GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 470 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 370 420 460 468 469 470 471 472 480 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 14.071 - 14.100 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #14071
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Kiitos. Kuulostaa juuri siltä miltä ajattelinkin. Onko näissä millainen keskiöstandardi? En äkkiseltään Rosen sivuilta löytänyt.

    Toimitusajat näyttää kyllä olevan sitä luokkaa, että rauhassa saa ensi vuoden puolelle speksailla...jos sieltä tulisi myös Shimanoa 1x12:lla. Srameja kun en haluaisi enkä 2x.
    https://www.rosebikes.fi/asiakaspalv...olto/ohjekirja

    Tuolta Frame details / Frame features dokumentista löytyy hieman enemmän tietoa. (BB86)

    Mutta Hokkun sanoihin voin samaistua. Itsellänikin oli hakusessa hieman maantiepyörämäisempi graveli matalahkolla geolla, joka ei kuitenkaan tee liian isoa kompromissia endurancepyörän lailla graveliin ja bikepackingin. Vanhempi Canyonin cyclo ja myös Fiskarsissa koeajettu Grizl (+Canondalet, joiden hinnat karkaavat liikaa) oli geon puolesta tylsän oloisia ja leveät tangot ovat ajotuntumaltaan liian traktorimaisia. Moni muu pyörä on taatusti parempi polkuajoon, mutta Backroad FF täyttää aika hyvin omat ajovaatimukset vähänkin parempikuntoisista poluista lähtien parisuhdeasfalttiajoihin. 75 asteen satulaputken kulma epäilytti, mutta tämän hetken ajomäärän perusteella tuntuu oikeastaan aika hyvältä varsinkin yhdistettynä maltilliseen stackkiin.

    Rungon jäykkyyttä on vaikea kommentoida, kun ei ole muutamaan vuoteen gg/cx omistanut. Sopivilla rengaspaineilla ei ole kuitenkaan ollut kova tai epämukava tämän hetken enintään 100 km ajojen perusteella, joissa pyrkinyt mahdollisimman paljon ajamaan neulaspoluista hiekkateihin. Ehkä sit lähempänä 200 km alkaa huomaamaan paremmin kuinka kova toi on. Takakolmio on todellisuudessa sirompi mitä myyntikuvien perusteella osasin itse odottaa ja siten myös odotukset tärinän syönnistä oli jopa alkujaan huonommat. 45 mm renkaat sallivassa pyörässä hyvillä renkailla ja sopivilla rengaspaineilla epämukavastakin rungosta saa jo ihan riittävän mukavan. Hokun analyysi Rosesta ja Grizlistä varmasti osuva.

    Tanko oli myös kysymysmerkki, mutta mittojen puolesta vaikuttaa todella hyvältä omaan käyttöön. Hieman sisäänpäin kääntyneiltä kahvoilta keskeltä-keskelle 38,5 cm ja dropeilta 46,5 cm (400/100 tanko speksien mukaan). Tangon pienellä dropilla saan myös mukavan ajoasennon teille missä vaatii enemmän vakautta. Moneen muuhun kuitutankoon (esim 3T) verrattuna tämä on paksuilla putkilla huomattavasti vähemmän joustava ja siten myös tärinän suhteen taatusti huono. Semi-integroiduilla kaapelivedoilla tähän saa kuitenkin helposti muutakin tankoa kiinni.

    Rival-mallin ensiasennus Rosen/Newmenin alukiekot 25 mm sisäleveydellä vaikuttavat myös oikein hyviltä ja houkuttelevilta kuin monet muut ensiasennus alukiekot. Tuskin näissä hubitkaan täyttä roskaa on.

    Niille, jotka haluaa yhdistää gravelin ja maantiepyörän tästä saisi geon puolesta toisilla kiekoilla ja leveillä maantierenkailla aika hyvän pyörän siihenkin käyttöön.

    Valmistuslaatua tarkasti katsoen ei ole priimaa, mutta ei mitään hälyttävääkään tai merkittävää. Lähinnä tämän huomaa ettei kaikki rungossa olevien niittimutterien ympärillä olevat pohjatyöt ja maalaus ole huippulaatua, mutta jäävät kumituttien alle piiloon. Samoin keskiön alueella hieman viimeistelemätöntä jälkeä. Veikkaan et nämä on halvoissa kuiturungoissa aivan arkipäivää. Vertailukohtana huomattavasti kalliimpia runkoja, joissa työnjälkeen on taatusti ollut enemmän aikaa panostaa.

    Pistaasinvärisessä rungon mattapinta tuntuu imevän kaiken pölyn pinnalleen, mutta taatusti sama muissakin. Vähän roiskuvaa vettä pintaan niin näyttää uskottavalta. Mahdoton pitää vähänkään puhtaampana jos ei huuhtaise jokaisen ajon jälkeen. Vaikuttaa lähinnä kuljetus- ja säilytysasioihin.

    Yhteenvetona olen myös tyytyväinen FF ja hauska pyörä ajaa. Ja omanakin silmään näyttää todella hyvältä väristä lähtien ja erikoinen tankokin sopii aika hyvin pyörän olemukseen. BB86 keskiön lisäksi ainut miinus, että tilausvaiheessa runkoon suunniteltu runkolaukku piti olla tulossa samaan aikaan, mutta 3 vko myöhemmin pyörän toimituksesta oman laukun toimituspäivä on edelleen epäselvä ja tällä hetkellä myyvät 29 viikon toimituksella.

  2. #14072
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Tuollainen Bjornin satula kiinnostais kokeilla.
    Samoin, mutta mahdolliset jäljelle jääneet venäjäkytkökset on vähän liian iso riski pistää tuonne yhtään rahaa sisään.

  3. #14073
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Joo, kiitos. BB86:sta vähän epäilinkin. Se vahvistaa sen etten SRAMeilla ainakaan tilaa.

    No kuten sanottua niin aikaa on miettiä. 1x12 GRX olisi mieluisin optio ja ehkä sellainenkin vielä tulee.

  4. #14074
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.250
    ^^ Itsekin joskus nuo Bjornit kiinnosti mutta joku sitten valisti myös ja kiinnostus muuttui Gelun komboon ja siinäkin taas tuo painoraja...

  5. #14075
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ei välttämättä ole juuri samat yksilöt. Kaveri kertoo tuossa videolla, että seuraa huolella ebayta ja ostaa heti kaikki kevyt-Fredit.
    No ilmankos tuntuu, että koko maailma on ostettu tyhjäksi niistä
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #14076
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.250
    ^Saisipa Conti valmistaa RaceKingeistä jonkin SuperSonic version...

  7. #14077
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Pistaasinvärisessä rungon mattapinta tuntuu imevän kaiken pölyn pinnalleen, mutta taatusti sama muissakin. Vähän roiskuvaa vettä pintaan niin näyttää uskottavalta. Mahdoton pitää vähänkään puhtaampana jos ei huuhtaise jokaisen ajon jälkeen. Vaikuttaa lähinnä kuljetus- ja säilytysasioihin.
    Stigmatan kiiltävä maalipinta tuntuu olevan varsin kestävä, kun runkolaukun remmitkään ei jättäneet mitään jälkiä, vaikka en ole suojateippaillut sitä mistään. Siitä huolimatta nyt kolmen vuoden jälkeen siinä alkaa olla kaikennäköistä naarmua ja jälkeä, jotka näkyy vaaleassa kiiltävässä pinnassa varsin hyvin ja siinä mielessä mattapinta vois olla jopa parempi.

    Teräspyörässä itseäni ei käytön jäljet edes varsinaisesti haittaa, mutta kuiturunkoon ei synny sellaista katu-uskottavuutta lisäävää kaunista patinaa, vaan se vaan yksinkertaisesti alkaa näyttää vanhalta. Maalaamaton titsku (tai rosteri) taitaa olla siinä mielessä viisain materiaali sorapyörään (ja jos ei häiriinny siitä, että titskukaan ei välttämättä ole se eettisin tai ekologisin vaihtoehto).

    Tankoihin liittyen, 3T:n tanko oli mukavin mulla koskaan ollut, mutta sitä ei pystynyt tankoa tuhoamatta kiristämään stemmiin niin tiukalle, että se ei olisi pyörinyt neulaspolkurytyytyksessä. Stigmatan kanssa mulla on juurikin se reilu 100 km sellainen raja, jonka jälkeen alkaa rytyytys tuntumaan kämmenissä. Toissapäiväisen Hanko-Hki 175 km polkaisun jäljiltä kämmensyrjät on vieläkin vähän arat, mutta Hangon päässä oli useampi kymmenen kilsaa neulaspolkua ja Meikon kierto ym, joten ei ollut siinä mielessä kevyimmät 175 km, vaikka nimismihehenkiharaa ei vielä paljon ollutkaan.

    Eastonin EC90 AXL + Enven matala kuitukehä + 45 mm Herse on nyt ollut sellainen yhdistelmä, että kykenee pitemmätkin ajot suoriutumaan, mutta silti kädet on kovemmilla kuin Lutteron vannejarruteräskeulan ja 38 mm Hersen kanssa, vaikka siinä on pyöreä alumiinitanko.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #14078
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.827
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ei välttämättä ole juuri samat yksilöt. Kaveri kertoo tuossa videolla, että seuraa huolella ebayta ja ostaa heti kaikki kevyt-Fredit.

    Tuollainen Bjornin satula kiinnostais kokeilla. 300 USD, yllättävän edullinen.
    Onko nää kevyt-Fredit?

    https://www.fillaritori.com/topic/32...A0kirkkonummi/

  9. #14079
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Stigmatasta uudet värit https://www.santacruzbicycles.com/en-EU/bikes/stigmata





    Värit vaikuttaa hyvältä, mutta perus Apexia lukuun ottamatta 1x-vaihteistolla mallit tulevat joustokeulalla ja 2x jäykällä. Eli jäykällä keulalla 1x-sähkövaihteistolla olevaa mallia ei ole.

  10. #14080
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Stigmatasta uudet värit https://www.santacruzbicycles.com/en-EU/bikes/stigmata

    Värit vaikuttaa hyvältä, mutta perus Apexia lukuun ottamatta 1x-vaihteistolla mallit tulevat joustokeulalla ja 2x jäykällä. Eli jäykällä keulalla 1x-sähkövaihteistolla olevaa mallia ei ole.
    Ja speksilistan mukaisesti runkosettiä ei myydä vaan saatavilla on pelkkä runko. Eli jos haluaa rakentaa jäykkäkeulaisen 1x Stiggyn niin on kannibalisoitava Apex -versio. Tuotekuvissa tosin näkyy runkosetti jäykällä keulalla joten en ehkä luottaisi sivulla oleviin tietoihin.

    Mielenkiintoista että ovat naittaneet Red -kahvat Force ja X0 buildien kanssa.
    The older I get the faster I was

  11. #14081
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.250
    Tuosta naittamisesta tuli mieleen että sopiiko DuraAcen kahvat ja XTR:n 11 vaihtaja keskenään yhteen?

  12. #14082
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Ja speksilistan mukaisesti runkosettiä ei myydä vaan saatavilla on pelkkä runko. Eli jos haluaa rakentaa jäykkäkeulaisen 1x Stiggyn niin on kannibalisoitava Apex -versio. Tuotekuvissa tosin näkyy runkosetti jäykällä keulalla joten en ehkä luottaisi sivulla oleviin tietoihin.

    Mielenkiintoista että ovat naittaneet Red -kahvat Force ja X0 buildien kanssa.
    Rungon painoksi on ilmoitettu 1,87, kg joten eiköhän se sisällä keulankin. Mutta kyllähän siitä rakentamalla hintaa tulisi.

  13. #14083
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.250
    ^Painava vai onko kyse tuosta joustokeulallisesta?

  14. #14084
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Ei vaan runko on melko painava, reilu 1300g (sisältäen hilppeet). Ehkä hieman yllättävän painava, kun on vielä Santa Cruzin parempaa CC-kuitua.

  15. #14085
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Painaviahan nuo Cruzit on viimeaikoina olleet myös maastopuolella. Ilmeisesti otetaan varman päälle kestävyyden kanssa. Enpä ole koskaan kuullut, että jollakin olisi Santa Cruz hajonnut.

  16. #14086
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.250
    ^Maastopyörien painoissa.

  17. #14087
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    736
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Tuosta naittamisesta tuli mieleen että sopiiko DuraAcen kahvat ja XTR:n 11 vaihtaja keskenään yhteen?
    Di2 kyllä mekaaninen ei

  18. #14088
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.250
    ^ Kiitti, langallisiin en ryhdy. Tuo oli vain yhden sortin pohdiskelma kun noita osia tuossa kierii.

  19. #14089
    Uusi gräveli. Kokeillaan uudenlaista konseptia. Aerorunko matalilla ja leveillä kiekoilla(zipp 101), kun ei nyt muita kiekkoja ollut varastossa. Voimansiirto perus grx di2 1*11. Runko custom-maalattu Ridleyn tehtaalla. Joskus halusin kultaisen pyörän, kun niitä ekoja kultaisia koneistettuja Poleja alkoi näkymään. Nyt oli aika ostaa oma kultainen pyörä. Kaulaputki katkee sitten joskus, kun pääsee ajamaan ja tietää paljon sitä pitää lyhentää. Trendipellenä otin 38cm tangon.


  20. #14090
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    46
    Työsuhde pyöräää hankkimassa. Niin kokemuksia kaipailisin Salsa cutthroatista.? Soratiellä varmasti mieleinen kampe mutta onko työmatkapyöränä asfaltille liian pystyajoasento ja hidas. Vai tilaako suosiolla grizlin canyonilta. Lenkkiajot pääasiassa hiekkateitä. Ja täällä pohjoisessa pitkä talvi.

    Lähetetty minun SM-A525F laitteesta Tapatalkilla

  21. #14091
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti WarElephantSixSixSix Katso viesti
    Uusi gräveli. Kokeillaan uudenlaista konseptia. Aerorunko matalilla ja leveillä kiekoilla(zipp 101), kun ei nyt muita kiekkoja ollut varastossa. Voimansiirto perus grx di2 1*11. Runko custom-maalattu Ridleyn tehtaalla. Joskus halusin kultaisen pyörän, kun niitä ekoja kultaisia koneistettuja Poleja alkoi näkymään. Nyt oli aika ostaa oma kultainen pyörä. Kaulaputki katkee sitten joskus, kun pääsee ajamaan ja tietää paljon sitä pitää lyhentää. Trendipellenä otin 38cm tangon.
    Kiinnostaisi kuulla että mitä fiiliksiä Kanzo F herättelee.
    The older I get the faster I was

  22. #14092
    Terve,
    Pyöräkuume on kova ja ”tarve” olisi gravel sinkulalle. Onko suositella jotain valmista pakettia vai onko noita järkevin lähteä kasaamaan itse? 177cm pituutta ja jalan sisämitta 84cm. Budjettia en osaa sanoa, mutta 1000-2000€ olisi varmaan passeli. Teräs kiehtoo, mutta onko sinkulalla helpompi edetä jos painoa ei olisi rungossa niin paljon vai huomaako tällainen amatööri niissä edes mitään eroa?

  23. #14093
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    60
    Olen tullut siihen tulokseen että Gravel-pyörä olisi paras omalle työmatkalleni. Minun tarvitsee kuljettaa läppärilaukkua mukana ja haluan sen pyörän kyytiin enkä selkään hikoilun välttämiseksi. Suunnitelmana oli tilata Caynonin Grizl 8 1by ja laittaa siihen tavarateline ja sopiva laukku. Alumiiniset Grizlit hyvillä osasarjoilla on tällä hetkellä loppuunmyyty, ja hiilikuituisissa ei ole tavaratelineelle kiinnityspaikkoja, niin on vielä vähän aikaa pohtia. Onko joku keksinyt vaihtoehtoisen hyvän tavan läppärilaukun kuljettamiseen? Suositukset muista gravel-pyöristä joihin saa tavaratelineen voisivat kiinnostaa myös (hintaluokassa 2k€).

  24. #14094
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    209
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EemeIi Katso viesti
    Olen tullut siihen tulokseen että Gravel-pyörä olisi paras omalle työmatkalleni. Minun tarvitsee kuljettaa läppärilaukkua mukana ja haluan sen pyörän kyytiin enkä selkään hikoilun välttämiseksi. Suunnitelmana oli tilata Caynonin Grizl 8 1by ja laittaa siihen tavarateline ja sopiva laukku. Alumiiniset Grizlit hyvillä osasarjoilla on tällä hetkellä loppuunmyyty, ja hiilikuituisissa ei ole tavaratelineelle kiinnityspaikkoja, niin on vielä vähän aikaa pohtia. Onko joku keksinyt vaihtoehtoisen hyvän tavan läppärilaukun kuljettamiseen? Suositukset muista gravel-pyöristä joihin saa tavaratelineen voisivat kiinnostaa myös (hintaluokassa 2k€).
    Tailfinin tarakka toimii hyvin hiilikuitu Grizlissäkin. On myös kiva kun saa irti viidessä sekunnissa ja takaisin paikalle 20s, kun on Tailfinin akseli paikalla.

    Toki johonkin teräspyörään voisi laittaa etutarakan ja siihen saisi vaikka repun helposti. Itsellä tarkoitus kokeilla tätä Surlyn Midnight Specialin kanssa.

  25. #14095
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.300
    Ortliebiltä tulossa akselikiinnitteinen versio Quickracistä, ei varmaan tähän auta kun ei vielä myynnissä.

    Alu tai teräsrunkoisia on tossa hintaluokassa useita, Itsellä esim. vähän kalliimpana Cannondalen Topstone LTD.

    Sent from my Takapalk

  26. #14096
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    Yksivaihteiseksi on vähän hankala suositella mitään, etenkin kun ei ole oikein selvää mitä meinaat pyörällä tehdä. Valmiit paketit on aika marginaalisia tuotteita ja osin ylihinnoiteltuja (esim. Bombtrack Arisessa pitäisi listahintaan olla merkkiosaa ja nestejarrut…). Joku Genesis Day One voi olla ihan hyvä diili jos se on muuten sellainen pyörä mitä haluaa. Muuten tulee mieleen miksei vaan ostaisi sopivaa vaihdepyörää ja muuttaisi sitä yksivaihteiseksi, paitsi tietty jos chain tensionerin käyttö ei sovi visioon.

    Rakenteluprojektit on oma lukunsa, ja järkevyyteen tietty vaikuttaa paljon se mitä kaikkea miljoonalaatikosta löytyy valmiiksi. Ja paha kenenkään muun sanoa mistä rakentelua kannattaa aloittaa, kun kyseessä kuitenkin on paljolti fiilisratkaisu.

    Ihan kohtuullisen hyvin liikkuu käytettyjäkin pyöriä…

  27. #14097
    Liittynyt
    07/2024
    Viestit
    365
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EemeIi Katso viesti
    Onko joku keksinyt vaihtoehtoisen hyvän tavan läppärilaukun kuljettamiseen? Suositukset muista gravel-pyöristä joihin saa tavaratelineen voisivat kiinnostaa myös (hintaluokassa 2k€).
    Ortilieb:n normisivulaukkuun saa 'insertin' jossa on oma tasku läppärille: https://varuste.net/en/p98824/ortlie...t-for-panniers
    Ortlieb:n Commuter bag (komukkalaukku? ) toimii myös PC:lle ja toimii itsestään ns. läppärilaukkuna:https://varuste.net/en/p91372/ortlie...wo-urban-ql2-1
    Molempia olen käyttänyt ja toimivat ainakin itsellä.

    Surlyllä ja Salsalla on useampia Gravel fillareita ja niissä on hyvät kiinnityspaikat tavaratelineille: https://foxcomp.fi/cyclocross-gg
    Nimimerkillä 'yedi' vuosia sitten. Wanha salasana on unohtunut, niin jatketaan uudistetulla nimimerkillä...

  28. #14098
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    60
    Kiitos, hyviä vinkkejä!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hokku Katso viesti
    Tailfinin tarakka toimii hyvin hiilikuitu Grizlissäkin. On myös kiva kun saa irti viidessä sekunnissa ja takaisin paikalle 20s, kun on Tailfinin akseli paikalla.
    Tästä tuli mieleen että minkäköhän takia hiilarirunkoisissa ei näy tarakan kiinnityksiä? Onko valmistaja ajatellut että tulee vääränlaista rasitusta runkoon jos on painoa tarakalla? Vai onko ohuisiin takahaarukan hiilariputkiin vain hankalampi saada kiinnityspaikat?

  29. #14099
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.329
    ^ lisää työtä valmistaessa, lisää takuukeikkoja, lisää painoa yms syitä lienee paljonkin jättää nuo pois vaikka asiakkailla tarve olisikin selkeä.

  30. #14100
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.999
    Ainahan voi laittaa sellaisen klemmareilla kiinnitettävän mallin. Klemmarin alle voi vielä viritellä pidemmän holkin jakamaan painetta isommalle alueelle.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •