GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 111 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 61 101 109 110 111 112 113 121 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.301 - 3.330 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    X1 R kuulostaa ihan kiinnostavalta versiolta.
    Niin kuulostaa ja (kuvitus)kuvien perusteella kylki ei ainakaan näytä tönköksi vulkanoidulta.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Toiset uskovat joulupukkiin, toiset jumalaan, minä uskon Panaraceriin.

Eli kiinnostava uutuus tulossa. Toisaalta kaipaan Gravelking SK:n kaltaista pikkunappulaa. Ei ihan vastaavaa ole sattunut silmään. Esim. Challenge Getaway taitaa olla aika lähelle sitä, ja on ehkä rullaavampi, muttei löydy 650b-kokoa, jossa paksukaiset kannattaa tietysti hankkia.
    Mä taas en koskaan tullut uskoon ja yksi käyttämätön Gravelking SK taitaa vielä olla kaapissa. Mä olen Teravail-uskova.

Itse jossain vaiheessa ollut Conti (uskollinen), maastorenkaissa ei ole paljon parempia löytynyt ja kapeammissakin olleet suosikkeja mutta nyt vain uuteen voisi hankkia jotkin ennen kokeilemattomat. Toisaaltaan kun renkaat kulutustavaraa niin helppo vaihtaa jos ei miellytä...

Itse tunnun aina palaavan GravelKing SK:hon. Jotenkin se vain on ollut mukavin. Pitäis varmaan joskus kokeilla noita ihka oikeita hipsterirenkaitakin. Viimeisin GG-rengas on ollut Specialized Pathfinder Pro ja aika jäykältä tuntuu. Terra Speed oli ihan kiva ja nopea, mutta piti semmoista ihme uimalelun napsuntaa ja narskuntaa vs. GravelKingin pehmeä ja äänetön rullaus.

Mulla on hipsterirenkaat ja seuraavaks varmaan palaan takas Gravelkingeihin. Toki eka ajan ultradynamicot loppuun.

Ehkäpä Panaracer olisi kuitenkin se alkuperäinen hipsterirengasmerkki ja Pasela se aito The Hipsterirengas. Kaikki nää uudemmat on pelkkiä wannabeitä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Niin just. Panaracerin tekemiä ja komeasti markkinoituja.

Heitin alle 42mm Vittoria Terreno Dryt 303ässiin, ei hooklesseihin t valmistaja, 400km kuitenkin ajelin tyytyväisenä 47mm versioilla syksyllä. Hyvä rengas, rullaa ja sivunappulat antavat mutkapidon.
    Embrace the moment

Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    Heitin alle 42mm Vittoria Terreno Dryt 303ässiin, ei hooklesseihin t valmistaja, 400km kuitenkin ajelin tyytyväisenä 47mm versioilla syksyllä. Hyvä rengas, rullaa ja sivunappulat antavat mutkapidon.
    Mulla oli joskus openissa samoilla kiekoilla 40mm terreno dryt. Renkaat pysyivät vanteilla ja olen vielä elossa.

Punnitsin S-Works Pathfinderit (700x42), 432 ja 434 grammaa. Ilmoitetun alle siis hyvinkin.

Ilmeisen kestävät, sekä kulutuksen että reikien osalta?

S-Workseista ei vielä kokemusta, Pro-versiot olleet alla kaksi kautta eikä kulumisen merkkejä näy. Kilsoja vielä paljon jäljellä. Reikiä nolla.

Nuo hankin ihan keventelyturhamaisuuttani kun halvalla vinkattiin. Varmaankin laitan alle ja Prot siirrän rengasboksiin odottamaan tulevaisuutta.

^Saako muuta kuin noita paskan ruskeita?

^Täältä helpompaa ;-)))

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    Ilmeisen kestävät, sekä kulutuksen että reikien osalta?
    On. Ajoin koko viime kesän noilla, ei mitään ongelmia.

Bontragerilta tulossa uusi RSL malli 42mm leveänä. Tuolla kumilla voitettiin tämän vuoden Midsouth Gravel ja muutakin menestystä jo tullut. BRR:n sivuilla kaikki testatut Bontragerit suoriutuneet tähän mennessä varsin vaatimattomasti, ellei jopa heikosti. Mielenkiintoista aikoinaan sitten nähdä näiden rumputulokset. Pro-kuskithan ajaa pitkälti niillä renkailla, mitä sponssidiileissä lukee (myös ns. privateer) ja kovin suurta merkitystä ei renkaiden rullaustuloksilla näytä vauhtiin olevan, kunhan vain kestää ehjänä maaliin. Hyvänä esimerkkinä mm. Keegan Swenson ja Maxxis

Pienin rengaskoko, jolla olen viimevuosina ajanut on ollut 29x2,8,
    joten kertokaahan gravelnoobille hyvä sekakäyttöä (asvaltti, soratiet ja satunnainen metsäpolku) kestävä ja kohtuullisesti pitävä, 27,5/650b kokoinen noin 40mm-50mm leveä rengastus.
    Vanteen sisäleveys 24mm.
    Oletettavasti pyörällä harrastetaan myös bikepacking-hommia, jos sillä merkitystä

Ja kyllä, netti on arvosteluja täynnä, mutta voisin kuvitella tämän foorumin otannasta saavan parempaa, maakohtaista infoa.

Lähetetty minun SM-G781B laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo81 Katso viesti
    Pienin rengaskoko, jolla olen viimevuosina ajanut on ollut 29x2,8,
    joten kertokaahan gravelnoobille hyvä sekakäyttöä (asvaltti, soratiet ja satunnainen metsäpolku) kestävä ja kohtuullisesti pitävä, 27,5/650b kokoinen noin 40mm-50mm leveä rengastus.
    Vanteen sisäleveys 24mm.
    Oletettavasti pyörällä harrastetaan myös bikepacking-hommia, jos sillä merkitystä

Ja kyllä, netti on arvosteluja täynnä, mutta voisin kuvitella tämän foorumin otannasta saavan parempaa, maakohtaista infoa.

Lähetetty minun SM-G781B laitteesta Tapatalkilla
    Vakiosuositukseni eli Pirellin Cinturato Gravel M. Loistava pito pehmeämmälläkin pinnalla, kestää ja rullaa mainiosti noinkin kuvioiduksi ja kestäväksi renkaaksi.
    https://youtu.be/fx9j8Ejo7lc?si=GhZR2oab2bzFOPET

Sileämmistä sitten Specialized Pathfinder Pro 650x47, mutta en mä omia Gravel M'iä ole jaksanut vaihtaa, vaikka sileämpääkin olisi tarjolla ja noi on ostettu alunperin vain mutakauden erikoisrenkaiksi. Rullaavat riittävän hyvin ja pito on kivaa. Ja reikää en ole pariin kauteen saanut, vaikka aluksi ajoin sisureilla sepelikaudellakin.

Napsautin Campan Levante -kiekoille Challenge Strada Biancat leveydessä 45 niin mitattu leveys on 47-48 mm, vähän yllätti. Kuitenkin rollingresistance -sivustolla 40-millinen oli mitattu kaksi milliä alimittaiseksi. No ei se mitään, hyvin mahtuu Grizlissä pyörimään ja aika nannaa oli päästellä 90 km ja 3h 15 min lenkki asfaltilla ja soraisilla kelveillä. Erikoiset lätyt on nuo renkaat mutta kyllä ne ihan kivasti meni noille vanteille ja tiiviydessä ei valittamista. Pitää vaan se 4 bar tuupata alkuun että menee kunnolla reunaa vasten. En kyllä mitään liukastetta käyttänyt, muuta kuin litkua lopuksi.

Koitin myös 5000S TR:t samoille vanteille niin 30-millinen oli 31 mm tönärillä mitattuna.

^ Ja pirun hyvä rengas onkin. Nopea ja pakottaa suorastaan ajamaan lujaa. Pitokin ihan kiva kun tiedostaa sen ajotyylissään. Kun ei kyynärpää mutkassa maata hipoen aja niin riittää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tri-nisti Katso viesti
    Kuitenkin rollingresistance -sivustolla 40-millinen oli mitattu kaksi milliä alimittaiseksi.
    Tätä minäkin olen ihmetellyt, kun omasta mielestäni sekin on ylimittainen ja venyy vielä käytössä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Tätä minäkin olen ihmetellyt, kun omasta mielestäni sekin on ylimittainen ja venyy vielä käytössä.
    All size measurements are taken at low air pressure on a 17.8 mm inner width rim.

Ymmärrän halun käyttää samaa vannetta, jotta data pysyy vertailukelpoisena vanhoihin, mutta kehän kapeus voi muuttaa vähän rullaustuloksiakin renkaiden kesken. Tosin tuokin taidettiin testata jossain kohtaa.

Mutta olisi kyllä aika päivittää kiekko vaikka 25mm sisäleveyteen ja antaa vanhoille testeille laskennalliset tulokset, kuten tehtiin jo sisureiden kanssa.

Joo testivanteen kapeus huomioiden ja itseasiassa mun kokemus perustuu Getawayhin, ei Stradeen, mutta uskoisin niissä olevan samat rungot. 40 mm Getaway oli littanana muistaakseni 112 mm eli samaa luokkaa kuin monen muun valmistajan 42-millisinä myytävät renkaat ja i18-vanteella 40 mm leveä.

Samaa mieltä tuosta vanneleveysasiasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tuossa sitten ne uudet gravell kingit.

https://velo.outsideonline.com/grave...velking-tires/

Tosi jännä nähdä rullaustestien tuloksia. Panaracerihan tekee myös ne uberhipsteri rene herset.
    Luin tuon Panaracerin uutisen aikaisemmin huonosti ja harmillisesti innostuin vähän liikaa. 650b-kiekoille on tulossa vain standardia ja plussaa, muttei hienointa ärrää.

Minulla on noilla pienillä kiekoilla ollut pari vuotta Rene Herse Switchback Hill Extralight 48mm sliksi, ja tuon lähemmäksi pumpulia on mahdotonta päästä. Sorateillä on pärjännyt aivan hyvin, mutta seikkailuille satunnaisesti osuvilla mutapoluilla tai suopätkillä tarvitsisi tietysti vähän kuviota. Nyt olen hommaamassa Ultradynamico Cava Racet luultavasti. Rene Herseltä puuttuu pikkunappula, ja monilta muilta valmistajilta 650b tyystin.

Oliko olemassa rengas, joka minun kannattaisi vielä tsekata? 650b x 48mm kokoluokassa. Mahdollisimman ohut kylki eikä mitään suojauksia, en nimittäin puhko renkaita koskaan, ja vaikka puhkoisinkin, litku, plugi tai luottokortti pelastaa

Pyöräily on kivaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    Vakiosuositukseni eli Pirellin Cinturato Gravel M. Loistava pito pehmeämmälläkin pinnalla, kestää ja rullaa mainiosti noinkin kuvioiduksi ja kestäväksi renkaaksi.
    https://youtu.be/fx9j8Ejo7lc?si=GhZR2oab2bzFOPET

Sileämmistä sitten Specialized Pathfinder Pro 650x47, mutta en mä omia Gravel M'iä ole jaksanut vaihtaa, vaikka sileämpääkin olisi tarjolla ja noi on ostettu alunperin vain mutakauden erikoisrenkaiksi. Rullaavat riittävän hyvin ja pito on kivaa. Ja reikää en ole pariin kauteen saanut, vaikka aluksi ajoin sisureilla sepelikaudellakin.
    Sain edullisesti maxxis rambler 47mm leveänä, eli aloitetaan niillä ja katsotaan muuta myöhemmin. Ei tosin ole pyöräkään vielä aivan valmis

Itse päädyin Pirelli Cinturaton 35milliseen sileään kun suurinosa ajosta kovalla pohjalla, kokonaisuus ratkaisi. Tosi ei pyörän runkokaan vielä saapunut...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti

Minulla on noilla pienillä kiekoilla ollut pari vuotta Rene Herse Switchback Hill Extralight 48mm sliksi, ja tuon lähemmäksi pumpulia on mahdotonta päästä. Sorateillä on pärjännyt aivan hyvin, mutta seikkailuille satunnaisesti osuvilla mutapoluilla tai suopätkillä tarvitsisi tietysti vähän kuviota. Nyt olen hommaamassa Ultradynamico Cava Racet luultavasti. Rene Herseltä puuttuu pikkunappula, ja monilta muilta valmistajilta 650b tyystin.
    Minulle on tulossa samat RH:n 27,5" renkaat. Olisin halunnut mustat mutta ei ollut saatavilla niin piti ottaa tan wallit. Pitäisi sopia rungon väriin. Jos ei niin musta tussi käyttöön.
    Miten noi on kestäneet kulutusta/kilometrejä?
    Millaiset paineet / kokonaismassa?
    Steilacoomit olleet vähäisessä käytössä pari vuotta. On ne vaan mukavat. Viime keväänä litkutin ja laitoin ajopaineet. Kävin vaihtamassa vaatteet ja ajattelin ajaa pienen tiivistys lenkin. Ajoin 100 m ja piti tarkistaa vuotaako jostain kun tuntui niin pehmeältä. Ei ollut vuotanut, ne on vaan niin pumpulia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Itse päädyin Pirelli Cinturaton 35milliseen sileään kun suurinosa ajosta kovalla pohjalla, kokonaisuus ratkaisi. Tosi ei pyörän runkokaan vielä saapunut...
    Ajoin noilla pääsiäisenä yhteensä 100 km. Yritin vältellä sepeliä muttei se vielä onnistu. Hyvin kesti. Eli edelleen kestävät mutta kovat.

^Kaveri ajanut kahdet loppuun sekalaisessa ilman rikkoja, se painoi vaa'assa melkoisesti. Kovuus ei ole ongelma

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •