Sorry, en (taaskaan) huomannut. Omassa 620millinen kun Gelun tangossa ei saa kahvoja keskemmälle mutta eipä tuo paljoa edelliseen 580 milliseen muutu.
Sorry, en (taaskaan) huomannut. Omassa 620millinen kun Gelun tangossa ei saa kahvoja keskemmälle mutta eipä tuo paljoa edelliseen 580 milliseen muutu.
Pikku hiljaa tavoitteissa... +/- pienellä marginaalilla kahdeksan kiloa, tavallaan hyvää jos jää parannettavaa...
Tuleeko kuvia?
Tulee kun valmis...
Osaakos kukaan sanoa missä suorassa tangossa on mahdollisimman lyhyt tuo keskiosa ja mahdollisimman pitkä 22.2millinen alue? Haussa tanko jonka voi lyhentää noin 500-550milliseksi kuitenkin että mahtuu kahvat, vivut ja noin 120milliset gripit? Lisäksi täytyy olla kevyt!
Harvalta valmistajalta löytyy mittapiirustuksia joten ei ihan silmämääräisesti viitsisi hankkia tankoa...
https://r2-bike.com/mtb-handlebars__...__500-599-mm_1
Eikö Schmolket kelpaa? Siitä valkkaat suoraan sopivan 480 ja 660 mm väliltä ja kuskin painon niin tekevät kerrasta sopivan. TLO malli on kevein.
Schmolken sivut heittää heti mainosta uutiskirjeen tilaajalle 50 € voucher yli 300 € tilaukseen niin ehkä sitä kautta voi muutaman kympin säästää.
Truvativ Noir Team 600mm keskiosa on 200mm.
Up sweep 0°, Back sweep 5°, OS
"Tulis valmiiks ja pääsis pois." -sanos hullu Seilissä. (sananlasku)
Johannes, kiinnostaa mutta ei ihan selvyyttä mikä missäkin on "käytettävä" tila...
Marsusram, Truvativ saattaa toimia, myös Ritcheyn WCS sarjan flatbar tangoissa voisi olla tilaa.
Ajettu asfaltilla ja karkeammalla alustalla.
Huomioita
Asfaltilla yliohjautuu eli kun kääntyy niin haluaa kääntyä enemmän. Johtuuko siitä että trail on pienempi kuin 28" kiekoilla. Soralla vastaavaa ilmiötä ei esiinny.
Nousukahvat vähän liian lyhyet. Vaihdetaan jos jaksaa etsiä jossain vaiheessa.
Rene Herset (50 mm) toimii hienosti karkealla pinnalla. Pieni nypytys jää pois. Pitäisi päästä ajamaan toisilla käytössäni olevilla renkailla niin voisi eliminoida rungon vaikutuksen. Käytetyt paineet 1,7/1,9 ja 1,6/1,8. Pitää kokeilla seuraavaksi asfaltti painotteisella lenkillä 2,0/2,2 niin näkee miten vaikuttaa mukavuuteen ja yliohjautuvuuteen vai tuleeko se pelkästään trailista.
Johannes, Schmolkelta ilmoittivat että 520millisessä on 160milliä "käytettävää" tilaa joten hieman liian vähän, valitettavasti...
Jos jollakin on tai tietää sopivan missä tangon keskiosa alle 200milliä ja on kevyt kuituinen niin olisin kiinnostunut. Usea valmistaja ei ilmoita tai julkaise teknisiä piirrustuksia tuotteistaan ja silmämääräisesti vaikea arvioida.
SCHMOLKE:lla on 25,4 kiinnityskohdalla olevia tankoja millä voisi onnistua. Sopivaa kevyttä stemmiä ei sitten taida löytyä jos ei käytä shimmejä.
https://r2-bike.com/SCHMOLKE-Handle-...ar-SL-6-520-mm
Nykyisin kun mtb tangot on +700 mm niin se 31,8 mm kohta voitu tehdä pidemmäksi.
^Katselin kyllä noitakin ja shimmillä pärjäisi. Ko. valmistajien 560mm 31.8mm:n tangossa on tosiaan 200mm tuo keskusta jolloin jäisi 180mm per pää joka riittäisi just ja just mutta silti hieman kallis investointi nykyisen 620millisen Gelun tilalle...
Täytyy jatkaa tutkintaa/etsintää tai tyytyä nykyiseen...
14grammaa keveni kun haarukan kiinnityspultit vaihtui alumiinisiin, halpa homma!
Noista tangoista, onko kellään käytössä KCNC SC Bone Flatbar 600 millisenä? Jos niin pystyykö/viitsiikö mitata kuinka pitkä on tuo "kahvaosa", siis paljonko on tilaa käytettävissä?
Taitaa paino mennä yli kahdeksan kilon sittenkin kun piti taipua mukavuuteen ja asentaa Reversen 32milliset Seismicin gripit.
Jarruiksi luotettavat SLC:t keveillä kahvoilla, eihän tuollaisessa kuitenkaan tarvi mitään maastotasoisia olla. Jos ensiviikolla sitten kasaan...
Ja jos painotavoitetta saavuteta niin on sitten ensi talvena mietittävää...
nure muokkasi tätä : 25.06.2024 at 22.10
Tyylikkään näköinen pyörä!![]()
No, tuollainen siitä tuli, säätöjä vaille valmis...
Siisti hybridi.
Miten tuo nyt eroaa hybrideistä? Korkea emäputki jne. kuten hybrideissäkin.
Rouheemmat renkaat alle.![]()
Oikeastaan ihan sama mikä nimike on ja nykyään suurin osa nimikkeistä on markkinamiesten keksintöjä. Pyörä kuin pyörä!
Noilla renkailla pärjää tämän nurkan peltojen poluilla ja hiekkateillä, on leveimmät maantierenkaat vuosikymmeniin, kestävyys on ehkä tärkein seikka.
Pärjää varmaan, mutta rouheemmat on miehekkäämmät.![]()
^Jos miehekkyyttä renkaista hakee niin eiks fatty olis oikea valinta? Siis ensi kauden hitti, FatGravel ;-)))
Miks noin pitkät venttiilit?
Pyörä ja runko on siis tosi hienot. Mutta jos siis ihan ulkonäkösyistä asiaa miettii, niin minun mielestä se paranisi jollain 40 mm nappularenkailla. Vaikka Pirellin Cinturato H tai M.![]()
Jack, oli noita sisureita ainoastaan noilla venttiileillä, vaihtuu seuraaviin kiekkoihin, kevenee varmaan pari grammaa. Seuraavaksi tod.näk. Continentalin TPU sisurit testiin.
Ohi, tuokin oli vaihtoehto mutten kokenut tarpeellisiksi. Ajetaan kausi noilla ja katsellaan sitte mutta kun ajanut samat tiet 28millisillä ongelmitta niin pärjään ja kun varmaan 60-70% kovalla alustalla niin voi olla ihan toimiva itselle.
Hienoa nähdä huolellisesti koottu lopputulos...
https://bearclawbicycleco.com/produc...-rival-gx-axs/
Siinä olis hitti
Kirjanmerkit