BikeshopLostInLaplandGiantElectrobike
Näyttää tulokset 1 - 7 / 7

Aihe: Jousituksen huoltoväli ja huollon tarpeellisuus

Jousituksen huoltoväli ja huollon tarpeellisuus

Nyt ajellut ahkerasti uudella täpärillä, jossa on seuraavat jousituksen osat:

• Fox 34 Float SC Performance 120 Grip Remote QR15x110 Boost joustohaarukka

• Fox i-line DPS Performance 120mm Remote

Näille suositellaan 125 tunnin huoltoväliä täyshuollolle. Tuo toisi omilla ajoilla joku 300€ kustannuksia vuodessa lisää. Rupesinkin miettimään, kehtaako tuosta tinkiä. Eli otanko ison riskin, jos huollan kerran vuoteen vain alajalat ja ilmakammion ja kahden vuoden välein lähetän molemmat nestepuolen huoltoa varten rempattavaksi?

Aiemmassa täpärissä oli RockShoxin takaiskari, jossa täysihuolto olisi maksanut melkein saman verran kuin uusi iskari. Huolsin vuosittain ilmakammion itse ja nestepuoleen ei koskettu koskaan. 7 vuoden aikana ei valittamista toiminnassa. Keulan nestepuoli sentään oli helppo huoltaa itse. Senkin tein itse vuosittain, eli oli halpaa ylläpitoa.

Jousituksen huoltoväli ja huollon tarpeellisuus

Huollan itse ilmakammion ja alajalat aikalailla ohjeiden mukaan, joskus se tarkoittaa 3-4 kertaa vuodessa jos paljon pääsee ajamaan.

Täyshuollon teetän sitten kun sopii aikatauluihin. Niiden hinnat on minusta pikkuisen karanneet käsistä viime vuosina.
    DVO:n iskarit ja keulat lienee helpoimpia huoltaa itsekin ja muutamat muutkin valmistajat tarjoavat hyvät huolto-ohjeet ja varaosat kaikille.

Jos on tuunaustarpeita niin se madaltaa kynnystä huoltoon lähetyksestä merkittävästi. En vaan nyt tunne näitä nykyisiä tuunaajia, aikanaan Fillariosan Markus osasi poimia tarpeet epämääräisestä kuvailustakin tai tietysti näki suoraan samalla lenkillä ajostakin mitä pitäisi parantaa.

Öljyhuolto 1-2krt vuosi ja joka toinen vuosi täyshuolto. En aja talvella täysjoustolla. Ei ole mitään vielä hajonnut.

Täällä sama. Joka toinen vuosi Fillariosaan kahden paremman täpärin takaiskarit. Välissä omat öljynvaihdot. Keulaan olen tehnyt myös täyshuoltoja välillä itse. Kolmen täysjouston keulaa ja takaiskaria plus yhden takajäykän keulaa kun ei pysty huollattamaan liikkeessä joka vuosi. Sehän olis n. 900 euroa vuodessa jousituksen huoltoihin.

Mulla on kaksi Rokkarin identtistä keulaa. Uusi ja toinen joka on kolme vuotta vanha, täysin huoltamaton. Eron huomaa uuden hyväksi mutta kyllä se aika pieni on…joten sanoisin että ne huoltaa jotka kokee sen tarpeelliseksi. Itse en olisi valmis noita summia huoltoihin laittamaan.
    The present now will later be past.

Riippuu aika pitkälti millaista ajo on. Helppoa polkua missä jousitus ei joudu paljoa työtä tekemään niin täyshuoltoa turha tehdä niin usein. Sitten taas jos jossain parkissa kurmuutetaan jousitusta huolella niin sitten taas perusteltua huoltaa/huollattaa tiheämpään.
    Älä itke ruma lapsi, ota rusina.

Itse en huollata kun vaan noita crossipyörien iskareita. Siihenkin hommaan saa uppoamaan vuodessa sen verran rahaa että niitäkään kaikkia ei joka vuosi huollateta vaan vuorotellaan välillä ajomäärien mukaisesti.

Omassa käytössä ei mitään ongelmaa ajaa noilla fillareiden iskareilla niin kauan että tulee öljyt pihalle tms. mikä sitten edellyttää toimenpiteitä. En aja bike parkissa vaan ihan kevyttä ajoa vaan.

Samanlaisia aiheita

1. FOX 38 ja huoltoväli
    By tuoms in forum Jousitus
    Vastaukset: 19
    Viimeinen viesti: 12.08.2024, 21.31
  2. XXL Huollon sisältö
    By sampo12 in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 08.01.2018, 19.41
  3. Vastaukset: 49
    Viimeinen viesti: 23.12.2016, 09.27
  4. Heijastimien tarpeellisuus