ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 138 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 88 128 136 137 138 139 140 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.111 - 4.140 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #4111
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    ei ole tehty niin hyvää nastakumia vielä että se voittaa pidossa kesäkumin lumella
    Uskoisko tätä? Mun Schwalben Al Mighty pitää niin hyvin, että voittaako edes jumalrenkaat Bud ja Lou sitä?

  2. #4112
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Alasiperiassa
    Viestit
    821
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    ei ole tehty niin hyvää nasta kumia vielä että se voittaa pidossa kesäkumin lumella
    Aika suurpiirteistä! Rustyssa oli ensiasennusrenkaina siniharmaat guttabergat, joilla ei tullut yrityksen ja erehdyksen jälkeen mieleenkään ajaa, jos maassa oli vähänkään lunta tai jäätä.
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

  3. #4113
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.140
    Milläs kaikella noita nastoja voi liimailla? Mulla on avattu rema sc-bl vulkanointineste tuossa tubelesspaikkapaketissa, siitä ei taida olla apua nastojen tartuntaan?

  4. #4114
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fillarijeti Katso viesti
    Aika suurpiirteistä! Rustyssa oli ensiasennusrenkaina siniharmaat guttabergat, joilla ei tullut yrityksen ja erehdyksen jälkeen mieleenkään ajaa, jos maassa oli vähänkään lunta tai jäätä.
    joo tietenkin on ihan surkeita kesäkumeja mikkä on saippuaa ja sitten lumi kelille tehty kesärenkaat on hyvät... tänään polkutestissä 2.5 piikkisika eddessä ja takana loppuun kulunut Mezcal ja lumi oli suojasta lunta muutama sentti kovan polun päällä niin piikkisika luikerteli kuin käärme mutta takana oli pitoo

  5. #4115
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti M A Katso viesti
    Milläs kaikella noita nastoja voi liimailla? Mulla on avattu rema sc-bl vulkanointineste tuossa tubelesspaikkapaketissa, siitä ei taida olla apua nastojen tartuntaan?
    Loctite 480 kumilla seostettu pikaliima, sillä pysyy nastat kiinni.
    Kylätason pyöräilijä

  6. #4116
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti M A Katso viesti
    Milläs kaikella noita nastoja voi liimailla? Mulla on avattu rema sc-bl vulkanointineste tuossa tubelesspaikkapaketissa, siitä ei taida olla apua nastojen tartuntaan?

    ~20 nastaa irtosi ice spikereistä ja kokeeksi liimasin puolet rubberfixillä ja puolet ihan pikaliimalla. Molemmilla on toistaiseksi kaikki pysyneet kiinni.

  7. #4117
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Kuinka leveä 2.1” Piikkisika oikeasti on? Nimellinen mitta on 54mm, mutta miten todellisuudessa?

  8. #4118
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Kuinka leveä 2.1” Piikkisika oikeasti on? Nimellinen mitta on 54mm, mutta miten todellisuudessa?
    Mistä sellaisia löytyy? Jossain kuulin, että nimellinen mitta olisi aika lähellä todellista.

  9. #4119
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Nettisivujen mukaan bikeshopilla olisi. Ei minulla ole vielä pyörääkään noille renkaille, mutta ainakin yhteen ehdokkaaseen seuraavaksi graveliksi pitäisi mahtua vielä n. 52mm kumi. 54 käynee turhan ahtaaksi. No, Routaa saa 50mm koossa, joten sekin lienee hyvä vaihtoehto graveliin. Vai onko se kuinka ankkuri vs. Contin Contact Spike?

  10. #4120
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    233
    Kahvaa markkinoidaan commuter-renkaana, mutta onko joku syy miksei menisi ihan perus polkuajossa?

  11. #4121
    Varmaan sillä voi poluillakin ajaa mutta pito ei varmaan ole samalla tasolla kuin maastoisemmissa renkaissa.

  12. #4122
    Juuri näin. Kahva on tosi hyvin rullaava, kestävä ja mukavasti käyttäytyvä rengas tiellä, mutta ei sen pito ainakaan jäällä pärjää esim. ISP:lle.

  13. #4123
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.679
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    ~20 nastaa irtosi ice spikereistä ja kokeeksi liimasin puolet rubberfixillä ja puolet ihan pikaliimalla. Molemmilla on toistaiseksi kaikki pysyneet kiinni.
    Mie olen liimannut locktiden geelimäisellä pikaliimalla, toistaiseksi on pysynyt. Tyttären sähköpyörään sai liimata 96 nastaa.

  14. #4124
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.140
    Mä laitoin loctiten 60s pikaliimalla. Kaikki nuo peruspikaliimat taitaa olla samaa etyylisyanoasetaattia pohjimmiltaan, apuaineilla tehdään jähmettymisaika ja koostumus…

  15. #4125
    Liittynyt
    08/2022
    Viestit
    145
    Ennen kun alan paikkoja sotkemaan, niin kysytään täältä:
    Onkos kukaan testannut onnistuuko Ice Spiker Pron perusviersion (performance, wired) litkutus?

  16. #4126
    Kiva, Continental Contact Spike on ilmeisesti asennuksen yhteydessä vääntänyt vannenauhan pois paikoiltaan. Saa sitäkin sitten asennella. Onneksi ei sentään kumi puhjennut, vaan kesti koko talven.
    Se onkin ihan älyttömän tiukka, että hyvä että sai asennettua. En kyllä asenna ensi talveksi.
    Suomi Tyresin Routa on ainakin vähän helpompi asennettava, vaikka sekin on tiukempi kuin kesäkumit.
    Onkos muita vaihtoehtoja? 35x622 koossa.

  17. #4127
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Siis kuka?

  18. #4128
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Katselin tarkemmin edessä olevaa 2.6” Piikkisikaa, niin onpas siinä halkeamia. Ihan se reunimmainen nappularivi on OK, mutta siitä seuraavan rivin nappulat ovat juurestaan halkeilleet melkein kaikki. Ja taas keskimmäiset rivit on kanssa OK. Outo ilmiö.

  19. #4129
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tietämätön Katso viesti
    Kiva, Continental Contact Spike on ilmeisesti asennuksen yhteydessä vääntänyt vannenauhan pois paikoiltaan. Saa sitäkin sitten asennella. Onneksi ei sentään kumi puhjennut, vaan kesti koko talven.
    Se onkin ihan älyttömän tiukka, että hyvä että sai asennettua. En kyllä asenna ensi talveksi.
    Suomi Tyresin Routa on ainakin vähän helpompi asennettava, vaikka sekin on tiukempi kuin kesäkumit.
    Onkos muita vaihtoehtoja? 35x622 koossa.
    Eikös nyt se eka asennuskerta ole tiukin? Jatkossa helpottaa...

  20. #4130
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Katselin tarkemmin edessä olevaa 2.6” Piikkisikaa, niin onpas siinä halkeamia. Ihan se reunimmainen nappularivi on OK, mutta siitä seuraavan rivin nappulat ovat juurestaan halkeilleet melkein kaikki. Ja taas keskimmäiset rivit on kanssa OK. Outo ilmiö.
    Mulla on ice spikereissa ihan samanlaista halkeilua. Nappuloiden juurissa ja kyljissä. Ei tuo taida olla pelkästään suomi tyresin ongelma.

  21. #4131
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Eikös nyt se eka asennuskerta ole tiukin? Jatkossa helpottaa...
    Mihin se teräsnauha venyy? Pois ottamiseenkin piti käyttää rengasrautaa, kun oli niin pirun tiukassa. Hiukan eroa, kun kesärengas meni päällekin pelkillä sormilla.

  22. #4132
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tietämätön Katso viesti
    Kiva, Continental Contact Spike on ilmeisesti asennuksen yhteydessä vääntänyt vannenauhan pois paikoiltaan. Saa sitäkin sitten asennella. Onneksi ei sentään kumi puhjennut, vaan kesti koko talven.
    Se onkin ihan älyttömän tiukka, että hyvä että sai asennettua. En kyllä asenna ensi talveksi.
    Suomi Tyresin Routa on ainakin vähän helpompi asennettava, vaikka sekin on tiukempi kuin kesäkumit.
    Onkos muita vaihtoehtoja? 35x622 koossa.
    Nyt on muuten just kokemusta contin contact spikestä. Aiemmin olen ajanut vaan kalleimmilla gravdalleilla, mutta nyt noiden hinta noussut täysin käsittämättömälle tasolle.

    37mm conti on oikeasti asiallinen rengas. Rullaa ihan riittävän hyvin ja on ihmeen smoothi ajaa tubeleksena. Conti on reilusti nopampi mitä routa ja tubeles oikeasti toimii. Minulla on maasturissa ISP:t niille oikeiille talvikeleille ja kapea conti ajaa oikein hyvin asiansa gravellissa nyt näillä talven/alkukevään assu lenkeillä.

  23. #4133
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Mulla on ice spikereissa ihan samanlaista halkeilua. Nappuloiden juurissa ja kyljissä. Ei tuo taida olla pelkästään suomi tyresin ongelma.
    Niin tämähän taisi mennä niin, että kuminlaadussa on alettu säästämään ehkä ympäristön varjolla? Vanhat ISPt eivät kyllä halkeile. Sinullakin varmaan nämä uudemmat DD-versiot?

  24. #4134
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tietämätön Katso viesti
    Mihin se teräsnauha venyy? Pois ottamiseenkin piti käyttää rengasrautaa, kun oli niin pirun tiukassa. Hiukan eroa, kun kesärengas meni päällekin pelkillä sormilla.
    Jätä se sisuri pois contien kanssa. Minulla nuo menivät paikalleen tosi helposti.

    Vai onko ongelmana tuo rengasraudan käyttö? Nykyiset renkaat vaan laitetaan raudoilla paikalleen. Ne on suunniteltu tiukoiksi. Schwalben siniset rengasraudat ovat aivan loistavia. Ohuita ja kestävät mitä vaan.

  25. #4135
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    Kai se päälle laitto on sormin aika paljon helpompaa, kuin pois otto. Jos renkaan saisi pois ilman rengasrautaa, niin en sitä enää takaisin laittaisi, vaan paiskaisin roskiin. Itse asiassa en muista kuin yhden rengasparin, jota en olisi käsin hivuttamalla, venttiilin kohta viimeisenä, päälle laittanut ilman apuvälineitä. Montaa en ole pois ottanut, ehkä joku Nokian nastarengas on tippunut tyhjänä pois.

    Yksi mikä tekee päälle laitosta vaikean, on paksu vannenauha tai useita kierroksia tubelessteippiä: vanteen keskiura madaltuu.

    Mulla on nyt parissa tiukassa asennuksessa, viimeisenä varmaan piikkisika WTB:n vanteelle, Schwalben liukaste koekäytössä ja se on helpottanut, tai ehkä jopa mahdollistanut renkaan päälle saamisen ilman rengasraudalla vääntämistä. Yksi syyllinen voi olla tuo WTB:n oma vannenauha ja teippi.

  26. #4136
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niin tämähän taisi mennä niin, että kuminlaadussa on alettu säästämään ehkä ympäristön varjolla? Vanhat ISPt eivät kyllä halkeile. Sinullakin varmaan nämä uudemmat DD-versiot?
    Joo, DD:t on ja tuohon kumin laatuun /lisäaineisiin se varmaan liittyy.

  27. #4137
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Jos keli menee oikein liukkaaksi ja polut muuttuu luistinkentäksi niin ei sitten oo asiaa polulle kesä kumilla... tais käydä näin Tour De Tampere ajossa lauantaina ja suurinpiirtein jo puolen kilometrin matka mentäessä kesäkumi kuskit luovutti. Kaksi vuotta vanhat mutta vähän ajetut Nokian 29*2.5 piikkisika tarjosi hyvän pidon sähkö avusteiseen pyörään

  28. #4138
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jätä se sisuri pois contien kanssa. Minulla nuo menivät paikalleen tosi helposti.

    Vai onko ongelmana tuo rengasraudan käyttö? Nykyiset renkaat vaan laitetaan raudoilla paikalleen. Ne on suunniteltu tiukoiksi. Schwalben siniset rengasraudat ovat aivan loistavia. Ohuita ja kestävät mitä vaan.
    Kyllä noi mun contit on ainakin ihan mahdottomat. Päälle ne sain niin, että käytin nippusiteitä pitämässä sitä toista puolta varmasti pohjassa ja sitäkin piti monta kertaa painella syvemmälle ja silti se ihan loppu piti vielä vääntää rengasraudalla ja oli ihan pirun tiukka. Se kyllä tuntuu kuin olisi rengas väärää kokoa, mutta ihan on mukamas 622. Ylivoimaisesti tiukin rengas, mikä mulla on ikinä ollut ja ainoa, mihin on pitänyt googlettaa kikkoja millä saa renkaan vanteelle.

  29. #4139
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tietämätön Katso viesti
    Kyllä noi mun contit on ainakin ihan mahdottomat. Päälle ne sain niin, että käytin nippusiteitä pitämässä sitä toista puolta varmasti pohjassa ja sitäkin piti monta kertaa painella syvemmälle ja silti se ihan loppu piti vielä vääntää rengasraudalla ja oli ihan pirun tiukka. Se kyllä tuntuu kuin olisi rengas väärää kokoa, mutta ihan on mukamas 622. Ylivoimaisesti tiukin rengas, mikä mulla on ikinä ollut ja ainoa, mihin on pitänyt googlettaa kikkoja millä saa renkaan vanteelle.
    Rengasraudalla ne tosiaan pitää laittaa. Kannattaa ostaa ne schwalben siniset raudat. Noissa on sellainen tartunta hammas keskellä, jolla saa renkaan lukittua paikalleen, kun alkaa nostamaan toista puolta.

    Lisäksi ne ovat todella ohuet. Esimerkiksi niillä perinteisillä park toolin sinisillä muoviraudoilla on täysin mahdoton saada uusia tiukempia renkaita pakalleen. Itse rauta vie liikaa tilaa.


  30. #4140
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.049
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jätä se sisuri pois contien kanssa. Minulla nuo menivät paikalleen tosi helposti.
    Vai onko ongelmana tuo rengasraudan käyttö? Nykyiset renkaat vaan laitetaan raudoilla paikalleen.
    Osittain noin. Mutta itse esimerkiksi käytän maantiefillarissa ja gravelissa Contin renkaita kesät-talvet ja DTSwissin vanteita. Kesäkumit saa päälle ilman rengasrautaa/muovia kämmenillä painamalla ja vääntämällä (paitsi just noissa Contacteissa pitää viimeinen 30 senttiä laittaa rengasraudalla). Poisottamisessa rautaa tarvitsee sen verran että saa raotettua päälirenkaan pois vanteelta. Sisureita käytän.

    Sitten on maasturissa talvikumeina ISP:t. Voi jeesus että niiden kanssa saa vääntää ja tapella.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •