Kyllä ne palat/levtt ovat nyt öljyssä tahi muussa moskassa. Mucofin jarrukliineri ja polttaminen saa ainakin minulla palat/levyt kuntoon.
Jos huuto alkaa uudelleen kannattaa miettiä vuotaako satulat.
Normi brakecleaneri ei ole mulla paloja putsannut.
Jarrukliineri ei paloja putsaa, voi olla lasittuneet eli irti vaan ja viilalla tai hiekkaperilla pinta rikki.
Voihan se olla että männät jumittaa myös.
Viila eikä santapapeerikaan riitä. Se öljy tai muu moska on syvempänä.
Mutta tosiaan lasittuneen pinnan sillä saa rikki. Tuosta johtuu se pidon totaalinen katoaminen ja kauhea meteli.
Mistäs saa halvimmalla shimanon ilmaussarjan, mielellään sellainen paketti missä on kaikki tarvittava letkuineen päivineen vai onko tarpeen ostella erikseen? Löytyy maastopyörän lisäksi gravelia ja maantiepyörää, joissa Shimanon jarrut.
https://www.bike-discount.de/en/shimano-tl-br001/002/003-disc-brake-bleed-kit. Kannattaa sitten samalla tilata jo uudet jarrupalatkin valmiiksi, jos vanhoja ei saa elvytettyä. Ja öljyä tarvitsee toki myös.
Mulla on joku bleedkit.comin parikymppiä maksanut sarja.
Parilla kympillä saa halvimmillaan. Aakoon sarja toimiva mutta ei Shimanoja saa halvemmallakin.
Sä taas huutelet ilman mitään tietoa mistään.
Tuo aakoon linkkaama on se uudempi setti, jossa omat kannut mtb ja road kahvoille. Se vanha kannu, johon laitettiin jatko väliin on vain huono.
samoin tosiaan vanhan letku on suhteellisen helppo tursauttaa irti ja kastella lattia öljuun.
Olikohan se tämä topsu missä avauduin Duden ulisevista jarruista. Se palojen vaihto ei auttanut, niin tilasin uudet levyt ja uudet Shimpan palat, missä pitäisi olla joku parempi materiaali.
Ja tänään vaihdoin ne levyt, niin luulen että syy taisi löytyä. Ne vanhat Shimpan RT10 levyt olikin ihmeelliset. Se CenterLock kiinnitysosa oli prässätty ohuesta teräspellistä. Ei ihme jos se alkaa värähtelemään.
^ Voipi olla... Joidenkin mielestä kaikki heidän mielipiteiden vastainen on jotain tyhjänpäiväistä. Ja jos täällä roikkuu päivät illat niin varmaan niin on aikaa löytää halvempiakin vaihtoehtoja kuin jotkin virvelitehtaan versiot.
Saahan sitä itse kukin käyttää mitä tykkää, mutta omasta mielestä Shimanon / Pro työkalut on laadukkaita eikä mitenkään erityisen kalliitakaan.
Esim. tuo ilmaussetti sisältää kaiken mitä Shimanon jarruja ilmatessa voi kaivata öljyä lukuunottamatta. Tai no, 7mm kiintoavaimen voi johonkin vanhempiin jarruihin tarvita.
Sorry epäselvä kirjoitus... Itsellä tuollainen https://r2-bike.com/XLC-Bleeding-Kit-for-Shimano-Brakes 7millin avaimen usea kyllä vaatii. DuraAven satuloita varten lisätty sopiva letkunpätkä kun ei ole kierrettä.
Oon mä sillä kahdet MTB-jarrut ilmannut ilman ongelmia, mutta tosiaan jos tarve kippuratankoisien jarruja ilmailla niin sama ostaa suoraan tuo Shimanon oma kitti.
Tais olla tää premium https://www.bike24.com/p2270622.html
Miksi pitää "v_________tuilla" nykyään harvoille foorumilla kirjoittaville henkilöille? Väki on vähentynyt verrattuna muutaman vuoden takaiseen tilanteeseen. Kenkkuilu keskusteluun osallistujille ei paranna kiinnostuta pyöräilyharrastukseen. Mielestäni täältä on saanut hyvää kokemusperäistä informaatiota pyöräilyharrastukseen. Nuren viestit mielestäni pääsääntöisesti olleet ok.
Jos joku kysyy neuvoa ja toinen sitä antaa, niin on jokseenkin turhaa tulla kertomaan että parempiakin olisi saatavilla, jos ei vaivaudu linkkaamaan sitä parempaa tuotetta. Varsinkin jos ainoa syy siihen paremmuuteen on aina se, ettei ole "virvelitehtaan" tuote.
Oman kokemuksen perusteella ostaisin ilman muuta tuollaisen Aakoon suositteleman tuotteen. Tämä jo sen perusteella että olen tottunut operoimaan kahvoihin kiinnitettävällä kupilla.
Itsellä on xlc:n kitti ja olen ostanut siihen lisäksi kupin. (juu, ja adapteri ainakin 9170 jarrukahvoihin piti tilata vielä erikseen)
Tuolla kombolla voi kyllä ilmata, mutta ongelmana minulla on ollut satulan puolen liitos ja sen vuoto/pettäminen jos ja kun operaatioon tulee mutkia matkaan.
Toki en ole käyttänyt noita kalliimpia, mutta hintaero on niin pieni ja ei ne varmaan huonompiakaan ole.
Itsellä ei ole ollut tuon setin kanssa muuta ongelmaa kuin mainitsemani nippa. Kylläkin kupin ja ruiskun kanssa pelkästään ilmannut onnistuneesti.
Itse olen oppinut ja tottunut ilmaamaan jarrut tuolla 15 vuotta vanhalla Avidin sarjalla, johon olen uusinut ruiskuja ja letkun pätkiä.
Missään nimessä tätä mun metodia ei muiden kannata opetella, ei varmaan ole se helpoin ja yksinkertaisin tapa. Mutta kun noillakin on pärjännyt, niin en viitsi niitä uusia kuppeja ostella.
Eli vaikka itse jollakin systeemillä pärjää, niin ei se tarkoita että sitä kannattaa muille markkinoida.![]()
Kirjanmerkit