GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 238 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 138 188 228 236 237 238 239 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.111 - 7.140 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #7111
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.826
    ^hieno. Mistä ihmeestä löysit 2.8 vigilantet? Oli kyllä mylly rengas.

  2. #7112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    ^hieno. Mistä ihmeestä löysit 2.8 vigilantet? Oli kyllä mylly rengas.
    Tuli fillaritorilta noiden kiekkojen mukana.

  3. #7113
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Itselläni kun ei ole mitään projektia työn alla, niin osaako kukaan vinkata onko netissä missään sivustoa joka olisi keskittynyt "kierrätys-henkisiin" projekteihin. Sellaisiin missä elvytetään vanhoja, parhaat päivänsä nähneitä pyöriä uudelleen aktiivikäyttöön?
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  4. #7114
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.194
    ^Facessa on Vintagemaasturit ketju, suht asiallista meininkiä, muutamia todella asiaan perehtyneitä henkilöitä. Siellä jotkut juuri jotain roskalava löytöjäkin elvyttäneet. Fillaritorin Vintage osiosta löytyy joskus kiintoisia aihioitakin.

  5. #7115
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    ^^ Yksivaihteen hakuun ”hobocross” tai ig:hen #hobocross, niin löytyy kaikennäköistä. Googlellakin luultavasti myös.

    E: luin ”arkikäyttöön”, mutta kaipa sekin on aktiivikäyttöä
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #7116
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Joku tommi2 tapainen jatkaja tarvis tulla palstalle.
    Noista Aivan Täydellisen kasauksista tahtoo puhti loppua, kun sen saa valmiiksi.

  7. #7117
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.194
    TERU, perustuu siihen että on homman yksi hienoimmista vaiheista. Kun pyörän saa ajoon niin jo uusi mielessä.

  8. #7118
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Kertoo jotain mun mielenlaadusta kun välillä olen katselemassa keveitä kuiturunkoja, sitten kohta (painavia) teräsrunkoja.
    Parempi olisi päästä itsensä kanssa yhteisymmärrykseen, että kumpi tässä olisi parempi kasailla.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  9. #7119
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.194
    ^Valitettavaa faktaa että kevyet laadukkaat teräsrungot ovat kalliita, käytettyhän voi olla ratkaisu mutta tarjonta heikkoa mutta kuituista saa taas edullisemmin.

  10. #7120
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Taas yksi tyhmä kysymys.

    Onko niin että MTB teräsrungot on pääosin suoralla emäputkella? Tai ei tapered -putkisia ainakaan joka sivulla tule vastaan…

  11. #7121
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Aika usein taitaa olla TR44 emäputki. Kyllähän se tapered haarukan nielee.

  12. #7122
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Aika usein taitaa olla TR44 emäputki. Kyllähän se tapered haarukan nielee.
    Okei, tätä en tiennytkään. Vaatiiko se jonkun erikoisen muunnoslaakerin vai miten se hoituu?

    Ps. Eli näin vissiin.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  13. #7123
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.194
    ^Itsellä on tuossa projektissa juuri tuo Kingin laakeri mutta lienee löytyy keveämpiäkin ja edullisempia moiseen tarkoitukseen...

  14. #7124
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    ^^joo, tuolleen. Noita laakereita löytyy vaikka CaneCreekiltä selvästi edullisemmin.

  15. #7125
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.194
    ^Mutta on SE King hieno painosta riippumatta...

  16. #7126
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Ja jos katselee yli 2.5 kg painavaa Stantonin runkoa, niin eipä sillä laakerin painolla väliä ole.

  17. #7127
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.194
    ^ No ei tosiaan ja ei muutenkaan todellisuudessa. Itsekin vaan päädyin kun setti myytiin tuolla ja en milloinkaan ole moista omistanut.

  18. #7128
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Sain viimein kasaan muutaman kesän odottelun jälkeen, ei puuttuneet kuin vaijerit. Toki alumiinin kovuuden huomaa, mutta enemmän merkitsee että tämä sopii käteen ja jalkoihin hyvin. 28mm Gravelking ja Veloflex pehmentävät kyllä ja Brooksin satula, mieluummin tämän on melkein ottanut ajoon kuin kuitu-Colnagon. Runkosetti oli myynnissäkin vaan ei ole enää.

    Colnago Dream

  19. #7129
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    556
    Upea pyörä ja kyllä teräs vaan on terästä.
    Stemmin voisi ihan esteettisistä syistä vaihtaa siroon mustaan ja tangon asennosta voi olla erimieltä, mutta jos toimii noin, niin mikäs siinä.

    Brooksin C-sarjan satulat ovat kyllä äärimmäisen miellyttäviä, vaikka painavatkin kuin synti. Työmatkapyörässä käytän itsekin C15:a, kun sitä ajetaan ilman vaippoja.

  20. #7130
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Hieno ajokki, ei tuota pidä päästää käsistään.
    Valkea stemmi ei pahoin sodi, kun rungossakin valkoista, mutta musta sopisi vielä paremmin.
    Kovuus vähenis kuitutolpalla jos haluaa.

  21. #7131
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.194
    ^ & ^^Samoilla linjoilla myös, hieno pyörä mutta stemmi vaihtoon ja heti!

  22. #7132
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Hieno ajokki, ei tuota pidä päästää käsistään.
    Valkea stemmi ei pahoin sodi, kun rungossakin valkoista, mutta musta sopisi vielä paremmin.
    Kovuus vähenis kuitutolpalla jos haluaa.
    Kovuus tuntuu vain töyssyissä, ei normaalilla asvaltilla. Hommasin muistaakseni tuota varten sen kalliin Ritcheyn tolpan mutta se meni toiseen pyörään....

  23. #7133
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    426
    Itsekin olen tykästynyt Brooksin C17 carved malliin. Vähän mietin, jos hommaisi toiseen pyörään B17 carvedin. Onko kellään kokemusta, millä tavalla nahkaisen tuntuma eroaa kumisesta?

  24. #7134
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.194
    Brooksin satulat sellaisia jotka jakaa mielipiteitä, yhden nahkaisen omistanut ja ei itselle istunut mutta kaveri joka sen osti kiitti kovasti jälkeen...

  25. #7135
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    426
    Ainakin minulla tuon C17 kanssa tuntuu olevan ajohousulla merkitystä. Assoksen paksu sämpylä hanurin alla satula on aivan mainio, mutta ohuemmalla pehmusteella varustetulla Pearl Izumilla tuli hiertymiä ennen kokemattomiin paikkoihin.

  26. #7136
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.194
    ^Toisaaltaan, oikeastaan mitään satulaa paha suosittaa toiselle, joka persus on sen verran yksilöllinen että kokeilemalla yleensä löytyy SE oikea.

  27. #7137
    Lueskelin ketjua ja alkoi kiinnostaa ajatus itse kasatusta seikkailupyörästä.
    Vanha graveli löytyy jo grx400 osilla, mutta runko ei miellytä. Siirtäisin osat uuteen runkoon tai halvemman osasarjan pyörään. Mitähän kaikkea tässä voisi mennä pieleen?
    Mietin esimerkiksi pelago stavangerin runkosettiä 1095€ + 500€ edestä erikoistyökaluja ja osia. Työkalut varmaan maksaa itsensä aikanaan takaisin.

    Oma järki sanoo, että kannattais vaan odottaa, että grizlejä tulee taas myyntiin ja jättää vanha pyörä hautumaan.

  28. #7138
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Satakunta
    Viestit
    510
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lasinpesuneste Katso viesti
    Lueskelin ketjua ja alkoi kiinnostaa ajatus itse kasatusta seikkailupyörästä.
    Vanha graveli löytyy jo grx400 osilla, mutta runko ei miellytä. Siirtäisin osat uuteen runkoon tai halvemman osasarjan pyörään. Mitähän kaikkea tässä voisi mennä pieleen?
    Mietin esimerkiksi pelago stavangerin runkosettiä 1095€ + 500€ edestä erikoistyökaluja ja osia. Työkalut varmaan maksaa itsensä aikanaan takaisin.

    Oma järki sanoo, että kannattais vaan odottaa, että grizlejä tulee taas myyntiin ja jättää vanha pyörä hautumaan.
    Mutta projektithan ovat juuri sitä mukavaa puuhastelua. Ei siinä, miettii oikeasti mitä kaikkea tarvitsee ja sen kun tekemään.

    Työkaluissa kannattaa miettiä tarvitsenko juuri tähän sen ammattilaislaatuisen vai kelpaako joku keskitason kapine.

  29. #7139
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lasinpesuneste Katso viesti
    Lueskelin ketjua ja alkoi kiinnostaa ajatus itse kasatusta seikkailupyörästä.
    Vanha graveli löytyy jo grx400 osilla, mutta runko ei miellytä. Siirtäisin osat uuteen runkoon tai halvemman osasarjan pyörään. Mitähän kaikkea tässä voisi mennä pieleen?
    Mietin esimerkiksi pelago stavangerin runkosettiä 1095€ + 500€ edestä erikoistyökaluja ja osia. Työkalut varmaan maksaa itsensä aikanaan takaisin.

    Oma järki sanoo, että kannattais vaan odottaa, että grizlejä tulee taas myyntiin ja jättää vanha pyörä hautumaan.
    Eikö niitä enää sitten myydä?

  30. #7140
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Eikö niitä enää sitten myydä?
    Tottakai myydään, mutta aina ei ole haluttua malli halutussa koossa saatavilla.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •