ElectrobikeGiantGarminHepha
Sivu 18 / 28 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 16 17 18 19 20 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 511 - 540 / 815

Aihe: Pääkaupunkiseudun pyöräteiden kunto

  1. #511
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Huomenna olis tarkoitus ajaa kunnon pyörällä Larusta Keskuspuiston polkujen kautta Vantaanlaaksoon. Melkein tekis mieli mennä pyörän kanssa metrolla keskustaan, ettei tartteis ajaa baanaa ja saada suolaroiskeita siihen pyörään. Tosin tänään kotimatkalla oli baana jo vähän kuivempi aamuun verrattuna, joten ehkä tää pakkanen vähän auttaa siinä.

  2. #512
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    Jäätä pitkin voisi kiertää mujtta riski on että pyörä kastuu totaalisti ja ukko menee siinä mukana
    Smo muokkasi tätä : 10.02.2024 at 11.46

  3. #513
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.177
    Mä ajelen Lehtisaaren kautta. Kuusisaarentien pohjoisreunan kelvi on suolaamaton ja pienempiä asuntokatuja hyödyntäen pääsee myös hyvin vähillä suolapätkillä.

    Tuo jäälle menemisen ehdottaminen on jotenkin... no edesvastuutonta. Edes vitsinä, foorumia lukee lapsetkin ja muut ei ihan harkintaan kykenevät.

  4. #514
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    No oli siinä disclaimeri mutta ehkä pitää ottaa kartta pois. Joskus muinoinhan täällä (?) oli joku topiikki jonkun jäihin uponneen fillarin pelastamisesta vai puhuttiinkohan siitä jossain toisessa topiikissa..Seurasaarenselällä kuitenkin.

  5. #515
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.290
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    No oli siinä disclaimeri mutta ehkä pitää ottaa kartta pois. Joskus muinoinhan täällä (?) oli joku topiikki jonkun jäihin uponneen fillarin pelastamisesta vai puhuttiinkohan siitä jossain toisessa topiikissa..Seurasaarenselällä kuitenkin.
    Varmaan se jäillä liikkumsen taito on kaikonnut. Itsellä ainakin juurtunut pelko sen verta syvälle, etten kyllä ihan heti mene fillarilla jäälle ajamaan. Arvostan kyllä niitä, jotka tuolla osaavat liikkua.

  6. #516
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    ^aurinkoisina kevätpäivinä jäällä saattaa olla aika paljon trafiikkia, turistit menee ilman naskaleita "polkuja" pitkin.

  7. #517
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.177
    Jäällä on kivaa pyöräillä ja kävellä, muttei sitä oikein suositella voi.

  8. #518
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Mites toi Baanan suolaliuoksen määrä? Oliskohan tarpeeks? Näyttää, että olis kevyen lumisateen jäljiltä tai kuurassa, mutta suolaahan se.


  9. #519
    Liittynyt
    01/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    160
    Tänään aamulla oli Pitäjänmäen baana kyllä pohjanoteeraus, ei ollut harjattu, suolattu eikä edes aurattu. Olikohan lakkopäivällä osuutta asiaan? Menihän tuo läskillä mutkitellen, mutta ei kyllä vauhti päätä pakottanut.
    Pyörällä päästään pyörälle päästään

  10. #520
    Taas näyttää kehä 3 varsi olevan priimaa, kelpaa siinä vähänkin vaivalloisemmin liikkuvan yrittää pääradan ylitystä. Uskomatonta paskaa koko talvi.


  11. #521
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.290
    Heikinlaakso-Viikki täysin priimaa iltapäivällä. Jee.

  12. #522
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mkone Katso viesti
    Tänään aamulla oli Pitäjänmäen baana kyllä pohjanoteeraus, ei ollut harjattu, suolattu eikä edes aurattu. Olikohan lakkopäivällä osuutta asiaan? Menihän tuo läskillä mutkitellen, mutta ei kyllä vauhti päätä pakottanut.
    Tämä oli mun 10v pk-seudulla pyöräilyn kokemuksella kaikkein huonoiten talvihoidettu päivä. Pitskun baana oli käytännössä ajokelvottomassa kunnossa aamulla, eikä mitään hoitotoimenpiteitä ollut tehty. Muutaman vastaantulijan kanssa vaihdettiin pari sanaa ja kaikilta tuntui usko loppuvan kesken. Normaalisti työmatka talvisin 35-40 min, tänään 1h 10min. Onneksi se varmaan suolataan yöllä ja huomenna pääsee aamusta suolavelliin.

    Tällaiset päivät määrittävät onko pyöräily oikeasti varteenotettava liikkumismuoto pk-seudulla. Ei tarvitse nuolla noita väyliä kesäkuntoo. (kuten Helsinki olettaa), vaan taatusti edes pääväylien auraus aamuksi.

  13. #523
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.928
    Jonkun verran oli päässyt kosteutta kerääntymään teiden pintaan.

  14. #524
    Ei tää kunnossapidon idea päällystää tiet paksulla polanteella oikein, yllättäen, toiminut. Tie sortui alta kun ajelin duunista himaan. Toi loskapaska jos ja kun jätetään jäätymään on tuomiopäivän ajokelit.

  15. #525
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.410
    Viikonloppuisin auraus on vähäisempää kuin viikolla joten en suosittele luiden rikkomista lähipäivinä, voi olla päivystyksissä ruuhkaa.

  16. #526
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    Odotan kyllä mielenkiinnolla mitä tuolta löytyy. Eilen A-väylät oli vähän muhjuisia ja rantaraitti taas pohjia myöten aurattu.

  17. #527
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.177
    Aika paljolti tätä



  18. #528
    Ajelin Keilaniemestä Itäkeskukseen kaupungin läpi, joka on ajettavassa kunnossa pääasiassa sula, paikoin soveltaen autotiellä ajaen. Siitä jatkoin kehä1 kelviä, joka hyvässä kunnossa aina Tattariharjuntien/Malmin jäähallin risteykseen, sitten se on kuten edellisen viestin kuva.
    Ajoin Pakilantielle saakka ko. kehä1 kelviä välillä taluttaen, jatkoin Maunulaan Haagan liikenneympyrään josta Keilaniemeen, soveltaenkin pääasiassa hyvää väylää, kaikkiaan reilu 50 km.
    Tuo kehä1 kelvi on pommi, kun siihen on jätetty jääkerros, joka kohta sulaa ja särkyy renkaan alla.

  19. #529

    Tätä myös useassa paikassa. Kyseinen kohta löytyy Kehä 1/vihdintien risteysalueelta helsinkiinpäin. Onneksi pyörällä liikkeellä en tiedä miten tuon olisi jalan ylittänyt. Pyörällä meni polkimet tasan nitkutellen kastelematta jalkoja

  20. #530
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.290
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Aika paljolti tätä
    Oliko oikea päivä valita gravelli ja jättää ISP-fillari olohuoneeseen, oliko?

  21. #531
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    En mä ainakaan kovin kauaksi jaksaisi ISP-maasturilla, jopa luistelemaan lähirannasta menin romu-hybridillä wanhoilla Mara-winttereillä. Gravelin Gravdal-Conti kombo sitten taas jo pitääkin kuin unelma muhkurajäilläkin.

  22. #532
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.928
    ISP maasturista huolimatta löysin itseni kyljeltään makaamasta Herttoniemessä. Vähän varomaton jarrutus risteyksessä ja sinne mentiin. Olispa kesä.

  23. #533
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.290
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    En mä ainakaan kovin kauaksi jaksaisi ISP-maasturilla, jopa luistelemaan lähirannasta menin romu-hybridillä wanhoilla Mara-winttereillä. Gravelin Gravdal-Conti kombo sitten taas jo pitääkin kuin unelma muhkurajäilläkin.
    Kuis? Mun mielestä se on tuollaisella muhkuraisella jäällä nopeakin.

  24. #534
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.290
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    ISP maasturista huolimatta löysin itseni kyljeltään makaamasta Herttoniemessä. Vähän varomaton jarrutus risteyksessä ja sinne mentiin. Olispa kesä.
    Jep. Kelvillä kyllä kaatuilee. Aina ei tajua laittaa painoa eturenkaalle ajatuksissaan ajellessa. Paineet kannattaisi kanssa jättää sinne mtb asetuksiin. Ei nekään pidä ihmeellisesti tuollaisella jäällä yli 1.5bar

    Mutta marawinterit. Hrr.

  25. #535
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Mistä johtuu, että ihmiset ajavat autotiellä, vaikka vieressä on ajettava pyörätie? Todistin aamun työmatkaliikenteessa hämmentävää tilannetta, missä pyöräilijä ajoi modernilla (eli kapealla ja korkeareunaisella) autotiellä, jossa ohittaminen oli mahdotonta ehkä 20 km/h autojen ollessa jonossa takana ja itse ajelin vieressä samaa vauhtia leveäll (ja uudella ) pyörätiellä. Lumen määrällä tätä ei voi perustella ja sama ajaja siirtyi autotieltä kelville myöhemmin. Olikohan tässä tarve "kouluttaa" autoja vai joku muu asia? Naisoletetun ajovautikaan ei ollut erikoisen kova, millä olis ajoradan käyttöä voinut perustella...
    Roots, bloody roots

  26. #536
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.877
    Jos paikalliset kelistä johtuvat olosuhdetekijät suljetaan pois, niin voisi aloittaa arvausleikin:

    (1) Pyöräilijä on tullut tielle kohdassa, jossa ei ole pyörätien jatketta, eli hän ei ole päässyt suoraan kelville.


    PS Ajatus että pyöräilijä pyrkisi millään lailla "kouluttamaan" autoilijoita on minulle jokseenkin vieras. Tai ei ainakaan tule ensimmäisten joukossa mieleeni.

  27. #537
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.410
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Mistä johtuu, että ihmiset ajavat autotiellä,
    Tarkoitit varmaan kadulla/tiellä.
    Veikkaus: koki kelvin liukkaaksi ja katsoi turvallisemmaksi ajaa kadulla.
    Oliko kelvi ko henkilön ajosuuntaan nähden vasemmalla, oikealla vai molemmilla puolilla?

  28. #538
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Tuossa oli leveä kelvi ajosuunnan myöräisesti oikealla (eli näki hyvin kelville) ja kelviä jatkui usean kilometrin matkalla. Ajoin itse siinä mallina siitä, että ajaminen on silläkin hetkelläö mahdollista + tiellä oli paljon muitakin pyöränjälkiä. Kelihän ei tänään ollut erityisen liukas. Tuolle autotielle ei edes pääse ylittämättä kelviä. Ehkä tosiaan tässä kyse oli siitä, että ei omasta mielestään pystynyt grävelillä pyörätiellä ajamaan. Jännästi sitten Keskuspuiston kelvillä ajamisen suhteen ei ollutkaan ongelmaa, vaikka siinä oli alla jäätä.

    Kyllä näitä aatteellisia pyöräilijöitä löytyy, joilla on mielestään joku moraalinen oikeus rikkoa liikennesääntöjä ja kouluttaa autoja. Välillä hävettää katsoa tuota meininkiä. Punaiset valot mm. eivät tunnu heitä koskevan mitenkään.
    Roots, bloody roots

  29. #539

  30. #540
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.410
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Kyllä näitä aatteellisia pyöräilijöitä löytyy, joilla on mielestään joku moraalinen oikeus rikkoa liikennesääntöjä ja kouluttaa autoja. Välillä hävettää katsoa tuota meininkiä. Punaiset valot mm. eivät tunnu heitä koskevan mitenkään.
    Tuohon voi vaihtaa pyöräilijän tilalle autoilijan ja tulos on sama.
    Mikä hävettää?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •