkinamiehethän noita "hyville" kuluttajille luo, kovasti jo seuraavaa trendiä miettivät. Oikeastaanhan olet siinä mielessä oikeassa että nykyaikainen gravel on 70-80luvun retkipyörien jatkumo, kehittyneempi kylläkin mutta juuri se pyörä millä voi ajaa kaikki ajot ja suht kaikkialla.

    Itselläkin oli Crescentin 10vaihteinen Positron paska ja sillä ajettiin asvaltit, hiekkatiet, polut ja metsä lenkitkin. Käyrä tanko ja leveämmät renkaat, siis aikansa gravel!

    Pyörän tyyppi ei ole lainkaan olennainen, ainoastaan se on itselle mieleinen ja sopiva, sanokoot puritanistit mitä vaan.

  25. #1435
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    35
    Kyllä tältä foorumilta on perusteemat ja tekniikkaa saanut luettua/opittua ja perus fillaritietämystä päivitettyä edes sille tasolle että osaa asioida alan kaupassa.

    tässä ketjussa näin jollain suorassa tangossa sellaiset nousukahvan tyyppiset tapit suorassa tangossa.Ehkä sellaiset vielä meinasin hankkia ja loput onkin sitten vain polkemisesta kiinni. Työmatka on 8-9km suuntaansa ja kuntoilun puolesta yritän nostaa vähän keskinopeutta ja ottaa nousuista sen kuntohyödyn irti. Suora tanko kaipaisi ”toista asentoa” että voisi nousun jälkeen vähän ”levätä” eri asennossa.

    kuvan fillarin siis hankin.aluksi luulin sitä fitness pyöräksi, mutta ainakin polkupyörä suurella varmuudella tohon pitäisi jotkut nousukahvan tyyppiset viritellä…

    https://pic.useful.fi/5gePURcpc.jpg

  26. #1436
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.632
    ^ tuollaiset laitat. Jos jostain kaupasta löydät… https://www.bike24.com/p2354846.html

  27. #1437
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Itse tuollaista joskus suunnittelin https://r2-bike.com/RIDE-FARR-Bar-Ex...on-black-matte. Itsellä oli jossain hybridi viritelmässä Codan Longhorn barendzit ja niiden myymistä kyllä katunut.

    Itse jätin barendzit pois kun palasi lempi grippeihin, Supacaz Seismic.

  28. #1438
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Minun ainoa suoratankopyörä on vm. 2014 maasturi, tällä hetkellä sen käyttö on maksimissaan rankempaa gravelia.
    Kuitenkin väittäisin että aika monelle moni kippurasarvinen runko ei suoraan käänny suoratankoiseksi, vaan jää liian lyhyeksi

    Esim, spessun suoratangoksi suunnitellun divergen reach koossa L on 440 ja stemmi 80.
    Itse pohtinut tätä kans, kun tekisi mieli periaatteessa rakentaa tuollainen suoratankograveli työmatkapyöräksi. Jos runko on riittävän pitkä niin se on sitten myös törkeän korkea. Taitaisi paras tulos tulla kuitenkin XC-pyörän runkoon niin ei olisi kilsan emäputkea. Kippuratangon reach on 409mm ja 90mm stemmi. Maastureissa reach on siellä 490-500mm ja stemmit 55-60mm. Tätä vasten nuo flatbar gravelitkin tuntuu aika lyhyiltä.

    Tällä hetkellä tuossa ajossa on ihan puhdas hybridi. Reach 400mm ja 100mm stemmi. Malliston isoin runko. Emäputki yli 200mm. Ajoasento tuntuu turhan pystyltä ja vastatuuleen tuolla on ihan perseestä ajaa. En kyllä tiedä voiko eri tyyppisiä pyöriä edes näin suoraan vertailla. Kippuratangossa tulee toki ohjaustangon reach vielä päälle.

  29. #1439
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Itsellä kyllä optio jos kauden jälkeen tuntuu tylsältä niin rakentaa maantietangolle, pikku homma ja ajankulua sekin olisi mutta katsotaan...

  30. #1440
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    990
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Ei paha! Jotenkin tuo Lidl värityskin toimii.
    Kappas, taitaa olla eka kerta kun nurelta pukkaa jopa positiivisen sävyistä kommenttia Trekistä. Kaikenlaista.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

Samanlaisia aiheita

  1. Gravel Grinding ja Gravel Racing
    By stenu in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 1353
    Viimeinen viesti: 22.10.2025, 22.02
  2. Gravel vs Cyclocross
    By narg142 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 28.03.2020, 11.03
  3. White gravel gx lite 18 vs white gravel gx pro 18
    By Jmh in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 21
    Viimeinen viesti: 11.12.2019, 22.01
  4. Cyclocross vai Gravel
    By Kristo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 38
    Viimeinen viesti: 19.06.2019, 10.42
  5. SUP X-Mud Gravel Disc
    By teejhoo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 07.05.2019, 17.43

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •