ElectrobikeHephaGiantGarmin
Sivu 43 / 46 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 41 42 43 44 45 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.261 - 1.290 / 1352

Aihe: Gravel Grinding ja Gravel Racing

  1. #1261
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Eipä kai sellaisia kansallisella tasolla toimivia, kalustokustannuksia alentavia ja helposti valvottavia sääntöjä olisi kovin vaikea keksiä. Jos ne nyt SM-kisoja lukuunottamatta edes valvontaa kaipaisi. Mikäli joku kokisi tarpeelliseksi huijata, niin huijarin omatunto siitä kärsisi eniten. Ammattipyöräily on sitten erikseen ja UCI-tasolla kisatessa yleensä on jo pyöräsponssit ynnä muut, jolloin kalustokustannuksilla ei enää ole niin paljoa merkitystä.

    Misopan mainitsema kisojen järjestäjien resurssipula on todellinen ongelma eikä edes niin helposti ratkaistavissa ainakaan ilman, että osallistumismaksut kasvaa.

    Jos ollaan sitä mieltä, että junnuja ei kaivata lisää ja kisoissa on tarpeeksi porukkaa viivalla, niin sittenhän ei tartte miettiä, että voisiko asioita tehdä toisinkin.

    Gravel-tapahtumiin on kai toistaiseksi riittänyt porukkaa, mutta saa nähdä millainen yhtälö syntyy nykyisestä taloustilanteesta ja gg-tapahtumien kasvaneesta lukumäärästä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #1262
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070
    Ja yhden "ongelman" muodostaa tämä Suomen kesän lyhyys. Muutamaan viikonloppuun tulee tunkua, kun kaikki yrittävät saada tapahtumansa pidettyä. Periaatteessa paljon tapahtumia, mutta ei missään ryysistä. No, osa tapahtumista on karsiutunut pois, toki uusia yrittäjiä ilmaantuu tilalle. Mutta ainakin täällä pohjoisessa on menossa joku suvantovaihe MTB tapahtumissa. Osallistujamäärät aika vapaassa pudotuksessa tällä hetkellä. Rokuankin suhteen näyttää siltä, että ajetaanko tuota perinteistä kisaa tämä vuonna enää ollenkaan...?

  3. #1263
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.300
    Autoilun Jokamiesluokassahan tuota kustannuspuolta pidetään kurissa sillä että jokainen auto on myynnissä kisan jälkeen. Jättää vaikka polkimet ja satulat pois listalta ja maksimihinnaksi 1500eur.

    Sent from my CPH2399 using Tapatalk

  4. #1264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Rokuankin suhteen näyttää siltä, että ajetaanko tuota perinteistä kisaa tämä vuonna enää ollenkaan...?
    Ei ajeta. Veikkaan, että osallistujakato ja kylpylähotelli ei enää lähtenyt hommaan mukaan. Iissä ajetaan joku pikkukisa pururadalla tuon sijaan.

    MTB-tapahtumat ainakin kärsii osallistujakadosta tällä hetkellä jotain Tahkoa lukuunottamatta. Katsokaa vaikka SyöteMTB:tä, jossa on alle puolet paikoista täynnä. Jatkuvat osallistumismaksujen korotukset ja ratojen hankaloituminen näkyy. Itsensä äärirajoille rääkkääminen ei ole enää muodissa. Siinä mielessä vaatimus, että pitäisi olla paljon sarjoja ja lisää rajoituksia on aika absurdi, koska se lisäisi entisestään painetta nostaa osallistumismaksuja. Voi tietenkin sanoa, ei sitä valvontaa tarvita, mutta mitä merkitystä niillä rajoituksilla sitten on. Ei mitään. En kyllä muutenkaan ymmärrä mikä kiihko on päästä podiumille sarjassa jossa on muutama osallistuja tai niin että se viimeinenkin sarjassaan pääsee. Lisäksi niitä talkoolaisiakaan ei liikaa enää ole. Sitten vielä se, että pyöräbusineksella menee yleisesti huonosti niin liikkeet miettii tarkkaan, että mihin voidaan lähteä yhteistyökumppaniksi tukemaan tapahtuman järjestämistä. Voi olla, että isot massat alkaa jäämään pariin hassuun kesässä ja loput on sitten niitä kyläkisoja, mikä toki on osaltaan ratkaisu ongelmaan, koska niiden järjestäminen on yksinkertaisempaa ja edullisempaa kuten myös osallistuminen.

    Kaiken päälle, kun on majoituskulut ja matkustuskulut niin ei ole ihme, että varsinkin pohjoisen MTB-tapahtumat kärsii osallistujapulasta. NUTS MTB:kin on lyönyt hanskat tiskiin muiden kuin Ylläs-Levin osalta.

    Omakaan nimi ei enää ole SyöteMTB:n listalla. 80 euroa on vaan liikaa, kun enää ei pääse edes saunomaan ja uimaan kisan jälkeen.

    Eipä nuo gravellitapahtumatkaan pohjoisessa oikein tuulta ottaneet alleen. Eipä tainnut NGS:n tapahtumissa olla kuin kourallinen osallistujia ja enää niitä ei ole.

  5. #1265
    https://events.naturpolis.fi/esittelytilaisuus/FI

    Ensi viikolla julkistetaan Kuusamon gravelpyöräilyreitistö ja sen konsepti. Nää on siis ihan digitaalisia reittejä eli käytännössä gps-jälkiä.

    https://www.kaleva.fi/rukalle-ja-kuu...-kesan/6245518

    900km kuulostaa melko runsaalta valikoimalta, vaikka kyllähän noilla nurkin soratietä piisaa.

  6. #1266
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.150
    Katos vaan, mielenkiintoista nähdä mitä tulee... reittikuvauksia ja POI-listoja?

    Gräveliä piisaa kyllä, itse olen ajellut vasta muutaman satasen sielläpäin ja kattaa vasta pienen osan.


  7. #1267
    Reittikuvaukset ja GPX-jäljet.

  8. #1268
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Steve Baggy Katso viesti
    ..Siinä mielessä vaatimus, että pitäisi olla paljon sarjoja ja lisää rajoituksia on aika absurdi, koska se lisäisi entisestään painetta nostaa osallistumismaksuja. Voi tietenkin sanoa, ei sitä valvontaa tarvita, mutta mitä merkitystä niillä rajoituksilla sitten on. Ei mitään. En kyllä muutenkaan ymmärrä mikä kiihko on päästä podiumille sarjassa jossa on muutama osallistuja tai niin että se viimeinenkin sarjassaan pääsee..
    Jos viittaat mun ajatustenvirtaan, niin podiumille pääsystähän ei varsinaisesti ollut kyse vaan siitä, että esim. junnuille ja uusille tulokkaille muutenkin olisi tarjolla joku tapa osallistua kisoihin niin, että heidän ei tarvitsisi kokea antavansa julmetusti kalustotasoitusta, vaikka alla ei olisikaan tuhansien eurojen fillaria. Vaikkapa Tahkon 60 km tonnin jäykkäperällä on ihan eri laji kuin viiden tonnin täpärillä, mutta siitä huolimatta ne kilpailee samassa sarjassa. Ei ihme, että osallistumiskynnys on kasvanut.

    Aika monenissa tapahtumissa erilaisia sarjoja voidaan ajattaa samoissa lähdöissä eikä niistä juurikaan synny lisäduunia järjestäjille. Esimerkkinä nyt vaikka se FNLD:n (tai minkä tahansa gg-tapahtuman) sinkulasarja, josta keskustelu tähän karkasi, niin eipä se vaadi kuin pari lisäriviä ilmoittautumislomakkeeseen ja tuloslistaan. Ei tarttis olla edes palkinorahoja..

    En kyllä osaa sanoa, että olisiko esim. vaikka jäykkäperäsarjoista pelastamaan XC-/marakisojen lamaa, mutta jos ei kukaan kokeile, niin ei se selviäkään.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  9. #1269
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Vaikkapa Tahkon 60 km tonnin jäykkäperällä on ihan eri laji kuin viiden tonnin täpärillä, mutta siitä huolimatta ne kilpailee samassa sarjassa. Ei ihme, että osallistumiskynnys on kasvanut.
    Nytkö se muutos on sitten vasta tapahtunut? En oo Tahkoa koskaan ajanut, mutta Syötteen 60km kolme kertaa täpärillä, kerran läskillä ja kaksi kertaa jäykkäperällä. On se eri laji joo, mutta noihan se on ollut suunnilleen aina, että kalliit täpärit, halvat jäykkäperät ja kaikki siltä väliltä on samassa sarjassa. Etsisin kyllä niitä syitä osallistujakatoon jostain muualta.

    Itse näkisin perinteisen marapapattamisen suosion laskuun mm. hissiavusteisen pyöräilyn suosion nousun, korona-aika muutti monen suhtautumista liikuntaan ja kieli vyön alla repimisen sijaan haetaan nykyään muunlaisia elämyksiä, tapahtuminen peruminen korona-aika sai monen hoksaamaan ettei se kisaaminen ole enää oma juttu jne.

  10. #1270
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.685
    Vieläköhän pidetään piiritasolla niitä matalan kynnyksen kisoja? Ainakin Jyps Keski-Suomessa pyöritti tuollaista ja käsittääkseni täällä Pirkanmaalla pyörii vastaavan tyyppinen seutu-cuppi.

  11. #1271
    Täällä OTC kyllä hommailee noiden kans. Moni tapahtuma nimenomaan junioreille suunnattu.

  12. #1272
    https://www.ruka.fi/fi/pyoraily/gravel

    Kuusamon reittejä alkaa hiljalleen valua. Paljon on vielä käyttämätöntä potentiaalia tuolla keskustan itäpuolella isojen järvien ympäristössä. Tosin ymmärrettävää, että sinne ei ole alussa haluttu näitä viedä, koska palvelut on siellä vähissä.

  13. #1273
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Sorahiisin matkat on julkistettu https://www.sorahiisi.fi/ eli 70, 150 ja 320 kilometriä. Pisimmällä matkalla ei ole ilmeisesti ajanottoa, mutta mukana olisi huoltoauto ja hinta on 249 euroa (ennakkoon 229 euroa).

  14. #1274
    Liittynyt
    02/2017
    Viestit
    146
    Nyt on Kuusamon reiteistä gpx jäljet ja tarkemmat kuvaukset ilmestyneet.

    https://www.ruka.fi/fi/pyoraily/gravel

  15. #1275
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    13
    Kiinnostava käänne liittyen Unboundiin: https://www.cyclingnews.com/news/gra...ar-wisniowski/

  16. #1276
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Mohoricin kisa kaatui flätteihin ja Swensonin kaatumiseen. Morton vei valtikan.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  17. #1277
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    ^Fläteistä puheen ollen, lainaus Brennan Wertzin instasta:

    You hear the @unboundgravel horror stories, but naively think that can’t possibly happen to me. Well yesterday it did… 14 plugs, 9 CO2s, multiple wheel swaps, and ample time spent on the side of the road.
    Mortonille makea voitto, on ollut niin lähellä jo aiemmin.

    Dylan Johnsonin kisaraporttia odotellessa.
    The older I get the faster I was

  18. #1278
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Mortonin keskari 35,5 km/h, aika jäätävä. Hän oli jo aiemmin kärjessä, mutta ajoi harhaan ja joutui ottamaan kärjen uudestaan kiinni. Instagramissa kertoili että on viime aikoina ajanut vain kun se on ollut hauskaa ja lopettanut heti kun ei ole. Sillä epäili että jalka ei riittäisi tuossa kyydissä, kun treeniä on alla vähemmän kuin muilla. Oli kyllä kova veto.

  19. #1279
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.300
    Bottasikin pääsi pitkästä aikaa palkintopallille. Aikamiessarjassa tosin.


    Sent from my Takapalk

  20. #1280
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Oli hienoa mortonin voitto. Teki hyvää koko gravell scenelle, ettei eurokuskit vaan kävele unboundissa pitkään kisanneiden yli.

  21. #1281
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.150
    Bottaksen fillari syynissä



  22. #1282
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    Eikö tämä ollut vasta toka Unbound hänelle? Aika samat speksit kuin Piotr Havik, paitsi eri mantereelta kotoisin. Tai Chad Haga ja Tobias Kongstad, joilla on ajettuna muita gravel-kisoja muttei juuri Unboundia.

    Toki hän on tehnyt kaikenlaista muuta siistiä, ja on mielenkiintoinen persoonallisuus. Mut jotenkin toivoisi että Lachlan Morton olisi yhdistävä tekijä, joka näyttää että ei gravel-skenellä ole yksinoikeutta rentoon meininkiin

    Toi top 10 kyllä aikamoinen: Dylan Johnson, Payson McElveen ja kaiketi myös Simen Nordal Svendsen ainoat jotka ei ole nykyisiä/entisiä ammattimaantiekuskeja.

  23. #1283
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti navajokoira Katso viesti
    Eikö tämä ollut vasta toka Unbound hänelle? Aika samat speksit kuin Piotr Havik, paitsi eri mantereelta kotoisin. Tai Chad Haga ja Tobias Kongstad, joilla on ajettuna muita gravel-kisoja muttei juuri Unboundia.

    Toki hän on tehnyt kaikenlaista muuta siistiä, ja on mielenkiintoinen persoonallisuus. Mut jotenkin toivoisi että Lachlan Morton olisi yhdistävä tekijä, joka näyttää että ei gravel-skenellä ole yksinoikeutta rentoon meininkiin

    Toi top 10 kyllä aikamoinen: Dylan Johnson, Payson McElveen ja kaiketi myös Simen Nordal Svendsen ainoat jotka ei ole nykyisiä/entisiä ammattimaantiekuskeja.
    Tämä oli hänen 4. kisa. Aiemmat sijoitukset 3 & 4 ja yksi DNF.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    The older I get the faster I was

  24. #1284
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    Aivan, en tullut tarkistaneeksi kuin procyclingstatsista, mutta siellä ei vissiin ollut näitä UCI:n ulkopuolisia gravelkisoja vielä silloin. Tuolta 2022 kisasta ei kyllä löydy virallisista tuloksistakaan, vaikka toki helppo edelleen löytää uutisartikkeleita aiheesta.

  25. #1285
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti navajokoira Katso viesti
    Eikö tämä ollut vasta toka Unbound hänelle? Aika samat speksit kuin Piotr Havik, paitsi eri mantereelta kotoisin. Tai Chad Haga ja Tobias Kongstad, joilla on ajettuna muita gravel-kisoja muttei juuri Unboundia.

    Toki hän on tehnyt kaikenlaista muuta siistiä, ja on mielenkiintoinen persoonallisuus. Mut jotenkin toivoisi että Lachlan Morton olisi yhdistävä tekijä, joka näyttää että ei gravel-skenellä ole yksinoikeutta rentoon meininkiin

    Toi top 10 kyllä aikamoinen: Dylan Johnson, Payson McElveen ja kaiketi myös Simen Nordal Svendsen ainoat jotka ei ole nykyisiä/entisiä ammattimaantiekuskeja.
    Tällä hetkellä tuntuu, että tuolla huipputasolla Morton on gravelin henki, kun homma menee muilta koko ajan totisemmaksi
    Toinen jolle täytyy nostaa hattua, on Payson McElveen, hänellä on viimeisen parin vuoden aikana ollut aika paljon vastoinkäymisiä, joten on hienoa nähdä nyt onnistuminen.

    On mielenkiintoista nähdä mihin Unbound kehittyy jatkossa. En tiedä onko järjestäjän (tai katsojien) toiveena, että kisaan tulee mukaan maantiepuolen taktikointi ja tiimit. Aiemminhan voittaja on ollut se, kenellä riittää pisimmälle jalka, sisu, ajotaidot ja tuuri.

  26. #1286
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Ai että. Nyt näytöt fullscreeniin ja nauttimaan kuvista.

    https://escapecollective.com/unbound...t-gravel-race/

  27. #1287
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.685
    Ruka ja Kuusamo tehneet selkeän esityksen omista reiteistään.

    https://www.ruka.fi/fi/pyoraily/gravel

  28. #1288
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.150
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Ruka ja Kuusamo tehneet selkeän esityksen omista reiteistään.

    https://www.ruka.fi/fi/pyoraily/gravel
    Niinpä tuo Steve jo mainosti muutamaa viestiä ylempänä

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Steve Baggy Katso viesti
    https://www.ruka.fi/fi/pyoraily/gravel

    Kuusamon reittejä alkaa hiljalleen valua. Paljon on vielä käyttämätöntä potentiaalia tuolla keskustan itäpuolella isojen järvien ympäristössä. Tosin ymmärrettävää, että sinne ei ole alussa haluttu näitä viedä, koska palvelut on siellä vähissä.
    Vähän on speksien tarkkuudesssa toivomisen varaa.



    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Outdooractiven tyypit
    Salpalinja ja Iivaaraan kierto on 92 km reitti Kuusamon Karhuntassulta Iivaaran huipulle ja takaisin.
    Ei mene Iivaaran huipulle. Tietenkään.


  29. #1289
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.685
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Niinpä tuo Steve jo mainosti muutamaa viestiä ylempänä
    No jep. Vaikka kuinka tarkasti yrittää lukea, niin näitä sattuu. Tätä se on kun on tarkkaavaisuushäiriö
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  30. #1290
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •