Pitkästä aikaa uutta pyörää talouteen... nyt pojalle BMC Fourstroke LT.
Ekat lenkit ajettu, pientä säätöä ja viilausta sekä kesäkiekot kohta alle.
![]()
Pitkästä aikaa uutta pyörää talouteen... nyt pojalle BMC Fourstroke LT.
Ekat lenkit ajettu, pientä säätöä ja viilausta sekä kesäkiekot kohta alle.
![]()
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
Komea peli! Ja väri sopii Suomen metsään kuin nenä päähän.
Embrace the moment
Komee on kyllä, etenkin tuo väri.
Mä sain ostaa junnulle L kokoisen Yt izzon. Hän on koon alapäässä ja minä yläpäässä (175-185) Ja minähän sillä ajelen siis tyytyväisenä.
Vähän isompi ryppy meinasi tulla Spurin kanssa rakkauteen: keskiön yläpuolella oleva holkki, jonka sisällä linkuston päälaakerit sijaitsevat, korkkasi hieman irti rungon hiilikuidusta. Polulla huomasin sen siten, että pyörän takapää tuntui joustavan sivuttaissuunnassa. Ensin luulin, että se johtuisi takanavasta, mutta tarkempi tarkastelu osoitti vian olevan rungossa.
Ongelma ratkesi kuitenkin nopeammin kuin olisin ikinä uskonut. Uusi rungon etukolmio tuli Suomeen puolitoista viikkoa takuu-casen avaamisesta ja maahantuoja siirsi osat uuteen runkoon sen jälkeen, kun olin suojateipannut sen. Ihan 6/5 toimintaa Manfred Bikesilta ja hienoa nähdä, miten hyvin Transitionin rungon elinikäinen takuu toimii käytännössä.![]()
Hieno kuulla että takuukäsittely meni noin sujuvasti
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
Brian Clough: "Even educated fleas do it."
Poikkeuksellisen asiallista toimintaa MFB:ltä ja Transulta. Jotain laatuongelmia ilmeisesti ollut tuotantolinjoissa, mutta tuo kyllä vakuuttaa.
Roots, bloody roots
https://www.specialized.com/fi/en/epic
Spessulta uusi Epic 8. Aika moderni geometria ja 120mm joustoa. Ihan hieno ja mielenkiintoinen, mutta hinnat kyllä melkoisia.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Kieltämättä hinnat näyttäisivät olevan kohdallaanHieno on
![]()
Embrace the moment
Heh, taitaa olla lipsahtanut yksi nolla liikaa tuon mallin kohdalle vaikka eipä se siltikään mikään edullinen ole. Mun mielestä tuo Evo menee tässä uudessa sukupolvessa jo trail-pyörän puolelle. Riippuu tosin ihan omista mieltymyksistä ja siitä miten käsittää tämän vitsistä lähteneen genren "down country".
Tuo perusmallikin on mulle ihan riittävän "down countrya" vaikka se ihan puhtaaksi xc-pyöräksi onkin kategorisoitu, mutta näin ne vehkeet kehittyy. S-Works malli on kyllä hieno, mutta hintalappu 15 400 euroa ja jos oikein laskin niin siinä on 9kpl akkua/paristoa?
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Tällä uudella mantereella on lähes jokaisella merkillä melko kovia alennuksia, en tiedä onko sama meno juuroopassa. Edellisten vuosien spessuja kaupataan parhaimmillaan -50% hintaan.
6.7 WTF/kg
Kaipa tämä edelleen tähän ketjuun menee.
Talven aikana voimansiirroksi Transimission XX 1-puoleisella tehomittauksella. Kiekoiksi Bikesterin poistomyynneistä XRC1200:t. Kuvan kokoonpanossa paino 10,8kg.
Kunhan jaksan, niin vaihdan vielä kesä-/kisaiskariksi SIDLuxe Ultimaten, millä laihtuu vielä 100g ja joustoa tulee taakse 7mm lisää pidemmästä iskusta johtuen.
Reverb AXS on helppo vaihtaa jäykkään tolppaan, mitä onkin tullut käytetty hiekkatielenkeillä ja varmaan myös alkukauden tasaisemmissa marakisoissa.
Ihmettelin että kuinka hissitolppa voi olla helppo vaihdettava, mutta sehän onkin langaton systeemi.![]()
Menisikö uusi ASR tähän kategoriaan? Vaikuttaa todella asialliselta:
https://yeticycles.com/bikes/asr/
Roots, bloody roots
^mahtava. Tahtoo. Olisko jo aika päivittää 2015 ASR?
On kyllä hieno.
Jonain päivänä hankin vielä Yetin.
Täytyy kyllä sanoa, että ei sytytä visuaalisesti yhtään tuo Yeti. Tuo iskarin sijoitus ei vaan toimi omaan makuun. Toiminnallisesti varmasti oikein hyvä, mutta esteettisesti ei.
Eikö ASR ole perinteisesti ollut enemmänkin se järkevämmin hinnoiteltu Yeti?
Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
Brian Clough: "Even educated fleas do it."
Jos nyt iskisi joku tarve ostaa nimenomaan Yeti niin se olisi tuo ASR. Syynä tuo perinteellisempi takajousituksen toteutus ilman niitä ihme hilavinkuttimia.
Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
Brian Clough: "Even educated fleas do it."
Runkokin taisi olla $4000
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
Brian Clough: "Even educated fleas do it."
Kirjanmerkit