FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 78 / 105 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 68 76 77 78 79 80 88 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.311 - 2.340 / 3150

Aihe: Helsingin keskuspuiston päivän kunto?

Ajoin kepun päästä päähän ja täysin samat mitä tiistaina ajettiin. Minä taas väitän että tuolla ei ollut yhtään normaalia talvikeliä enempää uraa, enkä nyt ole edes ainoa joka on samaa mieltä.

Edelleen olen sitä mieltä että jos nyt tuolla koki tarvitsevansa jotain ybertaitoja pysyäkseen pystyssä niin maastopyöräily ei ole ehkä sitten oikea laji. Väittäisin että kesälläkin hkp on "vaarallisempi" kuin nyt.
    Kiviä, kallioita ja juuria. Ja auta armias jos on vielä kosteata, ai niin mutta silloinhan ei pitänyt myöskään ajaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Riippuu ihan missä ajoit. Kävin myös ajamassa ja kerran lähti rengas alta, kun otti hämärässä uraan kiinni. Ei tuo toki ajamistä estä, mutta olisi voinut olla niin paljon parempaa flowta alamäissä ym. Tuolla ajavat kaikki lapsista vaareihin. Minusta oletus ei tule olla se, että vaaditaan yybertaitoa pystyssä pysymiseen. Väittäisin osaavani ajaa ihan riittävästi ja silti nuo urat häiritsivät tai aiheuttavat vaaratilanteita.

Mutta lumisade onneksi toteutui.

Nyt määrätään polunpilaajat ajamaan koko ilta keskuspuisto eestaas, jotta MULLA on huomenna hyvä olla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Ajoin kepun päästä päähän ja täysin samat mitä tiistaina ajettiin. Minä taas väitän että tuolla ei ollut yhtään normaalia talvikeliä enempää uraa, enkä nyt ole edes ainoa joka on samaa mieltä.

Edelleen olen sitä mieltä että jos nyt tuolla koki tarvitsevansa jotain ybertaitoja pysyäkseen pystyssä niin maastopyöräily ei ole ehkä sitten oikea laji. Väittäisin että kesälläkin hkp on "vaarallisempi" kuin nyt.
    Kiviä, kallioita ja juuria. Ja auta armias jos on vielä kosteata, ai niin mutta silloinhan ei pitänyt myöskään ajaa.
    Samaa mieltä. Omasta mielestä lajin rikkaus piilee juuri siinä että maastot ja olosuhteet vaihtelevät. Tylsähän se olisi veivaa samaa reittiä jos olisi samanlainen kokoajan. Nyt on hienoa kun melkein joka kerta kun lähtee ajamaan niin olosuhteet on erilaiset. Ja jos haluaa että koko ajan on flowpätkää niin sitten kannattaa ajaa bikeparkkia, sieltä löytyy muuttumatonta flowpätkää.

On siinä oikeasti flow kaukana, jos esimerkiksi niiden kahden ison dropin alastulossa on jäistä syvää uraa. Sama muissakin alamäissä.

Se vaan sattuu. Mutta tarttee kävellä nuo nyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    On siinä oikeasti flow kaukana, jos esimerkiksi niiden kahden ison dropin alastulossa on jäistä syvää uraa. Sama muissakin alamäissä.

Se vaan sattuu. Mutta tarttee kävellä nuo nyt.
    Ei Helsingin keskuspuiston MTB-reitillä kyllä mitään droppeja ole, varsinkaan isoja...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Ei Helsingin keskuspuiston MTB-reitillä kyllä mitään droppeja ole, varsinkaan isoja...
    Kyllä minua pelottaa haltiavuorelta alastullessa ja sen toisen kallion päältä laskiessa.

Kyllä minua pelottaa haltiavuorelta alastullessa ja sen toisen kallion päältä laskiessa.
    Ne ei olekaan virallisen reitin osia vaikka moni ne ajaakin

Tuossa on tosiaan droppi pohjoisesta eteläänpäin laskiessa siinä kalliotasanteella jos ajaa vasemmalta, mutta oikelta pääsee puskan takaa koukkaamaan ilman droppia. Mutta tuohan on niin jyrkkä lasku kokonaisuudessaan että siihen syntyy aina ura, kelillä ei ole mitään merkitystä tai sillä koska siitä on kukakin ajanut. Ja tosiaan niin kuin marco1 sanoi tuossa, ei ole osa virallista reittiä. Tuo lasku on kyllä kesällä yksi keskuspuiston hauskimmista ajaa kovaa.

Siinä puolivälissä? Senhän voi ihan rullata kesälläkin. Talvella vielä helpommin.
    JohnnyBuzz muokkasi tätä : 12.01.2024 at 23.51

Joo siis kyllä minulla pyysyy tiukasti renkaat maassa, jos ei nyt takapyörä yritä tulla yläkautta ympäri.

Mikä tilanne tällä hetkellä, onko HKP-reitti ajettavissa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Mikä tilanne tällä hetkellä, onko HKP-reitti ajettavissa?
    Olin sunnuntaina ajamassa Pirkkola-Pitkäkoski välillä ja hieman yllättäen pohjoisempi osa oli paremmassa kunnossa. Pirkkolan Kehä 1:n ylittävän sillan jälkeen alkava osuus seuraavaan siirtymään asti oli yllättävän huono. Sen jälkeen kohti Paloheinää ihan ok. Paloheinästä MTB-reitin alusta (tai lopusta, kumminpäin sen nyt miettiikään) Ukrainan polun kautta Pitkäkoskelle ja siitä Haltiavuoren yli kohti Paloheinää oli melkeinpä mintissä. Eli vaihtelevaa oli silloin, mutta ajettavissa kapeallakin renkaalla.

Mä kävin sunnuntai-iltana lumisateessa ajamassa samat pätkät ja mun mielestä oli mintti kaukana Sen verran oli lunta tullut poluille että oli aikamoista kiemurtelua

Eilen oltiin ja kenelläkään ei ollut kivaa.
    Roots, bloody roots

sunnuntaina ajamassa ja paikoin renkaanlevyinen "baana"

pari kuvaa keskimääräisestä polun kunnosta laakson päädystä:

Paloheinän päässä on kävelijää niin pirusti. Sunnuntaina siellä oli hyvää polkua.

Ehkä porukka ei uskalla mennä kävelemään tuonne laakson puolelle, koska polku on merkattu mtb käyttöön. Olen itsekkin kävellessä saanut murhaavia katseita kun kävelen pyöräreitillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Mä kävin sunnuntai-iltana lumisateessa ajamassa samat pätkät ja mun mielestä oli mintti kaukana Sen verran oli lunta tullut poluille että oli aikamoista kiemurtelua
    Joo, su-iltana tuli lisää lunta. Alkuiltapäivästä oli toi mun tilannekuvaus. Etenkin Ukrainan polun hyvä tilanne yllätti eniten. Varmaan enemmän kulkijoita nyt siellä, kun ladut on ajettu ja hiihtäjien käytössä.

...Olen itsekkin kävellessä saanut murhaavia katseita kun kävelen pyöräreitillä.
    Kerro niille murhaajille, että reitti on tarkoitettu kaikille. Kaikki fillarityypit ei ehkä tiedä sitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kerro niille murhaajille, että reitti on tarkoitettu kaikille. Kaikki fillarityypit ei ehkä tiedä sitä.
    Vittuiluahan sieltä tulee vastapalloon.

Tämä kuva Paloheinän päästä. Varmaan ukrainapolkua.

Vittuiluahan sieltä tulee vastapalloon.
    Älä välitä, tai vittuile takaisin. Oikeasti pitäisi saada jakeluun, että se mtb-reittikin on tarkoitettu kaikille kulkijoille... mummoille, lapsille ja koirille jne...

Älä välitä, tai vittuile takaisin. Oikeasti pitäisi saada jakeluun, että se mtb-reittikin on tarkoitettu kaikille kulkijoille... mummoille, lapsille ja koirille jne...
    Joo siis tämähän on normaalia toimintaa kepussa. Toinen vittuilee ettei tässä saa ajaa ja sitten vittuilaan takaisin. Hiihtäjät ovat paremmassa asemassa, koska heillä on terävät sauvat.

Oikeasti kyllä ainakin omalle kohdalle on sattunut fillaroidessa vastaan vain mukavaa porukkaa. Morjestetaan ja hypätään vauhdilla hankeen, vaikka yritän selittää ettei mulla ole kiire.

Polkujuoksijoita yritän väistää nopeasti, koska heillä näyttää usein olevan matalat lenkkarit. Ei ole kiva sukeltaa noiden kanssa hankeen.

Onhan se maastopyöräilijöidenkin etu, että reitillä käy kävelijöitä tamppaamassa polkua. Pelkillä pyörillä se ei tule yhtä hyväksi. Ja mitä käyttäytymiseen tulee, niin positiivisella asenteella kaikkia liikkujia kohtaan pärjää parhaiten.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz;[URL="tel:3246151"
    3246151[/URL]]Onhan se maastopyöräilijöidenkin etu, että reitillä käy kävelijöitä tamppaamassa polkua. Pelkillä pyörillä se ei tule yhtä hyväksi. Ja mitä käyttäytymiseen tulee, niin positiivisella asenteella kaikkia liikkujia kohtaan pärjää parhaiten.
    Se on just näin, kyllähän ne talvipolut missä liikkuu paljon jengiä kävellen on huomattavasti paremmassa kunnossa kun jos siellä vaan pyöräiltäisiin. Kaikille on tilaa.

Laaksoon päin KePu oli päivällä hyvässä kunnossa. Huomiseksi povattu lumisade taas tehnee ajamisesta jälleen tunkkaamista. Aika paljon tuolla käydään hangessa jäljistä päätellen nytkin...
    Roots, bloody roots

Harmittavan laiskoja koirankusettajia on täällä muuallakin , eilen kävin polkuja katsomassa oli turhan kaposia .

Taas joku hiihtävä hs toimittaja pahoitti mielensä Kuninkaantammentien takia.
    Voisi avartaa katsantoaan ja ymmärtää että muutkin liikkumismuodot tarvitsevat reittiverkoston ja joillakin voi olla ihan arkinen työmatkailu kyseessä, eikä huvin vuoksi.
    https://www.hs.fi/urheilu/art-2000010122400.html

^ihmettelin Hesaria aamulla lukiessa, etteikö ole huomannut siinä vieressä kulkevaa latua.

Saas nähä, koska on taas polut ajettavassa kunnossa tän päivän lumisateiden jälkeen. Lauantaina olin alunperin miettinyt polulle menemistä, mutta taitaa olla liian pian. Ja pakkastakin ennustaa aika roimasti. Ens viikolla sit taas +3 ja räntää, ennen kuin pakastuu uudestaan. Vuoristorataa on nyt näiden lämpötilojen kanssa.

^ihmettelin Hesaria aamulla lukiessa, etteikö ole huomannut siinä vieressä kulkevaa latua.
    Mietin kans samaa. Eiks siitä just kaadettu ladun vuoksi puita pois?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Mietin kans samaa. Eiks siitä just kaadettu ladun vuoksi puita pois?
    Kaadettiin kyllä, mutta vapaata sillä ladulla ei saa hiihtää.

Toinen juttu on sitten se että Hesari haluaa monissa aiheissa olla tasapuolinen eli jos joskus satutaan pyllistämään jollekin - kuten saattoi käydä aiemmin julkaisussa "Olen laduilla kävelijä"-jutussa - niin seuraavaksi tehdään juttu, jossa pyllistetään toiseen suuntaan.

PS Paloheinän hiihtoladut -Facebook-ryhmässä ei juuri ole herunut positiivisia kommentteja tuon ladunpätkän toimivuudesta.

PPS Hesarin juttujen kommenttipalstat ovat jälleen kerran mitä ovat. Huvittavinta on ehkä kun jutussa kerrotaan miten Keskuspuistossa risteilee talvisin kunnossapidettäviä ulkoiluteitä ja tietoa vielä vahvistetaan karttalinkillä, niin kommentoijat siitä huolimatta - ilmeisen vakuuttuneita siitä että he tietävät miten asia on - valittavat miten kaikki Keskuspusiton tiet ajetaan laduiksi...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •