MPMessutGiantGarminElectrobike
Sivu 2 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 105

Aihe: Ärsyttääkö toisten harrastusvälineet / väärin harrastaminen ?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    ^eikä uskalleta kokeilla, kun pelottaa että siitä voisi tykätä.
    Täytyy myöntää että itse olin vähän skeptinen sähköpyöriä kohtaan. Testasin broidin ”itserakennettua” sähkäriä joka oli lähempänä sähkömopoa kuin fillaria joten en ihan ymmärtänyt pointtia. Viime kesänä testasin sitten ihan kaupallisesti tehtyä, keskimoottorilla varustettua fättiä keskisuomalaisessa lomakohteessa ja olin täysin myyty. Nyt kun vielä duuniin tuli työsuhdepyörä-etu niin ei tuollaisen ostoa tarvinnut pitkään miettiä.

Toki, en ostanut fättiä, vaan täpärin. ~viitisen lenkkiä mettässä tuolla takana ja niinkun tuolla joku huuteli että 99% pärjäisi luomunakin niin varmasti pärjäisi, mutta näin kadulta metsään siirtyneenä toi antaa pirusti anteeksi mikäli sattuu olemaan väärä vaihde, huono linja, ajotus polkimien asennon suhteen jne. Uskallan väittää että nautin tuolla metsässä rymyämisestä paljon enempi sähkörillä kun mitä nauttisin luonufillarilla.

Ja noiden muutaman lenkin perusteella eipä tuossa lusmuilemaan pääse - jonka lenkin jälkeen on kamat ollu hiestä märkä, ja tolla tunnin mettälenkillä on ollu samat keskisykkeet kun tunnin katulenkillä. Mutta toki jokainen tyylillään

Lainaus Alkujaan tämän lähetti petev Katso viesti
    Mua ärsyttää se, että epäilen suurinta osaa sähköpyöriä arvostelevien koskaan ajaneen sellaisella (nyt puhun maastopyöristä), ainakaan mun pyörä ei kulje montaakaan metriä polkematta. Ylämäkeen se menee kovempaa kuin luomu, mutta polkemaan sitäkin joutuu. Kesksrit on kovempia, mutta nousee ne sykkeet silläkin.
    Mua ärsyttää se, että jotkut sähköpyöräilijät oikeasti ajattelevat niin, että kaikki tai ainakin suurin osa harrastajista preferoi sähköpyöriä ja haluaa sellaisen. Ja jos näin ei ole, ainoa syy on se, että ei ole edes kokeillut.

Eli ei ole mahdollista, että iso osa maastopyöräharrastajista oikeasti pitää enemmän normaaleista pyöristä ja niiden tarjoamista haasteista.

^Joo, mulla taas on ainoana maastopyöränä täysjäykkä. Mulle se on väline, jolla muuten tiellä ajava haastaa vanhenevan kehon uudella tavalla.

Mutta olen kokeillut sähköpyörää, tiellä tosin: kivasti se kulki. Talliin ei sovi oikein uutta pyörää ja jos yhden lisää hankkisin, niin se olisi ehdottomasti kevyt nautiskeluväline. Jos mä harrastaisin sähköavusteisia, niin mulla varmaan olisi selllainen.

Mopolla joskus sällinä tuli ajettua: kivalta tuo tuntui, kun moottori pärisi jalkovälissä ja huokui uutta voimaa. Mieluummin sitten rajoittamaton peukkukaasulla varustettu, gigawatin koneella.

Tää on kyllä ärsyttävää, että kun puhutaan sähköavusteisista pyöristä niin samaan keskusteluun haetaan heti mopot. Ei se sähköavusteinen kulje polkematta ja varsinkin noita maastovehkeitä pitää polkea ihan hyvällä kadenssilla, että ne avustaa. Toki näissäkin eroja.

Tää on kyllä ärsyttävää, että kun puhutaan sähköavusteisista pyöristä niin samaan keskusteluun haetaan heti mopot. Ei se sähköavusteinen kulje polkematta ja varsinkin noita maastovehkeitä pitää polkea ihan hyvällä kadenssilla, että ne avustaa. Toki näissäkin eroja.
    Mä puhun mopoista, että sellainen oli sällinä kiva. Että jos nyt jotakin moottoroitua, niin rajoittamaton peukkukaasulaite. Sellaista mä voisin harrastaa.

Mielestäni sähköavusteisuus on tullut pyöräilyn osaksi jäädäkseen, joten joskus tuntuu turhauttavalta tämä vastakkainasettelu luomu vs avustetut. Itse olen sekakäyttäjä, tosin tuo sähköavusteinen on "hybridi" jolla ajetaan arkiajoja, mutta huomaan myös pohtivani Oizin vaihtoa Riseen.. Toistaiseksi ei ole toteutunut.

Maantiellä ja gravelissä en näe omassa käytössä sähkölle sijaa. Mutta maastossa se voisi olla varsin mukava.

Tosiasia kuitenkin on että kun puhutaan elävässä elämässä esiintyvistä sähköpyöristä, osa niistä todella on sellaisia että niillä mennään polkematta ylämäkeäkin.

Pitääkö joka kerta sellaisista puhuessa mainita erikseen ettei tarkoita normaaleja sähköavusteisia pyöriä? Tai huomauttaa että ymmärtää kyllä eron?

Foorumin kommenttien perusteella osa ei selvästikään ymmärrä mikä ero on sähköpyörällä ja sähköavusteisella pyörällä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Mielestäni sähköavusteisuus on tullut pyöräilyn osaksi jäädäkseen, joten joskus tuntuu turhauttavalta tämä vastakkainasettelu luomu vs avustetut. Itse olen sekakäyttäjä, tosin tuo sähköavusteinen on "hybridi" jolla ajetaan arkiajoja, mutta huomaan myös pohtivani Oizin vaihtoa Riseen.. Toistaiseksi ei ole toteutunut.

Maantiellä ja gravelissä en näe omassa käytössä sähkölle sijaa. Mutta maastossa se voisi olla varsin mukava.
    Itsellänikin tosiaan on ollut sähkötäpäri jo vuosia. Ihan hauska peli se on, mutta sillä kaahamiseen itselläni loppui aika nopeasti isoin mielenkiinto, sen kanssa on jotenkin vaikea haastaa itseään. Nykyään ajelen pääosin luomupyörillä pl. talvimaastoajot, jossa sähköpyörä on kieltämättä elementissään.

Mulle maastopyöräily on vain sivulaji, niin sinne en mitään kaipaa. Sorateille jos olisi mottori avustamassa, niin en mä siihen avustettuun 25 km/h olisi ollenkaan tyytyväinen -siitä vasta soralla hauska alkaa. Sähköavusteinen on 25 km/h yläpuolella vain painava avustamaton, enkä mä sellaista halua.

Varmasti useimmille tämän foorumin käyttäjistä ns. tiekäyttöön ja harrastepyöräksi sähköavusteiset pyörät ovat tarpeettomia. Sitä asennetta en vaan ymmärrä, että ne on sen takia kaikille muillekin turhia ja pitäisi melkein kieltää.

Varmasti useimmille tämän foorumin käyttäjistä ns. tiekäyttöön ja harrastepyöräksi sähköavusteiset pyörät ovat tarpeettomia. Sitä asennetta en vaan ymmärrä, että ne on sen takia kaikille muillekin turhia ja pitäisi melkein kieltää.
    Eli olet samaa mieltä noista sähköavusteisista myös tuolla maaston puolella ajavien osalta?
    Ja kuitenkin palstalla on suhteellisen paljon sähköavusteisilla maastossa aktiivisesti ajavia, mutta sinun mielestä on heille (tai siis meille, kun yksi aktiivinen maastokuski sähköavusteisella ajavana olen itsekkin) heille harrastusmielessä on siis turhaa.
    Ihan sama mitä mieltä he(me) asiasta itse ovat…

Joo, kyllä ärsyttää.

Tyyppi joka ostaa hienon 120-140 mm joustavan täpärin, joka oikein huutaa pääsyä kunnon poluille. Sitten sillä täpärillä ajellaan siistejä ja sileitä hiekkateitä.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Eli olet samaa mieltä noista sähköavusteisista myös tuolla maaston puolella ajavien osalta?
    Ja kuitenkin palstalla on suhteellisen paljon sähköavusteisilla maastossa aktiivisesti ajavia, mutta sinun mielestä on heille (tai siis meille, kun yksi aktiivinen maastokuski sähköavusteisella ajavana olen itsekkin) heille harrastusmielessä on siis turhaa.
    Ihan sama mitä mieltä he(me) asiasta itse ovat…
    Mistä ihmeestä tälläisen tulkinnan revit?

Mistä ihmeestä tälläisen tulkinnan revit?
    Miten tämä sinun tekstisi sitten olisi pitänyt tulkita?
    "Varmasti useimmille tämän foorumin käyttäjistä ns. tiekäyttöön ja HARRASTEPYÖRÄKSI sähköavusteiset pyörät ovat tarpeettomia"

Itselläni nuo omat sähköavusteiset pyörät ovat juurikin hyvinkin pitkästi harrastekäytössä. Vai tulkitsemmeko tuota harrastepyörä termiä nyt jotenkin erilailla?

^Minä lukisin:
    Useimmille = enemmistö, ei sinä tai minä
    Tarpeeton= ei välttämätön harrastamisen mahdollistaja

Itse en pidä sähköavusteista pyörää tarpeettomana harrastepyöränä . Jossain vaiheessa kun ikää tulee lisää niin luomulla liikkuminen saattaa vaikeutua ja siinä vaiheessa sähköavusteinen tulee itsellenikin suureksi avuksi jatkamaan pyöräilyharrastusta. En yllättyisi jos joku tai jotkut joutuisi joskus uudelleen miettimään ajatuksiaan ja puheitaan sähköavusteisista pyöristä. No siinä vaiheessa varmaankin tikulla silmään joka vanhoja muistelee.

Oman kuplan ulkopuoleltakin on hyvä joskus miettiä asioita. Se että sinä tunnet muutaman maastossa sähköavusteisella ajavan, ei tarkoita että kaikki ajavat, ja toisinpäin.

Oman kuplan ulkopuoleltakin on hyvä joskus miettiä asioita. Se että sinä tunnet muutaman maastossa sähköavusteisella ajavan, ei tarkoita että kaikki ajavat, ja toisinpäin.
    Ainakin tällä palstalla on suht runsas määrä ilmoittanut ajavansa sähköavusteisesti maastossa..?
    Ja ei sitä tarvitse kuin nopea vilkaisu maastossa vastaantulevaan kalustoon niin näkee todellisuuden millä tuolla maaston puolela ajetaan, siinä ei mitään kuplaa tarvitse.
    Sekä pyöräkaupan tilastot sähköavausteisten pyörien myyntimääristä...

Sähkötäpäri ja rajoitin pois niin tuntuu raikkaan vapaalta, rajoitin aiheuttaa voimakasta angstia.

Foorumin kommenttien perusteella osa ei selvästikään ymmärrä mikä ero on sähköpyörällä ja sähköavusteisella pyörällä.
    Tuo on taas sellainen väite, joka kovasti kaipaisi tuekseen sitaatteja (ja kernaasti vielä useammalta kuin yhdeltä ainoalta nimimerkiltä).

Olet tainnut lukea foorumia valikoivasti.

Ainakin tällä palstalla on suht runsas määrä ilmoittanut ajavansa sähköavusteisesti maastossa..?
    Ja ei sitä tarvitse kuin nopea vilkaisu maastossa vastaantulevaan kalustoon niin näkee todellisuuden millä tuolla maaston puolela ajetaan, siinä ei mitään kuplaa tarvitse.
    Sekä pyöräkaupan tilastot sähköavausteisten pyörien myyntimääristä...
    No tuo edellämainittu ei poista sitä kuplaa ja todellisuusvääristymää, jossa näytät elävän. Seurasin yhtä kilpailullista mtb-tapahtumaa. Siellä ei ollut yhtä ainutta sähköavusteista viivalla. Mutta en silti vedä johtopäätöstä että KAIKKI ajavat avustamattomilla pyörillä maastossa.

Pointti on nyt se, tulkoon se selväksi, että harrastaa voi monella tapaa ja monenlaisella kalustolla, ja kaikki tavat ovat yhtä oikeita. Tai vääriä.

Ei kai missään ole väitetty, että kaikki ajaisivat avustettuna maastossa?

No tuo edellämainittu ei poista sitä kuplaa ja todellisuusvääristymää, jossa näytät elävän. Seurasin yhtä kilpailullista mtb-tapahtumaa. Siellä ei ollut yhtä ainutta sähköavusteista viivalla. Mutta en silti vedä johtopäätöstä että KAIKKI ajavat avustamattomilla pyörillä maastossa.

Pointti on nyt se, tulkoon se selväksi, että harrastaa voi monella tapaa ja monenlaisella kalustolla, ja kaikki tavat ovat yhtä oikeita. Tai vääriä.
    Eikös e-bikeilla ole omat kilpailut?. Kuntoluokissa varmaankin kaikki sekaisin vai mitenkäs nämä menee?.

Olet tainnut lukea foorumia valikoivasti.
    Kukaan tuskin lukee kaikkia viestejä tai edes vilkaisee kaikkia keskusteluja, mutta uskallan olla vahvasti sitä mieltä että olisin kyllä noteerannut jos se "osa" kommentoijista olisi suurempi kuin yksi.

Voit pitää kommenttiani töykeänä tai jopa loukkaavana, mutta minun on rehellisyyden nimissä sanottava etten ihan pysty uskomaan että sinulla todella on väitteellesi muuta pohjaa kuin että joku jossain keskustelussa sanoi jotain, jonka luit niin ettei hän ymmärtänyt puheenaolevaa eroa.

Tässä varmaan tulee se iso ero. En nyt muista teksteistäsi mikä on todellisuus, mutta arvanneenko oikein että sinulla on / on ollut taustaa jonkin asteisesta kilpapyöräilystä? (Tämä siis aivan vilpittömänä kysyksenä)?
    Eli vedätkö yhtälöisyysmerkin (pyöräilyn)harrastamisen ja kilpailemisen välillä? Ja jos et kilpaile et ole myöskään (pyöräilyn)harrastaja?

Kun itse kyllä luen itseni tänäpäivänä (pyöräilyn)harrastajaksi mutta en tosiaankaan kilpaile ja harvoin ajan edes kaverin kanssa, vaan isoin osa ajosta ihan täysin yksin ajaen eri maastoreiteillä ja oma näkemykseninperustuu täysin siihen mitä kalustoa näillä metsälenkillä maastossa tulee vastaan.

Mutta joo, jos et tuota pidä harrastamisena/harrastajina vaan yhdistät harrastamisen kilpailemiseen, niin sitten varmastikkin asia on kuten sen sanot.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Eikös e-bikeilla ole omat kilpailut?. Kuntoluokissa varmaankin kaikki sekaisin vai mitenkäs nämä menee?.
    Hyvä, että muistutit tästä Se tosiaankin ärsyttää, että joissain ajanotollisissa tapahtumissa on laitettu ebiket samoihin lähtöihin normipyörien kanssa. Sitten ajo on jatkuvaa ohittelua, jossa ebiket ohittelevat ylämäessä ja ovat ohitettavina muualla.

Ymmärrän toki, että järjestäjien intresseissä on maksimoida osallistujamäärä ottamalla sähköpyörät mukaan ja sitä kautta maksimoida myös tulot, mutta ei luulisi olevan liikaa vaadittu erottaa moottoroidut ja moottoroimattomat omiin lähtöihinsä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Maracupissa ei taida olla e-bikeille sarjoja ollenkaan. Kuntotapahtumissa niille on omat sarjat ja ajavat muiden mukana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti simtee Katso viesti
    mutta ei luulisi olevan liikaa vaadittu erottaa moottoroidut ja moottoroimattomat omiin lähtöihinsä.
    Voi päivä loppua kesken.

Voi päivä loppua kesken.
    Voi olla, mutta esim. Rajamäessä homma hoituu ilmeisesti aika hyvin, tosin nopeimmat luomukuskit ehkä joutuvat sähköjä ohittelemaan?

LÄHDÖT

LÄHTÖ 11:00 Nuoret (U11-U15)

10km: N/M U11, N/M U13
    20km: N/M U15
    LÄHTÖ 11:05 MINIMARATON
    2km: Tytöt & pojat
    LÄHTÖ 11:50 E-Bike (HUOM! Pyörissä pitää olla rajoittimet käytössä)
    30km yleinen
    LÄHTÖ 12:00
    60km N-Yleinen, M-yleinen, N-40, M-18, M-40, M-50, M-60
    LÄHTÖ 12:15 KUNTO PUOLIKAS
    30km: N-yleinen, M-yleinen, N U17, M U17, Fatbike
    PALKINTOJEN JAKO
    Palkinnot jaetaan mahdollisimman pian sarjojen maalintulon jälkeen.

Samanlaisia aiheita

1. satulasuositusta kaivataan /mitä teen väärin?
    By Nettipepe in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 19
    Viimeinen viesti: 21.04.2021, 13.06
  2. Olisiko parasta lopettaa pyöräilyn harrastaminen
    By LJL in forum Kyselyt ja gallupit
    Vastaukset: 204
    Viimeinen viesti: 18.10.2020, 11.31
  3. Vastaukset: 23
    Viimeinen viesti: 08.07.2018, 12.55
  4. Vastaukset: 14
    Viimeinen viesti: 17.12.2015, 13.44
  5. Vastaukset: 41
    Viimeinen viesti: 28.04.2014, 19.25