FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 1 / 4 1 2 3 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 106

Aihe: Kielletään pyöräily

Kielletään pyöräily

Minkälaisen pyöräilyn haluaisit kieltää? Laita tänne väärinpyöräilyn perusteet: Minkälainen pyörä pitäisi kieltää? Minkälainen ajaminen? Missä kelissä? Mihin vuodenaikaan? Missä? Oletko valmis lopettamaan oman pyöräilyn jos muidenkin pyöräily kielletään? Onko poikkeuksia?

Olisin valmis lopettamaan sähköavusteisen pyöräilyn maastossa, jos se kiellettäisiin. Myönnettäkööt ettei mulla sellaista pyörää ole mutta kokeillut kaverin pyörällä olen.
    Mutta enintään 25 km/h asti avustava pyörä muualla kuin maastossa (kuten työmatkakäytössä kevyen liikenteen väylillä) on mulle täysin ok ja voisin jopa itsekin sellaista "harrastaa".

^Tuo hyvä pointti, kun jotain harrastaa muuten kuin hyöliikenteellisesti niin kyllä silloin voi hikoilla ja ajaa luomuna.

Muuten itselle aivan sama kunhan noudatetaan sääntöjä ja hyviä tapoja muita kunnioittaen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ...kun jotain harrastaa...
    Entä jos harrastaa sähköpyöräilyä, niiden tekniikkaa yms -seuraa alan kehitystä, ostaa lehtiä ja ahmii kaiken uuden?

Njuu kyllähän nuo tahtoo mennä aika lujaa tuol polulla. 25km/h on meleko haipakkaa metässä. Oukullaki näky ihan motocrosspyörien näkösiä vehkeitä. Varmaan rajottimetki ohitetaan viel sielä.
    Kansallispuistoon nuo ei ainakaan kuulu

Jos kiellettäisiin yli 90kg yhdistelmäpainolla maastossa liikkuminen?

Sähköavusteiset voisi kyllä ottaa pois jokamiehenoikeuksien piiristä.

Internetpyöräilyn kieltämistä voisi myös harkita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcf Katso viesti
    Njuu kyllähän nuo tahtoo mennä aika lujaa tuol polulla. 25km/h on meleko haipakkaa metässä. Oukullaki näky ihan motocrosspyörien näkösiä vehkeitä. Varmaan rajottimetki ohitetaan viel sielä.
    Kansallispuistoon nuo ei ainakaan kuulu
    Niin siis ihan tottahan se on, että osa Enduro/motocross kuskeista on vaihtanut sähköpyöriin, koska harrastamaan pääsee suoraan ovelta.

Sama juttu dh-kuskien kanssa.

Enkä siis sano tuossa olevan mitään väärää. Noin vaan tapahtuu ja tekisin varmasti saman itsekkin.

Noi motocross-pyörien näköiset härvelit ei ole vaan polkupyörää nähneetkään. Niiden kuskeihin ei nyt mitkään kiellot tehoa.

Oliskohan muulla kuin erikseen kilpakäytyöön eristetyllä alueella hyvä asettaa polkupyörille yleinen 30km/h kattonopeus liikenneturvallisuuden nimissä?

Ai niin. Meinaisi ihan unohtua, kielletään pyöräily ilman kypärää sekä päihtyneenä ajaminen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Oliskohan muulla kuin erikseen kilpakäytyöön eristetyllä alueella hyvä asettaa polkupyörille yleinen 30km/h kattonopeus liikenneturvallisuuden nimissä?
    25km/h varmaan riittäisi, kun sehän on sähköavustuksenkin kattonopeus.

Gambinalla hyvä pointti, monasti, valitettavasti, luomupyörilläkin kallioden sammalisto kärsii puhumattakaan sähköisistä.

Santtu, pyöräilyyn samat promillerajat kuin autoilijoille ja kortti pois.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    25km/h varmaan riittäisi, kun sehän on sähköavustuksenkin kattonopeus.
    annetaan pieni myönnytys että alamäessä saa rullata vähän kovempaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Santtu, pyöräilyyn samat promillerajat kuin autoilijoille ja kortti pois.
    Ei pyöräilyyn tarvita korttia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti

Täähän se ois.
    Eihän moottoriajoneuvolla saa ajaa vapaasti maastossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti uljaa Katso viesti
    Täähän se ois.
    Eihän moottoriajoneuvolla saa ajaa vapaasti maastossa.
    Ei sähköavusteinen ole moottoriajoneuvo.

äkkiäkös sitä muuttaa määritelmää, koska moottorihan siinä kiistatta on.

Olen pienisieluinen ja siksi en osaa nähdä avausta kuin osoituksena samasta hengenlaadusta kuin mistä kommenttiosastojen legendaarisia spandekseja syytetään.

Eli kun se mitä minä harrastan ja josta minun mielestäni ei ole todellista haittaa, halutaan kieltää tai paikkoja jossa sitä voi harrastaa halutaan rajoittaa, silloin pitäisi tasa-arvon ja tasapuolisuuden nimessä kieltää muutakin - ja jos se ei käy päinsä tai jos on kaikille selvää että sellainen on paitsi mahdotonta myös absurdia, pitäisi kyetä näkemään että kyseessä on pelkkä kieltämisen tarve tai syntipukin hakeminen.

Vastaukseni onkin: en halua kieltää minkäänlaista pyöräilyä, mutta tasa-arvon ja tasapuolisuuden nimessä vaadin että maantiepyörällä (ja gravelillakin) tulee saada ajaa ajoradalla, vaikka vieressä kulkisi pyörätie.

Ei se ihan äkkiä muutu.

Voidaan myös keskustella hyöty vs. haitat. Suomessa on terveysvelkaa ihan älyttömästi ja jos jotkut on löytäneet liikuntaharrasteen sähköavusteisella maastoajosta niin onko niiden kieltämisestä kansantaloudellisesti enemmän haittaa kuin hyötyä, vaikka jonkun puristin otsasuonen tykytys voikin terveyshaittoja aiheuttaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    Olen pienisieluinen ja siksi en osaa nähdä avausta kuin osoituksena samasta hengenlaadusta kuin mistä kommenttiosastojen legendaarisia spandekseja syytetään.

Eli kun se mitä minä harrastan ja josta minun mielestäni ei ole todellista haittaa, halutaan kieltää tai paikkoja jossa sitä voi harrastaa halutaan rajoittaa, silloin pitäisi tasa-arvon ja tasapuolisuuden nimessä kieltää muutakin - ja jos se ei käy päinsä tai jos on kaikille selvää että sellainen on paitsi mahdotonta myös absurdia, pitäisi kyetä näkemään että kyseessä on pelkkä kieltämisen tarve tai syntipukin hakeminen.

Vastaukseni onkin: en halua kieltää minkäänlaista pyöräilyä, mutta tasa-arvon ja tasapuolisuuden nimessä vaadin että maantiepyörällä (ja gravelillakin) tulee saada ajaa ajoradalla, vaikka vieressä kulkisi pyörätie.
    Itse haluaisin kieltää gravelpyörällä maantielenkkien ajamisen. Samoin lippakypärän käyttäminen muuten kuin jossain maastossa tunkatessa tulisi olla rangaistavaa.

Jos kiellettäisiin yli 90kg yhdistelmäpainolla maastossa liikkuminen?
    Jos jätän pyörän ja repun pois, niin voisin nippanappa liikkua kävellen maastossa.

Itse kieltäisin jalkakäytävällä pyöräilyn. Ai niin mutta sehän onkin kiellettyä. Silti yllättävän suosittua.
    Lisäksi kieltäisin kännykkä kädessä (ja katse ruudussa) pyöräilyn. Näitä näkee runsaasti etenkin koulujen lähistöllä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Minkälaisen pyöräilyn haluaisit kieltää?
    Kielletään kaikki pyöräily niin minäkin säästän pitkän pennin rahaa. Ja vapaa-aikaa vapautuisi muuhun käyttöön.

Sitten samalla saadaan bonuksena kiva kieltolaki-fiilis pyöräilyyn. Käydään salaa yöllä vähän ajamassa ja kyttäillään että näkyykö naapurin pihassa pyöränjälkiä. Elvytetään siinä sivussa myös korpirojun tiputtelun kulttuuri. Poliisi kävisi pitkin metsiä kollaamassa ilmiantojen perustella ketjujen keittopannuja.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti

Myös vois sitten asettaa tehorajan polkijoille. Meikäläinen sähköavustuksella tuottaa vähemmän momenttia kuin moni tämän palstan polkija luomuna.
    EI se sammal tiedä tuleeko voima sähköstä vai jaloista, jos kyse on siitä maaston kulumisesta. Jos kyse ei ole maaston kulumisesta niin kateuden voi pitää omana tietonaa.

Minä kieltäisi lainvastaisen pyöräilyn liikenteessä...

Voidaan myös keskustella hyöty vs. haitat. Suomessa on terveysvelkaa ihan älyttömästi ja jos jotkut on löytäneet liikuntaharrasteen sähköavusteisella maastoajosta niin onko niiden kieltämisestä kansantaloudellisesti enemmän haittaa kuin hyötyä, vaikka jonkun puristin otsasuonen tykytys voikin terveyshaittoja aiheuttaa.
    Tämä. Itse kieltäisin pyöräilyyn liittyvän asiantuntemattoman kommentoinnin. "fätibaike on paras kaikkeen, mulla on sellanen".

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ei pyöräilyyn tarvita korttia.
    Varmasti tajusit mitä tarkoitit...

Mua kovempaa ajamisen vois kieltää. Ja kevyesti myötätuuleen viilettämisen sillon ku mulla on vastatuuli.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Kielletään kaikki pyöräily niin minäkin säästän pitkän pennin rahaa. Ja vapaa-aikaa vapautuisi muuhun käyttöön.

Sitten samalla saadaan bonuksena kiva kieltolaki-fiilis pyöräilyyn. Käydään salaa yöllä vähän ajamassa ja kyttäillään että näkyykö naapurin pihassa pyöränjälkiä. Elvytetään siinä sivussa myös korpirojun tiputtelun kulttuuri. Poliisi kävisi pitkin metsiä kollaamassa ilmiantojen perustella ketjujen keittopannuja.
    Juurikin näin

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kielletään muiden pyöräily.

Ei kielletä mitään pyöräilyä.

Samanlaisia aiheita

1. Tarkkaavaisuushäiriöt ja pyöräily
    By Ohiampuja in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 54
    Viimeinen viesti: 14.02.2024, 12.50
  2. Pyöräily välineurheiluna
    By J4nn3R in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 16