Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka4130 Katso viesti
Pinnojen suurempi lukumäärä parantaa tyypillisesti huollettavuutta – ja parhaimmillaan jppa merkittävissä määrin. Jos kiekkoon ilmaantuu heittoa, sen pois rihtaaminen onnistuu kiristämällä useaa nippeliä vähän. Kun taas pienemmällä pinnamäärällä sama pitää tehdä harvempaa nippeliä kääntäen. Näin ei päästä välttämättä yhtä hyvään lopputulokseen ja jännitysvaihtelu pinnojen välillä voi lisääntyä.
Toki jos heittoa on tullut siinä määrin että vanteessa mutkaa, niin pinnaamalla sen voi saada heitottomaksi mutta ei se enään ole niin kestävä kuin suoralla kehällä oleva. Että sikäli se huollettavuus asia on vähän niin ja näin. Lujempihan tiheämpää pinnattu on, jos osat ovat samanlaatuisia