BikeshopLostInLaplandElectrobikeGiant
Sivu 293 / 348 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 193 243 283 291 292 293 294 295 303 343 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.761 - 8.790 / 10432

Aihe: Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^Olisko vaan ilmauksen tarpeessa?
    Mites se sit tehdään, osaako amatöörikin? Shimanon jarrut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti korbendallas Katso viesti
    Mites se sit tehdään....
    Se ei kuulu enää pikakysymysten pariin ja ilmaamisesta on monta topsua (ja juutubea), mutta katso nyt vaikka tämä

Se ei kuulu enää pikakysymysten pariin ja ilmaamisesta on monta topsua (ja juutubea), mutta katso nyt vaikka tämä

Thanks! Tämä on mukava paikka, kun tyhmiinkään kysymyksiin ei vastata vittuilemalla, ainakaan näkyvästi!

Kyllä ne palat/levtt ovat nyt öljyssä tahi muussa moskassa. Mucofin jarrukliineri ja polttaminen saa ainakin minulla palat/levyt kuntoon.

Jos huuto alkaa uudelleen kannattaa miettiä vuotaako satulat.

Normi brakecleaneri ei ole mulla paloja putsannut.

Jarrukliineri ei paloja putsaa, voi olla lasittuneet eli irti vaan ja viilalla tai hiekkaperilla pinta rikki.
    Voihan se olla että männät jumittaa myös.

Viila eikä santapapeerikaan riitä. Se öljy tai muu moska on syvempänä.

Mutta tosiaan lasittuneen pinnan sillä saa rikki. Tuosta johtuu se pidon totaalinen katoaminen ja kauhea meteli.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Jarrukliineri ei paloja putsaa
    Jarrupalat ovat sen verraan huokoiset, että niistä ei puhdistusnesteellä öljyä pois saa. Useamman kerran on saatu pito takaisin ja kirskuminen pois kuumentamalla paloja niin pitkään, että sotku palaa pois. Esim.:

Mistäs saa halvimmalla shimanon ilmaussarjan, mielellään sellainen paketti missä on kaikki tarvittava letkuineen päivineen vai onko tarpeen ostella erikseen? Löytyy maastopyörän lisäksi gravelia ja maantiepyörää, joissa Shimanon jarrut.

Mistäs saa halvimmalla shimanon ilmaussarjan, mielellään sellainen paketti missä on kaikki tarvittava letkuineen päivineen vai onko tarpeen ostella erikseen? Löytyy maastopyörän lisäksi gravelia ja maantiepyörää, joissa Shimanon jarrut.
    https://www.bike-discount.de/en/shimano-tl-br001/002/003-disc-brake-bleed-kit. Kannattaa sitten samalla tilata jo uudet jarrupalatkin valmiiksi, jos vanhoja ei saa elvytettyä. Ja öljyä tarvitsee toki myös.

Mulla on joku bleedkit.comin parikymppiä maksanut sarja.

Parilla kympillä saa halvimmillaan. Aakoon sarja toimiva mutta ei Shimanoja saa halvemmallakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Steve Baggy Katso viesti
    Mulla on joku bleedkit.comin parikymppiä maksanut sarja.
    Onko ok? Shimanon uusi sarja istuu kuulemma tosi hyvin jarrunippelin päähän. Vanhempaa shimanoa saa varmistella huolella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Parilla kympillä saa halvimmillaan. Aakoon sarja toimiva mutta ei Shimanoja saa halvemmallakin.
    Sä taas huutelet ilman mitään tietoa mistään.

Tuo aakoon linkkaama on se uudempi setti, jossa omat kannut mtb ja road kahvoille. Se vanha kannu, johon laitettiin jatko väliin on vain huono.
    samoin tosiaan vanhan letku on suhteellisen helppo tursauttaa irti ja kastella lattia öljuun.

Juurikin tuohon tilanteeseen tuo shimanon pro kitti ainakin toimii.

Olikohan se tämä topsu missä avauduin Duden ulisevista jarruista. Se palojen vaihto ei auttanut, niin tilasin uudet levyt ja uudet Shimpan palat, missä pitäisi olla joku parempi materiaali.

Ja tänään vaihdoin ne levyt, niin luulen että syy taisi löytyä. Ne vanhat Shimpan RT10 levyt olikin ihmeelliset. Se CenterLock kiinnitysosa oli prässätty ohuesta teräspellistä. Ei ihme jos se alkaa värähtelemään.

... Aakoon sarja toimiva mutta ei Shimanoja saa halvemmallakin.
    Puuttuuko tuosta joku sana, vaikuttaa sekavalta.

Muutenkin aina kun tietää jotain "salaista", niin voisi laittaa esimerkiksi jonkun linkin. Muuten on vain tyhjäpäistä huutelua.

^ Voipi olla... Joidenkin mielestä kaikki heidän mielipiteiden vastainen on jotain tyhjänpäiväistä. Ja jos täällä roikkuu päivät illat niin varmaan niin on aikaa löytää halvempiakin vaihtoehtoja kuin jotkin virvelitehtaan versiot.

Saahan sitä itse kukin käyttää mitä tykkää, mutta omasta mielestä Shimanon / Pro työkalut on laadukkaita eikä mitenkään erityisen kalliitakaan.

Esim. tuo ilmaussetti sisältää kaiken mitä Shimanon jarruja ilmatessa voi kaivata öljyä lukuunottamatta. Tai no, 7mm kiintoavaimen voi johonkin vanhempiin jarruihin tarvita.

...jos täällä roikkuu päivät illat niin varmaan niin on aikaa löytää halvempiakin vaihtoehtoja kuin jotkin virvelitehtaan versiot.
    Olet villakoiran ytimessä, kerro kansalle kun kerran tiedät ja aikaa on.

Tällainen oli se RT10 levyn kiinnitysosa.

XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Sorry epäselvä kirjoitus... Itsellä tuollainen https://r2-bike.com/XLC-Bleeding-Kit-for-Shimano-Brakes 7millin avaimen usea kyllä vaatii. DuraAven satuloita varten lisätty sopiva letkunpätkä kun ei ole kierrettä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Onko ok? Shimanon uusi sarja istuu kuulemma tosi hyvin jarrunippelin päähän. Vanhempaa shimanoa saa varmistella huolella.
    Oon mä sillä kahdet MTB-jarrut ilmannut ilman ongelmia, mutta tosiaan jos tarve kippuratankoisien jarruja ilmailla niin sama ostaa suoraan tuo Shimanon oma kitti.

Tais olla tää premium https://www.bike24.com/p2270622.html

Olet villakoiran ytimessä, kerro kansalle kun kerran tiedät ja aikaa on.
    Miksi pitää "v_________tuilla" nykyään harvoille foorumilla kirjoittaville henkilöille? Väki on vähentynyt verrattuna muutaman vuoden takaiseen tilanteeseen. Kenkkuilu keskusteluun osallistujille ei paranna kiinnostuta pyöräilyharrastukseen. Mielestäni täältä on saanut hyvää kokemusperäistä informaatiota pyöräilyharrastukseen. Nuren viestit mielestäni pääsääntöisesti olleet ok.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti KetjutOn Katso viesti
    Miksi pitää "v_________tuilla" nykyään harvoille foorumilla kirjoittaville henkilöille? Väki on vähentynyt verrattuna muutaman vuoden takaiseen tilanteeseen. Kenkkuilu keskusteluun osallistujille ei paranna kiinnostuta pyöräilyharrastukseen. Mielestäni täältä on saanut hyvää kokemusperäistä informaatiota pyöräilyharrastukseen. Nuren viestit mielestäni pääsääntöisesti olleet ok.
    En minä v****illut, sen teki eräs toinen. Kysyin linkkiä mainostamaansa edulliseen tuotteeseen. Monia lukijoita varmasti kiinnostaa. Itse en tarvitse, on jo.

EDIT: ja nyt linkki saatiinkin, hyvä!

Jos joku kysyy neuvoa ja toinen sitä antaa, niin on jokseenkin turhaa tulla kertomaan että parempiakin olisi saatavilla, jos ei vaivaudu linkkaamaan sitä parempaa tuotetta. Varsinkin jos ainoa syy siihen paremmuuteen on aina se, ettei ole "virvelitehtaan" tuote.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Varsinkin jos ainoa syy siihen paremmuuteen on aina se, ettei ole "virvelitehtaan" tuote.
    On kyllä erittäin koomista, kun "virvelitehtaan" tuotteelle ollaan hakemassa huoltosarjaa niin jonkun muun tuote olisi muka parempi kuin valmistajan oma.

En minä v****illut, sen teki eräs toinen. Kysyin linkkiä mainostamaansa edulliseen tuotteeseen. Monia lukijoita varmasti kiinnostaa. Itse en tarvitse, on jo.

EDIT: ja nyt linkki saatiinkin, hyvä!
    Palaute oli tarkoitettu yleisellä tasolla. Sinun kommentit ja varsinin matkaplokit kuvineen ovat upeita luettavaa. Kiitos niistä!

Oman kokemuksen perusteella ostaisin ilman muuta tuollaisen Aakoon suositteleman tuotteen. Tämä jo sen perusteella että olen tottunut operoimaan kahvoihin kiinnitettävällä kupilla.
    Itsellä on xlc:n kitti ja olen ostanut siihen lisäksi kupin. (juu, ja adapteri ainakin 9170 jarrukahvoihin piti tilata vielä erikseen)
    Tuolla kombolla voi kyllä ilmata, mutta ongelmana minulla on ollut satulan puolen liitos ja sen vuoto/pettäminen jos ja kun operaatioon tulee mutkia matkaan.
    Toki en ole käyttänyt noita kalliimpia, mutta hintaero on niin pieni ja ei ne varmaan huonompiakaan ole.

Itsellä ei ole ollut tuon setin kanssa muuta ongelmaa kuin mainitsemani nippa. Kylläkin kupin ja ruiskun kanssa pelkästään ilmannut onnistuneesti.

Itse olen oppinut ja tottunut ilmaamaan jarrut tuolla 15 vuotta vanhalla Avidin sarjalla, johon olen uusinut ruiskuja ja letkun pätkiä.

Missään nimessä tätä mun metodia ei muiden kannata opetella, ei varmaan ole se helpoin ja yksinkertaisin tapa. Mutta kun noillakin on pärjännyt, niin en viitsi niitä uusia kuppeja ostella.

Eli vaikka itse jollakin systeemillä pärjää, niin ei se tarkoita että sitä kannattaa muille markkinoida.

Samanlaisia aiheita

1. Pikakysymykset.
    By lynxlynx in forum Varusteet
    Vastaukset: 7193
    Viimeinen viesti: 29.08.2025, 21.56

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •