Omaan pyörään tanwallit sopii ihan hyvin. Kivahan se on että löytyy muutakin väriä kuin mustaa.
Omaan pyörään tanwallit sopii ihan hyvin. Kivahan se on että löytyy muutakin väriä kuin mustaa.
^ Brittipyörän aristokratiaan tanwallit passaakin.
Iso yläpeukku Fairlightista. Harmi, etten saanut aikaiseksi tilata tuommoista pre-Brexit. Oli henkisesti liian kallis siihen hetkeen mutta kalliimmaksihan se sitten meni post-Brexit...
Lähetetty minun Pixel 8 Pro laitteesta Tapatalkilla
Samat fiilikset mutta sitten 40v synttärit alkoi lähestyä ja ajattelin että miksipä ei, kerranhan täällä vain eletään. Viimeisimmän pyörän hankintaan myötävaikutti kahden tutun poislähtö parin viikon sisään - ajattelin että jos tekee mieli ajaa talvipolkuja olosuhteista välittämättä niin ei auta kuin lopettaa se jahkailu ja hommata se hemmetin läskipyörä. Kumpaakaan hankintaa en ole vielä toistaiseksi katunut.
Mitä suosittelisit alla olevilla spekseillä:
-Ajot pääasiassa työmatkaa asfaltilla, joten slicksi saisi olla
-Leveys 35-42mm
-Mielellään kevyt ja musta
-Halpa hinta plussaa
René Herse Barlow Pass EL - 700C x 38
Maxxis velocita. Löytyy hi5bikelta hyllystä. Smoothi rengas ajaa, muttei tietty niin nopea kuin rene herse.
Myös 60tpi on suht pehmeä ajaa ja kestää.
Panaracer Gravel King sliksi.
Kuten tuolla yllä jo mainittu, niin heiltä on tulossa uutta kuningasta. Saa nähdä tuleeko malliston päivitys, vai joku yksittäinen uusi rengas entisten seuraksi.
Nyt alla on 36mm wtb exposure. En ole noilla ajanut vielä metriäkään, enkä koko pyörällä. Pitää silti jo miettiä valmiiksi mitä laittaa siihen seuraavaksi alle. Kiitos hyvistä ehdotuksista. Lisään nuo listalle.
Millä 35/40 millisellä paras (pisto)suojaus ilman ettei paino nouse huimasti?
Pirellin Cinturato Velo on hyvin suojattu. Hieman jäykkä rungoltaan mutta kestävä. 35 mm on levein koko.
Memento mori
Velo on erittäin hyvin suojattu. Ei litkutettuna tarvitse reikiä pelätä.
En sanoisi rungosta että hieman jäykkä vaan jäykkä. N 3 bar painetta 35 mm niin toimii jotenkin, sisurilla varmaan vielä jäykempi.
Sisurilla tulevat olemaan. Panaracerin Gravel slick versiona kiinnostaa, kokemuksia varmaan?
Challengelta tulossa gravel-pimpattua Grifo-kuviota sekä uusi kumiseos ja uutta pistosuojaa (https://www.gravelcyclist.com/videos...rocky-terrain/)
![]()
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Jos ne ruskeakylkiset on hirveät niin kyllä tää Challengen keltanen vie voiton
Embrace the moment
^ Totta virkat!
Moukari, noita lähinnä https://www.bike-discount.de/en/pana...folding-tyre-1 mietin... tietty jokin pomminvarma "maantierengaskin" toimisi noin 35millin levyisenä...
Renkaissa toki tärkeintä on se, miltä ne näyttää, joten onneksi käytössä ne muuttuu epämääräisen pssskanruskeiksi aika nopeasti
(Todellisuudessa se pahin keltaisuus vaalenee noista enemmän sellaiseksi perinteisen tuubirenkaan kyljen väriseksi aika nopeasti ja mä olen ehkä penkkiurheillut cyclocrossia niin monta vuotta, että käyrätankoisissa pyörissä kaikki vulkanoiduilla kyljillä olevat renkulat näyttää lähinnä harrastelijamaisilta mun silmään.)
![]()
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Arosusi, ainahan tekee kopmromisseja jonkun ominaisuuden välillä mutta mukavuuden voi skipata, se ei niin vaikuttava seikka.
Gator ja uusi 4Seasonkin kiinnostaa, niillä ajanut ilman rengasrikkoja riittävästi niihin luottaen mutta ehkä tuollaista 35-40millistä nyt haussa.
On kokemuksia jostain 5 vuoden takaa. Oli työmatkapyörässä tuollaiset tubelessina ja ei oikein vakuuttanut. Renkaat pyörivät dt swissin alumiinikehillä ajon aikana. iBike hyvitti lopulta renkaat minulle, kun eivät pysyneet millään taikatempuilla paikoillaan. Ei jäänyt kovin turvallinen olo ajella noilla. On kokemusta myös gravelking sk mallista ja ne on toimineet ilman ongelmia ja ajotuntuma hyvä.
Uuteen pyörään luottokumin uutta HD-versiota alle - nyt vaan ku noi jäät lähtis!
Hyvännäköinen kumi, tuosta voisin ottaa tuol 44mm version. Onko mitään vertailupohjaa muihin vastaaviin? Ja mistä tuota hd:ta hommasit.
Embrace the moment
Joo, on mulla ollut Tufon Thunderoa sekä 40mm että 44mm koossa (ei-HD).
Kovasti tykkäsin molemmista, joten halusin myös testata pykälän kestävämpää HD-versiota.
(Lisäys: Hyvin nuo ei-HD:kin ovat kestäneet, mutta nyt vaan vähän pidempiä retkiä tiedossa, esim hki->oulu)
Yleisrenkaana tykkäsin enemmän 40mm:sta. 44mm sitten rouheemmalle alustalle.
Tuolta tilasin:
https://www.alltricks.com/F-183706-p...eige_sidewalls
Btw, "only 2 in stock"
Miten leveäksi nuo Tufon 44 milliset on paisuneet?
The older I get the faster I was
Taitaa Bike-Discountissa olla Tufot halvimpia. Mulla on 44mm Thunderot 23mm leveällä vanteella ja ottanen myös seuraavat 40mm. Hyvin nuo leveämmätkin kyllä rullaa, Maxxikseen verrattuna jopa erinomaisesti. Reunanappulan puutteen huomaa selvästi mutkissa soralla, jossa rengas haluaa mennä suoraan tai luistaa. Kovalla pinnalla erinomaiset ja märälläkään ei tullut edes lehtien päällä ajaessa mitään yllätyksiä. Paineita olen pitänyt 1,8-2bar. Maxxis Rambler vie mukavuudessa ja mutkapidossa, mutta kaikkialla muualla Tufo PALJON paremmat.
MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
Yeti SB150, SB120, ARC
Giant Revolt
Orbea Wild
BRR:n testin mukaan HD Thundero 40mm häviää n. 2w/10% vierintävastuksessa normiversiolle mutta pistosuojaus on 20% parempi. HD Swampero voisi olla ihan mielenkiintoinen vaihtoehto Pirelli Gravel M:lle ja jos oletataan samat erot mittauksissa, niin aika identtinen rullausvastus, mutta vähän parempi pistosuojaus kuin M:llä. Toki M:n kuvio lienee omaan käyttöön parempi.
Kirjanmerkit