ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 43 / 56 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 41 42 43 44 45 53 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.261 - 1.290 / 1670

Aihe: Flatbar Gravel...

  1. #1261
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Gambina, itse hankkisin käytetyn jäykkäperä maasturin ja vaihtaisin siihen jäykän keulan jos jokin pomppukeppi ennestään. Ei sitä rakentamista ja modaamista tarvi kummemmin pelätä. Tunnetusti täältä saa hyviä neuvoja!

  2. #1262
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti puud Katso viesti
    Konan Dewiin ei mahdu 53-584 Kahvat kunnolla edes ilman lokareita. Tuli kokeiltua syksyllä, renkaan nappuloiden ja rungon väliin jäi ehkä 2mm puolelleen. Mulla tosin alurunkoinen Dew DL mutta uskoisin että rungon mitat siinä ihan samat kuin teräsrungossakin.
    Ei käsittääkseni ole samat, omat muistikuvat liikkeessä ihmeteltynä ja muistaakseni myyjäkin arveli näin. Se keula varsinkin on kovin leveä. Mutta varma en ole, pitäisi tönärin kanssa käydä ihmettelemässä.

  3. #1263
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Gambina, itse hankkisin käytetyn jäykkäperä maasturin ja vaihtaisin siihen jäykän keulan jos jokin pomppukeppi ennestään. Ei sitä rakentamista ja modaamista tarvi kummemmin pelätä. Tunnetusti täältä saa hyviä neuvoja!
    Tämä olisi hyvä vaihtoehto, tosin sillä varauksella, että pitäisi jollain ilveellä arpoa uusi keula, enkä tajua noista mitään. Naapuriliike kyllä saisi sen varmaan vaihdettua kohtuulliseen hintaan. Toinen varaus siitä, että lokarit voivat olla ongelma saada kiinni ja ne on stadin loskasuolapaskassa pakolliset arkipyörässä.

  4. #1264
    Liittynyt
    10/2021
    Viestit
    189
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    Tämä olisi hyvä vaihtoehto, tosin sillä varauksella, että pitäisi jollain ilveellä arpoa uusi keula, enkä tajua noista mitään. Naapuriliike kyllä saisi sen varmaan vaihdettua kohtuulliseen hintaan. Toinen varaus siitä, että lokarit voivat olla ongelma saada kiinni ja ne on stadin loskasuolapaskassa pakolliset arkipyörässä.
    Miksei muutenkin ihan joustokeulainen maasturi. Siinä olis myös kesälle vähän erilainen pyörä. Kyl niihin saa ihan kelvollisia lokareita. Mulla on Mucky nutzin Mugguardit omassa jäykkäperässä.


  5. #1265
    En koe joustokeulaa järkeväksi arkipyörään ja haluan välttää ylimääräistä huoltoa. Tykkään myös keulatarakasta ja siihen ei joustokeula kovin hyvin sovi. Ja lokarit tässä suolaloskapaskassa myllytäessä saavat kyllä olla ihan täyspitkät. Siksi teräsrunkoinen ja -keulainen riittävällä rengastilavuudella nastoja varten oleva flatbar gravel olisi ajatuksen tasolla paras arkipyörä.

  6. #1266
    Liittynyt
    10/2021
    Viestit
    189
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    En koe joustokeulaa järkeväksi arkipyörään ja haluan välttää ylimääräistä huoltoa. Tykkään myös keulatarakasta ja siihen ei joustokeula kovin hyvin sovi. Ja lokarit tässä suolaloskapaskassa myllytäessä saavat kyllä olla ihan täyspitkät. Siksi teräsrunkoinen ja -keulainen riittävällä rengastilavuudella nastoja varten oleva flatbar gravel olisi ajatuksen tasolla paras arkipyörä.
    Joo, no ei tuota keulan joustoa ole hirveästi arkiajossa tarvinnut. Olen mä sen välillä kelvillä avannu kun oikein möykkyisää on ollut.

    Etutarakoita saa kyllä myös joustokeulaan, mutta jos ei kesälle joustomaasturi kiinnosta niin ei siinä sitten tietty mitään ideaa talveenkaan ole.


  7. #1267
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Totta, joustokeula arkipyörässä suhteellisen turha kapistus ylimääräinen huoltokohde. Jokseenkin valitettavaa että täysjäykkien "maastopyörien" markkinat on aika pieniä.
    Gambina, älä pelkää vaihtohommia tai muutakaan väsäämistä, ei tosiaan ole lähelläkään ydinfysiikkaa!

  8. #1268
    Liittynyt
    03/2008
    Viestit
    116
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    Vuosia olen hoitanut nämä ympärivuotiset työmatkat ja muut arkiliikkumiset Kona Sutra LTD.llä, mutta välillä talvella kaipaa leveämpää stongaa.
    Mitä jos vaihtaa tuohon Sutraan vain suoran tangon, pitemmän stemmin ja muut tarvittavat osat? Geometria olisi lyhyt nykymittapuun mukaan, mutta esim. Ritchey Ascent on geometrialtaan hyvin samanlainen ja sitä ainakin markkinoidaan sekä drop- että flatbar grinderina. Tai miksei sullekin tuo Ritchey, mutta sitä saa vain runkosettinä ja se on aika arvokas runko arkikäyttöön.

  9. #1269
    Sutra on kyllä kovalla käytöllä muuten eikä siitä ole tarpeen tai syytä luopua sellaisenaan. Suoratankoisuuden kaipaa tulee talvella vastaan ja toisaalta taas loskapäivinä kaipaa käyttöpyörää, jonka uskaltaisi jättää pyörävarastoon, ettei tarvitse kuonaista ja suolaista pyörää olohuoneen lpi partsille kantaa. Sinänsä Flatbat Sutra LTD 2021 olisi juuri se mitä kaipaan.

  10. #1270
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Totta, joustokeula arkipyörässä suhteellisen turha kapistus ylimääräinen huoltokohde. Jokseenkin valitettavaa että täysjäykkien "maastopyörien" markkinat on aika pieniä.
    Nykyään niitä sanotaan gravelpyöräksi. Siitä johtuu ettei niitä markkinoilla näy. Itse rakennetut menee tuohon kategoriaan ja halutessaan gravel kategoriaan.

  11. #1271
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Niinpä, siksi onkin paras tehdä kasata itse niin saa mieleisen olkoon nimike mikä tahansa. Tuo sinun määritelmä graveleista kumoaa sitten tangon tyypin, renkaat ja muut jotka puritaanit määrittää gravelin...

  12. #1272
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    No, joka tapauksessa täytyy aloittaa projekti kun palaa kotiin. Keskustelua Pedron kanssa niin kumpikin samaa mieltä ettei ongelmia onnistumiselle, itsekin vastaavalla terärunkoisella ajellut suoralla tangolla. Tietenkin myyjänä puhuu omasta puolesta mutta jostain syystä sitä luottaa satoja runkoja suunnitelleen kaverin mielipiteeseen.

  13. #1273
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Alasiperiassa
    Viestit
    821
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Nykyään niitä sanotaan gravelpyöräksi. Siitä johtuu ettei niitä markkinoilla näy. Itse rakennetut menee tuohon kategoriaan ja halutessaan gravel kategoriaan.
    Olin paljon aikaani edellä hankkiessani nykyiset pyöräni ysärillä. Etsiskelin maantiepyörää compact-rattailla - en löytänyt. Hankin jousittamattoman maastopyörän arki- ja rospuuttoajoon. Nyt Rustya pitäisi sitten kutsua gravel-pyöräksi? Gravel = sora. Tyyppinimi kuulostaa kerrassaan typerältä. Sora on paikallinen harvinaisuus, jota puhtaimpana esiintyy soraseulan alla. Dirt kuulostaisi paljon vakuuttavammalta, mutta ehkä se oli jo varattu.

    Törky, lika, saasta - se on Rustyn talvista ja kesäistäkin taivalta.

    Punnitsin Rustyn: 13,33 kg (sisältäen lokarit, seisontatuen, soittokellon, kolme pidikettä, mittarin, juomapullotelineen, takavalon). Punnitsin myös reservissä olevan takakiekon keskustanakkirenkaineen ilman takalinkkua ja pakkaa: 2,63 kg. Pakan ja linkun kanssa päästään 3 kiloon, vaikka pakka onkin kevennetty Claris 11-30. Talvikiekotus on hieman kevyempi.
    Fillarijeti muokkasi tätä : 28.02.2024 at 16.17
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

  14. #1274
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Alasiperiassa
    Viestit
    821
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Nykyään niitä sanotaan gravelpyöräksi. Siitä johtuu ettei niitä markkinoilla näy. Itse rakennetut menee tuohon kategoriaan ja halutessaan gravel kategoriaan.
    ATB oli parempi nimitys: All Terrain Bikes. Markkinamiehet vain tarvitsevat uusia nimiä.

    https://bikepacking.com/plog/atb-manifesto/
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

  15. #1275
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Periaatteessa tuo ATB kattaa kyllä kaiken mutta monella tulee mieleen nuo maastopyöräilyn alkuaikojen halpikset... Mutta olet hyvin oikeassa, samaan kategoriaan mahtuu suorat ja maantietangot, leveät ja kapeat renkaan eikä kenenkään tarvi HiFistellä trendikkäillä nimikkeillä!

  16. #1276
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^^Tuon FBG:n kiekkoparit 3.1kg ja 3.5kg täydellisinä, renkaineen, levyineen, pakkoineen ja akseleineen. Kapearenkaisissa mennään sitten alle kolmen kilon. Sen kummemmin mihinkään ultrakevyeeseen edes pyrkinyt, lähinnä että kestävä ajossa ja kuskinkin painon ilman ongelmia.

  17. #1277
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    Paljonko ne FBG:n kiekot ilman mitään kilkkeitä?
    Sillä tiedolla vasta jotain tekee eikä niillä missä on jotain täysin nimeämättömiä komponentteja joka saattaa bvaihdella hyvinkin paljon riippuen setupista.

  18. #1278
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Eikös periaatteessa koko kiekon paino olennaista? Painot 1500g kummallakin puolella, siis ei mitään HiTechiä, Newmenin kehillä ja navoilla, toiset
    Ti-Carbonin navoilla, teetetty R2:ssa jos tieto lohduttaa?

  19. #1279
    Mikäs on tilanne valmiiden ratkaisujen pakettiratkaisujen suhteen flatbarien osalta tänä vuonna? Jäykkäperä lähti vuosi sitten myyntiin liian vähäisen käytön takia, mutta jonkinlaiselle one-bike-does-it-all ratkaisulle olisi tarvetta, ensisijaisesti commutteriksi ja lenkkikäyttöön niin päällysteelle kuin hikkateillekin. Vaihtoehtoina nyt lähinnä flatbar gravelia tai jäykkäperää johon olisi mahdollista saada täysjäykkä keula. Budjetti oli tarkoitus pitää noin tuhannen euron pinnassa, mutta nälkähän sitä kasvoi syödessä ja nyt kiikarissa olleet lähinnä seuraavat:

    Rose HOBO (edullisin variaatio)
    https://www.rosebikes.com/bikes/urba...rid/urban/hobo

    Nulane Race
    https://www.bike-discount.de/en/cube...ubyred-n-black

    Commencal FCB
    https://www.commencal.com/en/commenc...in/22FCBO.html


    Kovin vähän tuntu olevan valikoimaa, mutta näillä tuntuu saavan parhaan ja itselle soveltuvimman yhden pyörän yhdistelmän commuutteria, lenkkivehjettä ja pientä reissupyörää jolla selviää niillä hiekkaisemmillakin teillä.

  20. #1280
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Commencalia mietin SRAM fanina mutta alumiini haarukka pilaa hieman kokonaisuutta joten Cube olisi valinta. Toisaaltaan jos joku noista miellyttää ja on sopivan kokoinen niin kauppoja tekemään ennen kuin loppuvat!

  21. #1281
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    En oo varma täyttääkö tän genren määritelmää, mutta tällaista oon ite miettinyt työmatkoille. Tohon mahtuis 2.1” maastorengas talviajoon ja sit muihin vuodenaikoihin vähän kapeammat ja kevyemmällä kuviolla. Hihnavetoisena olis myös parempi pk-seudun suolasohjoon ja vähemmällä huollolla pääsisi. https://www.bike-discount.de/en/cube...green-n-black#

  22. #1282
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    En oo varma täyttääkö tän genren määritelmää, mutta tällaista oon ite miettinyt työmatkoille. Tohon mahtuis 2.1” maastorengas talviajoon ja sit muihin vuodenaikoihin vähän kapeammat ja kevyemmällä kuviolla. Hihnavetoisena olis myös parempi pk-seudun suolasohjoon ja vähemmällä huollolla pääsisi. https://www.bike-discount.de/en/cube...green-n-black#
    Nämä Hydet olivat alunperin kiikarissa, mutta koska saatavuutta ei sopivalle koolle näytä olevan Pro tai Race mallille niin alkanut hiljalleen katsella näitä muita vaihtoehtoja. Varsinkin tuohon hintaan jos löytyisi M-kokoinen peli niin olisin jo tilannut omani.

  23. #1283
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti P3ltsi Katso viesti
    Nämä Hydet olivat alunperin kiikarissa, mutta koska saatavuutta ei sopivalle koolle näytä olevan Pro tai Race mallille niin alkanut hiljalleen katsella näitä muita vaihtoehtoja. Varsinkin tuohon hintaan jos löytyisi M-kokoinen peli niin olisin jo tilannut omani.
    Saatavuudessa ollut tosiaan haasteita. Niitä tuli muistaakseni ennen vuoden vaihdetta ainakin Bike Discountiin, mutta ei tullut silloin tilattua. Mulla siis XL kiikarissa. Tällä hetkellä on kaks työmatkapyörää (toinen hyvälle ja toinen huonolle kelille) ja aattelin ton korvaavan ne molemmat.

  24. #1284
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    R-Techillä on muuten Pro-mallia saatavilla M-koossa. Hinta tosin suolaisempi kuin Bike Discountissa.

  25. #1285
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Kevät on aina aika että jos ajoissa ei ole liikkeellä niin huonolla tuurilla saa odottaa syksyyn. Sama pätee komponentteihin, nyt jo osaa projektin palikoita saa/joutuu odottamaan viikko tolkulla.

  26. #1286
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Kevät on aina aika että jos ajoissa ei ole liikkeellä niin huonolla tuurilla saa odottaa syksyyn. Sama pätee komponentteihin, nyt jo osaa projektin palikoita saa/joutuu odottamaan viikko tolkulla.
    Tosta Hydestä ei oo tullut vielä tän vuoden mallia eli viimevuotisia ovat myynnissä olevat.

  27. #1287
    Muistaakseni joulusta asti seurannut säännöllisen epäsäännöllisesti tuota Hyde tilannetta, ei ole keskivälin kokoja ainakaan tämä aikana näkynyt.

    Hieman tuo Commencal alkoi näistä kiinnostamaan, mutta alumiinihaarukka pudottaa pisteitä, en edes siihen tajunnut keskittyä ennen kuin nure asiasta mainitsi.

  28. #1288
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Ja nyt kun katsoin vielä Prota ja Racea tarkemmin, niin muistin, miksi Pro vei pidemmän korren: siinä rengastila 58 mm vs. Racen 42 mm.

  29. #1289
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Jos ei tämän vuoden mallia ole vielä tarjolla niin tuskin tuleekaan...

    Ei tuo alumiinihaarukka välttämättä ole este hankinnalle, huono puoli on että saattaa olla kovan tuntuinen jos herkkä tärinöille.

    58milliseen teoriassa mahtuu ISP jos hyvää nastarengasta haluaa mutta ei välttämättä.

  30. #1290
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.210
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti P3ltsi Katso viesti
    Mikäs on tilanne valmiiden ratkaisujen pakettiratkaisujen suhteen flatbarien osalta tänä vuonna?
    Tuolla sun listalla on Hobo jota saa etutarakalla niin siitä tuli mieleen lievänä kierrepallona Pelago:
    https://pelagobicycles.com/silvo/

    Ehkä jopa liian käytännöllinen.
    Surlyllä tietty ois vaihtoehtoja myös esim.
    https://foxcomp.fi/surly-preamble-65...tbar-bike-blue
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Samanlaisia aiheita

  1. Gravel Grinding ja Gravel Racing
    By stenu in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 1353
    Viimeinen viesti: 22.10.2025, 22.02
  2. Gravel vs Cyclocross
    By narg142 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 28.03.2020, 11.03
  3. White gravel gx lite 18 vs white gravel gx pro 18
    By Jmh in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 21
    Viimeinen viesti: 11.12.2019, 22.01
  4. Cyclocross vai Gravel
    By Kristo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 38
    Viimeinen viesti: 19.06.2019, 10.42
  5. SUP X-Mud Gravel Disc
    By teejhoo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 07.05.2019, 17.43

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •