Oon kyllä ajanut nykykuviolla mm. Korson maran muistaakseni. Mutta nyt, kun en ole ajanut kisaa, oon tykännyt isompana Ikonista, vaikka se rullaa huonommin ja jäljellä olevat RR:t on vanhemmalla rungolla olevia.
Pyörä mulla tosin täysjäykkä, joten se voinee aiheuttaa mielipide-eroja rengasvalintojen suhteen täpäriin verratuna, mutta ehkä ennemmin niin päin, että täysjäykkä kaipaisi pitävämpää rengasta, koska pidon menettäminen on täysjäykän kanssa aina potentiaalisempi ongelma kuin täysjouston kanssa.
Racing Raystä mulla ei ole kokemusta, mutta kuvio näyttää samantyyliseltä kuin oli jossain vanhemmassa Schwalben harvanappulaisemmassa kisakumissa ja sekin rullasi RR:iin verrattuna huonohkosti pururatapohjalla ja muilla pehmeämmillä alustoilla, joita marakisoissa tyypillisesti on. RR:n kuvio on hyvä, kun se ei kaivaudu pehmeään alustaan, mutta pitää (imo) riittävän hyvin.
Koko kiinnostaa vaimon pyörää varten pyöräsuunnistuskisoja ja mtb-rogainingeja ajatellen, kun siinä on tila takana vähän rajallinen.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit