Joo jotain kommentteja auringonkestosta luin. Joku oli pystyttänyt kodan useammaksi viikoksi kesällä pihalle niin haalistunut oli. Mä luulen, että mulla käyttöä tulee eniten syys-talvi-kevätkäytössä ja/tai sadesään käytössä jolloin kodasta on ehkä eniten hyötyä. Isompana lämmitettävänä, tuulen ja sateen suojalta olevana oleskelupaikkana. Kun iltaa tarkenee istua ongelmitta myös ulkona ja on poutaista (eli todennäköisimmin silloin kun aurinkokin päivät paistaa) lähden liikkeelle varmaan pienemmällä perusteltalla. Nämä eivät ole niin kuumia (voin pystyttää vaikka vain sisäteltan) ja niissä on myös tehokkaampi ötökkäesto ötökkäkaudella.
Mutta kyllästysainetta sadetta ja aurinkoa vastaan suojaamaan vois kyllä varmaan laittaa jossain kohtaa. Uutena sen tyylistä ainetta siinä luulisi olevan mutta lisäisin sitten vaikka vuoden-kahden kuluttua.
Tuo maavaateasia on ihan totta. Jos olen yksin tai vaikka vain koiran kanssa reissussa niin puolikaskin maavaate eli ihan mikä tahansa pressu riittää. Sitten jos tulee pari lasta vaikka mukaan niin täysmittainen maavaate olis kätevä.
Kipinäreiät katossa tulee tietysti olemaan varmaan ongelma jota ei voi välttää. Ja vesipisaroitahan sitten sieltä kovaalla sateella alkaa myös sitämyöten tippumaan. Eikai auta kuin läiskiä paikkalappuja pahimpiin kohtiin. Ja koivua olis varmaan syytä olla poltettavan puun.
Jos siellä koittais ihan nuotiota polttaa tai Juuvissa tai risukeittimessä puuta niin jonkinlainen alustakin olis hyvä olla. Tällainen osui silmiin. Painoa ja kokoa jälleen lisää mutta tää alkaa nyt selvästi olemaan vain sellainen autolla aivan viereen majoituksen kokonaisuus. Jolloin parikin reissua siitä autolta majoituspaikalle ei ole ongelma. https://www.puuilo.fi/piha-ja-puutar...BoCPHIQAvD_BwE
Kirjanmerkit