GiantElectrobikeMPMessutGarmin
Sivu 19 / 24 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19 20 21 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 541 - 570 / 698

Aihe: Sipoonkorven kansallispuisto ja maastopyöräily

Mitä tarkalleen haet? Minä ne olen kartoittanut.

Ihan vaan ajettavaa polkua.

Tarkastin: yritin -22 seurata HaltiTrailDays maastojuoksu reittiä. Seurasin sinistä ja liilaa aikani. En muista missä kohdin kyllästyin ja poistuin. Top, täysin olematon polku. Kysyin kyllä järkkäriltä että kannattaako reitin seuraaminen

Lähetetty minun SM-S916B laitteesta Tapatalkilla

Tuo sininen on ainakin kaakkoisessa täysin umpeenkasvanut. Olen kantanut sähköläskiä siinä, merkkasin trailmapissa punaiseksi.

Siitä vielä kaakkoon kallioiden päällä oleva vaikuttaa loogiselta, mutta en ole löytänyt sieltä polkuja.

Muutenkin on suurin osa noista minulle tuntemattomia. Pitää mennä etsimään, etenkin lounaanpuoleiset kiinnostavat. Purjehduskausi on vain alkanut eli menee myöhemmäksi.

Trailmapissa nyt näkyvät olivat kyllä olemassa, mutta liikennettä niillä ei ole siinä määrin että olisivat leveitä baanoja. Joskus saa vähän pujotella puitten välistä.

Joskus Raatojuoksussa tuolla viimeksi suunnistanut. Näyttää hakkuut pilanneen.
    https://reitinvalinta.net/keskarit/c...act=map&id=410

"Trailmapissa nyt näkyvät olivat kyllä olemassa, mutta liikennettä niillä ei ole siinä määrin että olisivat leveitä baanoja. Joskus saa vähän pujotella puitten välistä."
    Kai tonne kehtaa vetää pienen porukan.
    Mietin näet retkiajoa: Landbo-Koirametsä-Majvik-Gumbölen polut-kahvitauko Navetta-Falkbergin kautta eteenpäin...

Yritin joskus etsiä reittiä Immersbyntien ja Kärrkullantien väliseen metsään. En löytänyt.

Falkbergin läpi ajoin Porvoon reittiä etsiessäni suunnilleen näin. Polkua, avokalliota ja joku käytännössä olematon polku. Falkberg-Söder betas väli muistaakseni heppareitti.

Tosi hienoa jos saadaan uusia reittejä ajoon. Mä olen kyllä ensi kuussa mukana talkoissa.

Kepu on niin täynnä liikkujaa, että Sipoonkorven suunta alkaa taas kiinnostelemaan.

Viime syksynä koetettiin etsiä reittiä tuolta pohjoispuolelta. Tämä ajettiin ainakin.

https://www.strava.com/routes/3009547196484829126

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    Yritin joskus etsiä reittiä Immersbyntien ja Kärrkullantien väliseen metsään. En löytänyt.
    Trailmapissa on polku MML aineistosta joka menee Kärkullantien keskivaiheilta pohjoisaluoteeseen aina moottoritielle asti. Itse ajan yleensä Kärrkullantien loppuun ja siitä vihreää polkua ja moottoritien yli mutta voin tuonkin käydä tarkistamassa. Ihme vain että on polku joka johtaisi moottoritielle ja jäisi siihen.

Olen käynyt joskus tuolla suunnistamassa omatekoisella kartalla. En muista mitään itä-länsisuuntaista polkua nähneeni. MML kartassa on toisaan tuo metsäautotie, jonka päässä on lenkki, siitä jatkuu polku joka lienee vanha tienpohja ajalta ennen moottoritietä ja se saattaa hyvinkin päättyä siihen moottorien reunaan. Vanha polku näkyy vanhatkartat.fi kartoissa joissa ei vielä ole motaria. Mutta voi siellä toki polkuja olla vaikkei minulla niistä muistikuvaa ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Trailmapissa on polku MML aineistosta joka menee Kärkullantien keskivaiheilta pohjoisaluoteeseen aina moottoritielle asti. Itse ajan yleensä Kärrkullantien loppuun ja siitä vihreää polkua ja moottoritien yli mutta voin tuonkin käydä tarkistamassa. Ihme vain että on polku joka johtaisi moottoritielle ja jäisi siihen.

Yritin penkoa Bastklevistä ja itään suuntaavilta teiltä polun päätä sille metsätielle. Pelkkää metsää tai pihoja, ei mtn polkuja.

Suunnilleen ympyröity alue. Landbohan laajenee, liittynee siihen?

Kaupunki myös suunnittelee läjitysaluetta jonnekin Hältingträskin lähelle.
    Landbon hakkuu näkyykin uusimmissa Googlen kuvissa.

Luulin että läjitysalue oli suunnitelmissa sinne Puroniityn suunnalle. Joka tapauksessa luontoarvoja menetetään

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Landbon hakkuu näkyykin uusimmissa Googlen kuvissa.

Luulin että läjitysalue oli suunnitelmissa sinne Puroniityn suunnalle. Joka tapauksessa luontoarvoja menetetään
    Kaupunki julkaisee Östersundomin uuden kaavasuunnitelman syyskuussa. Sitten nähdään missä mennään.

Sitä odotellessa täältä löytyy uusi kaavoituskatsaus:
    https://www.sttinfo.fi/tiedote/70355...577852&lang=fi

Mitä tarkalleen haet? Minä ne olen kartoittanut.
    Kiitos haraldille kartoitustyöstä.
    Kävin tänään sessiolla noilla sun merkkaamilla reiteillä. Pellon reunan kierto oli aika tukossa, heinää yms kasvia. Muuten erittäin ajettavaa ja suositeltavaa polkua.

Hieman raporttia ja havaintoja:
    -löysin ajellessa pari uutta polkua. Eivät ole vielä trailmapissa.
    Dagverksbergtille jatko ja pieni pätkä joka kiertää ylämäen Majvikin tien lopussa

Pellolta sähkölinjan suuntaan lähti aika selvä polku. Jäi tarkastamatta, juoksureitti oli näköjään merkattu menemään siitä

Aika paljon tuolla vilahti jotain risteyksiä. Yksi vahva jälki oli tässä, jäi sekin tsekkaamatta

Eri suunnalla eli Falkbergin luona on ollut hakkuita ja kartalta puuttuu pieni oikaisu. Eli keltaista linjan eteläpuolella en nähnyt, käytin punaisella merkittyä polkua, jota olen ajellut ennenkin.

Tämän päivän kiemurat
    https://share.trailmap.fi/route_21496
    Maisema, poikkesin 30m reitiltä.

Pellolta voimalinjan alle tsekattu. Ei polkua.
    On siinä pieni ei ajettava ura, se jatkuu Ormträsketille ja häviää sinne.

Fiskträskbergen - Torpet välillä vanha reitti on tekeillä metsäautotieksi. Levennystä ja oikaisu pohjoispäässä entiseltä kääntöpaikalta. Laitoin Trailmapiin, täytyy korjailla jos sorastavat.

Tuli Laren paikkoja katsasteltua eilen ja lisätty mm tuo Falkbergsklobbarnan luona oleva oikotie joka oli kyllä tiedossa ja erinomaisen paljon parempi kuin juontokoneen aiheuttama syvä tupla mutaura. Dagsverksbergetin päällä oli niin paljon eri polkuja että meinasin jatkuvasti pudota Laren reitiltä, hieno paikka en ollut aikaisemmin käynytkään.

^Suunnistuskartassa näkyy jonkin verran Sakarinmäen- Dagsverksbergetin polkuverkostoa, joita voisi käydä ajamassa.
    https://www.livelox.com/Viewer/Aluer...446&tab=player

Dagverksille merkkasin aikanaan vain silloin ajamani loopin. Jäänyt muiden tarkempi merkkaaminen väliin. Editoin äsken tuota jälkeä sen verran että nyt se osuu tiehen joten reitin teko on helpompaa.

Vedän maanantaina seuralle lenkin Sakarinmäeltä ajon tuonne idän uusille poluille, saadaan ehkä lisää käyttäjiä sinne.

Ps. Meneekö Lemminkäisen temppelille polkua? Maastokartassa näkyy ura ja luolan päällä on polkuja jotka olen jopa jalan nähnyt

Ormträsketin itäpuolelta etelään menevä polku jatkuu kyllä etelään missä se haarautuu/kääntyy jyrkkää kalliota ylös länteen. Se jälki vain muistaakseni hävisi pikkuhiljaa enkä löytänyt jatkoa. Se on hyvin mahdollista että siinä on ainakin ollut joku traktorinpolku joka on jatkunut tuonna Bockin kuopalle. Pitääkin käydä esim huomenna vähän kuikuilemassa.

Suunnistuskartassa ei ole selkeäksi poluksi noteerattu, vanha polku lienee umpeutunut. Ehkä se erottuu heikkona maastossa missä ei metsätyöt ole myllänneet. Avokallioilla voi olla uranpätkiä.
    https://reitinvalinta.net/keskarit/c...act=map&id=412

Mulla itselläni on vähän usko mennyt jo sipoonkorpeen. Umpeenkasvaneita tai sorastettuja polkuja. Puita kaatunut ristiin rastiin ja saa tunkata huolella.

Tosi vähän taitaa tuolla enää fillaristit ajella, eli polut ei ainakaan parane.
    Olisi tosi siistiä saada jokin hyvin ajettava pidempi polku jälkenä, jota useampi alkaisi ajamaan.

On oikeastaan ihan sama, mitä mieltä muut on esim keskuspuiston MTB polusta. Mun mielestä se on kaikkien kannalta tosi hyvä. Kävelijät ja juoksijat tietävät, että tuolla pätkällä fillarit voivat tulla reipastakin vauhtia vastaan.
    Paljon vähemmän näkee nyrpeitä naamoja ja kettuilua virallisella reitillä.

Mä oon ajanut pari kertaa tämän Sipoonkorvessa. Sähköpyörällä ehkä vähän liikaa sorastettua polkua ja tietä, mutta luomujäykkäperällä ne oli ihan kivaa vaihtelua ja lepoa. Monenlaista polkua, singletrackiä, turistipolkua Kuusijärveltä, kallioita yms. Monipuolista maastoa ja maisemaa.

Sent from my iPad using Tapatalk

https://share.trailmap.fi/route_27771

Ajoin tuon alkukesästä. Aivan pohjoisessa 3-5 puuta polulla, Högbergetille isompi tunkkaus, yksi puron ylitys risuja pitkin.
    Reitti tarkoituksella vähemmän käytettyjä polkuja, mutta pahimmat kyntöurat skipattu. Koirametsän teknisimmät polut voi kiertää motarin viertä.
    Nuotiokalliolta pohjoiseen lähtevät polut pysyy aika hyvin auki, joku taho hoitaa kaatuneita puita veks.
    Tämä siis kesäreitti, Lindamormossen on yleensä suo. Nyt siitä ajaa ok ihan normipyörällä

Tämän kartan avulla tein ekan reissun Skorpeen kesällä -96. Kiitos Fillari-lehdelle.
    Tokaa keikkaa varten hankin nipun 1:20000 maastokarttoja.

Ps. Meneekö Lemminkäisen temppelille polkua? Maastokartassa näkyy ura ja luolan päällä on polkuja jotka olen jopa jalan nähnyt
    Meneehän tuossa polku jonka näkee ajoittain selvästi mutta paikoin joutuu vähän pysähtymään ja tiirailemaan että mistä se jatkuu. Aika selkeä polku kuitenkin. Kasvillisuutta on, mutta aluskasvillisuus on enimmäkseen mustikkaa niin polku näkyy kyllä.

Lemminkäisen pohjoispuolen kalliot ovat hienoja, ja siellä on oikein kalliobaanaa. Loppuu kuitenkin ei mihinkään ja 15 m suora seinämä pudotukseen. Ehkä en vain ymmärtänyt jotain 90° mutkaa siinä lopussa mutta vaikutti siltä että moni tulee katsomaan luolaa ja kävelevät sitten siinä kallioilla etsimässä poispääsyä jota ei välttämättä ole. Ehkä Tippiksentielle pääsisi, pitää mennä katsomaan uudestaan.

Merkkasin OSM-iin. Merkkasin myös Vainuddentien eteläpuolella olevan kalliobaanan.

Tämä kallioalue hiukan itään edellisestä pitäisi kyllä käydä katsomassa onko siellä kalliobaanaa

Nappasin heatmapista kuvan, mitä olen itse ajellut aiemmin sipoonkorvessa.

Tuosta tasakallio- landbo - fiskars - tasakallio lenkistä tykkäsin joskus paljonkin. Nyt vaan tuoltakin pätkältä on sorastettu polkuja niin pirusti. Ei vaan nappaa enää.
    Täytyisi tutkia hyvin ajettava ja yhtenäinen polku, jossa saisi reippaallakin vauhdilla sen parin tunnin lenkin.

Jos ottaisi vaikka ketjusahan mukaan.

Vedän maanantaina seuralle lenkin Sakarinmäeltä ajon tuonne idän uusille poluille, saadaan ehkä lisää käyttäjiä sinne.
    Bongasinkin teidät kun ajoitte ohi. Minkälaisen lenkin veditte ja millä poluilla? Olisi kiva käydä katsomassa millainen vaikutus tuollaisella ryhmän verran polkijoita on.

Bongasinkin teidät kun ajoitte ohi. Minkälaisen lenkin veditte ja millä poluilla? Olisi kiva käydä katsomassa millainen vaikutus tuollaisella ryhmän verran polkijoita on.
    Just näin. Jälkeä vaan jakoon.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •