Campan Borat on upeat kiekot jotka voisi itsekin hankkia. Mutta Bentley on nyt pajalla joten en pääsisi hakemaan pakettia postista, eli jääköön nyt tässä tilanteessa ostamatta.
Campan Borat on upeat kiekot jotka voisi itsekin hankkia. Mutta Bentley on nyt pajalla joten en pääsisi hakemaan pakettia postista, eli jääköön nyt tässä tilanteessa ostamatta.
Campagnolta tuli jonkin aikaa sitten uudet Borat ja Bora Ultrat, ja Fulcrumilta uusi Speed mallisto.
Paljon niihin taisi tulla muutoksia, ja sellaisia mitä ostajat nyt toivovat; ainakin sisäleveyttä lisää ja painoa pois.
Pinta noissa kiekoissa on hieno ja kiiltävä (näkyykö kuvassa jopa kuvaajan varjo) , ja 60 mm kiekko on todella kevyt.
Bora (ja Speed) on hinnaltaan siellä haminoilla, jossain vähän päälle 2 teurin, Ultrat sitten selkeästi enemmän
Onko uudet Borat vähän valtavirrasta poikkeavat, kun noin kapeat? Vaikkakin leventyneet edellisiin verrattuna. Optimaaliset 25 mm renkaille?
Uskoisin että nuo on suunniteltu 28 mm:lle, ja valmistajan käyttösuositus on 28-35 mm.
Toki on niin, että aika paljon + 30 ulkoleveyden kiekkoja on nyt markkinoilla, mm. nuo ostamani reservet.
Nyt kun noita 28mm conteja mittaili lightbicyclen wr50 päällä, niin ei kyllä itselleni kapeampia kehiä enää tule. Renkaan ulkoleveys tasan 31mm ja kehän 31.7mm. Istuvat tosi nätisti ja profiili pysyy renkaassa hyvänä. Systemsix nielee helposti tuon kokoisen renkaan.
Misukat menevät vähän hassun muotoisiksi jo noilla 25 sisäleveillä kehillä. Saisivat uudistaa renkaat, nuo on tehty selvästi kapeammille kehille.
Zipp 303s vanne meni päreiksi routakuoppaan. Onko kenelläkään ehtinyt kertymään kokemusta miten Zippin takuuhommat näissä tilanteissa toiminut?
^Omista 303ässistä halkesi kehä aikoinaan (en tiedä missä/miten meni). Ei mennyt takuuseen, mutta syy oli että se hieno takuulupaus koski vasta 2021- kiekkoja. Oma oli 2020 puolelta. Jonkinlaisen semiväsyneen crash replacement diilin sain kyllä. Tämän perusteella teikäläisen pitäisi saada kiekko takuuseen, ellei se ole 2020 puolelta: https://www.sram.com/en/zipp/campaigns/warranty
Examples of coverage while riding:
- You are riding in a group, hit a pothole that nobody announced, and your wheel is damaged. You are covered.
Joo. Viimevuonna ostettu kiekko saksalaisesta verkkokaupsta johon ehdinkin olemaan jo yhteydessä miten homma etenee. Täytyy tänne sitten raportoida miten hyvin takuu toimii. Oli se sen verran kova pamaus, etten nyt kiekkoa siitä syytä, mutta hienoa jos tuollainen takuu valmistajalta, että korvaavat.
Oliko kenelläkään kokemusta noista Siganturen kasaamista FLY wheel kiekoista? Navat noissa ainakin on pommin varmat DT 240S:t. Tarjolla olisi kahta eri vannejarrullista avokiekkoa 40mm ja 60mm, ulkoleveys 28mm.
Toinen vaihtoehto olisi HUNTin 52 Carbon Aerodynamicist, jotka olisivat kyllä huomattavasti halvemmat, mutta toisaalta tekisi mieli suosia kotimaisia yrittäjiä. Kommenttia myös Hunteista otetaan vastaan, jos löytyy käyttäjäkokemusta.
Eli näistä?
https://www.signature.fi/kiekot/ffwd
Edit:
Muutetaanpa vähän postausta.
Onko kyseessä FFWD kehille kasatut kiekot? Tuo signaturen sivu on enemmän kuin vähän hämärä.
Ei ole FFWD vaikka heidän sivuiltaan sellaisen mielikuvan saa. On heille brändätty kehä jonka sitten kasaavat DT:n navoilla, DT Aerolite pinnollla ja DT Prolock nippeleillä:
https://fly-wheels.com/road-wheels/
Kannattaa kysyä suoraan Signaturesta päivitettyjä tietoja ja hintoja tai mitä muuta valikoimaa. Lähemmäksi 10 vuotta vanhaa infoa molemmilla sivuilla speksien ja hintojen perusteella. Nettisivujen päivitys ei ole ikinä ollut Signaturen prioriteettilistalla vaan homma toimii enemmänkin paikan päällä/puhelimella/FB.
Ei ole minkäänlaista kokemusta noista FLY-kiekoista. Vanhoilla spekseillä ei nyt kovin houkuttelevatkaan, kun kilpailu kiristynyt ja valikoima kasvanut.
Jep. Tuo nettisivukin on selvästi ffwd sivu, johon on lätkäisty päälle fly kiekkojen mainos.
Nyt on jo Bontragereilla tullut ajeltua mitä nyt flunssan jälkeen on maastopyöräilyltä ehtinyt. Muuttuipas Domane ihan eri pyöräksi näillä kun mitä oli hinnat alkaen -orkkiskiekoilla. Tykkään. Orkkiksissa oli Bontyn 32 mm renkaat mutta näihin täräytin vähän kapeammat Pirellin P Zero Race TLR:t 30 mm leveänä enkä huomannut mitään tärinöitä käsissä röpelöisissä tien kohdissa. Pirellin suosituspaineilla 4.8/5.1 bar.
Lokakuussa kiekoille tuli Mantel.comilta hintaa mun mielestä sillä hetkellä ihan kohtuulliset 1178,50€. Navat DT350:n sisuskaluilla.
Sent from my iPhone using Tapatalkh
Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
Brian Clough: "Even educated fleas do it."
Itse menisin light bicyclen sivuille ja klikkailisin haluamani kiekot tilaukseen. Rittävän levää kehää vaan.
Sieltä vaan. Jos pyörä nielee yli 30mm todellista leveyttä, niin wr50 voi suositella.
Eikö tässä haettu kiekkoja vannejarrulliseen pyörään? Yli 30mm alkaa tekemään längissä tiukkaa, ja eikö tuo wr50 ole levarikehä?
Katos, niin olikin. Mä en kyllä enää uusia kiekkoja vannejarrupeliin laittaisi. Uudet haluamani kiekot maksavat niin paljon, että fiksumpaa ostaa koko pyörä.
Kaksi Scott Foilia. Toinen Foil 40 treenipyörä, toinen Foil 10 kisapyörä. Campagnolo Super Recordia ja Recordia. Hakusessa kestävät kiekot tohon treenipyörään. Nykyisillä kiekoilla ajettu reilut 25 tkm. Kyllä noihin 30 mm vannekin menee, mutta 27-28:kin riittää.
Ei ole tarve vaihtaa pyörää, kun pitäis taas sijoittaa yli kymppitonni.
No tuo foili on jo pyörä mihin itsekkin etsisin uusia kiekkoja.
Mä painottaisin jarrupintoja. Boran jarrupinnat ovat ainakin aika purevia. Sama taisi olla maviceilla.
Onko tämmösistä vanteista kenelläkään kokemusta:
https://leeze.de/en/products/cc-38-d...43757118128379
Eli Leeze 38mm disc. 21mm sisäleveys, 28mm ulkoleveys, hooked ja painoa ilmoitettu 1440g
"lorem ipsum"
Spessun Roval Rapide CLX Teamit-
CLX:n 21 mm iv vanne, uudet pinnat ja navat.
3900 eur. Tulee muuten hienossa laatikossa, jossa mm. rengaspussit, 2 x turbo cotton 26 mm rengas, 2 juomapullo, varapinnoja, laakerit, tubeless paikkaussysteemit
Roval Rapide CLX II Team -kiekot ovat 130 g kevyemmät, 0,5 wattia aerodynaamisemmat ja tuplasti alan tubeless-iskustandardit täyttävät. Roval Rapide CLX II Teamit tarjoavat luokkansa johtavan renkaan paikoillaanpidon, joka takaa uskomattoman luottamuksen rajummillakin teillä millä tahansa nopeudella. Ne tarjoavat ennennäkemättömän yhdistelmän suorituskykyä ja turvallisuutta.
KEVYET: Roval Rapide CLX II Team -kiekot painavat yhteensä vain 1360 g ilman venttiilejä ja teippiä uuden hiilikuitujen kerrostamisen ja uuden Roval LF -navan ansiosta. Yli 100 hiilikuitukerrosvaihtoehtoa ja satoja testattuja vannekehiä tuotti 40 g:n painosäästön vannetta kohden, kun taas uusi matalan laipan napa säästää 50 g. Optimoimme jopa logoja ja maaleja painon säästämiseksi—säästimme yhteensä 130 g järjestelmän painosta.
0,5 watin vähennys ei ehkä kuulosta paljolta, mutta 40 kilometrin matkalla se tekee yhden sekunnin. Toki se on vain 0,5 wattia nopeampi, mutta Remco ja Demi eivät ole koskaan pyytäneet meitä tekemään heistä hitaampia.
![]()
Onko kellään kokemuksia light bicyclen x-flow vanteista. Pitäisi päivittää Raynoldsin ar58/62 kiekot nopempiin ja kevyempiin. Kolmet kiekot lb:ltä tilattu ja olen ollut tyytyväinen. Saa suositella katalogista myös muita aero-kiekkoja. Renkaat tubeles ja leveys 28mm.
Onkos kokemuksia Newmen Advanced G34 kiekoista? Halvat ja kevyet...
Ok, täytyy seurata tilannetta.
Kirjanmerkit