Hämmentyneenä halusin tulla jakaan kokemuksia Rouvysta ja hieman samalla verrata sitä Zwiftiin.
Olen melko tuore molemmilla aluistoilla. Zwift ollut kuukauden ja Rouvy nyt viikon. Ajelen enimmäkseen "free ride" kuntoajo ajatuksella, mutta pari kertaa mennyt Zwiftissä ryhmänajoonkin. Omassa FTP:ssä tai Wateissa ei ole tarinoita kerrottavaksi. Ajelen 100% mäkiasetuksilla.
Itselläni käytössä Acerin vm.2017 edullinen läppäri, eli käyttiksenä windows 10. Trainerinä Elite Suito-T. On hyvä ymmärtää, että suinkaan paina kummallakaan alustallla grafiikat täysillä, kun koneessa ei riitä tehot.

- Rouvy on selkeästi mielestäni visuaalisesti hienompi videokuvan ansiosta ja samaten sen vuoksi ajoympäristönä miellyttävämpi.
- Ajon aikana on näkyvillä paremmin kaikki oleellinen tieto: matka ajettu/jäljellä, jyrkkyys jne. Tämä on myös sillaiten mukavampi, että Zwiftissä traineri on jo 10 sek. aiemmin painanut ylämäen vastuksen tiukemmalle, ennen kuin ruutuun tulee %-tieto, että mäki alkoi...
- Itseäni häiritsee se, että kun reitti loppuu, niin se myös loppuu, eikä ns. cold-downeja ole.
- Toinen mikä häiritsee, niin se on äänetön ympäristö. Autoa menee ohi, mutta pihaustakaan ei kuulu. Toiset voivat pitää tästä ja kuuntelevatkin sitten omia juttujaan tai trainerin ääntä. Mulle vähän sellainen outo fiilis. Sitä vastoin Main Menun valikot pimpottaa kyllä.
- Mulla on toiminut Rouvy hienosti verkkoyhteydellä, toisin kuin Zwift, joka pätkii ajon aikana todella paljon. Yksi syy tähän on varmasti ajajamäärät.
- Rouvyn yksinajon hienous, että voit ottaa ajoon mukaan ghost-kavereita. Mulla muutenkaan ole oikeita kavereita, niin nää on hyvät.
- Rouvyn ajotuntuma on jotenkin vahvasti erilainen. En osaa sanoa onko realistisempi vai ei, mutta jotenkin näissä on eri tuntuma.
- Tässäkin kertyy XP:tä, mutta en ole vielä kiinnostunut mitä niillä tekee. Ilmeisesti tässäkin saa "ostaa" jotain romuja kuten Zwiftissä.
- Tässä en ole vielä ajanut mitään Workout-ajoa. Zwiftillä kyllä.

Jaa-a. Itselläni vain toinen menee jatkoon, mutta en osaa just nyt sanoa kumpi. Hintahan on yhdelle hengelle sama.
Kuten joku on kertonutkin, niin arvostaako enemmän hienoja reittejä vai sosiaalisuuten painottuvaa pelimäistä ympäristöä, jonka tarjoo Zwift.
Varmaa on, että molemmilla saa tämmöinen peruspulliainen hien pintaan.