GiantElectrobikeGarminMPMessut
Sivu 6 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6
Näyttää tulokset 151 - 170 / 170

Aihe: Fuengirola Espanja

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Vuorijono vieressä ja hyvät assut alkaa vasta estacion de cartaman jälkeen. Laakso ruuhkainen. Siellä kyllä sitten on sitä pientä ja kivaa assua/hiekkaa reilusti.

En osaa sanoa saiko tuohon paikallisjunaan ottaa pyörän mukaan. Sillähän pääsisi siirtymän nopeasti malagaan.
    Minulla ei ole ihan yhtä kova vaatimustaso. Ei tarvitse kuin kiertää Sierra de Mijas, niin saa hyvän 50-60 km lenkin. Liikennettä on kyllä Benalmadenan kohdalla, mutta ei millään tapaa häirinnyt minun ajamistani muutamia liikennevaloja lukuunottamatta. Siinä vielä lenkin yhteyteen poikkeama Mijaksen radiomastolle - aivan namu nousu.

Sierra de Mijaksen polut ja huoltoautotiet ovat tosiaan paremmin maasturille sopivaa, mutta olen nähnyt niillä paloautojen teillä myös käyräsarvisia.

Tässä esimerkkinä Hunajapuron luuppi: https://tarmacs.app/cycling-routes/s...e-la-miel-loop

Paikallisjunaan voi ottaa fillarin mukaan.

Eli jos lähtökohtana on, että tuonne menet ja onko ajettavaa, niin ihan varmasti. Toki jos lähtökohtana, että haluat ajaa ja minne majoittuisit, niin paaton ja kp näkökulmat voivat olla parempia.
    10k-kerhon jäsen

Benalmádenasta lähtee myös hyvä nousu Monte Calamorron vieressä, ja siitä pääsee vuoren yli Alhaurin de la Torreen ja rauhallisemmille teille. Pohjoispuolen lasku vain on melko isoa murkulaa täynnä - jäykkäperälläkin joutui ottamaan aika varovasti.

Voi olla paras valmistautua ajamaan asfalttia, mutta sekaan saa kyllä halutessaan ujutettua myös soraa. Lentokentän ympäristössä voi tosiaan olla kuuma, mutta jos millekään lenkille sattuu matkalle niin suosittelen ajamaan polun Guadalhorce-joen pohjoispuolella lentokentän kohdalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Paikallisjunaan voi ottaa fillarin mukaan.
    Tämä on kova. Itse käyttäisin ehdottomasti gravellin kanssa tämän kortin. Junalla malagaan, josta pääseekin melko nopeasti malagan yläpuoliselle luonnonsuojelualueelle. Ollaan käyty tuolla kävelemässä. Aika on pysähtynyt Francon ajoille. Vanhoja luostareita, hostelleita sun muita. Tosi siistiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kp63 Katso viesti
    kompaan paatonta. isoja porukoita kokoontuu montes de malagaan vkonloppuisin toisin ne on pääasiassa MTB. fillarointiin malagan itäpuoli on minusta paree. ja muutenkin se on enempi paikallinen kuin multituristi. viimeksi olin rincon de la victoriassa.
    Joo, kuituinen kevyt jäykkäperä voisi olla tuonne se paras vaihtoehto, tai sitten gravelli leveillä renkailla.

Perhelomien kannalta ymmärrän tuon aurinkorannikon. Fillarireissujen vuoksi sinne ei kyllä kannata mennä.

^Ylös rannikolta ajaa niin saa kovempikin (maantie) kuski kyllä reidet hapoille. Maastopyöräilystä en osaa sanoa mutta maantiepyöräilijöitä näkee todella paljon ja kalusto kyllä hienoa.

Ps. Muuten en kyllä ymmärrä että miksi johonkin Fuengirolaan täytyy kaikkien tunkea?

Voiko sinne meneminen olla turkulaisilta pois - hmmnnnn ?

Kiitos kaikille vinkeistä. Katsellaan siis majoitusta Malagan itäpuolelta. Tuo Benalmadena oli vain sellainen alustava suunnitelma ja katselin ettei sieltäkään olisi mahdoton matka ollut esim Montes de Malagaan. Ehkä tuo Malagan itäpuoli on kuitenkin kokonaisuudessaan parempi lähtöpiste, joten pahoittelut offtopicista kun mennään sitten jo kauemmaksi otsikon aiheesta. En vaan löytänyt mitään parempaakaan aihetta ja täällä näytti olevan keskustelua käyty.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Joo siis jatka ilman muuta täällä ja kerro kokemuksista.

Minwilla olisi myöskin kova halu lähteä ajamaan itäpuolelle ja nimenomaan gravellia.

Siellähän järjestetään jossain päin se törkeän pitkä self-support gravellkisa. Täytyy jossain välissä kaivaa tuosta tietoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Travelkicking Katso viesti
    Voiko sinne meneminen olla turkulaisilta pois - hmmnnnn ?
    Ei missään nimessä. Hyvä vaan, jos kaikki tunkevat Fuengirolaan, niin jää paremmat paikat turkulaisille.

Gravelille on loistavia reittejä Sierra Nevadan itäpuolella ja takamailla Almeriasta pohjoiseen, mutta se on jo koko lailla etäällä Fuengirolasta. Tuolta on The Cyclist tehnyt hienon jutun viime vuonna, ja tuolla oli myös eräs pyöräilykaveri monen päivän lenkillä.
    10k-kerhon jäsen

Sierra Nevadan alueella on tullut pari kertaa pyörittyä maasturilla ja Veletan päältäkin laskettua alas. Siellä tosiaan oli myös gravelia ajatellen hyvän näköistä pätkää, mutta nyt tarkoitus pysytellä lähempänä Malagaa.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

^^^Ari, juuri niin, saavat Jethrot ja Huutokauppakeisarit Travelin kanssa siellä pyöriä ;-))

Nyt on majoitus varattuna tuosta Malagan itäpuolelta, Playa de Pedregalejon vierestä. Tuolta näyttäisi pääsevän kätevästi Montes de Malagaan ajamalla melkeinpä suoraan pohjoiseen ja lisäksi enempi itään päin jos haluaa pidempää lenkkiä ajaa. Reittiehdotuksia otetaan vastaan akselilla Malaga-Antequera-Granada-Motril välille noiden isojen teiden väliin jäävän neliön sisään.

Ai että. Nyt on huikeaa mestaa tarjolla. Minä olen pyörinyt tuolla suunnilla vain maantiepyörällä.

Koiria siellä pienillä teillä on vieläkin silloin tällöin irti. Nukkuvat pirulaiset keskellä tietä. Kerran meinasi tulla kiire.

Joo tuolla Sierra Nevadan suunnalla kun on tullut maastopyöräiltyä niin monesti meinannut olla koira kintussa kiinni. Olin jo varautunut ajamaan tällä reissulla sellasia lenkkejä joista 80-90% on maantietä ja loput sitten hyvällä tuurilla jotain gravelin tapaista. Tuolla suunnalla kuitenkin näyttäisi ihan reilusti olevan gravelia. Pitää vähän lisää tutkia karttoja ja kokeilla piirtää jotain reittejä.

Juu. Joku sopivan sileä sliksi, millä on kiva nousta vielä jyrkkiä assu mäkiäkin pienillä teillä. Niitä tuolla piisaa.

Mulla on Challengen Getawayt 40 millisinä. Ei ehkä optimaali, mutta rullaa mun tarpeisiin ihan riittävän hyvin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Mulla on Challengen Getawayt 40 millisinä. Ei ehkä optimaali, mutta rullaa mun tarpeisiin ihan riittävän hyvin.
    Piti siis kirjoittaa sopivan kapea. Tuo kuulostaa juuri hyvältä.

Pumppua taskuun ja jos pidempään assua ja jyrkkiä mäkiä, niin painetta vaan lisää.

Onko tulevina viikkoina foorumilaisia aurinkorannikolla? Minulla on reissussa mukana graveli, jolla onnistuu jotenkin myös maantie- ja helpot maastolenkit.

Vaihtoehtoisesti saa vinkata reittejä gravelille. Majapaikka on Benalmádenassa. Nousu tästä suoraan vuorille ja lasku Alhaurin de la Torreen on tuttu, samoin lentokentän ympäristö.

Minulle järjestyi huomiselle 20.11.2025 ajopäivä Benalmadenasta. Tavoitteena noin satasen lenkki maanteitä. Sattuuko ketään muuta suunnittelemaan huomiselle samantapaista Malaga - Benalmadena - Fuengirolla akselilla? Reittivaihtoehdot on vielä valittavissa. Vähän lyhyeksi jää tämä varoaika, mutta mahdollisuus se on pienikin mahdollisuus.... :-)

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •