GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 109 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 59 99 107 108 109 110 111 119 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.241 - 3.270 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    Tämä on BRR mittausten mukaan painava, hidas mutta hurjan kestävä rengas. Käytannössä touring-rengas.
    Yhdyn mielipiteeseen, hinta oli suurin syy ehdotukseen. Oma valinta olisi Slown mainitsema Pirelli Cinturato Velo, jolla ajelin pari kesää varsin tyytyväisenä. Hinta ei tosin halvimmasta päästä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pastu Katso viesti
    Yhdyn mielipiteeseen, hinta oli suurin syy ehdotukseen. Oma valinta olisi Slown mainitsema Pirelli Cinturato Velo, jolla ajelin pari kesää varsin tyytyväisenä. Hinta ei tosin halvimmasta päästä.
    Toi on pomminkestävä rengas, mutta toki hitaimpia mahdollisia. Itse ottaisin Contin GP5000 5000 All Season TR 35 tai Pirellin P Zero Race TLR SpeedCore 35:n, jotka voittaa veloon verrattuna melkein 10w per rengas ja pistosuojaus on kuitenkin keskivertorengasta parempi. Mutta jos pomminkestävää kaipaa, niin Cinturato Velon voittanutta ei ole.

. Itse ottaisin... tai Pirellin P Zero Race TLR SpeedCore 35:n, .
    Onko noita leveämpiä malleja missään myynnissä, 30mm leveänä vielä löytyy mutta tuntuu jo että 32mm leveää ei myydä.

Sent from my CPH2399 using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Onko noita leveämpiä malleja missään myynnissä, 30mm leveänä vielä löytyy mutta tuntuu jo että 32mm leveää ei myydä.
    P Zero Race TLR 35 & 40 mm toimitukset alkaa vasta huhti/toukokuussa.

BRR:n testin mukaan HD Thundero 40mm häviää n. 2w/10% vierintävastuksessa normiversiolle mutta pistosuojaus on 20% parempi. HD Swampero voisi olla ihan mielenkiintoinen vaihtoehto Pirelli Gravel M:lle ja jos oletataan samat erot mittauksissa, niin aika identtinen rullausvastus, mutta vähän parempi pistosuojaus kuin M:llä. Toki M:n kuvio lienee omaan käyttöön parempi.
    Mitenköhän tuo normi-Thundero toimii pyöräretkeilyssä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Mihin tää purkaus liittyi vai luistaako hihna ihan muuten vaan?
    Yritin olla sarkastinen, siinä onnistumatta. Pahoittelut.

Ja mitä värikylkisiin tulee, omasta tallista löytyy ruskeaa, valkeaa, keltaista ja johonkin väliin jotain noiden väliltä. Omat rengasvalinnat etenee hyvin pitkälti rullaavuus edellä muut ominaisuudet seuraa perässä. Musta taitaa silti olla pienoisena enemmistönä jos nyt oikein muistelen noista reilusta kymmenestä rengasparista. Värikylkisillä yleensä tavoittelen tuo edellämainittu rullaavuus seikka ensimmäisenä. Värillä haetaan sitten se viimeinen bling jonka kuvittelee omasta mielestä sopivan yleiseen lookiin. Nyt ei taida olla kuin yhdessä pyörässä mustat kumit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Yritin olla sarkastinen, siinä onnistumatta. Pahoittelut.
    Minusta onnistuit ihan hyvin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pastu Katso viesti
    P Zero Race TLR 35 & 40 mm toimitukset alkaa vasta huhti/toukokuussa.
    Kiitos, pitää alkaa katselemaan kun lehdet silmuilla

Sent from my CPH2399 using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Ainakin rullaa hyvin. Muuten on vaikea tai mahdoton ottaa kantaa, koska niin retkiä kuin retkeilijöitäkin on niin monelaisia tuurista puhumattakaan

Mikään erityisen pistonkestävä rengas se ei ole mun kokemuksen mukaan. Swamperot rullaa melkein yhtä hyvin ja korkeamman nappulansa takia ei ole ihan niin herkkiä pistoille uutena. Kun nappulat kuluu, niin aika nopeasti niihinkin alkaa tulla litkulaikkuja kulutuspintaan.

(Me oltiin viime kesänä viikko retkeilemässä Gotlannin rantakivikoissa ja kalkkikivisorateillä vaimon kanssa niin, että molempien pyörissä oli Steilacoomit, jotka kestää nappulan kohdalta pistoja tosi hyvin, mutta nappuloiden välistä melkolailla huonosti ja joissa on Tufoja ohuemmat kyljet. Ei ollut minkäänlaista hässäkkää renkaiden kanssa.)

Gravel on gotlanniksi ”aur” ja joskus se voi näyttää vaikka tältä:

“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

^ Väri voi olla joskus ihan kynnyskysymys. Oli sitte kyse mistä tahansa tilanteesta. Esim mulla on kaveri jolla pitää olla mustaa tummaa tai tummanharmaata. Autot, vaatteet jne. Muutamin olohuoneen musta seinä oli sillekin liikaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    ^^^ Väri voi olla joskus ihan kynnyskysymys. Oli sitte kyse mistä tahansa tilanteesta. Esim mulla on kaveri jolla pitää olla mustaa tummaa tai tummanharmaata. Autot, vaatteet jne. Mutta oman murjun olohuoneen musta seinä oli sillekin liikaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Ainakaan perusversiosta ei ole hyviä kokemuksia, joo on nopea ja kevyt, mutta huono pistosuojaus.
    + hirveä rengas ajaa ts. kantatessa eturengas tuntuu lähtevän alta. Tiettävästi tällä foorumilla noita on jaettu eteenpäin aina seuraavalle kokeilijalle kun edellinen on todennut ne kelvottomaksi.
    The older I get the faster I was

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTB Engineer Katso viesti
    Taitaa Bike-Discountissa olla Tufot halvimpia. Mulla on 44mm Thunderot 23mm leveällä vanteella ja ottanen myös seuraavat 40mm. Hyvin nuo leveämmätkin kyllä rullaa, Maxxikseen verrattuna jopa erinomaisesti. Reunanappulan puutteen huomaa selvästi mutkissa soralla, jossa rengas haluaa mennä suoraan tai luistaa. Kovalla pinnalla erinomaiset ja märälläkään ei tullut edes lehtien päällä ajaessa mitään yllätyksiä. Paineita olen pitänyt 1,8-2bar. Maxxis Rambler vie mukavuudessa ja mutkapidossa, mutta kaikkialla muualla Tufo PALJON paremmat.
    Ei muuta kuin Swamperoa alle. Ei luista.

Itselle sellainen olo että Pinturato 35millisenä mainio yleis rengas jos ei kummemmin kuitenkaan poluille ja puskiin mennä, jotkin TPU sisuri niin aika turvassa ollaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Ainakin rullaa hyvin. Muuten on vaikea tai mahdoton ottaa kantaa, koska niin retkiä kuin retkeilijöitäkin on niin monelaisia tuurista puhumattakaan

Mikään erityisen pistonkestävä rengas se ei ole mun kokemuksen mukaan. Swamperot rullaa melkein yhtä hyvin ja korkeamman nappulansa takia ei ole ihan niin herkkiä pistoille uutena. Kun nappulat kuluu, niin aika nopeasti niihinkin alkaa tulla litkulaikkuja kulutuspintaan.

(Me oltiin viime kesänä viikko retkeilemässä Gotlannin rantakivikoissa ja kalkkikivisorateillä vaimon kanssa niin, että molempien pyörissä oli Steilacoomit, jotka kestää nappulan kohdalta pistoja tosi hyvin, mutta nappuloiden välistä melkolailla huonosti ja joissa on Tufoja ohuemmat kyljet. Ei ollut minkäänlaista hässäkkää renkaiden kanssa.)

Gravel on gotlanniksi ”aur” ja joskus se voi näyttää vaikka tältä:*
    Myyjä sanoi että ne toimis varmaan ihan hyvin *viheltelyä*

No aika pienimuotoista toi on, fifty-sixty hiekkatie-asvaltti-kärrypolku-polut. 10kg fillari, 10 kg tavaraa ja 70kg kuskia.
    On jo aikaa edellisestä kerrasta, silloin cyclolla mökiltä extempore, edessä Contin 35mm Cyclocross race ja takana 37mm Contact sliksi.
    Eiköhän ne oo ihan loistavat ellei taakse jotain Speederoa tms ala virittämään, nyt oli kyllä kesän harvoissa hiekkatieajeluissa hassu kombo edessä 50mm GK ja takana 40mm Thundero.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    Otin syksyllä silti syrjähypyn laittaessani alle 47mm Vittoria Terreno Dryt. Kerkesin ajamaan hiekkaa n.400km ennen lumien tuloa, olin vakuuttunut vaikka kuivan kelin rengas onkin, yllättävän hyvä myös litsläts keleillä hiekalla. Poluilla en aja. Valitettavasti tuo 47mm versio oli aavistuksen liian nafti, joten otin nyt 40mm versiot. Leveys ei ole ongelma, vaan korkeus. Olisiko vinkkiä vastaavaan, mutta matalampi profiiliseen renkaaseen? Nyt varmaan heitän orkkis Gravel M alle ennen kevättä.
    Gravel M:hän on rullausvastukseltaan selkeästi parempi kuin Terrene Dry.
    Itse laittaisin sliksistä alle Spessun Pathfinder Pron S-works-version.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Varmaan ihan kelvollisesti. Mä olen huomannut, että on melko sejasama millä ajelee. Kunhan ei liian kapeilla eikä millään marathoneilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    + hirveä rengas ajaa ts. kantatessa eturengas tuntuu lähtevän alta.
    Ja kauhea itseohjaavuus, tarttui pelottavan herkästi valkoiseen viivaan.

Tiettävästi tällä foorumilla noita on jaettu eteenpäin aina seuraavalle kokeilijalle kun edellinen on todennut ne kelvottomaksi.
    Oon kans kuullut tuollaista legendaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Itselle sellainen olo että Pinturato 35millisenä mainio yleis rengas jos ei kummemmin kuitenkaan poluille ja puskiin mennä, jotkin TPU sisuri niin aika turvassa ollaan.
    Mitens tämä

Continental Grand Prix Urban Folding Tire 35-622 - black / black
    https://www.bike24.com/p2312794.html

Rautalanka versio on hyvin pistosuojattu ja rullaa hyvin. Tästä ei pistosuojauksesta tietoa mutta kevyt.
    https://www.bicyclerollingresistance...-contact-urban

Nämä 35mm touring-renkaat nyt eivät enää ole otsikon materiaalia?
    Ehkä ennenmmin ohuet sorarenkaat-, leveät maantierenkaat- tai retkirenkaat assulle ketjujen kamaa?

Nämä 35mm touring-renkaat nyt eivät enää ole otsikon materiaalia?
    Ehkä ennenmmin ohuet sorarenkaat-, leveät maantierenkaat- tai retkirenkaat assulle ketjujen kamaa?
    Koitan seivata tilanteen gg-genreen toteamalla, että tuota contia saa 55-leveänäkin ja renkaalla varmaankin ajelee tarvittaessa helpot gg-hiekkatieajot.

Lähetetty minun Pixel 8 Pro laitteesta Tapatalkilla

Aro, tuo Urban kyllä ollut listalla Gatorin ja 4Seasonin kanssa. Lisäksi on suht kevytkin ja omassa hiekkatie ajelussa tuo 35millinen ihan passeli.

Ja eikös se ole gravel rengas millä gravelia ajetaan?

^Toisaaltaan useiden keskustelujen kuten tämän nimeksi voisi muuttaa "jaaritteluksi". 70luvulla homman aloittaneena tuollainen 35millinen on tosi paksu ja jopa leveämmin.
    Toisaaltaan nyt kuitenkin tullut harvinaisen paljon hyviä vastauksia ja sinä eka joka milleihin takertuu ;-)

Neljän viimeisen vuoden aikana on tullut testattua n. 16 eri rengasparia eri sisäleveyksisillä ja korkeuksesilla kiekoilla. Levykiekkoa en omista joten tuo lainakampe menee viehätyksen piikkiin. En väitä tietävinäni yleisesti että rinnastavissa olevaan dataan mitään yhtäläisyyksiä mutta väitän tietäväni mitkä minun lemppareita on. Ristiin tetsaaminen on helevetin vaivalloista eikä maksa vaivaa muiden kokeilla. Minäkin teen sitä ainoastaan koska vain minun omalla kokemuksella on merkitystä. Silkasta mielenkiinnosta.

Renkaiden kohdalla vuodet vierivät nopeampaan kuin ne oikeat vuodet.

Jack, saanko taas banniin jos ihmettelen kuinka (oletettavasti) aikuinen mies voi olla noin herkkä tarttumaan epäolennaisiin seikkoihin?

Mielestäni en ole jämähtänyt mihinkään kun teknisesti aloitin maastopyöräilyn renkailla joita nykyään sanotaan trendin mukaisesti "gravel" renkaiksi ja nuo tuubikumitkin hylkäsin kun ekat kunnolliset renkaat avovanteelle ilmestyi? Itse en vaan koe tarvivani mitään karkeakuvioista mutarengasta koska nykyisessä elämän tilanteessa pystyn täysin valitsemaan missä ja milloin ajelen. Jo aikaisemmin kerroin referenssit mitä renkaalta haen mutta joillekin se tuntuu että tekee kysymästä vanhanaikaisen jos ei kehu joitakin trendirenkaita.

Föhn, veikkaan että reilu kymmenen paria käyty läpi viime vuosina sekä kapeammissa ja leveämmissä ja selkeä kuva kumpaankin kategoriaan muodostunut myös.

Mulla oli gravelissa viime kauden contin terraspeed 622-40 renkaat litkuilla. Nyt renkaat ollut hyllyllä kiekkoineen talven ja huomasin että kuluspinnassa on monta märkää kohtaa, josta ilmeisti litku tihkuu läpi. Olen ollut renkaisiin erittäin tyytyväinen, mutta kysynkin onko mitää vastaavalla ominaisuudella olevaa rengasta joka olisi paremmin suojatulla kulutus pinnalla?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti #78 Katso viesti
    Mulla oli gravelissa viime kauden contin terraspeed 622-40 renkaat litkuilla. Nyt renkaat ollut hyllyllä kiekkoineen talven ja huomasin että kuluspinnassa on monta märkää kohtaa, josta ilmeisti litku tihkuu läpi. Olen ollut renkaisiin erittäin tyytyväinen, mutta kysynkin onko mitää vastaavalla ominaisuudella olevaa rengasta joka olisi paremmin suojatulla kulutus pinnalla?
    Ei kai ne läiskät mitään haittaa. Ei ainakaan siellä tallin seinällä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ei kai ne läiskät mitään haittaa. Ei ainakaan siellä tallin seinällä.

Takanen alkaa olla vaihokunnossa niin pitäis siihen tilalle jokin laittaa, mutta molemmissa renkaissa märkiä läikkiä. No ei kai sitten kannata hyvää vaihtamaan

Ei tuon vuoksi. Minulla ihan samaa talven jälkeen. Molemmat myös suht vaihtokunnossa.

Terroilla meinasin edelleen jatkaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti #78 Katso viesti
    Vaihda litkua, älä rengasta. Orange Seal FTW.

#78, millaine tuo TerraSpeed on yleisajossa? Kestävyys, rullaavuus? Litkuista viis kun kuitenkin TPU:t käytössä...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •