Pedron kanssa eilen viestejä vaihdeltiin ja kuulema runko viimeistely vaiheessa, saas nähdä mitä tuo tarkoitti. No, kunhan ensi kuussa saisi...
Pedron kanssa eilen viestejä vaihdeltiin ja kuulema runko viimeistely vaiheessa, saas nähdä mitä tuo tarkoitti. No, kunhan ensi kuussa saisi...
Tää on aika hieno, melkein kuin se Enigma, mut hihnavedolla. Pullotelineille pitäis porailla lisää reikiä.
https://mikamaro.com/en/shop/gravel-bike-stark-grey/
![]()
Tyylikkään simppeli runko kuitenkin ja saahan tuohon Rohloffinkin jos hifistellä haluaa.
Sinisenä, kiitos!
^Tuo harmaakin parempi kuin se ikuinen mattamusta.
^joo on, mutta tällainen mulle: https://mikamaro.com/en/shop/ocean-blue-gravel-bike/
^Tyylikäs runko mutta hieman tuollaisen baarihybridin ajoasento ja olemus. Nuo Paulin jarrut hienot muttei sovi kokonaisuuteen.
Väärin kasattu, väärin ajettu, väärin kuvattu.![]()
^Klassista terästä! Kaikki juuri oikein!
Projekti nytkähti sen verran eteenpäin että Pedro ilmoitti että runko ehkä/mahdollisesti reilun parin viikon päästä Suomessa, saa nähdä...
Runkosetti lähtenyt Espanjasta tänään ja viimeistä NalleKarkkiKaupan pakettia odotetaan Postiin. Jos kaikki menee kuin pitäisi niin ensi viikolla kasaamaan!
Pikku hiljaa kun runkosetti on matkalla niin voi alkaa listaamaan mitä hyllystä löytyy...
- Tanko & Stemmi 210g. Gelu & Extralite
- Satula & Tolppa 266g. Romin & Roval
Runkokin tuli vihdoin ja tuotti hikeä vaan ei kyyneleitä, emäputkessa senverran mitta heittoa että meni hiomahommiksi, tuli vaan todettua että titaani on pirun kovaa kamaa työstettäväksi!
Lisää osia...
- Kammet &Ratas 450g. Easton & AluGear
https://pic.useful.fi/hpi6Z2dSy.jpg Tuosta aloitetaan...
Tosta taitaa tulla aika painovoimaa uhmaavan kevyt fillari?
Hyvältä näyttää, mukava tuohon kasata uutta ja hyvää vanhaa!
^^Ei kovinkaan kevyttä haussa, alle kahdeksan kiloa tavoite mutta katsotaan...
TERU, suurinosa on "vanhaa", jotain uuttakin muttei sen ihmeellisempää, pikku hiljaa eteenpäin kun sai tuon ohjauslaakerinkin asennettua.
Ja lisää...
- Jarrut adaptereineen ja pultteineen, ilman letkuja 388g. DuraAce & XTR
Rungon paino puuttuu. Miksi sitä ei voi ilmoittaa? Tuo kuitu (?) haarukka taitaa ylittää painollaan monet aluhaarukatkin. Ilmankos sitä ruuvijumppaa pitääkin harrastaa. Milloin päästään näkemään ajokunnossa?
^runko varmaan (M/L) 1750g ja haarukka lyhentämättömänä 465 g (tiedot Nordestin sivuilta).
^^ Runko 1760g ja haarukka reilu 500g. lyhentämättömänä ja teräspulteilla, sen paino nyt vaan unohtui, sorry, Föhn!
Ja mielestäni sanoin ettei nyt haeta mitään erityisen kevyttä, esim. Kingin ohjauslaakeri on sikapainava!
Ps. Ruuvijumppa on hauskaa ja täytyyhän sitä olla jotain tekemistä. Ajokuntoon varmaan ensiviikolla tai sitten joskus, keskiölaakeri vaihtuu Eastonin omaan niin hidastaa myös tovin.
Ja taas täydennystä...
- Kiekot täydellisinä 3100g. DT, Pirelli "maantiekumit", Pirelli TPU, XTR, NOW8... Heikoin lenkki, painavat...
Canyon Grizlin rungosta rakennettu FB. Tai omassa käytössä lähinnä paksurenkainen fitnesspyörä FTFB.
Osaluettelo
(K) = käytetty osa
Osat Shimanoa jos ei muuta mainita
Runko (K)
Canyon Grizl M
Tanko
FSA KFX
Kannatin
Canyon V13
Tolppa (K)
Canyon ?
Satula
Selle Italia X-LR
Vivut
ST-M9050
Napit (K)
SW-R9160
Takavaihtaja
RD-M9050
Etuvaihtaja
FD-M9050
Jarrukahvat
BL-M9100
Jarrusatulat (K)
BR-R9170
Jarrulevyt
SM-RT900
Kampisarja
FC-M9020 40/30/22
Kasetti (K)
CS-R9100 12-28
Ketju
KMC DLC 11 black/orange
Vanteet
Dt Swiss ERC1100 35 mm 27,5"
Renkaat
Rene Herse Switchback Hill
Tarkoitus on ajaa tuolla tämä kesä lähinnä kevyitä palautusajoja, muutama pidempi asfaltti-hiekkatie lenkki ja siirtää tekniikka yhdelle tutulle ensi talvena pienempään runkoon.
Pyörä on rakennettu tavalliselle pyöräilijälle; mukava, helppo, kahdella kiekkosetillä mihin vaan.
Synkro moodissa 18 vaihdetta yhdestä napista/vivusta, nopeusalue 5-42 km/t ja vaihteiden ero max 12 % eli lähes automaatti koko nopeusalueella.
Tykkään ajaa suoratankoista mahdollisimman paljon nousukahvoista. Huonona puolena mekaanisissa vaihteissa vaihtaessa joutuu aina vaihtamaan otetta. Siksi tuohon on laitettu napit nousukahvojen päihin. Ajetaan kahvoilta, kun tulee paikka missä mahdollisesti tarvitsee jarruja niin kädet suoralle osalle ja samalla pää nousee ylös ja on helpompi havannoida ympäristöä.
Muutama lyhyt testiajo tehty.
Havaintoja.
Hyvät
Tekniikka toimii niin hyvin kuin oletin.
Rene Herset suodattaa hienosti kanttikivet ja poikittais saumat.
Huonoa
Shimanon Di2 ei anna keskirattaalta ajaa kahta pienintä pakan ratasta. Toimisi paremmin jos tuollaista estoa ei olisi.
Tanko 56 cm, saisi olla vielä kapeampi mutta sopivaa missä vivut olisi saanut lähemmäksi kannatinta ja sopivasti reikiä Di2 johtojen reitittämiseksi ei löytynyt.
PS Kiitos parille foorumin jäsenelle jotka auttoivat varmistamaan Grizlin runko koon. M koko oli oikea valinta!
Laita kuva jossain vaiheessa jos viitsit.
Ps. Tuo FlatBarFittnessBike ihan hyvä nimike varsinkin, kuten itsekin, melkein maantierenkailla ajaa.
PPs. Kuinka leveä tuo tanko on?
^ Eikö tuossa yllä sanota että 56cm.
Kirjanmerkit