HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 112 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 62 102 110 111 112 113 114 122 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.331 - 3.360 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #3331
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.509
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Minulle on tulossa samat RH:n 27,5" renkaat. Olisin halunnut mustat mutta ei ollut saatavilla niin piti ottaa tan wallit. Pitäisi sopia rungon väriin. Jos ei niin musta tussi käyttöön.
    Miten noi on kestäneet kulutusta/kilometrejä?
    Millaiset paineet / kokonaismassa?
    Hyvä valinta! Väri on tietysti makuasia. Itse otan vaaleaa kylkeä aina kun vain on tarjolla

    Mutta paha sanoa kulumisesta. Minulla on Explorossa kolmet kumit kierrossa, eikä kirjanpito valitettavasti ole sillä tasolla. Mielestäni ovat kestäneet sen mitä pitääkin.

    Ja paineita niin vähän kuin uskaltaa, tai sitten reippaasti kovaksi. Kumpikin Rene Hersen mukaan toimii. Minulla noin 2 baria ja siitä sitten ylöspäin maaston ja kuorman mukaan (alkaen 100kg). 3 baria ei tunnu maantiellä pahalta.
    Pyöräily on kivaa!

  2. #3332
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.393
    Kokonaispaino pienempi ja Steilacoomeilla n 2/2,2 bar joten alle 2 bar lähdetään.
    Sitä olen ihmetellyt miksi Rene Herse ei ole tehnyt renkaita pikkunappuloilla. Ne itselle ainakin sopisi parhaiten yleisrenkaiksi.

  3. #3333
    Hersellähän on oma rengaspainelaskuri, antaa aina kaksi eri painetta.
    https://www.renehersecycles.com/tire...re-calculator/

  4. #3334
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.202
    Teemu, itse jätän varmasti renkaat hyllyyn jos vaalea/tanwall ainoa vaihtoehto, tuli nuoruudessa mitta täyteen noita paskanruskeita.

  5. #3335
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.393
    Renen laskuri antaa Steilacoomeille, 38 mm, 2,7 bar soft mikä on ainakin omassa käytössä turhan paljon.

  6. #3336
    Juu, yksilöllisiähän nämä ovat. Itselle näyttää 38mm leveydelle ihan samaa soft-lukemaan, mutta ajan soraa 45mm leveillä ja niille antaa toki alemman lukeman, joka on kyllä oikein mukava. Alemmas en uskalla edes laittaa, tuntuu jo niin löllöltä. Kunhan nyt mainitsin, kun nimenomaan Hersen kumien paineista oli kyse.

  7. #3337
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Ultradynamico Rose JFF:stä kosahti kylki tänään lenkillä. Matinkylän uimarannan luona polunpätkällä osuin johonkin. Vähän ehkä turhan helposti meni, vaikka oma moka olikin. Vajaa sentin viilto. Kudoksen säikeitä poikki. Ihan kuin Race-version kylki olisi kestävämpää matskua, vaikka on ohuempi.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #3338
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Hipsterirenkailla vedellään tuurilla. Välillä kumi puhkeaa ja sattuu vahinkoja

  9. #3339
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Tai taidolla. Kun ei hölmöile, niin vahinkojen todennäköisyys pienenee ja onneksi ne vahinkojen välit saa sitten nautiskella täysillä

    (Vähän lyhyeksi jäi ton eturenkaan käyttöikä kyllä, kun ei ollut kulunut vielä lainkaan ja ratkeama on sen verran reilu, että taitaa renkula olla roskiskamaa.)
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  10. #3340
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Mä olen ollut kyllä tyytyväinen maxxiksen velocita slikseihin. En tietystikkään aja noilla nyt sepeliaikaan, mutta kohta menee alle. Ihan asiallinen ja suht varma rengas.

    Kovasti tekisi mieli challangen stradeja, muttei taida jaksaa testailla. Maxxikset vaan toimii ja nuo on tosi helppo asentaa aina uudelleen.

  11. #3341
    Työmatkapyörään pitäisi uudet tubeless renkaat hommata. Mahtuu maksimissaan 38 mm leveä kumi lokasuojien kanssa. Mahdollisesti samalla pyörällä tulisi tehtyä pidempää retkiajoa myös, mutta pääosin aina asfaltilla.

    Täällä rummutetaan Cinturato H:n puolesta aika kovasti, mutta itse en ehkä vielä ole vakuuttunut. Pistosuojausta pidän tärkeänä. Toivoisin vähän jokaisen kohdalla, että 20 mm kehällä olisivat vähän ilmoitettua mittaa leveämmät (pl. ehkä tuo Vittoria). Olisko täällä jollain näistä todellisia leveyksiä?


    Pirelli CINTURATO™ Gravel H Folding Tyre 700x35c

    Tufo Gravel Speedero - TLR Folding Tire 700x36c

    Vittoria Terreno Zero Gravel Endurance TLR Graphene 2.0 folding 700x37c

    Michelin POWER Adventure TS Competition Line TLR Folding Tire 700x36c

  12. #3342
    Vain Pirellistä kokemuksia, 45mm leveänä nopea, todella nopea kumi, mutta pistosuojaus keskinkertainen. BRR mittausten mukaan Tufot vähän nopeampia mutta huonommalla pistosuojauksella. Tufoista on ne uudet parammalla pistosujauksella olevat HD versiot ja esim Gravel Thundero HD 40 on BRR mittausten mukaan yhtä nopea kuin Pirtellin Gravel H ja pistosuojauskin ihan identtinen. Thunderosta ja Spederosta molemmista HD-versio 36mm leveänä ja normiversioissa nopeudessa ei mitattua eroa.

    Itse ottaisin Pathfinder Pro 2Bliss Ready 38. Em hitaampi, mutta kestävämpi. Misukka on BRR 48mm testin perusteella ihan ripeä ja kestävä kumi.

    Vittoria on mittausten mukaan hidas mutta kestävä.

  13. #3343
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    Itse ottaisin Pathfinder Pro 2Bliss Ready 38. Em hitaampi, mutta kestävämpi.
    Pelkään että tuo on liian leveä eikä mahdu pyörimään. Muuten kyllä paperilla näyttäisi olevan ihan hyvä, vaikka vähän painava onkin.

  14. #3344
    Uudistunut Gravelking SS+ voisi myös olla vaihtoehto, mutta ei vielä oikein tahdo löytyä kaupoista. Mitähän tuossa nyt käytännössä on uutta?

    Aikaisemmista renkaista Michelinit ehkä ykkösenä listalla, tästä ei kauheasti ole arvosteluita, joten vähän villi kortti.

  15. #3345

  16. #3346
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Keski-pohjanmaa
    Viestit
    76
    Nyt pitäis löytää uudet gummit e-graveliin. Ensiasennus gummeilla(Maxxis Receptor EXO 650x47) ollaan tähän asti menty. Ihan tyytyväinen ollut, ei yhtään rengasrikkoa (tubeles). Elikkä mistään "paremmasta" gummista ei ole kokemusta, vai onko parempaa? Ajot suuntautuu sora/assu, vain pakosta poluille. Gummin leveys minimissään 45. Vittoria Terrano dry? WTB Byway? Jokin muu?

  17. #3347
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hansibal Katso viesti
    Nyt pitäis löytää uudet gummit e-graveliin. Ensiasennus gummeilla(Maxxis Receptor EXO 650x47) ollaan tähän asti menty. Ihan tyytyväinen ollut, ei yhtään rengasrikkoa (tubeles). Elikkä mistään "paremmasta" gummista ei ole kokemusta, vai onko parempaa? Ajot suuntautuu sora/assu, vain pakosta poluille. Gummin leveys minimissään 45. Vittoria Terrano dry? WTB Byway? Jokin muu?
    Specialized Pathfinder 47 mm koossa voisi olla hyvä vaihtoehto, jos sulla on siis 27,5” kiekot. Kestävät ja hyvä pistosuojaus.

  18. #3348
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Keski-pohjanmaa
    Viestit
    76
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Specialized Pathfinder 47 mm koossa voisi olla hyvä vaihtoehto, jos sulla on siis 27,5” kiekot. Kestävät ja hyvä pistosuojaus.
    tuohan voisi olla ihan mielenkiintoinen.

  19. #3349
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    426
    Jokohan uskaltaisi julistaa, että Pathfinder Pro kestää sepeliä? Ainakaan yhtään rengasrikkoa ei ole tänä keväänä tullut. Samoin toisen pyörän GravelKing SS+ on kestänyt, mutta sillä huomattavasti vähemmän kilometrejä alla. Minusta molemmat näistä ovat aika hyviä kompromisseja mukavuuden ja pistosuojauksen suhteen. Kesäksi tekisi silti mieli laittaa vaikkapa sitä perus GK:iä ilman plussaa.

  20. #3350
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti esk Katso viesti
    Työmatkapyörään pitäisi uudet tubeless renkaat hommata. Mahtuu maksimissaan 38 mm leveä kumi lokasuojien kanssa. Mahdollisesti samalla pyörällä tulisi tehtyä pidempää retkiajoa myös, mutta pääosin aina asfaltilla.

    Täällä rummutetaan Cinturato H:n puolesta aika kovasti, mutta itse en ehkä vielä ole vakuuttunut. Pistosuojausta pidän tärkeänä. Toivoisin vähän jokaisen kohdalla, että 20 mm kehällä olisivat vähän ilmoitettua mittaa leveämmät (pl. ehkä tuo Vittoria). Olisko täällä jollain näistä todellisia leveyksiä?


    Pirelli CINTURATO™ Gravel H Folding Tyre 700x35c

    Tufo Gravel Speedero - TLR Folding Tire 700x36c

    Vittoria Terreno Zero Gravel Endurance TLR Graphene 2.0 folding 700x37c

    Michelin POWER Adventure TS Competition Line TLR Folding Tire 700x36c
    Laitoin Michelinit tilaukseen. Eipä ne nyt kovin surkeat voi olla, mutta jää nähtäväksi. Uudet kiekot pitää kuitenkin kasata ennen kun nuo alle laitan.

  21. #3351
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    43
    Tilasin suoraan Tufolta Thundero Hd:t 44mm leveinä. Asennus 25mm sisäleveille vanteille niin pullistui 45mm mittaisiksi. Erinomaisen tuntuiset nakit. Rullaa hyvin pikitiellä ja hiekalla tuo hieman korkeampi ulkoreunan nappula antaa hyvin tuntumaa kaarteissa. Aika montaa kumia olen kokeillut ja meni kyllä listan kärkipäähän tällä hetkellä. Ajoin pk seudun täyttömäkiä sen 150 km viikonloppuna hymy huulilla. Rullaavuus tuntuman perusteella ihan Contin Terran Speedin luokkaa. Kaarrepito selkeämpi ilman, että ohjaa liikaa. Tuo hieman leveämpi rengaskoko on omasta mielestä kivempi ajaa kuin ns. normi 40mm kumi. Pirellin M oli selkeästi jäykempi rengas tuntumaltaan vaikka tykkäsin myös siitä. Paineet Thunderoissa nyt edessä 1.8 bar ja takana 1.9 bar.

  22. #3352
    Maantiekausi tuli aloitettua Thundero 44:lla (ei HD). Sitten kelvien putsauksen jälkeen alle toiset kiekot joilla Contin 5000. Odotus oli, että ny lähtee. Mutta ero samoilla wateilla & keleillä oli kyllä erinomaisen pieni Thunderoon - toki sileällä asfaltilla fiiliksessä voitti, mutta täällä riittää sitä gravel-asfalttiakin ihan riittämiin missä tuo Thundero toimii paremmin. Edellisvuonna maantiekausi alkoi Maxxis Ramblereilla ja niistä kun vaihtoi maantiekumeihin niin loikka oli aika huikea.

    Aiemmin oli gravel-kiekoilla Terra Speedit - hyvinhän ne kulkee kaikilla pinnoilla, mutta asfaltilla melkein silmissä näki niiden kulumisen. Thunderoon vaihdon jälkeen tuota ongelmaa ei ole ja muutenkin se on toiminut hyvin saman tyyppisesti kuin Terra Speed. Tarvisi tosin joskus jaksaa kietaista jotkut näistä hipsterikumeista kiekoille jotta näkisi onko niissä oikeasti eroa näihin tavallisen tallaajan gummeihin.

  23. #3353
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MAS Katso viesti
    Maantiekausi tuli aloitettua Thundero 44:lla (ei HD). Sitten kelvien putsauksen jälkeen alle toiset kiekot joilla Contin 5000. Odotus oli, että ny lähtee. Mutta ero samoilla wateilla & keleillä oli kyllä erinomaisen pieni Thunderoon - toki sileällä asfaltilla fiiliksessä voitti, mutta täällä riittää sitä gravel-asfalttiakin ihan riittämiin missä tuo Thundero toimii paremmin. Edellisvuonna maantiekausi alkoi Maxxis Ramblereilla ja niistä kun vaihtoi maantiekumeihin niin loikka oli aika huikea.

    Aiemmin oli gravel-kiekoilla Terra Speedit - hyvinhän ne kulkee kaikilla pinnoilla, mutta asfaltilla melkein silmissä näki niiden kulumisen. Thunderoon vaihdon jälkeen tuota ongelmaa ei ole ja muutenkin se on toiminut hyvin saman tyyppisesti kuin Terra Speed. Tarvisi tosin joskus jaksaa kietaista jotkut näistä hipsterikumeista kiekoille jotta näkisi onko niissä oikeasti eroa näihin tavallisen tallaajan gummeihin.
    Ainakin omat Rambler 38:t pitää asvaltilla sellasta mekkalaa että väkisin hukkaa watteja. Pitäisi saada ajeltua ne läpi, että kehtaa laittaa jotain parempaa alle.

  24. #3354
    Jep kyllä niistä ääntäkin lähti. Mun Rambler 45c oli kyllä oikein mukavat polkupitoisemmille gravel-lenkeille, mutta nopeaa kovalla alustalla ei ole niiden juttu.

  25. #3355
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuomo72 Katso viesti
    Tilasin suoraan Tufolta Thundero Hd:t 44mm leveinä. Asennus 25mm sisäleveille vanteille niin pullistui 45mm mittaisiksi. Erinomaisen tuntuiset nakit. Rullaa hyvin pikitiellä ja hiekalla tuo hieman korkeampi ulkoreunan nappula antaa hyvin tuntumaa kaarteissa. Aika montaa kumia olen kokeillut ja meni kyllä listan kärkipäähän tällä hetkellä. Ajoin pk seudun täyttömäkiä sen 150 km viikonloppuna hymy huulilla. Rullaavuus tuntuman perusteella ihan Contin Terran Speedin luokkaa. Kaarrepito selkeämpi ilman, että ohjaa liikaa. Tuo hieman leveämpi rengaskoko on omasta mielestä kivempi ajaa kuin ns. normi 40mm kumi. Pirellin M oli selkeästi jäykempi rengas tuntumaltaan vaikka tykkäsin myös siitä. Paineet Thunderoissa nyt edessä 1.8 bar ja takana 1.9 bar.
    Laitahan myöhemmin lisäraporttia. Pistosuojaus ja kulutuskestävyys kiinnostaa. HD Swampero olisi mielenkiintoinen vaihtoehto korvaamaan pomminkestävät Pirellin Gravel M't. Saa olla kyllä perkeleen hyvä rengas, että uskaltaa vaihtaa, mutta kivahan se on kokeilla eri gummeja.

  26. #3356
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062

  27. #3357
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Pitäisi olla valmistajan mukaan viisi wattia nopeammat kuin ne edelliset GR1:t, jotka BRR:n testin mukaan olivat ihan hirveät jarrut ja hitaammat kuin Re-Fuset. Tämän perusteella siis oltaisiin GK SS+:n tai Schwalbe G-One Ultrabiten tasolla eli ei varmaan ole vieläkään mikään nopea rengas kyseessä.

  28. #3358
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    ^Joo, samaa kalkuloin itsekin, että ei olisi vieläkään kärkipäätä rullauksen osalta. Mutta BRR:n mittaukset tuosta olisi kiva nähdä (ja varmaan nähdäänkin jossain vaiheessa), koska nuo valmistajien mittapenkit näyttävät kovasti vaihtelevan.

    Ainakin tuolla voitettiin tänä vuonna Midsouth-Gravel, mutta sekään ei välttämättä kumista johtunut. Voi olla, että voitti niistä huolimatta

    Ja taisi Stuyvenillä olla myös noiden protot alla viime vuoden voittoisassa EM-kisassa.

  29. #3359
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    On kyllä nopeat nuo Schwalbe G-One RS 40mm asfaltilla (toki myös hiekalla). Ajanut gravelilla niillä nyt kevään ja eilen vaihdoin maantiekumit Continental 5000S TR 28mm -tiallle. Ei nyt kamalaa eroa nopeuksissa, kun vertailin paria parin tunnin lenkkiä. Lämpötilassa 10 asteen ero mikä toki vähän vaikuttaa
    Samanlainen kumpuileva lenkki ja alku ja lähtö samasas paikassa

    Schwalbe G-One RS 40mm
    avg 265W
    np 273w
    Avg Speed 32.9 km/h
    lämpötila +12c




    Continental 5000S TR 28mm
    avg 260W
    np 268w
    Avg Speed 33.6 km/h
    lämpötila +2c

  30. #3360
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Ja tosiaan sama pyörä? Ei kyllä ole isoa eroa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •