GiantElectrobikeGarmin
Sivu 44 / 56 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 42 43 44 45 46 54 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.291 - 1.320 / 1670

Aihe: Flatbar Gravel...

  1. #1291
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.472
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    Itseäni ei niinkään kiinnosta määritelmät, mutta tämän tyyppinen pyörä on kiinnostanut jo vuosia ympärivuotiseen arkiajoon. Vuosia olen hoitanut nämä ympärivuotiset työmatkat ja muut arkiliikkumiset Kona Sutra LTD.llä, mutta välillä talvella kaipaa leveämpää stongaa. Mitä sitten kaivataan:
    -Rengastilavuus lokarien kanssa vähintään 45-622 tai 54-584
    -Lokarikiinnitykset
    -Mielellään etutarakalle kiinnitykset. Tämä rajaa keulat käytännössä teräkseen, eli takatarakkakin varmaan toimisi
    -1*11 vaihteisto
    -Läpiakselit
    -hydrauliset levat mielellään
    -jotain muuta mitä en nyt hahmota

    ...
    Kona UnitX
    +täyttää kaikki vaatimukset
    -onko liiankin järeä? Ei maastureista kokemuksia. Tässä riski, että jää puhtaasti talvipyöräksi
    .

    ...
    Tämä nykyinen boost-mitoituksella taitaa olla vähän liian järeä sorateille, ellei sitten ajattele retkeilevänsä vähän isommalla rojumäärällä. Talveenkin piikkisioilla vain kaikkein liukkaimpiin keleihin. Kyllä Unitin nokka kääntyy mieluummin maastoon, talvella piikkisikojen kanssa jäisille poluille ja mieluiten hissitolpalla.

    Jos Sutrassa kiusaa tanko, niin onhan aika leveitä tarjolla, jos vaihtaisi. Mulla on työmatkapyörässä ollut syystä PNW Coat Bar 480-millisenä -rauhoittaa menoa kummasti. Aluksi leveä tuntuu oudolta.

  2. #1292
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.472
    Ja Konan 11-51 (10-51) takana ja edessä 32T on vakiona aika maastoon ajateltu. Eteen ei kovin paljon isompaa mahdu ja taakse jos sovittaa tiukempaa kasettia (10-45), niin saattaa vaatia takavaihtajan vaihtamista lyhythäkkiseksi. Mahdollisten välitysten puolesta ei kovin lentävää kyytiä olisi soralle tarjolla, elleivät jalat vispaa vimmatusti. Soralla on hauskinta, kun tykitetään aavistus luiston puolelle.

  3. #1293
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Millä perusteella Boost olisi liian järeä? Jos takavaihtaja vaihtaa niin häkin pituus on medium, lyhyt tuskin toimii ja ei taida Virvelitehtaalta ainakaan lyhyttä löytyä paremmista maastosarjoista, IMO...

    Tuo Pelago kyllä ihan ok ja on sentään täysmittaisilla kiekoilla.

  4. #1294
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.221
    Tosiaan ainakin shimanon 12s mtb sarjassa 10-45 toimii samalla vaihtajalla kuin 10-51.

  5. #1295
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.472
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Millä perusteella Boost olisi liian järeä? Jos takavaihtaja vaihtaa niin häkin pituus on medium, lyhyt tuskin toimii ja ei taida Virvelitehtaalta ainakaan lyhyttä löytyä paremmista maastosarjoista, IMO...

    Tuo Pelago kyllä ihan ok ja on sentään täysmittaisilla kiekoilla.
    Vastaus:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
    Tämä nykyinen boost-mitoituksella taitaa olla vähän liian järeä sorateille...
    Unitista on ollut myös se vanhempi versio, oliko QR-135. Mulla on tää uudempi, boost-mitoituksella ja perustan arvioini kokemukseeni siitä.

  6. #1296
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.621
    Mä en nykyistä Unitia geometrian puolesta haluaisi tasamaa-ajeluun. Vanhat mallit loivemmalla satulaputkella ja jyrkemmällä keulalla sen sijaan kelpaisi.

    Surly Bridge Clubille ääni, koska eihän pikalinkuissa oo mitään vikaa, paitti rajaa napojen valikoimaa jonkin verran.

  7. #1297
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^^Mutta siis ei mitään perusteluja löydy? Vain mutua?

    Kuminauha, huomannut myös että Shimanon suosituksia voi ain ylittää... Taitaa 11vaihteisen pitkähäkkisen alin olla 40piikkiä...

  8. #1298
    Surly Bridge Clubin ostaisin, jos olisi läpiakseleilla. Pikalinkuissa ottaa eniten päähän se, että aina kun ottaa kiekon pois ja laittaa takaisin, niin ei osu jarrut koskaan kohdilleen vaan jossain vinkuu tai kihnuttaa.

  9. #1299
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.621
    Pyörä oikein päin lattiaa/maata vasten kun tekee ja painoa päällä (ite istun vaakaputkella tai painan rintakehällä satulaa tai stongaa), niin noin 80% todennäköisyydellä ei kihnuta. Onhan se kyl ärsyttävää ja vaikeeta ymmärtää, että miks toisinaan ei mee siltikään.

  10. #1300
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.692
    Vielä kun raapii drop outit kunnolla maalista puhtaaksi, minun kokemuksen se auttoi aika paljon.

  11. #1301
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.472
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^^Mutta siis ei mitään perusteluja löydy? Vain mutua?
    ...
    Mitään teknistä estettä ajaa Unitilla soralla ei tietenkään ole: antaa palaa vaan, jos tykkää. Mun pyöristä mun makuuni krossari ja graveli käyvät parhaiten sorateille ja maantiepyörä ja tää Unit X heikommin.

    Runko, johon sopii maantievälitykset on omaan makuuni parempi aihio graveliin.

  12. #1302
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    286
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Mä en nykyistä Unitia geometrian puolesta haluaisi tasamaa-ajeluun. Vanhat mallit loivemmalla satulaputkella ja jyrkemmällä keulalla sen sijaan kelpaisi.

    Surly Bridge Clubille ääni, koska eihän pikalinkuissa oo mitään vikaa, paitti rajaa napojen valikoimaa jonkin verran.
    tää kiinostais itseä kun en ole päässyt kokeilemaan. millä tavalla se 3-4 astetta loivempi keulakulma ja 1-2 astetta jyrkempi satulakulma on huonompi päällysteellä ajettaessa?

  13. #1303
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^^Periaatteessa (melkein) mihin tahansa runkoon saa maantie välitykset.

  14. #1304
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.934
    ^No ei saa, eikö monessa maastorungossa ole max eturattaan koko jotain 34?

  15. #1305
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.297
    Ja q-factorilla on myös vähän merkitystä (vaikka ei edes välittäisi numeroista).
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #1306
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.472
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^^Periaatteessa (melkein) mihin tahansa runkoon saa maantie välitykset.
    Ok, mä uskon sua. Lähdetään rakentamaan mun Unitista suoratankoista gravelitykkiä. Ihan ekaks mun kiekot on sisäleveydeltään 30-milliä. Sopii leveille maastorenkaille, mutta gravelitykkiin kaipaisin vähän kapeampaa, sanotaan vaikka 42-millistä. Eli ostoslistalle tulee ainakin jotkut kapeammat (XC) boost-kiekot.

    Taakse 10-45 hampaisen toimivuus on raportoitu ilman muita hankintoja, joten sellainen tulee myös ostoslistalle.

    Ja viimeiseksi eteen isompaa, sanotaan 42T. Alkuperäiseen kampeen taitaa käydä Sramin direct mount-ratas, joten tilaanko myös sellaisen?

    (Vanha ketju saattaa sopia)

  17. #1307
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.472
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Ja q-factorilla on myös vähän merkitystä (vaikka ei edes välittäisi numeroista).
    Maantiekaamista mtb-boostiin eroa on aika lailla (yli 20 milliä).

  18. #1308
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    615
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
    Ok, mä uskon sua. Lähdetään rakentamaan mun Unitista suoratankoista gravelitykkiä. Ihan ekaks mun kiekot on sisäleveydeltään 30-milliä. Sopii leveille maastorenkaille, mutta gravelitykkiin kaipaisin vähän kapeampaa, sanotaan vaikka 42-millistä. Eli ostoslistalle tulee ainakin jotkut kapeammat (XC) boost-kiekot.

    Taakse 10-45 hampaisen toimivuus on raportoitu ilman muita hankintoja, joten sellainen tulee myös ostoslistalle.

    Ja viimeiseksi eteen isompaa, sanotaan 42T. Alkuperäiseen kampeen taitaa käydä Sramin direct mount-ratas, joten tilaanko myös sellaisen?

    (Vanha ketju saattaa sopia)
    Sorakumi menee nätisti tuollaisille kiekoille, ja jos tuntuma on huono jostain syystä niin vaihtaa sitten...
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  19. #1309
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.687
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
    Ok, mä uskon sua. Lähdetään rakentamaan mun Unitista suoratankoista gravelitykkiä. Ihan ekaks mun kiekot on sisäleveydeltään 30-milliä. Sopii leveille maastorenkaille, mutta gravelitykkiin kaipaisin vähän kapeampaa, sanotaan vaikka 42-millistä. Eli ostoslistalle tulee ainakin jotkut kapeammat (XC) boost-kiekot.

    Taakse 10-45 hampaisen toimivuus on raportoitu ilman muita hankintoja, joten sellainen tulee myös ostoslistalle.

    Ja viimeiseksi eteen isompaa, sanotaan 42T. Alkuperäiseen kampeen taitaa käydä Sramin direct mount-ratas, joten tilaanko myös sellaisen?

    (Vanha ketju saattaa sopia)
    Ei kyllä mahtuisi omaan unit x:ään 42 hampainen dc ratas. Pitäisi olla pulttikiinnitys, että sen saa ulommas.

  20. #1310
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Useisiin DM kampiin saa myös spiderin jos helpottaa tilannetta...

  21. #1311
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^^Periaatteessa (melkein) mihin tahansa runkoon saa maantie välitykset.
    Kerroppas nyt sitten käytännössä, että miten? Itse en ole ainakaan osannut. Unitti, tai plussapyörät nyt vaikka kohteena

    Omassa plussapyörässä sain 38 piikkisen eteen ja runkoon jää semmoinen millinverran tilaa.

  22. #1312
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.109
    Tarviiko Flat bar gravel 38t eturattaan?

    Mulla on mun kippurasarvisessa gravelissa 34t edessä ja jos pystyy 100 kadenssilla ajelemaan, niin ei se välityksistä ainakaan tapamiehellä jää kiinni.

  23. #1313
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Tarviiko Flat bar gravel 38t eturattaan?
    Kaupasta ostettavissa: Marin dsx 42T, Spessu 38T, Active wanted 42T

  24. #1314
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.692
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Ei kyllä mahtuisi omaan unit x:ään 42 hampainen dc ratas. Pitäisi olla pulttikiinnitys, että sen saa ulommas.
    Vähän ohi huutelen, mutta eikö rattaita saa eri off-set mitoilla? Muistaakseni näin oli kun Dudeen eturattaan tilasin.

    Eli riittääkö jos ottaa eturattaan maksimi off-setillä?

  25. #1315
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Vähän ohi huutelen, mutta eikö rattaita saa eri off-set mitoilla? Muistaakseni näin oli kun Dudeen eturattaan tilasin.

    Eli riittääkö jos ottaa eturattaan maksimi off-setillä?
    En ainakaan omiin kampiin (bcd 104) löytänyt mistään sellaista ratasta, jossa olisi ongelman korjaava off-set. Ei ole unit itsellä, mutta varmasti hyvin samankaltainen tilanne.

  26. #1316
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.101
    Offset pitäis olla miinusta, jollaisia ei löytyne ainakaan bcd104.

  27. #1317
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.687
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Vähän ohi huutelen, mutta eikö rattaita saa eri off-set mitoilla? Muistaakseni näin oli kun Dudeen eturattaan tilasin.

    Eli riittääkö jos ottaa eturattaan maksimi off-setillä?
    Saattashan se riittää. Tuo 32t 3mm (vai 6mm) offsetillä eli poisasetuksella on kyllä jo aika lähellä runkoa.

  28. #1318
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.109
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    Kaupasta ostettavissa: Marin dsx 42T, Spessu 38T, Active wanted 42T

    Niin varmaan onkin, mutta ei sitä välttämättä tarvitse. 34t edessä ja 11/10t takana välityksellä ajelee alle 100 kadenssilla yli 40km/h. 30km/h keskaria pystyy ihan hyvin pitämään noilla välityksillä. En mä tiiä kuinka kovaa porukka näillä flätbargraveleilla ajelee, mutta mulle tuo on ainakin riittänyt ihan hyvin.

  29. #1319
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.472
    Kokeilla kun piti, niin sidoin nippusiteillä 42-hampaisen Unitin 32-hampaisen päälle:



    Kyllä se siihen sopii, mutta offset on vähän hankala. Tiirailin työntömitalla, niin oliskohan siirron tarve jotain 3 (tai vähän yli) milliä ulos. Mulla ei ole mitään käsitystä, valmistaako joku Sramin 3-pulttiselle sopivan kokoista ratasta sopivalla offsetillä ja onko tuon Prowheelin kammen ja rattaan mitoitus sama, kuin Sramin jonkun kammen.

    Tollainen 3-4 millin siirto siirtää myös ketjulinjaa aika ikävästi ulos: voi olla, että sisimmällä rattaalla rutisee, tai vaihtaa sille heikosti. Voi myös olla, että taakse polkaisu tipauttaa pois isoimmalta.

  30. #1320
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.687
    Tsekkaa wolftoothin ja absoluteblackin sivut

Samanlaisia aiheita

  1. Gravel Grinding ja Gravel Racing
    By stenu in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 1353
    Viimeinen viesti: 22.10.2025, 22.02
  2. Gravel vs Cyclocross
    By narg142 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 28.03.2020, 11.03
  3. White gravel gx lite 18 vs white gravel gx pro 18
    By Jmh in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 21
    Viimeinen viesti: 11.12.2019, 22.01
  4. Cyclocross vai Gravel
    By Kristo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 38
    Viimeinen viesti: 19.06.2019, 10.42
  5. SUP X-Mud Gravel Disc
    By teejhoo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 07.05.2019, 17.43

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •