HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 117 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 67 107 115 116 117 118 119 127 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.481 - 3.510 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

Resolutet on mukavat ja hyvät ajaa, mutta BRR testien mukaan niillä ei tee yhtään mitään. Sen sijaan GP5000 AS TR 35 on BRR testien mukaan aivan fantastinen rengas, mutta itse vaihdoin ne pois heti ekan lenkin jälkeen. Todella paksu kylki tekee renkaista ajotuntumaltaan kuin puutarhaletkun. En tykännyt.

Kun BRR testit laittaa renkaan kyljen paksuuden mukaiseen järjestykseen, on rankinglista mielenkiintoinen, ja Resolutekin on korkealla.

Hyvä vertaus. Olisi siisti saada rullatesti karkealle ja epätasaiselle gravellille. Ei kyllä mitään hajua miten tuosta saisi vuodesta toiseen toistettavan.

Betonista valamalla saisi testirumpuun minkälaisen sorapinnan tahansa. Toiseen laitaan vaikka kunnon sepeliä ja toiseen hienompaa tavaraa. Ehdotin aikanaan Hankiolalle, mutta ei innostunut.

Dylan Johnson tosiaan kertoi aiemmassa videossa että tekee paljon omia testejä ajamalla tiettyä pätkää gravelia tasateholla monilla eri renkailla ja päätyi tulokseen että mitä leveämpi sitä nopeampi. Ja leveämmistä kumeista saa tehtyä myös ohuempia samalla pistosuojauksella mikä myöskin vähentää vierintävastusta. BRR testeissä tosiaan se tärinän vaikutus jää kokonaan pois.

Eikö jollain yhtiöllä ollut luonnollista alustaa matkiva testipenkki vai muistanko väärin.

Mites mä joskus pohdinkaan? Katetulla nojakilla ravirataa ympäri tehomittarin kanssa.

Saisi Vermollekin jotain hyötykäyttöä nahkaspeedwayn sijasta.

Sent from my Takapalk

Ajelin pari vuotta lenkkejä Kona Rove ST:llä renkaina Maxxis Re-Fuse 650x50 tubeless 60 tpi. Nyt tänä keväänä halusin päivittää nämä vähän mukavimpiin ja paremmin rullaaviin, joten laitoin alle uudet WTB Horizon Road Plus 650x47 120 tpi -renkaat (myös tubeless). Nyt n. 100 km:n jälkeen voin arvioida erot Re-Fuse vs. Horizon:

- Mukavuus -- ei mitään havaittavaa muutosta
    - Vierintävastus -- pieneni selvästi, pyörä on kevyempi polkea ja rullaa selvästi kevyemmin eteenpäin
    - Keskinopeus/syke vakiolenkilläni / Polar Pacer Pro -- ei mitään havaittavaa muutosta näiden välillä

Muistan lukeneeni jonkin verran vastaavia kokemuksia muiltakin. Tuntuma kevyemmästä kulusta ei kuitenkaan oikein näy GPS- tai sykedatassa. Olen silti tyytyväinen uusiin renkaisiini, sopivat hyvin rauhallisille lenkeille huonokuntoisille asfalttiteille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Striimaaja Katso viesti

- Vierintävastus -- pieneni selvästi, pyörä on kevyempi polkea ja rullaa selvästi kevyemmin eteenpäin
    - Keskinopeus/syke vakiolenkilläni / Polar Pacer Pro -- ei mitään havaittavaa muutosta näiden välillä

.
    Rengaswatit on kumminkin verrattain pieni osa kokonaisvastuksesta.
    Jos vaikka ajattelee että toinen rengas on 10w hitaampi niin saadaan 20w.
    Watti/nopeuslaskurilla 200w on 34,7kmh ja 220w on 36,1kmh.

Noi hukkuu perusharrastajalla helposti sinne lenkin muihin muuttujiin.

Sent from my Takapalk

Jos ei aja kelloa vastaan, tai teho-ohjatusti, niin aika vaikea on vierintävastuksia vertailla. Itse olen havainnut omalla kohdallani, että runsaammin asfalttia sisältävälle lenkille otan mieluummin kapeamman renkaan 700c-kokoisena ja puhtaammalle soralenkille 650b-kokoisen leveämpänä.

Mulla on eri kiekoilla samat Teravail Cannonball-renkaat, toiset 47- ja toiset 42-milliset.

Jos ajaa kilpaa, niin voittajan valinta on oikea. Jos ajaa omaksi ilokseen, niin se rengas mikä tuntuu nopealle ja millä on kiva ajaa, on oikea.

Ja jos ajoalustalla on irtosoraa ja muuta liukasta, niin renkaaseen pitäisi olla luottamus: jos joutuu kovaa ajaessa siirtymään puhtaammalta uralta tien reunan irtosoralle, niin luottamusta olisi hyvä olla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Striimaaja Katso viesti
    Ajelin pari vuotta lenkkejä Kona Rove ST:llä renkaina Maxxis Re-Fuse 650x50 tubeless 60 tpi. Nyt tänä keväänä halusin päivittää nämä vähän mukavimpiin ja paremmin rullaaviin, joten laitoin alle uudet WTB Horizon Road Plus 650x47 120 tpi -renkaat (myös tubeless). Nyt n. 100 km:n jälkeen voin arvioida erot Re-Fuse vs. Horizon:

Muistan lukeneeni jonkin verran vastaavia kokemuksia muiltakin. Tuntuma kevyemmästä kulusta ei kuitenkaan oikein näy GPS- tai sykedatassa. Olen silti tyytyväinen uusiin renkaisiini, sopivat hyvin rauhallisille lenkeille huonokuntoisille asfalttiteille.
    Horizonia ei ole BRR:ssä testattu, mutta keskimääräisen otannan perusteella WTB:t on suunnilleen yhtä hitaita kuin Maxxiksetkin, joten eipä noitten rullaavuudessa välttämättä olennaista eroa olekaan. 120tpi-versio näyttäisi kaiken lisäksi olevan kaikkein painavin Horizon ja siinä on joku SG2-pistosuojaus, joka ei varmasti paranna rullaavuutta eikä mukavuutta. Hersen sliksiä tai Ultradynamicon Cavaa alle, niin takuulla näkyy ja tuntuu.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Nyt mun Grizlyssä on ne mukana tulleet Pirelli Cinturato Gravel H renkaat. Muistanko väärin, mutta eikös noita pidetä ihan kohtuullisesti rullaavina renkaina?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Horizonia ei ole BRR:ssä testattu, mutta keskimääräisen otannan perusteella WTB:t on suunnilleen yhtä hitaita kuin Maxxiksetkin, joten eipä noitten rullaavuudessa välttämättä olennaista eroa olekaan. 120tpi-versio näyttäisi kaiken lisäksi olevan kaikkein painavin Horizon ja siinä on joku SG2-pistosuojaus, joka ei varmasti paranna rullaavuutta eikä mukavuutta. Hersen sliksiä tai Ultradynamicon Cavaa alle, niin takuulla näkyy ja tuntuu.
    Byway SG2 on ainakin yksi hitaimpia BRR:n testaamia renkaita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Nyt mun Grizlyssä on ne mukana tulleet Pirelli Cinturato Gravel H renkaat. Muistanko väärin, mutta eikös noita pidetä ihan kohtuullisesti rullaavina renkaina?
    Niistä just BRR testannut sen 50mm leveän ja kapeampi joskus viime vai toissa vuonna.

Ihan ok rengas.

Sent from my Takapalk

Mulla tekee mieli väittää että nuo edellisellä sivulla mainitsemani 2.1" Thunder Burtit rullaa jopa selvästi paremmin kuin Pirellin Gravel H 45mm jotka ne korvasi.
    Pirellit tuntui ainakin minulla vaativan vielä aika kovat paineet rullatakseen, näillä taas menee oikein pehmeästi ja silti kevyesti niin asvaltilla kuin soralla.
    Ei voi tietää tuleeko tuo korvieni välistä, ja varmaan näissäkin vastus alkaa nousemaan tuolla 32kmh huiteilla kaposempiin verrattuna järkeni mukaan, mutta ajamisen iloa ovat kyllä tuoneet ja kulkee ne nopeastikkin.

Meni jotenkin vielä hankalammaksi kun toisille kiekoille olen ajatellut tähän ~40mm sliksit puhtaille assulenkeille, mutta en nyt tiedä tulisiko niille käyttöä ollenkaan....suojaamatonta gravelking sliksiä 43mm näkyisi olevan edukkaasti ja ainakin jotenkin rullaa, joskin noista ne pienemmätkin osasi kääntyessä olla jokseenkin omituisia ohjaustuntumaltaan.

Unohdin kiittää edellisen sivun mitoista. Ei ne kyllä taida sovinnolla mahtua edellisen sukupolven Stigmataan. Ainakin tulisivat turhan lähelle satulaputkea.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Voisi kyllä tilata Thunder Burtit ja siirtää ne tarvittaessa käyttikseen. Omaan graveliin pitäisi kyllä mahtua just max. 53mm renkaat ja 25mm:n id kiekotkin löytyy. Spessun Pathfinder Prot 47:t tai Tufo Thundero 48:t (HD) myös vaihtoehtoina.

Thunder Burt on hyvä rengas graveliin ja rullaa pirun hyvin. Mulla oli ekassa Open UPissa ne 650b kiekoilla. Niiden vanhojen kanssa sai olla tarkkana kuin porkkana, että litkua piisaa juoksevana renkaan ja vanteen välissä. Joka lenkin jälkeen kulutuspinnassa oli kymmenkunta litkuläikkää. Sisurin kanssa ei kannata edes harkita.

Uus Pana rullattu. Ei mikään erikoinen suoritus. Sanoisin jopa pettymykseksi.

https://www.bicyclerollingresistance...avel-king-x1-r

No niin, meninpä minäkin testaamaan renkaitani rummulle. Ei mitään toivoa ajaa kummallakaan, aivan paskat renkaat siis siinä.
    Mutta kun jatkoin ajoa niillä alustoilla joilla yleensä ajan eli käytännössä aivan kaikenlaisilla niin olipas hyvät renkaat. Mukavuus ok, rullaa hyvin kaikilla alustoilla, uskaltaa ajaa kivikotkin ettei tarvitse koko ajan jännittää rengasrikkoa. Yhteenvetona totean että nämä ilmaiseksi saamani renkaat sopivat ainakin omiin ajoihin riittävän hyvin. Syksyn mutakeleihin sitten jotain karkeampaa alle.
    Jos siis valitset renkaasi rumputestien perusteella niin ei näitä voi suositella, mutta en usko että kukaan rummulla ajaakaan. Noin niinkuin yleisrenkaina eivät herätä minkäänlaisia negatiivisia jossei hirveästi positiivisiakaan tunteita, eli laita alle ja nauti kesästä renkaat. Näitä ei varmaan ihan helposti saa puhkottua. Helpot tubelesoida, pitävät paineet. (Orange Seal)
    Ps. Tuo kolmas kuva on sieltä Erkylän graveleiltä. (Jopo81 tiedoksi)
    Pss. Tätä ei pidä ottaa liian tosissaan.

Moottori olet sinä.
    Think for yourself, question authority!
    Meidän jälkeemme hiljaisuus

Niin joo, jäi sanomatta että renkaat on WTB Byway 44.

Ihan uteliaisuuttani, mikä noissa paskan ruskeissa kiehtoo?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Itseäni ei mikään. Tosin haluan kokeilla kehuttua wtb resolutea ja sitä ei saa kuin tanwallkyljellä. Joskus joutuu tekemään kompromisseja pyöräilyssä ja muussakin elämässä. Sellaista elämä on.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti WarElephantSixSixSix Katso viesti
    ...Tosin haluan kokeilla kehuttua wtb resolutea ja sitä ei saa kuin tanwallkyljellä. ...
    WTF? Mulla on välikausirenkaina ihan mustana kyllä. Nyt kesemmällä alla tosin S-Works Pathfinderit ja on kyllä olleet ihanat kumit. Niitä ei saa mustana.

Kiehtoo? Ketään muuta kuin sua ne ei taida kiehtoa kun mietit niitä jatkuvasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    WTF? Mulla on välikausirenkaina ihan mustana kyllä. Nyt kesemmällä alla tosin S-Works Pathfinderit ja on kyllä olleet ihanat kumit. Niitä ei saa mustana.

Sulla olikin muistaakseni ne pistosuojatut jarruversiot?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Sulla olikin muistaakseni ne pistosuojatut jarruversiot?
    Niinpä taisi olla kyljissä joku slashguard, mutta sentään 120 tpi toisin kuin ne ruskeat 60 tpi mopot. Enemmän on enemmän

Niin nuo Bywayt tulivat toisen pyörän mukana ja laitoin alle kun toinen Venture 50 antautui reunanauhan vierestä ja lähti kierrätykseen. Oli ajettu n. 7000 km. On muuten mukavimmat renkaat millä olen ikinä ajanut nuo Venturet, ei ehkä nopeimmat mutta mukavuus auttaa jaksamaan pidemmälle ja kovempaa. Olisin Bywayt testannut vaikka olisi olleet virtsan tahi oksennuksen väriset. Ei sitä renkaan kyljen väriä ajaessa näe, näyttelyesineet erikseen.

Jos olisin lääkäri, niin määräisin Teille lääkehiiltä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kepsu Katso viesti
    Niin nuo Bywayt tulivat toisen pyörän mukana ja laitoin alle kun toinen Venture 50 antautui reunanauhan vierestä ja lähti kierrätykseen. Oli ajettu n. 7000 km. On muuten mukavimmat renkaat millä olen ikinä ajanut nuo Venturet, ei ehkä nopeimmat mutta mukavuus auttaa jaksamaan pidemmälle ja kovempaa. Olisin Bywayt testannut vaikka olisi olleet virtsan tahi oksennuksen väriset. Ei sitä renkaan kyljen väriä ajaessa näe, näyttelyesineet erikseen.
    Hassua miten eri tavalla ihmiset kokevat renkaat: mä koin Venturet (varmaan 40 mm) ikäviksi -itseohjaavat, herkkyyttä pitkittäisuuriin ja imivät kaiken pienen kiven itseensä uusina.

Samalla tavalla GravelKingit (SK) oli musta jotenkin ryhdittömät ja veltot -ehkä joku sanoisi että ihanan pehmeät, mutta mä en.

^Tämä juuri, täysin subjektiivinen asia. Hyvä että löytyy valikoimaa jokaiselle.
    Välillä ihmettelen seuraan keskustelua rullausvastuksesta, watti tai kymmenen sinne tänne ei merkitse minulle mitään kun en tässä lajissa kilpaile enkä usko ihan kaikkien muidenkaan sitä tekevän.
    Olenhan antanut itselleni kertoa että joillakin on jonkinlainen harjoitusvastus. Siis vastus, miksi ihmeessä jos minimi tehoilla pitäisi selvitä? Eli vaikka rengas vähän vastustaa niin reiteen se kuitenkin kaikki on. Aivan hirvittävän epämiellyttävät renkaat sitten erikseen.
    Täältä tähän.

Minulla yksinkertaisena syynä on vauhti. Tykkään vauhdista ja jos renkaat mahdollistaa, että saan niistä vaikka nyt sen 20W per pari extraa, niin kelpaa. Treenaamalla tuon määrän saaminen lisää on kova homma, jos ei puhuta ihan vasta-alkajista.

Traineri löytyy myös, mutta sen funktio on pelkästään treenaaminen. Sillä ei vauhdin hurmaa pääse kokemaan, vaan sillä koitetaan tehdä osaltaan sitä vauhtia näille kesän lenkeille/tapahtumille/Strava-segmenteille/kisoille.

Mutta kun tapoja harrastaa/pyöräillä, on vaikka mitä, niin tämäkin vastaus oli aika lailla turha. Mutta kirjoitin nyt kuitenkin.
    misopa muokkasi tätä : 03.06.2024 at 14.52

Itsekään en ymmärrä näitä "se on vaan x wattia". Eikö tuolla asenteella tule kasattua pyörä, valittua vaatteet ja säädettyä pyörä/ajettua asennoissa joissa on yhtäkkiä ties kuinka monta kertaa tuo "vain x wattia".

Ei se siihen yhteen valintaan vielä hidastu, mutta niiden kaikkien hitaiden valintojen summa...

Lähetetty minun SM-A528B laitteesta Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •