GarminGiantElectrobike
Sivu 79 / 83 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 69 77 78 79 80 81 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.341 - 2.370 / 2473

Aihe: Pyöräilyhousut

Missähän maastoon sopivissa housuissa (w/unisex) olis pitkäjalkaiselle järkevän mittaiset lahkeet? Sais sopia niille kevät-kesä-syksykeleille kun shortsit on turhan kylmät, vettä ei tartte erityisesti pitää.

Norrona Fjåra. Helsink Outletissa löytyy vähän halvennettuna mutta eihän ne halvat ole sielläkään.

Löytyykö mistään henkselillisiä maantiemallisia vedenpitäviä pitkiä housuja, joissa ei ole pehmustetta? Ei oikein ole tullut missään vastaan. Yhdet Bontragerin housut mulla on ollut, mutta ne oli ihan p*skat kalliista hinnasta huolimatta ja sen jälkeen mulla onkin ollut merkki boikotissa.

^Pearl Izumi Amfib Lite?

Outtasite Guest
    Mihin lämpötiloihin tai mihin vuodenaikaan? "Winter bib tightseissa" löytyy pehmusteettomia housuja monilta valmistajilta, mutta ne voivat olla liian lämpimiä jo päälle viiden plusasteen.

Poc Essential Road Thermal Tights ja Siroko SRX Pro Supreme ovat pehmusteettomia ja ne voisivat olla vähän ohuempia ja paremmin hengittäviä kuin pitkät talviajohousut yleensä?

Mutta eikö paksumpien "talvi" bib shortsien ja irtolahkeiden yhdistelmä voisi sekin toimia ainakin silloin kun ei tarvitse ajaa sateessa tuntikaupalla? Niissähän on jonkinlainen vuori ja sateen- ja tuulenpitävyys, esim. SuperRoubaix.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Outtasite Katso viesti
    Mihin lämpötiloihin tai mihin vuodenaikaan? "Winter bib tightseissa" löytyy pehmusteettomia housuja monilta valmistajilta, mutta ne voivat olla liian lämpimiä jo päälle viiden plusasteen.

Poc Essential Road Thermal Tights ja Siroko SRX Pro Supreme ovat pehmusteettomia ja ne voisivat olla vähän ohuempia ja paremmin hengittäviä kuin pitkät talviajohousut yleensä?

Mutta eikö paksumpien "talvi" bib shortsien ja irtolahkeiden yhdistelmä voisi sekin toimia ainakin silloin kun ei tarvitse ajaa sateessa tuntikaupalla? Niissähän on jonkinlainen vuori ja sateen- ja tuulenpitävyys, esim. SuperRoubaix.
    Kiitos vinkeistä! Vedenpitäviä irtolahkeita löytyy jo, talvishortseja ei. Se voisi olla myös hyvä vaihtoehto. Ehkä mulla eniten käyttöä olisi keleillä -5 asteesta +10 asteeseen, sitä lämpöisemmissä keleissä menee irtolahkeilla hyvin.

Osaako joku sanoa miten Mille GT winter bib tightsien lämpimyys vertautuu näihin? https://www.castelli-cycling.com/FI/...522_010_52_3XL

Mantel näyttäisi laittavan 0-10 molemmille, tosin Assoksen housuille -0 - 10 ja Castellille 0 - 10...
    https://www.mantel.com/fi/assos-mill...autocomplete=1
    https://www.mantel.com/fi/castelli-s...autocomplete=1

ja jos mulla on Castellista L hyvä, niin ei liene syytä tilata Assoksesta eri kokoa?

Jos Castellin L on sopiva niin Assoksen M sattaisi riittää. Itsellä Assoksen L on just nappiin ja joissain Castellin housuissa XL on parempi. Lämpimyydestä juuri noiden kahden välillä en osaa sanoa mutta tuon Castellin nanoflex on paksuudeltaan hyvin lähellä Assoksen 3/4 pituisissa bibseissä käyttämää kangasta. Itse tulee käytettyä paljon Castellin Nano Flex pro race shortsia irtolahkeiden kanssa kun ajatus noista 3/4 pituisista housuista tuntuu kylmältä. Assoksen housut mielestäni suojaa sukukalleuksia tuulelta hieman paremmin kuin Castellit. Padit on molemmissa hyvät.

Sorpasso ja Assos on samalle kelialueelle ja toi 0-10 kuvaa mun mielestä sitä ihan hyvin. Pakkasella haluaa enemmän tuulisuojaa (vaikka sorpasso wind tai assos ultraz).
    Assos on kuitenkin hengittävämpää matskua ja sitä kautta usein "oikeamman lämpönen".
    Jos omistaa termobibsit ja termolahkeet (esim nanoflex) niin ei noista mitään oleellista lisälämpöä saa. On kuitenkin mukavammat käyttää.

Assos Mille vs Castelli RC voi huoletta ottaa Assoksen yhtä kokoa pienemmän. Assos RS Castelli RC on sitten lähempänä ja riippuu mikä kohta kiristää. Mulle noissa sorpassoissa on tosi pieni toi alalahje niin pitää olla XXL ettei jää nilkka paljaaks. Assos Mille on L.

Jes, kiitoksia kommenteista. Pitänee pistää M koko tilaukseen sitten, vaikka vähän jännittääkin, että mahtuuko muka

Minulle näistä M on juuri passeli vyötärön/lantionmitoilla 86/96cm, eli ihan tuon Assoksen laskurin mukainen "Fits at waist, Slightly loose at hip". Pakkasen puolella alkavat tosiaan käydä viileäksi kun tuuli tulee läpi, mutta taisi tulla käytyä lyhyitä lenkkejä pikkupakkasillakin.
    https://www.assos.com/eu/mille-gt-wi...hts-17583.html

F. Kotlerburg Guest
    Itsellekin passaa Assoksesta pykälää pienempi kuin Castellista. L vs. XL.

Alright, on se varmaan sitten uskottava. Tai ainakin sen verran, että M -koon pistin tilaukseen. Kiitokset vielä kaikille kantaa ottaneille.

Edit: aika nopea toimistus maksuttomaksi, DHL:n toimesta poimittu jo ja maanantaina pitäisi olla perillä
    Bomb muokkasi tätä : 29.09.2023 at 08.46

Mikähän Castellin nykyisistä bibtight-malleista vastaisi parhaiten vanhempaa Sorpasso 2:sta? Esimerkiksi uudemmista Sorpasso RoS on selkeästi paksumpaa materiaalia. Alkaa noista kakkosista jo kangas kulumaan kriittisistä paikoista puhki ja pitäis tällaseen välikausikäyttöön saada uudet.

Ainoa Sorpasso RoS:a kevyempi näyttäis siinä Castellin RC mallistossa olevan se Aero RC jossa tiukempi istuvuus ja vähemmän kangasta polvesta alaspäin. En itse usko että kankaan paksuus kertoo koko totuutta, noissa on nykyään uskomattoman hyvä hengittävyys ja hyvin hylkivät silti vettä.

Tuli nuo Assos Mille GT winter bib tightsit just, lämpimyys selviää sääennusteen perusteella jo tällä viikolla. Tunnustan, että olin saamistani vastauksista huolimatta vähän yllättynyt, että M tuntui sopivalta koolta. Ensikosketus kaikin puolin vakuuttava.

Huvitusta hieman tuotti se, että paketti oli teipattu teipillä, jossa luki "Please handle with care FRAGILE"

Onko kellään kokemusta noista Assos Mille Mille GT Summer c2 GTO housuista? Onko tuo pehmuste liian paksu maantieajeluun?
    Cento evo housujen jälkeen siirryin Mille GTS Summer housuihin mitkä ei täysin vakuuttaneet, alkuvaiheessa varsinkin aiheuttivat hankaumia.

Mielelläni ostaisin uudet Cento evot jos niitä vielä valmistettaisiin. Tai onko vinkata vastaavaa laadukasta pitkänmatkanhousua joltain toiselta merkiltä?

Kyseiset pökät eilen sain ja kyllä epäilyttävän paksu on pehmuste ja myös nuo taitokset siinä vähän epäilyttää. Oma järki arvostaisi enempi tasaista pehmustetta ettei tule mitään hotspotteja. No, 45 minuuttia ajoin trainerilla eikä siinä ollut mitään valittamista, tuntui oikein hyvältä, mutta eipä se paljoa kerro noin lyhyt aika.

Nuo Assoksen koot on kanssa vähän ihmeelliset. Niiden sivujen laskuri ehdotti M. Tilasin M ja L. Todellisuudessa L on sopiva ja sekin tiukan puoleinen, tosin tällä kertaa "lohduttavasti" tiukkuus on reisissä eikä mahassa ja henkseleissä. En sitten tiedä kuinka paljon ne oikeat urheilijat sitä kompressiota oikein haluavat, kun Assos noin on housut mitoittaneet. Nuo ei ainakaan ajon aikana niin helposti kiipeä liian syvälle nivusiin.

Tällä kertaa ei tarvi henkseleitä pidentää. Sitäkään en ymmärrä Assoksen aiemmista housuista, miksi ne henklesit piti olla niin tiukat, että olo oli lenkin jälkeen kun olisi päivän rinkkaa kantanut.

Mulla ei perse oikeen ikinä tottunut noiden Millejen paksumpaan pehmusteeseen. Kyllä niillä joku lyhyempi lenkki menee, mutta eivät mielestäni kovin mukavat pidemmän päälle. Useampi vuosi menty nyt Equipe RS:llä ja niitäkin ollut jo useammat käytössä.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Mä oon tykästynyt Sportful Total Comfortiin. Pehmuste on paksu, mutta omasta mielestä juuri oikeista kohdista ja parhaimmillaan pitkillä matkoilla. Gravelia tulee välillä ajettua myös saman merkin Supergiara bibsillä, jossa hieman snadimpi pehmuste ja taskuja. Sportfulin pehmusteet ovat pääasiassa samoja kuin Castellilla, kun ovat samaa konsernia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pastu Katso viesti
    Mä oon tykästynyt Sportful Total Comfortiin. Pehmuste on paksu, mutta omasta mielestä juuri oikeista kohdista ja parhaimmillaan pitkillä matkoilla. Gravelia tulee välillä ajettua myös saman merkin Supergiara bibsillä, jossa hieman snadimpi pehmuste ja taskuja. Sportfulin pehmusteet ovat pääasiassa samoja kuin Castellilla, kun ovat samaa konsernia.
    Castellin pehmusteet toimivat ihan hyvin mutta eivät kestä omassa käytössä, assoksen housuista saa ajaa kankaan loppuun ja padi on vielä kunnossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hubba Katso viesti
    Castellin pehmusteet toimivat ihan hyvin mutta eivät kestä omassa käytössä, assoksen housuista saa ajaa kankaan loppuun ja padi on vielä kunnossa.
    Mulla on omalla Total Comfortilla nyt n. 10 tkm takana ja vielä hyvässä kuosissa kankaan ja pehmusteen osalta.

EDIT: vähän juksasin, kun 2-3 tkm ajettu Supergiaralla.

Vinkkejä mistä löytäs graveli-/maantiekäyttöön (tiukkoja) shortseja ilman pehmusteita, ilman henkseleitä. Jo viime kesän kylmi ajaa pelkissä pehmustetuissa shortseissa (oon kokeillu muutamaa eri mallia mut aina tulee viima läpi) ja siks käytinkin niiden päällä https://yokokauppa.fi/collections/al...42005476933790 . Eli jotain tän tyylisiä olis hakusessa. Nykyset ajettu loppuun ja tuolta on jo pitkään ollu oikea koko lopussa.

Itse ostin aikoinaan XXL:stä tuollaiset tavalliset pyöräilyhousut ilman pehmustetta. Ja käytin niitä samaan tyyliin, eli kylmällä säällä normi-bibsien päällä.

Vaihtoehto kaksille housuille voisi olla paksummat, useampikerroksiset shortsit eli thermal tai (keskieurooppalaisittain) winter bib shorts. Niistähän löytyy jonkinlainen kombinaatio tuulelta ja pikkusateeltakin suojaavuudesta ja hengittävyydestä.

Spring/Fall shortsit ovat kyllä suomen keleissä hyvät, esim Castellin Nano Flex shortsit ovat viileämmillä shortsikelellä todella mukavat.

Ja juurikin tuolla nimellä.

Assos sprin/wallit aivan loistavat. Noista ei tuule läpi, niinkuin oikeastaan kaikista muista vastaavista.

Itselläni on kahdet Catellin Sorprasso ROS 3/4 housut jotka ovat osoittautuneet myös erittäin käyttökelpoisiksi välikelin housuiksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    Vaihtoehto kaksille housuille voisi olla paksummat, useampikerroksiset shortsit eli thermal tai (keskieurooppalaisittain) winter bib shorts.
    Ahaa, enpä tiennyt tällaisista mitään. Kiitos!
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Pitääpä katella jos tuollasia paksumpia pehmusteellisia löytys, kun ei noita ohkasia pehmustamattomia oikeen meinaa olla. Se vaan kun on jo usemmat säämiskäshortsit, ni ne jää sit käyttämättä. Nuo Castellit ja Assokset ampuu kyllä hinnoissa jonnekkin todella kauas x/

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •