Olen nyt jonkin verran piirrellyt reittejä uudessa Trailmapissa (https://ng.trailmap.fi/). Reitistä saatavat erilaiset statistiikat ovat mainio lisä.

Reitin piirtämisessä olen kuitenkin havainnut yhden ongelman. Reititysprofiilia "MTB vaativat polut" käytettäessä on hankalaa saada reittiä kulkemaan kapeammille poluille. Kun reittipisteitä napsuttelee, niin Trailmap tekee jatkuvasti sitä, että kierrättää reitin selvästi pidemmän kautta jos reittipisteiden välille sattuu joku kapea polku. Tuon "MTB vaativat polut" reititysprofiilin ei pitäisi minun mielestäni vältellä kapeita polkuja, kun myös kapeilla poluilla ajaminen kuuluu vaativan maastopyöräilyn luonteeseen. Mikäli Trailmapin ylläpitäjä edelleen seuraa tätä ketjua, niin voisiko tuota reititysalgoritmiä korjata tältä osin?

Lisäksi olen havainnut seuraavanlaisen bugin reitittämisessä:

- Klikkaa reittipiste jonnekin (reittipiste A)
- Klikkaa seuraava reittipiste (reittipiste B) jonnekin aiemmin piirretyn reittiviivan päälle (eli esim. kun kuljetaan samaa polkua takaisinpäin kuin aiemmin reitillä).
- Ota pois päältä asetus "Seuraa teitä & polkuja"
- Klikkaa seuraava reittipiste (reittipiste C) jonnekin karttaan piirrettyjen polkujen ulkopuolelle

Tämän jälkeen Trailmap piirtää reitin virheellisesti suoraan reittipisteestä A reittipisteeseen C eli jättää reittipisteen B huomioimatta.