Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
Nostin tuosta vanhasta MAS:npostauksesta esimerkkinä esiin pari kohtaa, jotka ei sano minulle yhtään mitään. Tuoko ne minulle sitä lisäarvoa, mikä on tiilipalvelin ja mikä on vektorikartta?
Hienoa että te sovelluskehittäjät keskustelette täällä keskenään, oikein hyvä juttu. Koska minä olen varmaan se ainut tyhmä joka ei ymmärrä tuosta mitään. Mutta ei tästä sen enempää, jatkakaa ihmeessä ohjelman kehittämistä. Niin minä olen valmis maksamaan sen käyttämisestä.
Aina on toimintoja joita kaikki käyttäjät eivät tarvitse, eivätkä edes ymmärrä, jolloin kys. toiminto ei ole tälle käyttäjäryhmälle yleensä suunnattu. Tiilipalvelin on esimerkki sellaisista. Vektorikartta on kieltämättä haastava myös useammille, mutta mikä olisi parempi, "universumin hienoin kartta"? Tässähän myös näin markkinoinnin kannalta on haaste: huomattavan iso joukko ulkona liikkujia vannoo MML:n maastokartan nimeen, koska se on tuttu, se näyttää kivalta ja Karttaselain-tyyppisten sovellusten tekijät mainostavat sitä "ajantasaisin MML:n kartta-aineisto", mikä on faktuaalisesti totta mutta harhaanjohtavaa siinä, että MML ei nyt vaan päivitä sitä polkudataa käytännössä juuri ollenkaan (pl. mitä ilmakuvista näkee eli aika vähän). Trailmapin uusi vektorikartta on mielestäni hienoin (sisällöltään, tyyli on aina makuasia) mitä Suomessa on, mutta mitenkä sitä markkinoisi peruskäyttäjälle joilla käsitys kartoista ja niiden eroista rajoittuu visuaalisen tyylin eroihin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
Pps. Olipa hankala löytää se reitti sinne tilaamiseen. Eli piti mennä testiversion sivuille, rekisteröityä ja sitten löytyi Osta Trailmap Plus -tilaus painike. Joka ei nyt kylläkään pelaa. Ainakaan täällä töissä. (Viesti osoitteesta ng.trailmap.fi Tilauksen luominen epäonnistui)
Tilaus ei tosiaan pomppaa kovin silmille nykyään, tarkoituksella, mutta kyllä se enemmän framille tulee jatkossa. Pistätkö minulle emailia markus miuku trailmap.fi niin katsotaan mikä on oikein tilanne. Tilaukset on tähän asti toimineet hyvin luotettavasti ja tänäänkin on tilaus tehty tuoreeltaan. Siksi jos jotain hämminkiä olisi niin mielelläni tutkin sen nyt heti.