HuntteriVelobeGiantAlltricksElectrobikeFantic
Sivu 67 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 57 65 66 67 68 69 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.981 - 2.010 / 2214

Aihe: Avautumista vaikeast elämästä liikenteessä

  1. #1981
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.518
    ^ Ihmisiltä nyt jää paljon perehtymättä tai edes vilkaisematta semmoisiin asioihin, jotka eivät heitä kiinnosta tai joista he luulevat olevansa jo ihan tarpeeksi hyvin perillä (vaikka eivät tosiassa olisikaan), vaikka niistä olisi kuinka paljon juttua mediassa.

    Ja sitten on se täälläkin monesti todettu juttu: kun autoilijat pääsääntöisesti väistävät jossain tai jonkin tyyppisissä paikoissa, osalla pyöräilijäistä voi syntyä ja vahvistua sellainen käsitys että he eivät ole väistämisvelvollisia.

    Fillarikommunismilla en siis lähtisi ensimmäisenä selittämään kummankaan ajokäyttäytymistä.


    PS Paikan olisi voinut selvennyksen vuoksi kertoa - tai siis sen millaisesta risteystyypistä on kyse.

  2. #1982
    Suora tie jossa klv ylittää ajoradan. Autolla siitä ei voi kääntyä yhtään mihinkään laillisesti. Kuten sanoin, paikka jossa pyöräilijä on yksiselitteisesti väistämisvelvollinen. Jatkuvasti tuossa joku yrittää ajaa eteen, mutta nämä kaksi tapausta oli harvinaisen härskejä.

    Lähinnä tuo että ajetaan sentteri pystyssä eteen niin kielii fillarikommunismista, kun alla oli vielä joku sinkula.

  3. #1983
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.518
    ^ Noin arvelinkin. (Kakkosarvaus olisi ollut paikka, jossa kelvi kesken kaiken vaihtaa puolelta toiselle.

    Noin yleisesti: ulkoinen habitus johtaa meitä joskus turhankin helposti tekemään päätelmiä ja tyypittelemään ihmisiä, mutta ei tietenkään ole mahdotonta että keskisormella haluttiin viestiä paitsi käsitystä että autoilija oli väistämisvelvollinen myös tietynlaista yksityisautoilun vastustamista.

  4. #1984
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    416
    Tuntuu, että taas on talven aikana monilta unohtunut tämä meidän oikeanpuoleinen liikenteemme, kun niin usein tulee pyöriä vastaan kelvin vasenta laitaa. Useimmiten ihan aikuisista ihmisistä kyse.

  5. #1985
    ^ns. kevätpyöräilijäilmiö. Vähän samankaltainen kuin alkuvuoden kuntosaliruuhkat. Ne ilmestyy väylille töhöilemään ensimmäisinä lämpiminä päivinä, mutta kyllä ne sieltä ennen juhannusta katoaa ja fillarointi kuntoiluna taas unohtuu vajaaksi vuodeksi. Suurimmalla osallahan näistä on ajokortti, mutta fillaria ei mielletä ajoneuvoksi eikä klv:tä liikenneväyläksi niin siellä voi töhöillä miten sattuu.

  6. #1986
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markkut Katso viesti
    Tuntuu, että taas on talven aikana monilta unohtunut tämä meidän oikeanpuoleinen liikenteemme, kun niin usein tulee pyöriä vastaan kelvin vasenta laitaa. Useimmiten ihan aikuisista ihmisistä kyse.
    Osasyynä voisi veikkailla ketään puolustelematta:
    1. Eri puolilla vastaantulevat muut kulkijat joiden jälkeen ei palata oikealle puolelle.
    2. Jos KLV on jaettu pyörien ja jalankulkijoiden kesken keskiviivalla voi pyörien puoli olla vasemmalla. Kun keskiviiva loppuu jää moni vasemmalle puolelle kun on epäselvää miten tästä eteenpäin. Esimerkiksi Kyytie vanhalta Porvoontieltä länteenpäin.

  7. #1987
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    447
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markkut Katso viesti
    Tuntuu, että taas on talven aikana monilta unohtunut tämä meidän oikeanpuoleinen liikenteemme, kun niin usein tulee pyöriä vastaan kelvin vasenta laitaa. Useimmiten ihan aikuisista ihmisistä kyse.
    Lisäksi ärsyttää kun jotkut samaan suuntaan pyöräilevät, ovat sijoittuneet kelville joko keskelle tai lähemmäs vasempaa reunaa, kuitenkaan ilman, että ovat ryhmittymässä vasemmalle kääntymiseen. Näiden oikealla puolella olisi paljon tilaa, mutta kun polkupyörällä ei saa ohittaa polkupyörää kuin vasemmalta (paitsi tosiaan ryhmittymistilanteessa tai jos on kaksi samansuuntaista ajokaistaa jne). Niin kiva sitten vetää melkein nurmikon kautta sen pyöräiljän vasemmalta puolelta ohi. Jotkut siitä oikein hämmästyvät ja ihmettelevät / huutavat perään. Ikään kuin eivät olisi tietoisia tieliikennelaista, vaikka ovat ajoneuvolla liikkeellä.

  8. #1988
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markkut Katso viesti
    Tuntuu, että taas on talven aikana monilta unohtunut tämä meidän oikeanpuoleinen liikenteemme, kun niin usein tulee pyöriä vastaan kelvin vasenta laitaa. Useimmiten ihan aikuisista ihmisistä kyse.
    Juuri tämän kokemuksen sain eilen kokea ajaessani kuvassa sinisellä merkittyä linjaa keskustan suuntaan. Punaista linjaa ajava keski-ikäinen mies kääntyi eteen ja lähti minua ns. väärältä puolelta ohittamaan. Oli niin yllättävä liike, että törmäys oli vain senttien päässä. Minulla oli vauhtia suunnilleen 20km/h.

  9. #1989
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.634
    Näissä yksisuuntaisissa kelveissä ei ole kyllä monessa paikkaa pahastikkaan järkeä.

    Aiemmin esimerkiksi tuo viilarintie roiuhupellossa oli tosi sulava ajaa. Nyt siinä on stoppeja ja liikennevaloja vaikka miten paljon. Molemmista suunnista.

    Ja jos tulet myllypurosta päin, niin sinun pitäisi pysähtyä oikella kääntyessä autojen liikennevaloihin! Ei siis mitään tolkkua. 99% fillaristeista koukkaa tuosta vasemmalle ja ajaa jalkakäytävän puolella 10m.


  10. #1990
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.278
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nixuu Katso viesti
    Lisäksi ärsyttää kun jotkut samaan suuntaan pyöräilevät, ovat sijoittuneet kelville joko keskelle tai lähemmäs vasempaa reunaa, kuitenkaan ilman, että ovat ryhmittymässä vasemmalle kääntymiseen. Näiden oikealla puolella olisi paljon tilaa, mutta kun polkupyörällä ei saa ohittaa polkupyörää kuin vasemmalta (paitsi tosiaan ryhmittymistilanteessa tai jos on kaksi samansuuntaista ajokaistaa jne). Niin kiva sitten vetää melkein nurmikon kautta sen pyöräiljän vasemmalta puolelta ohi. Jotkut siitä oikein hämmästyvät ja ihmettelevät / huutavat perään. Ikään kuin eivät olisi tietoisia tieliikennelaista, vaikka ovat ajoneuvolla liikkeellä.
    Äänimerkin käyttö sentään auttaa 80% tapauksista.
    Loput 20% ovat sitten napit korvilla tai kuvaamiasi häröilijöitä.

  11. #1991
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nixuu Katso viesti
    Lisäksi ärsyttää kun jotkut samaan suuntaan pyöräilevät, ovat sijoittuneet kelville joko keskelle tai lähemmäs vasempaa reunaa, kuitenkaan ilman, että ovat ryhmittymässä vasemmalle kääntymiseen. Näiden oikealla puolella olisi paljon tilaa, mutta kun polkupyörällä ei saa ohittaa polkupyörää kuin vasemmalta (paitsi tosiaan ryhmittymistilanteessa tai jos on kaksi samansuuntaista ajokaistaa jne). Niin kiva sitten vetää melkein nurmikon kautta sen pyöräiljän vasemmalta puolelta ohi. Jotkut siitä oikein hämmästyvät ja ihmettelevät / huutavat perään. Ikään kuin eivät olisi tietoisia tieliikennelaista, vaikka ovat ajoneuvolla liikkeellä.
    Sitten on ne kävelijät joiden pitää kävellä sitä maalattua keskiviivaa pitkin. En tajua.

  12. #1992
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    416
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tekni Katso viesti
    2. Jos KLV on jaettu pyörien ja jalankulkijoiden kesken keskiviivalla voi pyörien puoli olla vasemmalla. Kun keskiviiva loppuu jää moni vasemmalle puolelle kun on epäselvää miten tästä eteenpäin. Esimerkiksi Kyytie vanhalta Porvoontieltä länteenpäin.
    Viimeisin mieleenjäänyt tilanne oli just toisinpäin, eli tuli vastaan väärällä puolen normaalia kelviä, joka vaihtui keskiviivalla jaetuksi ja jatkoi matkaansa siellä jalankulkijoiden kaistan vasemmassa laidassa. Eli minun olisi tuossa tilanteessa kuulunut vaihtaa törmäyskurssille tämän sankarin kanssa. Ei tavallaan haitannut minua, kun tilaa oli, mutta aina noissa tilanteissa vähän varpaillaan on, kun ei tiedä heräävätkö yhtäkkiä tekemään jotain äkkinäisiä ratkaisuja.

    Mutta joo, onhan noita tilanteita, joissa se tavallaan on ymmärrettävää, ajatukset harhailevat jne...


    Lähetetty minun CPH2399 laitteesta Tapatalkilla

  13. #1993
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.141
    Kelviraivoa oli tänään tarjolla, olin Hitalahdenrannalla odottamassa pyöräkaistalla, että valot vaihtuvat vihreäksi (keltaisella merkitty). Toinen jalkani oli maassa katukivetyksellä (punaisella merkitty). Katua pitkin minua vastaan lähestyi kävellen pariskunta jossain kolmen-neljänkympin paikkeilla (merkitty sinisellä).

    Mies käveli autotien puolella ja hänellä oli kädessään 2 ostoskassia. Ohittaessaan minut, toinen ostoskasseista tömähti hyvin kevyesti jalkaani, jota pidin katukiven päällä. En tätä juuri noteeraannut kun ei tuosta kellekkään haittaa tullut.

    Olin väärässä.

    Kaveri juoksee viereeni ja alkaa suu vaahdossa huutamaan että vi**u nyt se jalka pois jalkakäytävältä, sinun paikkasi on siinä vi**n pyöräkaistalla. Totesin että ei kai tässä tämä paikallaan oleva jalkani niin paljon häiritse.

    Kaveri hyppäsi eteen, laittoi eturenkaani jalkojensa väliin ja jatkoi huutoa että jos hän tekisi näin niin se on sama kun pidän jalkaani kivetyksen päällä.

    Naisystävä siinä yritti häntä tuppootella, enkä itsekkään nostanut ääntäni. Onneksi valot vaihtuivat samaan aikaan ja pääsin tilanteesta karkuun, olisi varmaan päälle tullut jos olisin jäänyt vänkäämään.



    Jos mies olisi noin niinkun normaalilla puheella pyytänyt että voisinko siirtää jalkani siitä pois, niin olisin varmaan niin tehnytkin. Mutta kun aloitetaan heti täysilaidallisella, niin en edes periaatteesta tuossa rupea tottelemaan.

  14. #1994
    Liittynyt
    09/2006
    Viestit
    115
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Näissä yksisuuntaisissa kelveissä ei ole kyllä monessa paikkaa pahastikkaan järkeä.

    Aiemmin esimerkiksi tuo viilarintie roiuhupellossa oli tosi sulava ajaa. Nyt siinä on stoppeja ja liikennevaloja vaikka miten paljon. Molemmista suunnista.

    Ja jos tulet myllypurosta päin, niin sinun pitäisi pysähtyä oikella kääntyessä autojen liikennevaloihin! Ei siis mitään tolkkua. 99% fillaristeista koukkaa tuosta vasemmalle ja ajaa jalkakäytävän puolella 10m.
    Selkeitähän nuo on. Tuossakaan risteyksessä Viilarintietä Viikiin suuntaan polkevan ei vihreillä valoilla tarvitse enää väistää oikealta alamäkeen Kauppamyllyntietä viilettäviä. Tai ei pitäisi jos kaikki noudattaisivat kaikkien liikennevaloja.

  15. #1995
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PeeJii Katso viesti
    Selkeitähän nuo on. Tuossakaan risteyksessä Viilarintietä Viikiin suuntaan polkevan ei vihreillä valoilla tarvitse enää väistää oikealta alamäkeen Kauppamyllyntietä viilettäviä. Tai ei pitäisi jos kaikki noudattaisivat kaikkien liikennevaloja.
    Pitikö ennenkään väistää? Muistelisin, että Kauppamyllyntiellä olisi ollut kolmiot ennen liikennevaloja. Mapsissa on vain rakennusaikainen kuva, mutta betoniporsaskolmio on siinäkin.

    Ite valitettavasti kuulun tuohon jalkakäytävältä koukkaavaan sakkiin, jos tilaa on (aina oikeastaan on) mutta en tietty kenenkään eteen aja. Päinvastaiseen suuntaan myös kökkö, kun vasemmalle kääntyvälle kahdet liikennevalot. Valojen kierto on ehkä vähän nopeampi jo kuin heti pikaratikan aloittaessa. Joku aivan satunnainen pyöräilijäkin alkoi avautua asiasta silloin, kun odotettiin risteyksessä, missä kukaan ei liikkunut mihinkään pitkään aikaan.

  16. #1996
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.884
    Google Mapsissa pääsee myös aiempiin kuviin. Jos nyt ymmärsin oikein mistä risteyksestä on kyse, niin ennen oli liikenneympyrä ja sitä ennen kärkikolmio.

  17. #1997
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti navajokoira Katso viesti
    Google Mapsissa pääsee myös aiempiin kuviin. Jos nyt ymmärsin oikein mistä risteyksestä on kyse, niin ennen oli liikenneympyrä ja sitä ennen kärkikolmio.
    Niinpäs näkyykin. Joka tapauksessa sivuteiltä tulijoita ei ole tarvinnut väistää ennenkään Viilarintiellä (kun sääntöjä/valoja noudatetaan), että sikäli jännä, jos kokee nykyisen sujuvammaksi.

    Viikonloppuna odottelin Lanternan ja Lidlin välissä punaisissa Viilarintien ylitystä, ja aika pitkän ajan kuluttua havahduin, ettei taaskaan risteäväkään liikenne kulje. Näin sitten ratikan vasta sulkevan oviaan risteävän tien pysäkillä, sitä kai siinä odoteltiin. Menin sitten vain yli, kun autoliikennekin oli jumittunut johon kauemmas.

    Viikin Prisman lähellä taitaa kevyen liikenteen valot olla jatkuvasti punaisella kiskojen ylityksen kohdalla, vaikka ratikat nyt ei joka hetki kulje. Tuossa sen kyllä jotenkin ymmärrän, kun siinä on ensin kaksisuuntaiset ratikkakiskot ja sitten vasta ajoratojen ylitys, hiukan hämäävä paikka tai itse ainakin joskus olin törttöillä siinä, kun oli vielä bussiväylänä.

  18. #1998
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Noh olin kyllä lukenut, että Oopperan risteyksessä on kevyellä liikenteellä tukalaa. Mutta eihän siinä ollut mitään reittiä Manskun yli missään. Ehkä tein sitten kuten oli ajateltu ja menin ajoradalle reunakiven yli, tai ainakin Reittiopas piirsi sen niin.

  19. #1999
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.072
    Tulipas ajeltua Hertsikasta Leppävaaraan. Stadi sen kuin kasvaa, 3-4 kiertoreittiä matkan varrella ym remppaa vaikka suurimmat työmaat ovat 20:n vuoden aikana valmistuneet. Hyvä sinänsä että noita baanoja rakentavat. Itäbaanasta (liekö tämä sen nimi) on ollut polemiikkia Hertsikassa, aika lyhythän tuo on muutenkin. Pasilan baana tekeillä Meilahden suuntaan. Näitähän ei kyllä suunnittele pyöräilijät. Mulla on semmoinen käsitys, että Kalasataman miljoonia maksanut väliaikainen ramppi ei ollut lopulta käytössä juuri lainkaan koska se johti todella vaarallisesti alamäkeä risteykseen? Mitään tämmöistä en silloin lukenut, mutta näin sen tulkitsin?

  20. #2000
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti BB Holland Katso viesti
    .... Hyvä sinänsä että noita baanoja rakentavat. ....Näitähän ei kyllä suunnittele pyöräilijät.
    Eikö? Mun mielestä nuo rakennetut baanat on oikein hyvin ajettavia, varsinkin paikoissa missä tilaa on ollut reilusti käytettävissä. Mikä niissä on vikan kun moisen kommentin laitoit?
    "Mulla on semmoinen käsitys, että Kalasataman miljoonia maksanut väliaikainen ramppi ei ollut lopulta käytössä juuri lainkaan koska se johti todella vaarallisesti alamäkeä risteykseen?"
    Mikä käyttämättä jäänyt väliaikainen ramppi? Onhan tuolla kaksikin Itäväylältä alas johtavaa ramppia edelleen, onko joku muukin ollut?

  21. #2001
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.072
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Eikö? Mun mielestä nuo rakennetut baanat on oikein hyvin ajettavia, varsinkin paikoissa missä tilaa on ollut reilusti käytettävissä. Mikä niissä on vikan kun moisen kommentin laitoit?
    "Mulla on semmoinen käsitys, että Kalasataman miljoonia maksanut väliaikainen ramppi ei ollut lopulta käytössä juuri lainkaan koska se johti todella vaarallisesti alamäkeä risteykseen?"
    Mikä käyttämättä jäänyt väliaikainen ramppi? Onhan tuolla kaksikin Itäväylältä alas johtavaa ramppia edelleen, onko joku muukin ollut?
    En tarkoittanut että baanoissa olisi sinänsä vikaa. Tarkoitin pyöräilyn suunnittelua yleensä Helsingisä. Noh, olihan se alkuperäisen baanankin alku vaarallinen ennen kuin korjattiin. Siinä oli kanssa vaarallinen alastulo Musiikkitalon suunnasta siihen risteykseen. Ennen kuin siis laitettiin mutkalle. Olihan siinä Kalasatamassa se valtaisa ramppi sillalta alas rakennustyömaan loppuvaiheissa. Olisiko ollut Arielinkadun ja Leonkadun risteykseen, en mene vannomaan. Kartan mukaan Arielinkatu on yksisuuntainen ja tulee vasemmalta takaa? Kerran siitä tulin ja vaikutti äärimmäisen vaaralliselta, sen jälkeen olikin pois käytöstä. Itäbaanahan onkin vielä kesken. Sinänsä kiva, olivat ne Hertsikassa hermostuneet sen puiston laidan hävittämisestä.

  22. #2002
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.471
    Pyöräilyn suunnittelussa Helsingissä on kyllä tapahtunut valtaisaa edistystä jos vertaa vaikkapa 20:n vuoden takaiseen aikaan. Toisekseen olemassa olevaan kaupunkirakenteeseen ihan täydellistä yhden asian (pyöräilyn) toteutusta on vaikea saada. Eikä tarvikaan, kompromisseja tehdään ja kaikki joustaa. Toivottavasti.

  23. #2003
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.457
    On Helsinki kuitenkin Espoota edellä vaikka Espoossa olisi tilaa tehdä

    Tällehän oli olemassa osuvampikin topiikki .. luulin hetken että on poistettu mutta on vaan ollut niin hiljaista siellä. Ei siitä pitkä aika kun olisi ollut avauduttavaa ilman vilkkua eteen kääntyvistä autoista ja liikenneympyrästä tilaa antavan matkailuauton takaa kiihdyttelevistä tappajista

    https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...%C3%A4-vol-2-0

  24. #2004
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti BB Holland Katso viesti
    Mulla on semmoinen käsitys, että Kalasataman miljoonia maksanut väliaikainen ramppi ei ollut lopulta käytössä juuri lainkaan koska se johti todella vaarallisesti alamäkeä risteykseen?
    Muistan sellaisen vaiheen, että jokin kallis väliaikaisramppi otettiin käyttöön ja suljettiin ehkä jo samana päivänä. Sen kanssa risteävä ajorata oli tehty liian hyväksi ja suoraksi rajoitukseen nähden, joten sitä ajettiin ylinopeutta ja heti tuli paljon vaaratilanteita. Ajoradan käyttäjien olisi ehkä pitänyt väistää, mutta eivät niin tehneet? Ja tosiaan kummallisena ratkaisuna se kevyen liikenteen reitti sitten suljettiin. En löydä enää tätä uutista, mutta silloin aiheutti sellaisen epäuskoisen ihmettelyn itsessä. Itse rampille en kerennyt.

  25. #2005
    Tuli mieleen sellainen asia, että käännyttäessä yksisuuntaisella tiellä vasemmalle, niin ennen kääntymistä tulee ryhmittäytyä vasempaan reunaan. Sama koskee sitten myös yksisuuntaisia pyörätieitä, sillä pyörätiellä ajettaessa on noudatettava, mitä laissa säädetään ajoradalla ajamisesta.

    Jotkut jalankulkijat saattavat Yhdistetty pyörätie ja jalkakäytävä väylällä kenties olla ihmeissään moisesta pyöräilijöiden toiminnasta ja saattaa tulla mielenkiitoisia tilanteita eteen. Jalankulkijat kun saavat liikkua molempiin suuntiin.
    I’m on the Koskenkorva diet. So far I have lost 2 days.

  26. #2006
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    20.596
    Tänään kun ajelin poikkeuksellisesti maantien laitaa kuutisen kypää, niin laskeskelin, että n. joka kymmenes autoilija on läheltä ohittava kusimulkku. Näistä 2 kpl matkailuauto, 1 kpl invapikkubussi, 1 kpl bussi (vastaantulevaa liikennettä, 30 cm piennar ja sillankaide. Kuski jos luet tätä mene hoitoon! Tie 58 etelään, ennen Linjamontien risteystä) ja yksi paku ja ihan jokunen henkilöauto.

    Hiljainen liikenne oli kaiken kaikkiaan.

  27. #2007
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    1.845
    Mites se muuten menee, kun on pyörätie jossa mopot on sallittu. Kääntyvän autoilijan pitää väistää suoraan ajavaa polkupyöräilijää, mutta miten menee väistämisvelvoitteet mopon ja kääntyvän auton välillä? Entäs saako kolmipyöräisellä lasikuitukopilla varustetulla vehkeellä ajella pyörätietä jossa on "sallittu mopoille" -kyltti (vakuutuskilpi oli mopon kilpi).

    Ihan vaan tänään huomioituna pari tilannetta kun kelvilenkin tein..

  28. #2008
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.434
    Ihan samalla tavalla.

    24 §

    Väistäminen


    Ajoneuvolla on väistettävä oikealta lähestyvää ajoneuvoa ellei 2–4 momentissa toisin säädetä.

    Ajoneuvolla käännyttäessä on väistettävä:

    1) risteävää tietä ylittävää jalankulkijaa, polkupyöräilijää ja mopoilijaa;

  29. #2009
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.150
    Kyllä on outoa kun autoilla on kolmio niin väkisin yritetään ajaa päälle, tänään niin oli käydä kolme kertaa. Sitten kun pyöräilijän pitää väistää suorralla tiellä, niin autoilajat antavat tietä. Ajelin myös kelvittömällä tiellä ja autojen ohitukset menevät tosi läheltä pyöräilijää. Onko autokouluopetuksessa unohdettu sääntöjen opetus kokonaan, vai onko se vain hälläväliä.

  30. #2010
    Liittynyt
    05/2018
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    1.026
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xubu Katso viesti
    Kyllä on outoa kun autoilla on kolmio niin väkisin yritetään ajaa päälle, tänään niin oli käydä kolme kertaa. Sitten kun pyöräilijän pitää väistää suorralla tiellä, niin autoilajat antavat tietä. Ajelin myös kelvittömällä tiellä ja autojen ohitukset menevät tosi läheltä pyöräilijää. Onko autokouluopetuksessa unohdettu sääntöjen opetus kokonaan, vai onko se vain hälläväliä.
    Mun mielestä olisi aina hyvä mainita, missäpäin on tapahtunut? Täällä lempäälässä ajelen, vesilahteen päin ja on kapeita 3 ja 4 numeroisia teitä. Hiton hienosti täälläpäin pääsääntöisesti ajetaan. Tiettyjä risteyksiä osaa kyllä varoa, jos kevyen liikenteen väylän ja tien väliä se muutama metri.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •